RG Nathalie
Nog voor zijn onthulling gespot! De nieuwe Super Sportcar van (Roland) Gumpert!! Supergaaf ding! Ziet er echt top uit in het echt! Volledig elektrisch, minder dan 2,5 seconden naar de 100 en een top van meer dan 300 km/h!
Nog voor zijn onthulling gespot! De nieuwe Super Sportcar van (Roland) Gumpert!! Supergaaf ding! Ziet er echt top uit in het echt! Volledig elektrisch, minder dan 2,5 seconden naar de 100 en een top van meer dan 300 km/h!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Die achterlichten kopen ze direct over van bugatti?
@schuiftrompet: Omdat ze van links naar rechts doorlopen? Dat is nu hartstikke mode, zit op zo’n beetje alle porsches en audi’s. En deze gaan ook nog de hoek om.
@schuiftrompet: het zijn niet alleen de achterlichten. De hele achterkant incl spoiler is een mini Chiron
Waterstof gaat het worden. Volledig electrisch geloof ik niet in. Hoeveel miljoen windmolens en zonnepanelen heb je wel niet nodig om alle auto’s van stroom te voorzien?
@Alfarobert: Ik geloof ook in waterstof. Energie net kan het nooit aan. En ik zie ook niet gebeuren dat elke parkeerplaats in nederland een laadpaal krijgt. Stel je woont in galleij flat gooit dan iedereen om half 6 als hij thuis komt zijn verlengsnoer naar beneden om zijn auto op te laden. Waterstof is de toekomst naar mijn mening
@raym: de kabels springen uit de grond als morgen iedereen electriesch gaat rijden.
@dirkiii: dat zeiden ze ook toen de flatscreen tv’s in de mode kwamen. En waar zijn we nu?
@rolov: ja want gebruiken ook een x aan kilowatt per uur.
@michaelb: kilowatt per uur??? Ga jij je eens in een hoekje zitten schamen! En pak het natuurkundeboek er nog eens bij…
@raym: Wat een onzin.. Al die voor-waterstof en tegen-electro mensen hebben geen idee waar ze over praten. Weet je eigenlijk wel waar waterstof vandaan getoverd wordt? Het heeft namelijk in gebruik helemaal niets te maken met water zoals wij dat kennen, het is ook een stof die van nature niet voorkomt. Er zijn momenteel 2 manieren om zuurstof van water te scheiden (want dan krijg je waterstof) en 1 daarvan is sws niet mogelijk net behulp van schone energiebrinnen, en de tweede is elektrolyse, en het wordt zegt het al, hier heb je (heel veel) elektriciteit voor nodig. Echter, waarom zou je ipv de elektriciteit gelijk in een auto te stoppen er eerst een zeer inefficiënte reactie mee doen om waterstof te krijgen? Bovendien is waterstof zeer moeilijk te transporteren en op te slaan (waterstof moet onder een nog veel hogere druk dan LPG staan, en LPG is al in heel veel overdekte (parkeer) gelegheden verboden. Bovendien ligt er totaal geen infrastructuur voor de verplaatsing van waterstof en het is simpelweg ondenkbaar om dat door het hele land te realiseren. Het elektriciteit net opschalen is met juiste investeringen prima te doen. Ook de technologische ontwikkeling ligt niet stil, wie weet is het over 10 jaar mogelijk elektriciteit net zo snel in je accu te ‘pompen’ als dat je tankt.
@Alfarobert: enig idee hoeveel energie het kost om waterstof te produceren? Veel kan ik je vertellen. Bovendien heb je altijd verliezen als je energie omzet van de ene naar de andere vorm en dus wil je zo min mogelijk omzettingen. Accu auto’s zijn gewoon efficienter.
@ko4n:
Hoeveel rendement verlies zou er zijn in het elektriciteit netwerk?
En wat zal het rendement verlies zijn bij het laden van een accu?
Ik weet het niet precies maar ik hoop dat jij het wel weet.
@dirkv: rendementverlies is hier niet het (grootste) probleem. Waterstof wordt meestal gemaakt door methaan te kraken, dat kost erg veel energie. In feite kan je dan met zo goed gelijk op CNG gaan rijden. En elektrolyse is niet efficiënt genoeg om aan de vraag te voldoen, zeker niet als we er massaal op gaan rijden.
@dondeboer: dat is wellicht nu een probleem, maar wie zegt dat ’t een probleem blijft? Wetenschappers en ingenieurs zitten niet stil en er is nog genoeg wat we niet weten.
@Alfarobert: en hoe ga je die waterstof dan maken?
Bij dat proces verlies je ook nog rendement net als bij de omzetting in de auto van waterstof naar stroom, dus 2 x rendementsverlies.
Dan nog het transport en het vloeibaar maken en vervolgens lang wachten bij de pomp omdat degene voor jou de druk zo verlaagd heeft dat jij heel langzaam kan tanken.
Briljant plan, vooral voor Shell.
@kobus1967: tegenwoordig kan waterstof ook in poedervorm worden opgeslagen, een Nederlandse uitvinding van Gerard Lugtigheid.
@Alfarobert: helemaal gelijk.
en met H2 hebben de Aziaten een giga voorsprong
@Alfarobert: Waterstof maken kost ook energie. Daarbij gaat er bij het omzetten van waterstof ook energie verloren, en zal er altijd een accu achter geplaatst worden, omdat een waterstofcel niet geschikt is voor dynamische belasting. Het rendement van een auto die alleen een accu heeft die via het lichtnet opgeladen wordt is veel hoger dan dat van een auto op waterstof. Waterstof is op zich wel interessant maar er zitten nogal wat ogen en haken aan.
@hspi: Excuus, zie nu pas dat kobus hierboven ongeveer hetzelfde gezegd heeft.
@hspi: ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt…
@hspi: maar electrisch dan met superefficente dynamos die tijdens het rijden de accus opladen?
@maferick74: een perpetuum mobiel? Hmm, is (nog) niet mogelijk. De elektrische auto’s laden zichzelf al op wanneer je het energiepedaal niet meer indrukt.
@enjoypunani: gaaf bakkie, daklijn van een GT-R. Is het daar een afgeleide van?
@maferick74: Dat zou misschien kunnen, maar voor zover ik weet zijn er nog geen dynamo’s die zowel weinig weerstand leveren en genoeg energie leveren om de auto rijdend te houden.
@maferick74: dan krijg je te maken met natuurwetten. Dat zou een oneindige energiebron dat kan niet.
@maferick74: je haalt nooit een efficientie boven de 100%. mocht je dat wel lukken, geef mij even een belletje ;)
@Alfarobert: En hoe denk je dat waterstof gemaakt wordt?
@Alfarobert: heel veel. En daarom is dat de toekomst. Of we dat nou willen of niet. Er is al teveel geïnvesteerd door multinationals en overheidsinstellingen om het nog tegen te houden. Ik geloof niet dat elektriciteit het beste alternatief is voor benzine/diesel, maar de mensheid word simpelweg die richting ingeduwd.
@Alfarobert: Om een Nederlands wagenpark van waterstof auto’s te creëeren is vrijwel net zoveel energie nodig als een volledig elektrisch wagenpark.
Ik voorzie een combinatie van waterstof en elektrisch.
@Alfarobert: hoe kom je aan waterstof? Juist, door het te maken met stroom… Blijven nadenken.
@Alfarobert: Het waterstof deel vervangt alleen de accu in een elektrische auto. Daarnaast is waterstof geen handig goedje. Het is explosief en de moleculen zijn zo klein dat het lastig is om op te slaan. Het is of je water in een vergiet opslaat. Daarnaast is waterstof een bijproduct, maar zal als er meer nodig is dit gemaakt worden op basis van (jawel)elektrolyse. Ik zet m’n geld maar op betere en sneller te laden accu’s. En zowel voor H2 als voor electrisch rijden is de infrastructuur zeer beperkt. Voor H2 vrijwel afwezig.
@Alfarobert: Om het heel simpel te maken en ongeacht alle comments boven/onder. Waterstof zal je moeten zien als een soort van vloeibare batterij.
Je stopt electriciteit in water om waterstof te krijgen, vervolgens laat je het reageren met zuurstof om weer elektriciteit en water te krijgen.
Heel Nice!
Apart bakkie
Lelijk, hoekig en een bugatti namaak kontje
Voorkant van de Urus, achterkant van de chiron.
@ghost: voorkant van een Toyota Mirai
@ghost: zijkant Nissan GTr
Gta auto
Foto 2 en 6 doen me denken aan een gtr.
@belg86: Foto 6 is een GT-T :P
@kaybnr34: haha, scherp hoor
@belg86: foto 10 doet me juist denken aan een gtr – de neus
@belg86: volgens mij hebben ze die als basis genomen ?
Wat een onwijs gaaf model
Unieke spot, best jaloers!
Unieke spot, maar ik vind hem echt heel erg lelijk.
Foto 2 is wel mooi, natte Ali. Maar voor de 2 is het geen porum.
Een nieuwe gt-r lookalike?
Ik vind m gewoon lekker dik. Lekker vierkant, maar toch duidelijk een sportwagen. En in vergelijking met de Apollo echt een schoonheid.
Wat een gedrocht…
Dow mij die Skyline GTT maar????
Profiel van een R35 GT-R, Bugatti-achterkant en Camaro-achtige voorkant
Wat een misbaksel, Nissan GT-R meets Chiron meets Urus
Gave spot, wel een apart uiterlijk. Een tof ding.
Haha twee schaapjes achter t stuur