Australische Ute in de kou
Gaaf! Holden commodore salvage met 368 PK op nederlandse platen! (Slechte kwaliteit, even snel op de fiets genomen)
Gaaf! Holden commodore salvage met 368 PK op nederlandse platen! (Slechte kwaliteit, even snel op de fiets genomen)
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
mats106rallye zegt
Woow kende dit niet.. oprecht gaaf dit!!
henk_he zegt
@mats106rallye: https://en.wikipedia.org/wiki/Ute_(vehicle)
thomcarspotter zegt
Kneiters, wat een vet apparaat is dit toch!
flik2punt0 zegt
Wat gaaf in Nederland
shane12 zegt
Zo vet deze auto’s! Beter dan de zoveelste Dodge ram etc..
introductiemap zegt
Heb er niks mee, maar je bent met recht een eindbaas als je dit op Nederlandse platen zet!
pel96 zegt
Kan niet anders antwoorden dan “Vet!”
Jammer dat zowel de Commodore als de Falcon uit productie zijn…
barkingiron zegt
Wat een gave bak is het toch
Alfarobert zegt
Dit is wel erg zeldzaam op Nederlandse platen.
rolov zegt
@Alfarobert: de enigste denk ik mede omdat het stuur verkeerd zit. Anders reden er zeker meer
gieltj zegt
@rolov: nope, ook nog een witte ?
rolov zegt
@gieltj: das top
3246cm252kw zegt
Gaaf en gewoon lekker goedkoop op grijs kenteken!
cvoo zegt
Heel erg gaaf!!
joejojo2012 zegt
Gave bak en echt jammer dat ze nooit met het stuur links geleverd zijn
ramshoek zegt
En … grijs kenteken. Maakt zo’n hobby nog wat betaalbaar.
gulli zegt
Toen ik uit Australië terugkwam ben ik meteen gaan zoeken naar bedrijven die dit soort auto’s voor je kunnen importeren (of dat al gedaan hebben). Blijkbaar is dit erg onbekend in Europa. Wel jammer want ik vind het echt een geniaal concept. De Holden Maloo’s en Ford Falcons die daar rondreden in de meest schreeuwende kleuren waren echt een feest om te zien en vooral te horen.
E34M5Touring zegt
@Gulli: https://sclrotterdam.com/landen/australie
Koop em zo goedkoop mogelijk en probeer in de US een Pontiac GTO interieur op de kop te tikken. Kun je em zo ombouwen naar LHD, jongens van Hoonigans hebben dat ook gedaan.
suheyl zegt
@gulli: hahaha, jij ook dus. Ben gelijk ook gaan kijken. Gaat spul!
epimetheus zegt
@gulli: ja dat is precies wat ik ook ervaarde in down under! Zo vet! En O zo jammer dat het hier niet zoveel voorkomt..
bertorelli zegt
Leuker dan wat er stond toen de Google Maps auto langs kwam daar.
https://www.google.nl/maps/@53.1993993,6.5849654,3a,75y,64.59h,74.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMMP2S_Je9amFz5jT-a2B2g!2e0!7i13312!8i6656
dutchdriftking zegt
Geniaal. Laatst kwam er een voorbij bij de concurrenten van Autoweek, deze was geïmporteerd door een Belg. Door de dooie eigenaar nogal een saai filmpje, maar wel een heel gaaf apparaat!
capri288 zegt
De auto kan op grijs kenteken maar het belastingvoordeel geldt alleen als je hem ook op de zaak hebt staan. Als je er dan prive ook mee rijd betaal je de volle mep aan bijtelling, dus over aankoopbedrag inclusief btw en bpm. Als je dit gewoon prive op naam hebt staan betaal je mrb als een gewone personenauto. Desalniettemin is dit gewoon gaaf en weer eens wat anders dan de zoveelste Ram, F150 etc.
rikus zegt
@capri288: Misschien zit zijn/haar zaak daar wel, en misschien is elke rit een zakelijke rit. Even naar je schoonmoeder voor een zakelijke bespreking etc. Want als je wil, kun je dit erg voordelig rijden natuurlijk.
foramen zegt
@capri288: grijs kenteken kan je wel privé rijden mits je een zaak op naam hebt staan, je hebt dan we de btw over aanschafbedrag maar niet de bpm en bijtelling.
Mrb is dan ook kwarttarief, bovendien kan je vanuit privé 19 cent per kilometer aan je zaak factureren.
tenaci zegt
Geweldig die Ute’s!
lankie zegt
Droomwagentje hoor! Zoveel pk’s uit een Australisch werkpaard
ghost zegt
Toch als ik moest kiezen tussen een Ute of een Mopar, dan toch liever een Mopar American Muscle. Allebei onbetaalbaar maar zo’n Dodge Demon is toch nog net even wat bruter tov de Ute. Als is die laatste weer een stuk zeldzamer..#keuzes…
2wheeler zegt
@ghost: een Demon kun je nooit op grijs kenteken krijgen in NL, dan betaal je je dus helemaal scheel aan belasting.
fendercd60 zegt
Erg vet!!!
jeppie zegt
Dat dit in NL rijdt is fantastisch!
creaminator zegt
Ultimate ute
allesmetturbo zegt
Zoooo dik! Ik ben sinds ik in australië ben geweest deze auto’s helemaal geweldig gaan vinden
rob5nismo zegt
Master import
daaniozo zegt
@capri288 er klopt niks van wat je zegt.
jjboelens01 zegt
Wat ontzettend dik! Ik zit nu in Nieuw-Zeeland en een oom van me heeft het zelfde type maar dan ouder. Heb al een aantal keer meegereden, wat een bak! Een tweedehands Holden is hier niet duur, importeren zou gaaf zijn.
michiel_vandelft zegt
Deze was laatst bij Autoweek volgensmij, in blits bezit
autoimportnoord zegt
En afgelopen jaar door ons geïmporteerd ?
paulusie zegt
Wauw, zo’n post is zoveel gaver dan Ferrari nummer zoveel! +10 ??
emping zegt
Gave spot, apart concept auto en toch wel tof.
jeroengroningen zegt
Ha, zie ik opeens m’n auto voorbij komen! Beetje achtergrondinfo, ik heb hem in december 2018 uit Duitsland gehaald. Daar was hij enkele jaren geleden door een liefhebber heen gehaald uit inderdaad Australië. Die deed hem samen met wat andere auto’s weg (oa ook een Smart Brabus) Het is de SSV, de meeste luxe en snelle versie in 2009. De velgen zijn er nog door de vorige eigenaar onder gezet en zijn 20 inch en van Opel (valt ook onder GM, vandaar) Ik moet er nog een keer goede naafdoppen op zetten.
Hij kwam te koop via autoscout en ik ben een dag later heen gereden omdat ik al lang zocht naar iets dergelijks. Gezien de staat en km stand (89.000 km, geen miles) heb ik direct toegehapt. De RDW krabde zich eens achter het oor, maar aangezien hij al in Duitsland geïmporteerd was geweest ging het vrij gemakkelijk en was grijs kenteken geen probleem, auto voldoet daar gewoon aan. In Duitsland waren ook al aanpassingen gedaan aan koplampen en wat andere dingen om de Europese goedkeuring te krijgen.
Het rijdt ‘anders’. Het is ook nog een handbak, dat maakt het helemaal uniek. Het is allemaal niet heel gerafineerd, meer een beetje lomp. In een rechte lijn gaat de V8 als speer, zo zwaar is de auto niet eens. Bochten zijn dan weer een uitdaging. Teveel gas en de achterkant komt om, natuurlijk ook door weinig gewicht op de achteras. Maar maakt allemaal niet uit, de looks en de V8 brul zijn verslavend. En dat vinden kennelijk meer mensen, krijg er erg veel leuke reacties op.
m6d4s5 zegt
Leuk man!
Bij Mn broertje in de straat btw