’69 Volkswagen T2a Westfalia
Ik was vorig weekend aan het cruisen met mijn bus. Ik probeer dat in de winter zo veel mogelijk op droge dagen te doen. Lang stilstaan is in mijn optiek niet beter voor de bus en pekel in de winter ook niet.
Deze foto's zijn spontaan gemaakt op een iPhone om aan te tonen dat je geen fotograaf hoeft te zijn met een dure kit om mooie platen te maken.
Fotografen onder ons zullen vast wat van vinden, maar ik heb wee een paar mooie wallpapers.
kp92 zegt
Wat een mooi busje en wat tof datje er lekker mee blijft toeren, ook in n de wintermaanden! De plaatjes zijn gewoon tof!
lincoln zegt
Zal wel flink koud zijn in de winter ..
Lucht gekoeld blokkie achterin ..
joost1990_2 zegt
@lincoln: paar scheten laten tijdens je slaap en hij is weer warm
lincoln zegt
@Joost1990_2:
Slapen achter het stuur is verboden ..
Scheten laten trouwens ook ..
appeltaartislekker zegt
@lincoln: alles wat niet mag is mooi.
evdw zegt
@lincoln: De lucht voor in de cabine wordt langs het uitlaatsysteem verwarmd en dan naar voren geleid. Heerlijk warm na een paar minuten.
jeroenwz zegt
Leuk! Een paar vraagjes aan @Airc:
(1) de koets ziet er goed uit, is die opnieuw gespoten?
(2) de bumpers zijn wel “authentiek”. Ging je voor een ratlook of zijn ze gewoon lekker origineel?
(3) Dat wiel linksachter hangt wel erg naar binnen toe. Zo heb ik het zelfs nog nooit gezien op Simca’s 1000 Rallye! Klopt dat of is de wielophanging niet helemaal okselfris meer?
airc zegt
@jeroenwz:
1) Hij is ooit ergens in de states gespoten, daar komt hij ook vandaan. Maar de neus en linksachter zijn daarna nog eens (niet zo mooi) opgelapt.
2) Ik houd zo veel mogelijk origineel. De bumpers dus ook. Als iets vervangen moet worden probeer ik period correct onderdelen te vinden. Ik houdt niet van glimmende oldtimers. Hij is bijna 50 jaar oud, dat mag je best zien.
3) Hij is iets verlaagd en staat op air ride rondom. Linksachter staat sindsdien idd schever dan ik wil. Maar heb er nog niet naar kunnen kijken wat het nou precies is. Lijkt in de draagarm te zitten.
jeroenwz zegt
@airc: dank voor de snelle reactie. Ik vind ook dat een auto er naar zijn leeftijd uit mag zien. Hier in Zutphen rijdt een Citroën DS rond, die heeft echt bijna de ratlook. Voordeel is wel dat de eigenaar hem overal durft neer te zetten…
e28forever zegt
@jeroenwz:
Dat is inderdaad een voordeel.
Mijn E28 is volledig roestvrij (Spaanse import) maar heeft overal krasjes, deukjes, en slecht bijgekakte stukjes.
Ik zou hem wel volledig willen laten herlakken, maar dan durf ik er niet meer overal mee te parkeren, wat nu wel kan.
e28forever zegt
@e28forever:
BijgeLakt dus… ?
gulli zegt
@e28forever: krassen in je kak is echt zo naar!
c200 zegt
Ik hou van dit soort oude vw busjes, maar moet wel origineel zijn en ook niet verlaagd zijn.
e28forever zegt
@c200: Beetje saai toch? ?
gjvp zegt
Jammer van de velgen
airc zegt
@gjvp: De velgen worden nog vervangen, (work in progress) maar omdat er Porsche remmen opzitten moest ik Porsche wielen nemen. Er komt wel wat beters voor terug.
StijnB zegt
@airc:
Ik vind die ATS-velgen net helemaal top! Iedereen gaat voor Fuchs onder zulke aangepakte busjes maar dit is véél unieker. En elke liefhebber zal meteen zien dat ze vanonder een 70’s 911 komen..
eklasse zegt
Genieten !! Jaloers (in positieve zin!)
720s zegt
Schitterende foto’s met een hele toffe bus!
schlijper zegt
Hoi, een fotograaf hier. Mooie foto’s en dat is niet verwonderlijk: juist met een iPhone zijn makkelijk prachtige foto’s te maken. Een normale DSLR kan die enorme contrasten namelijk niet eenvoudig overbruggen.
Dus: fijn die iPhone blijven gebruiken; zolang je niet enorm inzoomt, maak je daarmee mooiere foto’s in situaties met moeilijk licht dan met een DSLR.
Behalve bij weinig licht, dat kunnen DSLR’s beter aan (nog eventjes).
barry355gtb zegt
die bumpers zou ik wel aanpakken. Dat maakt de auto net even wat strakker en minder als een low-budget car. Deze bus ziet er op de foto’s nog strak uit verder. Mooie bak zo!
e28forever zegt
Leuk busje en mooie foto’s!
timt zegt
Mooi man! Heb je ook foto’s van je interieur?
evdw zegt
Peperduur issie als het een T1 was geweest.
mbpeter zegt
Ja waarom is deze peperduur? Is toch gewoon een t2?
freezzr zegt
@mbpeter: peperduur valt idd wel mee. Wil je een peperdure T2a hebben dan moet ie 100% origineel zijn of achterlijk goed gerestaureerd. Ik schat deze in op max €20K
airc zegt
@freezzr: Eens. Mijne is goed (nieuwe 1915cc er in) maar wel een rijdend project. Hij is nooit af. Maar het zal nooit een showroom resto worden.
freezzr zegt
@airc: Heb er ook eentje ;) 99% originele lak met patina, beter dan een showroom resto imho ;)
mrniesoe zegt
@mbpeter: Het is waarschijnlijk weer geschreven door @ikschrijfookoverautos, die is redelijk vertrouwd met zo’n headlines.
airc zegt
@mbpeter: Niet mijn keuze van woorden. Persoonlijk vind ik het zelfs vervelend als de T2(a) ook in de T1 hype terecht zou komen. Ik wil hem namelijk gebruiken en vooral niet heel de tijd moeten opletten wat er mee gebeurd. Dat is nu al een beetje zo. Maar ik heb de bus niet als investering, maar juist voor weekendjes weg met mijn dochter.