Een M5 station is er niet en dan is er nog de diesel die ondanks dat je geen gebrek aan vermogen hebt, toch net even wat fijner omspringt met verbruik van de sappen. Ideale reismetgezel als je het mij vraagt.
@airc: Het vermogen en koppel ligt (zoals altijd bij Alpina) altijd tussen de 7-10% hoger dan wat er op papier is opgegeven… Mocht dat iets uitmaken tenminste :-)
@airc: je redt de 300 inderdaad (net) niet :-) Ik heb bewust voor de diesel gekozen omdat ik dan minder vaak moet tanken en het gewoon erg soepel rijdt vanaf 1.500 toeren. Afgezien van de motor is alles identiek aan de B5 (remmen, ophanging, etc) vandaar dat de prijs jou wellicht tegenvalt, maar prima te verklaren is. Het overigens niet mijn auto op de foto’s, ik heb een blauwe
@Jochen: nope, Alpina’s schrijven als een malle af de eerste jaren en als de KM’s gaan tellen.
Pas als je richting de 30000 gaat, gaan die Alpina’s minder hard.
Het zal ongetwijfeld een perfect 5-serie diesel zijn.
En wieweet is het geluid en het gevoel beter dan de M550xd.
Maar als je toch een Alpina B5 kan betalen, neem dan die M5-achtige met 608 pk. Wat een prachtig ding is dat!
@gregorius: misschien net niet hé? Misschien heeft ie een touring nodig? Misschien zit ie bijna gans de werkdag in de auto en wil niet elke dag gaan tanken? Misschien doet ie 120’000km/jaar en wil geen dinosap onnodig verkwisten? Enzovoort…
@elemento: sorry heren .. even correctie… ik rij een bmw m550d. Auto rijdt gemiddeld.1 op 10. Wegenbelasting is 610 euro. Je kan idd net zo goed een bmw m5 halen als je niet meer dan 30.000 km rijdt.
@elemento: maar als je meer dan 30.000 per jr rijd. Kun je dan ook niet beter een 530 d aanschaffen? Je doet tenslotte dan toch veel snelweg km’s. Verbruik is gunstiger, verzekering, onderhoud,wegenbelasting en de aanschaf scheelt enorm. En een 530 d is toch ook geen stakker.
Mooie wagen maar wat is die achteruitrijcamera lelijk zeg!
Kan BMW niet het systeem van VW overnemen/implementeren? Verwerkt in het logo, nooit een vieze camera, nooit in het zicht zoals deze after-market lijkende plaatsing.
Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.
Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.
Ik mis de mooie Alpina velgen, jammer dat t niet onder de voorbumpert staat en wat al helemaal jammer is is dat de uitgebreide voluitgeschreven modelomschrijving ontbreekt op de achterklep :(.
Desalniettemin; geweldige auto, alleen jammer van de details.
Is dit anti-diesel forum ipv autojunk…? Volgens mij reageren er alleen maar mensen die geen kilometers maken of die niet kunnen rekenen. Ik rijd zelf in de weekends benzine, maar dagelijks een E93 320d met M-pakket. Ik had ook kunnen gaan voor een E93 330i met M-pakket. Die lijkt op papier sneller, maar in de praktijk valt dat tegen. Voornamelijk topvermogen en 0-100 zijn gunstiger, maar bij tussenacceleraties is de 320d sneller. Meer koppel, bij een veel lager toerental en bij 4.000 tpm al 184pk terwijl een 330i dan pas 150pk ter beschikking heeft. In de dagelijkse praktijk voelt hij veel sneller, doordat je niet continu terug hoeft te schakelen en toeren hoeft te maken als je haast hebt. Dan een ander belangrijk punt: de kosten. Ik rijd best wat kilometers, maar je hoeft er niet heel veel te maken om voor diesel te kiezen. Als ik stevig doorrijd dan haal ik nog 1 op 15. Dat komt neer op 8,7 ct per km. Als je dat doet met een 330i, dan rijd je 1 op 9. Dat is 16,7 ct per km (bij euro 95, want premium tanken is duurder). Als je maar 20.000 km per jaar rijdt, scheelt dat al 133 euro per maand aan tankkosten. Bij 40.000 per jaar wordt dat verschil al 266 euro per maand. Aangezien de motorrijtuigenbelasting maar 62 euro per maand hoger ligt bij een diesel, is het verschil snel gemaakt. In mijn vrije tijd gaat er niets boven een benzine auto met handbak, maar voor de dagelijkse ritten is een diesel met automaat voor mij nog altijd de fijnst mogelijke combinatie. Yeeeh diesel! :-)
Jochempie zegt
Geen diesel, dus de M5.
skid zegt
Goede spot! Ik was er zo langs gelopen.
Op zich wel een nette kleur, maar op een Alpina zie ik liever iets anders dan de gebruikelijke leasekleuren.
ghost zegt
Een M5 station is er niet en dan is er nog de diesel die ondanks dat je geen gebrek aan vermogen hebt, toch net even wat fijner omspringt met verbruik van de sappen. Ideale reismetgezel als je het mij vraagt.
airc zegt
160K en dan nog steeds maar 390 PK en diesel… Nee dank je
evdw zegt
@airc: Niet alleen maar blindstaren op pk’s he.
sanderp zegt
@airc: en hoeveel koppel?
trolle zegt
@sanderp: 800nm,is wel de moeite
airc zegt
@sanderp: Vast veel maar het klinkt nog steeds als een tractor.
rufctr01 zegt
@airc: BMW diesels lopen wel mooi…
theblazerunner zegt
@airc: De meeste nieuwe turbo benIne motoren hoef je anders ook niet voor het geluid te kopen
alpina007 zegt
@airc: Het vermogen en koppel ligt (zoals altijd bij Alpina) altijd tussen de 7-10% hoger dan wat er op papier is opgegeven… Mocht dat iets uitmaken tenminste :-)
airc zegt
@alpina007: Ja dus dan heb je 430 PK… voor 160K dat is nog steeds niet echt veel en nog steeds diesel…
alpina007 zegt
@airc: je redt de 300 inderdaad (net) niet :-) Ik heb bewust voor de diesel gekozen omdat ik dan minder vaak moet tanken en het gewoon erg soepel rijdt vanaf 1.500 toeren. Afgezien van de motor is alles identiek aan de B5 (remmen, ophanging, etc) vandaar dat de prijs jou wellicht tegenvalt, maar prima te verklaren is. Het overigens niet mijn auto op de foto’s, ik heb een blauwe
dutchdriftking zegt
@alpina007: Benieuwd naar plaatjes. Het lijkt mij de ideale dagelijks metgezel!
skinnybmw zegt
@airc: Nog nooit meegereden met een 400+ pk diesel, zo te lezen? Heeft een M5 (ja, benzine!) behoorlijk moeite mee qua losrijden, trust me!
gove zegt
de standaard m550 heeft toch meer pk?, snap niet dat je dan naar zo’n tuner gaat
trolle zegt
@gove: meer pk en minder koppel(-10pk en 40nm)
gove zegt
@trolle: niewe m550 400 pk en fabrieksgarantie
maotje zegt
@gove: tuner?
sacha_delizer zegt
@gove: Fabrikant….
gove zegt
@sacha_delizer: tuner, fabrikant bouwt auto’s tuner past ze aan, dacht ik
jochen zegt
Zal dit vanwege de exclusiviteit misschien iets minder snel afschrijven dan de reguliere M550xd?
svenska_aeroplan_ab zegt
@jochen: elke diesel schrijft af naar nul in een paar jaar, dus dat maakt niet uit…
gustav zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Ja klopt en elke saab is een tweetakt .
Oh nee was !!
gregorius zegt
@Jochen: nope, Alpina’s schrijven als een malle af de eerste jaren en als de KM’s gaan tellen.
Pas als je richting de 30000 gaat, gaan die Alpina’s minder hard.
stephane8200 zegt
Ik zag gisteren een F30 M3 rijden. Met 4 uitlaten. Redelijk nieuwe auto, NG-xxx. Iemand had flink geknutseld aan zijn nieuwe auto.
stephane8200 zegt
@stephane8200: M3 Touring dus. Zucht.
siebren zegt
@stephane8200: Kan den alpina zijn?
gregorius zegt
@stephane8200: alpina b3 uit die generatie heeft 4 uitlaatjes.
Prachtig ding.
f31bmw320d zegt
@stephane8200: NG-xxx-x komt uit begin 2016 als het een NL kenteken is
carspottermaxim zegt
erg mooie, nette auto!
gregorius zegt
Het zal ongetwijfeld een perfect 5-serie diesel zijn.
En wieweet is het geluid en het gevoel beter dan de M550xd.
Maar als je toch een Alpina B5 kan betalen, neem dan die M5-achtige met 608 pk. Wat een prachtig ding is dat!
Onehp zegt
@gregorius: misschien net niet hé? Misschien heeft ie een touring nodig? Misschien zit ie bijna gans de werkdag in de auto en wil niet elke dag gaan tanken? Misschien doet ie 120’000km/jaar en wil geen dinosap onnodig verkwisten? Enzovoort…
toyotafortuner zegt
Alpina, wel anders uitgevoerd
elemento zegt
Idd kan je 4×4 of 2x inschakelen. Verbruik is 1 op11… 550d van mij betaal ik 610 euro per kwartaal zuidholland. Volgende auto kan m5 worden
elemento zegt
@elemento: sorry heren .. even correctie… ik rij een bmw m550d. Auto rijdt gemiddeld.1 op 10. Wegenbelasting is 610 euro. Je kan idd net zo goed een bmw m5 halen als je niet meer dan 30.000 km rijdt.
peug206 zegt
@elemento: nu wel, 4 jaar geleden was dat een heel andere rekensom, toen was diesel nog een stuk goedkoper.
Onehp zegt
@elemento: grootste kost is eigenlijk afschrijving, blijkbaar 70k op een jaar hier… iemand heeft geld teveel…
Maar als je 1 op 10 rijdt met de diesel, wat rij je dan met de M5? 1 op 6? Maakt financieel enkel verschil uit als je écht veel kms doet inderdaad…
maotje zegt
@elemento: maar als je meer dan 30.000 per jr rijd. Kun je dan ook niet beter een 530 d aanschaffen? Je doet tenslotte dan toch veel snelweg km’s. Verbruik is gunstiger, verzekering, onderhoud,wegenbelasting en de aanschaf scheelt enorm. En een 530 d is toch ook geen stakker.
mrmark1337 zegt
Mooie wagen maar wat is die achteruitrijcamera lelijk zeg!
Kan BMW niet het systeem van VW overnemen/implementeren? Verwerkt in het logo, nooit een vieze camera, nooit in het zicht zoals deze after-market lijkende plaatsing.
peke zegt
@mrmark1337: grappig dat je het noemt. Ik zei pas tegen mijn vrouw over onze Bmw: hoe kan het dat die camera altijd glashelder blijft in weer en wind!
Werkt dus feilloos.
Oogt id minder fraai
soundgarden zegt
Voorkant klopt niet, word teveel in 2en gedeeld door de donkere tussengrille.
mark997gt3 zegt
Te koop bij de Beier voor 89k. Das lekker afschrijven dus! 70k in 10 maanden, Haleluja!!!!!!!
doemijmaar6inlijnmetxdrive zegt
Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.
doemijmaar6inlijnmetxdrive zegt
Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.
thomashofman1 zegt
Echt gaaf een alpina, vind ik gaver dan een m5.
maotje zegt
@thomashofman1: ??? wat een vergelijking zeg.
sudbina zegt
Dit valt me dan een beetje tegen.
Ik mis de mooie Alpina velgen, jammer dat t niet onder de voorbumpert staat en wat al helemaal jammer is is dat de uitgebreide voluitgeschreven modelomschrijving ontbreekt op de achterklep :(.
Desalniettemin; geweldige auto, alleen jammer van de details.
peke zegt
@sudbina: winterset eronder
1000bochten zegt
@sudbina: staat wel onder de voorbumper, maar valt niet zo op.
vondick zegt
Dieseltje. Das dus niks.
1000bochten zegt
Is dit anti-diesel forum ipv autojunk…? Volgens mij reageren er alleen maar mensen die geen kilometers maken of die niet kunnen rekenen. Ik rijd zelf in de weekends benzine, maar dagelijks een E93 320d met M-pakket. Ik had ook kunnen gaan voor een E93 330i met M-pakket. Die lijkt op papier sneller, maar in de praktijk valt dat tegen. Voornamelijk topvermogen en 0-100 zijn gunstiger, maar bij tussenacceleraties is de 320d sneller. Meer koppel, bij een veel lager toerental en bij 4.000 tpm al 184pk terwijl een 330i dan pas 150pk ter beschikking heeft. In de dagelijkse praktijk voelt hij veel sneller, doordat je niet continu terug hoeft te schakelen en toeren hoeft te maken als je haast hebt. Dan een ander belangrijk punt: de kosten. Ik rijd best wat kilometers, maar je hoeft er niet heel veel te maken om voor diesel te kiezen. Als ik stevig doorrijd dan haal ik nog 1 op 15. Dat komt neer op 8,7 ct per km. Als je dat doet met een 330i, dan rijd je 1 op 9. Dat is 16,7 ct per km (bij euro 95, want premium tanken is duurder). Als je maar 20.000 km per jaar rijdt, scheelt dat al 133 euro per maand aan tankkosten. Bij 40.000 per jaar wordt dat verschil al 266 euro per maand. Aangezien de motorrijtuigenbelasting maar 62 euro per maand hoger ligt bij een diesel, is het verschil snel gemaakt. In mijn vrije tijd gaat er niets boven een benzine auto met handbak, maar voor de dagelijkse ritten is een diesel met automaat voor mij nog altijd de fijnst mogelijke combinatie. Yeeeh diesel! :-)
alpinafanb10 zegt
@1000bochten: eindelijk eens een verstandig verhaal.