Jaguar XJR-15
Zeldzame (53 exemplaren) maar ook erg mooie Jaguar met een 6 liter V12 met 450pk aan boord gespot in Belgravia, London! De voorganger van de zeer bekende XJ220.
Zeldzame (53 exemplaren) maar ook erg mooie Jaguar met een 6 liter V12 met 450pk aan boord gespot in Belgravia, London! De voorganger van de zeer bekende XJ220.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
fendercd60 zegt
Gaaf.
hhitalia zegt
Supercool ??
flik2punt0 zegt
Stoer
escher93 zegt
Niet normaal om zoiets op straat tegen te komen, zelfs niet in London!
appelvis zegt
Dit is echt hewl bijzonder! Deze auto wordt vaak vergeten, maar met een n/a V12 en 450pk op 1050kg is het een enorm beest. En hij ziet er nog vet uit ook. Volgens mij komt ‘ie van rond dezelfde tijd als de F40.
henk_he zegt
@appelvis: F40 is iets ouder, maar werd wel langer geproduceerd. De XJR-15 is maar 2 jaar gebouwd: tussen ’90 en’ 92
jeppie zegt
Bizarre spot!
barkingiron zegt
Mooier dan een xj220
kenner zegt
Topspot !
smoked zegt
Ford achterlichten?
posthumus zegt
@smoked: Mazda 626
clk63bs zegt
@smoked: mondeo
rollingstoned zegt
@clk63bs: Mazda 626 coupe
https://thumbsnap.com/qcdxEfpm
bassx zegt
Lichtjes ook de voorganger van de McLaren F1. Peter Stevens, designer van deze Jag, werd kort na het maken van deze auto designer bij McLaren en mocht de koets uitwerken van de McLaren F1 samen met Murray. Niet zo vreemd dat deze auto’s qua vormgeving vrij veel gemeen hebben.
maarten020 zegt
Speciaal en zeldzaam zeker, maar het lijkt wel een kitcar
kapiteinknalgordel zegt
Nee heeft me nooit getrokken. Wel nuttig geweest als studiemodel voor de XJ220.
skinnybmw zegt
@kapiteinknalgordel: same here, hoe leuk en snel ook. Design zegt me niet zoveel…de XJ220 daarentegen. Maar wel een bijzonder en zeldzaam ding. En die Type 1 E30 325i (of 320i, iig een 6IL aan de uitlaat te zien) op de achtergrond is ook erg nice! En de XJS ook…leuk spul daar.
lfoose zegt
In de basis zo mooi, maar door de lampen is het toch te veel een kitcar.
karhengst zegt
Need For Speed 3, m’n favo wagen. Destijds kon ik nooit beseffen hoe zeldzaam dit model kon zijn.
rollingstoned zegt
Dit is nog eens een toffe spot!
qoekje zegt
https://www.munsterhuis.nl/occasions/jaguar/xjr-15/60-v12-52-original-miles-museum-piece-nr-43_occasion_onbekend/benzine/358533/
Staat er ook eentje Te koop in Nederland.
silverscope zegt
Geniaal! Kleur ook +1
w0o0dy zegt
Kleine correctie: het is niet de voorloper van de XJ220. Dit was een racer gemaakt voor een one make race serie, de Xj220 was een supersport GT/supersportwagen voor de openbare weg. Dat dit op kenteken kon komen is dankzij de soepele regels in het UK. Een XJR-15 op kenteken is dus nog veeeeeel zeldzamer dan 1 van 53 spotten.
w0o0dy zegt
Het chassis is gebaseerd op de XJR-9 racewagen die le mans reed/won. Die auto was gebaseerd op de Nissan R-390 en dat zie je ook is deze een beetje terug. De hele auto is carbon, chassis en body daarom weegt het zeer weinig. 6.0 V12 met 450pk op 1100kg maakt dit echt een beest van een sportwagen.
hartman zegt
@w0o0dy: Maar hoe verouderd zal de wegligging zijn, vraag ik mij af?
Kreeg recent wat lateral acceleration / Querbeschleunigung data van diverse sportwagens én racewagens onder ogen. Ten eerste, het verschil tussen die twee is bizar. Voorbeeld. AMG GT R en 918 Spyder op 1,7 G. Maar een 919 Hybrid Evo tegen 6 G door Pouhon Spa Fancorchamps.
Een top fuel dragster doet ook 6 G in volle acceleratie én als de parachute uitgaat. Laat staan hoe 6 G voelt in een bocht. Bizar.
hartman zegt
@w0o0dy: Ten tweede zie ik dat sportwagens de laatste 15 jaar echt een slag gemaakt hebben qua wegligging. De genoemde AMG GT R met 1,7 G is duidelijk de CLK DTM AMG met 1,3 G de baas. Wat zich in een veel betere rondetijd op de Nürburgring vertaalt. In 2005 heb ik in laatstgenoemde gereden. En was erg onder de indruk van de wegligging. Maar een AMG GT R is gewoon veel beter.
Alfarobert zegt
Gaaf ding maar als ik hem zou spotten zou ik niet weten dat het een Jaguar is.
loserboi932 zegt
Het valt me op dat de single lock bouten vd velgen aan een kant blauw zijn en aan de andere kant oranje. Precies dezelfde kleurstelling als de Carrera GT heeft op de single lock bouten.
boomhauwer zegt
@loserboi932: is omdat de ene kant linkse draad is en de andere kant rechtse draad. Linkse draad wordt soms ook weer gegeven met een groefje in de moer maar als je op het circuit bent en je moet wielen wisselen is een opzichtig kleur handiger. Stel je voor dat je met je luchttol een linkse moer op rechtse draad schiet..
jagftype zegt
Topspot !!
ghost zegt
Geluid van deze auto is compleet gestoord, als je ernaast staat heb je oorkleppen nodig!
hartman zegt
Deze man heeft er één. En gaat er regelmatig mee rijden. Godenzonen bestaan.
https://www.instagram.com/jasdhillon67/
ff40 zegt
Bij Munsterhuis 1 te koop nu
qoekje zegt
@ff40: A’j niks zegt, völt’t ok niet op da’j dom bunt.
shogun zegt
en dat samen met een e30 en XJ!