Tesla Model 3 introductie in Amsterdam
Vanaf vandaag is de Model 3 live te zien in de Tesla-showroom in de PC Hooftstraat in Amsterdam. Toevallig was ik in de buurt en ben er even binnengelopen. Het bleek wel om een US-uitvoering te gaan wat te zien is aan de kentekenplaatbevestiging en de laadaansluiting. Rijden was nog niet mogelijk helaas…..
marcus1963 zegt
Welke versies komen er beschikbaar ? Ook een snelle uitvoering ?
flutterby zegt
@marcus1963: Ik kan mij niet voorstellen dat ze afwijken van wat ze leveren in de US, hooguit misschien de LR RWD.
roberto zegt
@marcus1963: volgens mij gaat het om de range pakketten: basis 350km range, medium 425km range en de full option 500km (weet zo de benamingen niet). Hoe groter de accu, hoe sneller?!
flutterby zegt
@roberto: het basis model doet <6s naar de 100, Mid Range zit op 5.4s, dual motor op 4,5s en performance op 3.5s
amghans zegt
@flutterby: die 0-100 tijden vinnik niet zo belangrijk bij dit soort auto’s, de range des te meer. Heel benieuwd hoe-ie ‘t wat dat betreft in de praktijk van alledag gaat doen. En dan m.n. de basisversie, die is vermoedelijk al prijzig genoeg.
flutterby zegt
@amghans: ik rijd 320 km per week woon-werkverkeer, als ik maar twee keer per week hoef te laden ben ik blij. Beter dan elke week tanken.
0-100 in 6s heb je ten minste elke dag iets aan. Niet voor stoplicht sprintjes, maar het is altijd fijn om meer vermogen en koppel te hebben dan je (ooit) nodig hebt.
amghans zegt
@flutterby: duidelijk verhaal en vanuit dat perspectief idd voldoende range. Ik maak regelmatig meer meters per (dagretour)rit, dus zou idealiter 400 km per batterijlading als ondergrens hebben, ook in de winter. En dat zou moeten kunnen inclusief 2 x een half uur met 120 km/u, de rest met 80 km/u.
Zou dan met alle graagte genoegen nemen met een 0-100 tijd van ergens tussen de 8 en 9 seconden. Maar tot m’n ergernis schijnen de fabrikanten die acceleratietijden belangrijker te vinden dan de range. Zelfs voor gezapig ogende EVs als zo’n Model 3. En dat is jammer.
flutterby zegt
@amghans: het leuke aan elektrische rijden is dat een snelle auto geen hoog verbruik betekend. Ja als je het gebruikt wel, maar als je normaal rijdt verbruikt een 400 KW nauwelijks meer dan een 100 KW motor. Wat die sterkere motor wél nodig heeft is een accu die daadwerkelijk dat vermogen kan aanleveren en dat betekent over het algemeen veel cellen en dus een hoge totale batterij capaciteit (veel range).
Zelfs de nieuwe roadster zal bij normaal gebruik maar minimaal meer verbruiken dan een Leaf.
ghost zegt
@flutterby: 320 per week? Doe ik minstens per dag..
alpinafanb10 zegt
De deuren gaan kennelijk gewoon open. Heb er niets mee.
nopetrolnofun zegt
He bah, dit is niet lekker wakker worden..
moewat zegt
Wat een lelijkheid
alfaromeome2 zegt
Waar ik de Model S nog wel ergens mooi kon vinden, is dit ding wel heel erg treurig. Al kan zal ie in het zwart al iets minder lelijk zijn.
Op foto 6 is ook duidelijk te zien hoe plastic fantastic en dramatisch de afwerking is. En ik zal ook niet al te veel van de audiokwaliteit verwachten kijkende naar die speakers
pa045 zegt
@alfaromeome2: best knap dat jij dat zo kan zien. Mij zegt het helemaal niets. En behalve dat kleine afdekkapje van, ik vermoed, een tweeter, zie ik geen speakers.
Heb jij nog röntgenfoto’s erbij die ik mis?
davelepeef zegt
@pa045: als daar een tweeter zit, is het inderdaad ruk. Denk dat ie bedoelt dat er amper iets achter past wat een beetje geluid geeft wat je daar vandaan wil horen. En dat zijn eigenlijk geen hoge tonen.
87sandyd zegt
@alfaromeome2: ja, want op basis van een afdekking kan jij natuurlijk zien hoe goed de kwaliteit van het geluid is.
davelepeef zegt
@alfaromeome2: wat is er dan zo dramatisch daar? Ik zie niet goed in hoe ze dit nou echt beter kunnen maken, zo zit het toch bij het gros van de auto’s in elkaar of niet?
porker zegt
Het is een way of life auto. Details worden dan minder belangrijk. Mensen en bedrijven willen hem gewoon ook al is een golf beter afgewerkt. Ga mijn pre order lekker goed verkopen na aflevering. Genoeg afzetmogelijkheden, zeker Europees gezien.
davelepeef zegt
@porker: ja hoor, way of life… Als je dat bij een Defender of een Lotus Exige zegt, best hoor. Maar bij een elektrische midderklasser waar eigenlijk niets spannends aan is, gaan we het toch niet over ‘way of life’ hebben?? Wat dan?? In je auto stappen en ermee naar je werk?? Boodschappen doen? Oma halen op zondag??
porker zegt
@davelepeef: nee dat zou mainstream zijn. Het is een hippe auto voor die genoemde doelgroep. Die kijken niet naar afwerking. Als ie het maar doet. En je mensen kunt imponeren. Echt een auto voor de hoger opgeleiden (grapje)
volvonerdy70 zegt
Jammer, de Model S en X vind ik best geslaagd maar dit is gewoon echt alles net niet..
En waarom die kofferbak klep zo klein?
flutterby zegt
@volvonerdy70: door het glazen dak, wat weer ten goede komt aan de hoofdruimte voor de achter passagiers.
dsbont zegt
Stijlloze deuren zijn leuk engrote scherm mooi. Afwerking lijkt op eerste gezicht matig. Gaat vast goed verkopen, zit qua prijs mooi tussen goedkoper auto’s en Jaguar en model s
mcshine zegt
Wow, schitterende auto, ik wil hem! Hopelijk is hij op tijd leverbaar (Q3-2019)
Rob zegt
Oke, niet zo mooi als de Model S, maar ik vind het een gaaf ding. Dat grote glazen dak is echt prachtig.
Doe maar een witte!
mashell zegt
De kleur is prachtig. Dat hekje er om heen een beetje zielig.
tenaci zegt
Verdorie hebben we net nachtvorst…. Laat nog maar lekker even binnen staan
Donstil zegt
Aah keurig. Ik reed er gisteren even langs en kon het niet laten toch even te stoppen. Vond het in het echt niet overtuigend.
tge1 zegt
Donald Duck mobiel
evdw zegt
Ik vind die achterklep niet de schoonheidsprijs verdienen en is ook nog eens niet electrisch te sluiten. Ik zou zeggen maak dat desnoods een optie. En volgens mij loopt het water zo de kofferbak in vanaf het dak als het regent.
Alfarobert zegt
Staat netjes binnen.Het vriest dus buiten willen de portieren niet open.
kevin1989 zegt
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit exemplaar mooi moet vinden. Ik denk wel dat ik hem mooier vind in het zwart of wit. Vind het wel grappig en kenmerkend dat deze auto zoveel negatieve reacties krijgt maar uiteindelijk (verwacht ik) toch zo’n verkoopkanon gaat worden in NL.