mijn track tt
Ik heb sinds 2 maanden deze tt (225pk AWD) Deze is bedoeld om alleen op het circuit terijden. Tot nu is de auto vrijwel geheel standaard. Voor 2019 staat er al wel het een en ander op de planning! Voor nu heb ik er 2 keer time attack mee gereden 1 keer op tt Assen, en 1 keer op de Nürburgring gp. Uiteraard na dat ik hem had op gehaald direct naar de nordschleife gereden om hem eens uit te testen. De auto deed het beter dan verwacht! En vooral kan ik heel veel plezier halen uit de auto! Je kunt er lekker mee gooien en in een bocht een trap op de rem en de achterkant breekt uit. Vind het echt geweldig!
hhitalia zegt
Lekkere quattro, veel plezier ermee!
numpty zegt
@HHITALIA: Ziet er leuk uit hoor. Al verbaasd het mij wel dat er al niet hele legioenen negatieve posts hier achter gelaten hebben. Want:
– AWD als track car (moet RWD zijn volgens velen)
– VAG auto (dus per definitie ‘fout’ volgens sommige)
– Kale Audi (Zou premium moeten zijn, al heb ik die uitdrukking nooit kunnen begrepen)
Ik snap dat het je puur om de lol gaat, en dan is de keuze helemaal aan jou. 225Pk 1.8T, leeg gehaald, dus lekker licht, mét AWD…
Het zijn lekkere ingrediënten die je daar te pakken heb. Veel plezier er mee !
numpty zegt
@numpty: Sorry @AUDIRICK1995 natuurlijk…
audirick1995 zegt
@numpty: haha ja had ik ook eigenlijk verwacht. Mijn mening is dat je van elke auto een track auto kan maken :) ik ken een jongen die van zijn vw caddy een serieuze track tool heb gemaakt! Maar zit er een limiet aan elke auto hoever je er mee kan gaan. En welke klassen je kan halen. Ik denk dat club klassen of pro klassen rijden beide leuk is. Voor mij heb ik puur naar de basis gekeken. De basis is opzich goed. Maar er moet een boel aan versleuteld worden voor dat het echt serieus snel gaat zijn. En denk dat dat mogelijk is met deze auto. Dus dat moeten we nog gaan zien haha
vegelien zegt
@numpty: grappig, zag de post en dacht precies hetzelfde. “Zullen wel veel negatieve berichten zijn”. Gaat om de lol die je eraan beleefd toch. Gaaf project en veel plezier ermee!
2wheeler zegt
Wordt er niets negatiefs gezegd, doen de liefhebbers het zelf wel… blij dat ik een autoliefhebber ben, geen merkliefhebber. OT: heel erg dikke quattro, veel plezier ermee!
rob636 zegt
@2wheeler: van jou soort zouden er meer mogen zijn :)
tazmania zegt
Leuke auto, lekker gaan rijden er mee! En ik deel je visie dat je van vrijwel iedere auto een trackday auto kan maken.
stephane8200 zegt
Ik heb zo’n 225pk quattro TT ook gehad. Zou de laatste auto zijn die ik als circuitauto zou kiezen. Begrijp me goed, je kan er best wat van maken maar er zijn betere basisauto’s.
Time Attack heb ik trouwens ook 4 keer aan mee gedaan. Zeker leuk!
Mijn zoon is nog altijd overtuigd dat ik vroeger de Piston Cup heb gewonnen (2e plaats semi-pro).
kennone zegt
Netjes, vind het een toffe keuze,, weer eens wat anders. En die 1.8T zijn serieus goed!
w0o0dy zegt
@Audirick1995: als eerste gefeliciteerd dat je de mogelijkheid hebt om zoiets te doen en ten tweede goed dat je wr voor gaat. Ten derde: hoeveel kennis heb je van de techniek en de dynamiek van auto’s?
Ik kwam een leuk en zeer informatief stuk tegen over de do’s and don’ts van het aanpassen van een MK1 TT awd. Misschien kun je daar wel wat mee.
https://m.facebook.com/groups/334506553567722/?ref=group_header&view=permalink&id=338989819786062
audirick1995 zegt
@w0o0dy: dankjewel! Ja ik ken de pagina inderdaad. Goeie pagina met veel info!
xiran zegt
best wel een goede keuze. Veel goedkope onderdelen en veilig op de track day.
jeppie zegt
Gaat er ook een wrapje overheen,
audirick1995 zegt
@jeppie: dat is wel de bedoeling! Op het moment ligt de focus om de motor weer op te frissen. De auto heb namelijk 300.000 km gelopen. En volgend voorjaar de wegligging verbeteren en het vermogen wat op te schroeven. Het plan is wel dat ik volgend jaar nog gewoon in de club klassen rijd.
super007 zegt
@audirick1995: en de remmen wellicht? Hier trap je na 10 min Zolder toch gewoon dwars door t pedaal heen?
audirick1995 zegt
@super007: haha ja klopt! Die zijn al gedaan :)
karhengst zegt
Was dit niet het model wat een spoiler nodig had om van de weg te zwabberen?
Veel plezier overigens, want t is mooi speelgoed!
pvdh86 zegt
@karhengst: klopt incl draagarmmodificatie
cazzo046 zegt
Wel zwaar lijkt me, bijna 1500 kg…
Is echt een serieus nadeel voor een trackday auto.
xiran zegt
@cazzo046: gewichtsbesparing :D
audirick1995 zegt
@cazzo046: dit is inderdaad een groot nadeel! Maar wie weet hoe ver het gewicht terug gedrongen kan worden. Heb nu contact met een jongen die hem op 1150kg heb gekregen.
B00G1E zegt
@audirick1995: je zou ook de bijrijder uit de auto kunnen laten die ik op sommige foto’s zie;)
audirick1995 zegt
@B00G1E: ik heb alleen een bijrijder als ik aan vrij rijden of aan TF mee doe haha. Maar bij wedstrijden rijd ik altijd alleen.
tttijn zegt
Gave kar!!
dailydriver zegt
Leuk idee. Een goede instelbare schroefset en veerpootbrug kom je al een heel eind. Is een rolkooi geen vereiste als U deelt neem aan een raceklasse?
audirick1995 zegt
@dailydriver: dat ligt aan welke klasse je rijd voor 2019 wil ik in club blijven rijden. Waar het niet verplicht is. 2020 wil ik in semi pro gaan rijden waar het wel verplicht is. Ik rijd al wat jaren op het circuit maar nog maar net time attack en wil samen met de auto door groeien. Niet dat het niveau van de auto hoger is als mijn niveau….
noudjuh zegt
Ik hoop dat je er niet de weg mee op wil, want die zwarte eu-stickers op de kentekenplaat mogen dus niet en maken het een foutief kenteken.
Ze zijn ook nog eens lelijk en imho treurig.
Wel vet dat je de middelen en tijd hebt voor zo’n project, succes!
quattrofillio zegt
Super vet! Ik mis mijn oude TT (225pk).. ik wilde daar ook een track car van maken, maar helaas niet van gekomen. Misschien kun je eens een verslagje schrijven met foto’s over hoe het dat hebt gedaan en wat je tegen bent gekomen. Dat lijkt mij nou eens leuk om te lezen ipv het zoveelste huis met tig parkeerplaatsen.. veel plezier man!
audirick1995 zegt
@quattrofillio: lijkt me erg gaaf! En misschien is zoiets wel mogelijk om samen met autoblog tegaan doen :)
mvdblonk zegt
Erg gaaf om te zien!
autofanaat1990 zegt
Flinke reserves zo’n 1.8T en er is zoveel te krijgen om het vermogen op te vijzelen.
Ben benieuwd hoever je het project uiteindelijk gaat pushen.
Veel plezier met de TT!
audirick1995 zegt
@autofanaat1990: ik ben zelf ook erg benieuwd! Ga zeker me best doen om het maximale te bereiken. En zal eens in de zoveel tijd ook een update plaatsen op de pagina!
chefkok zegt
Gaaf, heb zelf een GTI als ringtool. Mijn advies ga eerst voor remmenupgrade. Wellicht dat ik je keer zie op de Ring.
audirick1995 zegt
@chefkok: de remmen zijn inderdaad al gedaan :) lijkt me leuk je een keer tezien op de ring ik ben er meestal om het weekend :)
ikleesookoverautos zegt
Leuke speeltje, hou je ons een beetje op de hoogte van de aanpassingen?
audirick1995 zegt
@ikleesookoverautos: dat ga ik zeker doen!
racemonstah zegt
@audirick1995: Hey man heb je deze al gezien?
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenauto's/audi+a5+2-0-TFSI-2010/o/1054449
audirick1995 zegt
@racemonstah: nog niet gezien! Maar wel gaaf! Mis hem nog elke dag!
pasbeer zegt
@audirick1995: hey rick. Kun je mij vertellen wat je allemaal met die audi a5 hebt gedaan? En wat ermee is gebeurt? Zou fijn zijn.
audirick1995 zegt
@pasbeer: de a5 Uhm dat is een erg lang verhaal, met wat ik er allemaal mee heb gedaan bedoel je de modificaties? Die lijst is namelijk redelijk kort, eerst heb ik de auto gechipt naar stage 2. Buiten verwachtingen leverde dit een goeie 300pk op. Hier na ben ik met het onderstel aan de slag gegaan om dit ook echt te kunnen benutten. (Vooral op het circuit) de swaybars. De veren en de remmen moesten aangepast worden. De swaybars waren van ultraracing, de veren weet ik echter niet meer. De remmen waren schijven van stoptech met remblokken van ferodo. De auto was in perfecte harmonie, alles klopte! Het comfort was er nog, tegelijk was de auto ook een goeie concurrent voor een m3 (op het circuit)
Wat er mee is gebeurd is een erg complex verhaal, maar om het kort samen te vatten. Tijdens de revrun reed ik op een voorrang’s weg en had een vrouw die voor mij van links kwam mij niet gezien, helaas eindigde dit in een ongeluk. Gelukkig zijn er geen (zwaar) gewonden gevallen. Helaas had de auto wel zodanig veel schade dat ik het niet de moeite waard vond om de auto te repareren. Ik kijk vol trots naar de a5 terug en mis hem ook erg. Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven. :)
pasbeer zegt
@audirick1995: heb jij nog de afstandsbediening van de uitlaat? het kastje zit er nog, maar de bedrading is doorgeknipt. weet je daar iets van?
mijn buren vinden het niet zo leuk dat de auto veel ”lawaai” maakt. persoonlijk vind ik het geen probleem.
audirick1995 zegt
@pasbeer: hoi, ja die heb ik nog!
Heb je de auto over gekocht? Voor verder contact stuur even e-mail naar: [email protected]
pasbeer zegt
@audirick1995: ik kan jou geen mail sturen, want het mail adres bestaat niet.
audirick1995 zegt
@pasbeer: ow sorry foutje het is [email protected]