Porsche 996 Turbo Cabrio Hardtop
Afgelopen zomer kwam ik hem al eens tegen. Toen nog gewoon met softtop. Ideale oplossing voor de winter als je gewoon door wil rijden toch? Gewoon softtopje is wel mooier, maarja.
Afgelopen zomer kwam ik hem al eens tegen. Toen nog gewoon met softtop. Ideale oplossing voor de winter als je gewoon door wil rijden toch? Gewoon softtopje is wel mooier, maarja.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
maxsegers zegt
Ben geen fan van de uitlaten maar voor de rest een hele mooie auto
maotje zegt
Kan niet warm
Worden van een 996 op de gt3 na dan.
joppe zegt
Ik vond die uitlaten in die tijd heel cool. Nu vind ik ze niet heel fraai meer haha
Jochempie zegt
Ik vind de 996 best een fraaie 911, maar een 911 cabrio is lelijk, en een 911 cabrio met een hardtop erop is nog erger.
super007 zegt
Respect als je een turbo tijdens de winter rijd. 996; beste prijs-kwaliteit verhouding. @allen haters; ga maar eens rijden; ben je verkocht
RRRobert zegt
@super007: veel Porsche puristen zullen overigens ook beweren dat de Boxter/Cayman feitelijk de beter rijdende Porsche is, niet de 911. Who knows? Ik in ieder geval niet, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal onder de kont gehad.
Daarentegen snap ik dan weer wel dat niet alles ook ‘mooi oud’ wordt, wat je soms toch nog wel eens hoopt. Zoals bij het ontwerp van deze koplampen van de (verder zeer gerenommeerde) auto-ontwerper Harm Lagaay. Voor mensen die dat wel zo zien, is dit inderdaad de Porker met de beste prijs-kwaliteit verhouding.
alcantara zegt
@super007: Geldt dit voor onderhoudskosten, zijn deze significant lager dan bij een 993 of 997?
Of doel je alleen op de aanschafprijs.
audiaudilikelike zegt
@alcantara: 996 kent de meeste problemen, onderhoudskosten zijn dus vele malen hoger als bij een 993. De 997 kent ook wel wat problemen maar al wat minder als bij de 996. En bij de 997 mk2 is zo’n beetje alles opgelost.
Dat de prijs kwaliteit verhouding van een 996 dus het beste is, is behoorlijke onzin. Ze zijn goedkoop inderdaad, maar ook gewoon het minst geliefd.
Turbo’s gt2 en gt3 dat is een ander verhaal, hier ligt een ander type motor in. Die zijn bewezen erg bulletproof, de mezger motor.
super007 zegt
@audiaudilikelike: de 996 ‘problemen’ zijn eenmalig op te lossen. Dus als je een auto koopt die de upgrades al heeft; is de 996 de Porsche met de beste prijs kwaliteit verhouding. Aanschafprijs is erg scherp en onderhoud gelijk aan de 997. 991 onderhoudskosten zijn een stuk hoger. 993 heeft inmiddels extra kosten ivm de leeftijd
maotje zegt
@super007: klopt helemaal. De ingreep is wel noodzaak. Anders gaat de motor kaduk.
madvillain zegt
@maotje: Nee hoor. Heb je er ervaring mee? Tienduizenden zo niet honder duizenden 996’en en 997’s rijden rond zonder problemen. Je hoort alleen de slechte verhalen. Mijn oude 996: geen problemen. Heb nog een 996 staan met 30.xxx km, geen problemen. Mijn kameraad heeft +14 996’en gehad, geen problemen. 3.4 is procentueel de betere auto zelfs, door de dikke cilinderwanden. 997 3.8 heeft meer last van problemen, maar die zijn er minder gemaakt. IMS lager is een bekend probleem, maar dit komt echt niet bij alle auto’s voor. Keramisch lager erin kan, maar hoeft niet. De kwaliteit van het origineel is beter, met 1 fix: de afdichting eraf halen. Zo komt de olie altijd in het lager, ipv het vet wat uit het lager loopt en er voor zorgt dat het lager droog loopt.
cazzo046 zegt
@madvillain: Leg eens uit hoe het komt dat er zoveel 996jes die te koop staan die een ruilmotor hebben of gereviseerd zijn?
Motoren van die dingen zijn gewoon crap.
Idem voor de 997-1.
cazzo046 zegt
@cazzo046: Met uitzondering van de Turbo’s en GT3’s, die hebben inderdaad de Mezger.
cazzo046 zegt
@cazzo046: Met uitzondering van de Turbo’s en GT3’s, die hebben inderdaad de Mezger.
porsche911s zegt
@cazzo046: Als iets hier crap is, is het jouw reactie wel. Het is een mix van commerciële praatjes en spookverhalen. De 997.1 motor is niet probleem vrij, maar ik hoor behoorlijk weinig klachten van mensen die hem wel echt hebben i.p.v. erover praten omdat ze wat hebben gelezen ooit.
bmwe46m3balling zegt
@porsche911s: je hebt helemaal gelijk, mensen lopen zomaar te kakelen.
cazzo046 zegt
@porsche911s:
Ik vind die motoren Porsche-onwaardig.
Zeker in vergelijking tot hun voorgangers.
Van Porsche mag je verwachten dat ze een “probleemvrije ” motor produceren.
Bovendien hebben ze deze motoren van 1998 tot 2008 geproduceerd, das ook best lang voor een “niet probleem vrije motor”
Best crap dus.
porsche911s zegt
@cazzo046: Van een onnozele opmerking naar een niet te ontkennen feit (komt vaak bij vrouwen voor) terug op jouw reactie, uiteraard moet je kunnen verwachten dat Porsche een goede motor ontwikkeld. Aan je doen en laten is te merken dat je geen idee hebt dat de 1998 motor anders dan de motor is die in de 997 zit! Verscheidene mods zijn daar al reeds uitgevoerd en daaropvolgend op de 997.2 de verdere fixes. Dat noem je kinderproblemen. Jij kon ook niet in een keer lopen, een zeer complex iets als een Porsche dus helaas ook niet, zint dat je niet kan je beter een stel paarden en een karretje kopen! Kortom je text klopt al niet, je cijfers niet. En ik zou zeggen rijd eens een 911 en oraat met de eigenaar, eens zien hoevaak de tussenaslager stuk is gegaan, cilinderwand beschadigd is geraakt. Goed en regelmatig rijden is de key. Je kan gas niet kwalijk nemen dat het brand als je er een aansteker bij houd. Idem voor de Porsche. Ciao
alcantara zegt
@audiaudilikelike: Dank voor uw toelichting, ik had al het idee dat er weer onzin werd uitgekraamd zoals gewoonlijk hier.
gietturbo zegt
@audiaudilikelike: de turbo had al deze problemen die jij bedoeld niet. 3.6 metzger blok staat bekend om zijn betrouwbaarheid, de 997,1 heeft hetzelfde blok!
1000bochten zegt
@audiaudilikelike: volgens mij spreek je niet uit ervaring. De motor van een 993 mag gemiddeld betrouwbaarder zijn dan van een 996, maar dat betekent niet dat de onderhoudskosten lager liggen. Onderhoudsintervallen zijn veel korter, dus vaker onderhoud nodig. Bovendien is overal veel lastiger bij te komen via de klep, dus zijn er best wel wat zaken waarvoor de hele motor eruit moet. Dan loopt het al snel in de papieren met de arbeidskosten. Voornaamste reden waarom 996 vaak meer kost is dat er veel meer kilometers mee worden gereden dan met de gemiddelde luchtgekoelde Porsche. Dan kan er dus ook meer stuk gaan en worden onderhoudskosten hoger. Problemen met de motoren zijn er wel, maar komen veel minder voor dan het lijkt. Bovendien kun je een preventieve fix laten toepassen om het risico uit te sluiten.
audiaudilikelike zegt
@1000bochten: Zelf geen 993 gehad, wel een 996 (Carrera zonder problemen) 2x Boxster s 987 en 1x Cayman 987-2.
Daarnaast een aantal vrienden met 911jes van G model tot 991.
Klein beetje ervaring en wetenschap van de Porsche line-up is er dus inmiddels wel ontwikkeld.
Feit blijft als je IMS fixt en koeling modificatie uit laat voeren, je een aanzienlijk bedrag kwijt bent. Dit ga je in de komende jaren niet kwijt zijn aan extra onderhoud aan je 993. Hier kun je makkelijk 5/10 onderhoudsbeurtjes voor laten doen bij de specialist.
herbert zegt
@alcantara: Nee qua balans/rijden, Cayman/Boxster hebben een middenmotor.
bakkertje zegt
@super007: was de turbo niet 4 wiel aangedreven?
porschepdk zegt
Ben best fan van de 996. Vooral van de Carrera 4s
bartsmit zegt
De lelijkste 911 ooit.
borrelnoot zegt
@bartsmit: helemaal mee eens.
airc zegt
@bartsmit: 964 is de lelijkste ooit. Mix van twee stijlen. In mij optiek is die de 996 de mooiste 911 ooit. Daarna werdt het snel minder. Daarvoor was het al minder.
Allermooiste is de 996 GT2
porsche911s zegt
@airc: laat me raden, je houdt van spiegeleitjes?
996 is een kost efficiënte keuze geweest en dat zie je.
herbert zegt
@bartsmit: oneens!
bartsmit zegt
@herbert: welke vind jij dan de lelijkste 911 ooit?
tenaci zegt
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de spiegeleitjes van Harm steeds meer begin te waarderen. Zeker nu hij in interviews al een paar keer uit de doeken deed waar ze zijn zoals ze zijn.
aquila2003 zegt
Prachtige wagen, zou er geen nee tegen zeggen! De voorbumper ziet er wat vreemd uit, is dat normaal?
herbert zegt
@aquila2003: je bedoeld die onderste rand? ja die is origineel.
aquila2003 zegt
@herbert: nee ik bedoel dat het geheel een andere kleur lijkt te hebben en niet mooi aansluit bij de motorkap
herbert zegt
Wat een dikke wagen!!
flik2punt0 zegt
Wat mooi dat die er gewoon mee door rijd on de winter. Grijs is wel een beetje ene saaie kleur voor zo n auto
fendercd60 zegt
@flik2punt0: altijd beter dan donker grijs. :)
cossiekiller zegt
Altijd al fan geweest van een 996 4S of turbo. Wel liever de coupé.
Hebben allebei het 3.6 Mezger blok.
Zou zelfs eerder voor een 996 gaan dan voor een 997
audiaudilikelike zegt
@cossiekiller: ze hebben wel beiden het dikke achterwerk. Maar een 996 4s heeft toch echt geen mezger blok, een ‘gewone’ 997 ook niet overigens.