M3 trackday klaarmaken
Dit weekend lekker bezig geweest om de M3 te strippen. Alle bekleding en panelen eruit. Ook de overbodige kabelboom eruit. Aankomende week paneel maken voor de schakelaars. Dan de kooi erin, de stoelen en de gordels. Deze winter een carbon dak erop.
2wheeler zegt
Ergens vet om er een dedicated trackday monster van te maken, anderzijds verliest het wel de charme van bruikbaar maar toch sportief. Eigenlijk zou je er twee moeten hebben..
mvdblonk zegt
@2wheeler: heb ik ?
2wheeler zegt
@mvdblonk: goed bezig dan! Keep us posted.
woudloper zegt
@mvdblonk: mag ik vragen waarom een e46 en niet vb. Een m135 of m140?
Ziet er cool uit.
Trackdays = life ;)
rudyv zegt
@woudloper: een 135 of 140 leent zich echt niet om als circuitmonster om te bouwen
toniominestrone zegt
Succes, hou ons op de hoogte!?
foramen zegt
Enig idee wat uiteindelijke gewichtsverlies is na monteren van eventuele kooi?
mvdblonk zegt
@foramen: nu nog niet, als hij klaar is wil ik hem wel wegen.
shadowbroker zegt
@mvdblonk: weeg hem voor de tijd ook even
mvdblonk zegt
@shadowbroker: ik heb nog een volledig orginele e46 M3 die gaat eerst op de weegbrug en dan mn track day M3. Ben benieuwd wat het verschil word!
stationcar zegt
Oei, ik begrijp wat je wilt, maar het doet toch een beetje pijn om te zien hoe zo’n mooie M3 ontmanteld wordt…
Anyway, succes, hij wordt er waarschijnlijk wel leuker van om te rijden :-)
foramen zegt
@stationcar: lekker boeien, zijn er duizenden van gemaakt en dit is toch geen felbegeerde handbak.
graafke zegt
Op het oog een keurige m3. Wat heeft je doen besluiten deze te gaan gebruiken voor trackdays?
porscheboy zegt
@graafke: hij heeft er 2 zoals in een eerdere reacties stond
graafke zegt
@porscheboy: heb ik gelezen. Ik vroeg me alleen af waarom je dan deze kiest (bijvoorbeeld omdat er wat schade aan zit of iets anders)
mvdblonk zegt
@graafke: deze had ik gekocht om op kenteken te zetten en dan in het weekend a en toe te pakken. Maar bij de proefrit bleek er van alles aan te moeten gebeuren. Dat heb ik toen uit laten voeren maar wel met de beste race onderdelen. Toen ik hem op kenteken wilde zetten bleek hij weer volledig orgineel te moeten worden. Daar had ik geen zin in en heb besloten om verder te bouwen. In de tussentijd een andere m3 erbij gekocht voor de weekend ritten en naar mn werk op mooie dagen.
enjoypunani zegt
@mvdblonk: bofkont!
fouadski zegt
Prachtige uitvoering. Jammer dat je hem stript. Kon je niet beter een e36 nemen? Of rijden die niet strak?
theblazerunner zegt
@fouadski: Strakker zelfs, zijn ook kleiner en lichter. Echter is de E46 M3 wel sneller.
kevdutchie zegt
@fouadski: e36 M3’s zijn net zo duur, al dan niet duurder.
mvdblonk zegt
@fouadski: er moest teveel gebeuren om hem op kenteken te krijgen. Dat is hij in de huidige markt niet waard. Maar als goed opgebouwde race M3 is hij het zeker waard!
fouadski zegt
@mvdblonk: stuur je nog foto’s of filmpje door als je klaar bent. Ben wel benieuwd.
Volvo_440_turbo zegt
Dom vraagje, maken fabrikanten het interieur niet zo dat het energieabsorberend is bij crashes? Of enkel het dashboard dat dit doet? Ik dacht dit ergens opgevangen te hebben… Je kan je interieur ineens verkopen, kan je je remblokjes en schijven mee betalen :)
SimonMc zegt
Strip dan ook meteen die voorbumper aub.
poes zegt
Waarom een carbon dak? Het mag inmiddels toch wel bekend zijn dat het gewichtsverlies er niet tot nauwelijks toe doet? Of rijdt een performance sedan met een zwaar glazen panorama dak ook ineens veel slechter?
desjonnies zegt
Strippen, stralen, in het zuurbad, dan buiten laten roesten, weer stralen, dakplaat eraf halen, geïntegreerde rolkooi erin lassen, spuiten en gaan bouwen.
rufctr01 zegt
@desjonnies: waarom weer laten roesten?
desjonnies zegt
@rufctr01:
Gewicht kwijtraken.
Ooit, in een vorig leven stonden de Integrale bodies 4 hoog in Italië bij Abarth achter de schuur (fabriek) te roesten, een maat brak een echte ex Martini ex works Integrale op een jump, het zuur bleef actief jaren na de productie van de body.
We gingen een andere body kopen en zagen ze daar toen sraan. Niet te koop!
mvdblonk zegt
@desjonnies: roesten laat ik hem niet, het dak gaat er wel vanaf. Daar komt een carbon dak voor, ik wil van de winter wel mn deuren vervangen. Dat scheelt namelijk zo’n 70 kilo.
stephane8200 zegt
In ieder geval een goede auto om mee het circuit op te gaan.
rufctr01 zegt
Ik ben echt benieuwd hoeveel kilo’s je gaat besparen!
amghans zegt
Gaat die SMG II bak er ook nog uit ? Een handbak lijkt me veel geschikter voor een tracktool.
mvdblonk zegt
@amghans: nee, de smg blijft ik vind dat super bij de m3 passen. Zeker met csl software en een sinterplaat koppeling. Schakelt snel en de koppeling klapt er mooi in!
amghans zegt
@mvdblonk: dank voor je duidelijke antwoord, kzie je punt. Heel veel rijplezier gewenst !
isn1981 zegt
@mvdblonk ene kant jammer maar aan de andere kant kan je er wel heel veel plezier aan beleven. Als je nog onderdelen kwijt wilt na het strippen hou ik me aanbevolen. Ik heb een 330ci zelfde kleur
davelepeef zegt
@isn1981: 60% van Nederland heeft een auto in deze kleur…
mvdblonk zegt
@isn1981: ik heb nog een schuif kantel dak, orginele csl wielen en een compleet interrieur in de aanbieding.
aquila2003 zegt
Zijn de deurbledings panelen en de middenarmsteun zwart leer? Zoja dan heb zeer veel belangstelling als je ze vekoopt. Zijn je interierlijsten in titan shadow? Dan ga ik helemaal plat!
mvdblonk zegt
@aquila2003: het interieur is grijs, dus daar kan ik je niet mee helpen
aquila2003 zegt
@mvdblonk: en de sierlijsten?
mvdblonk zegt
@aquila2003: volgens mij wat ik net op internet vind titan shadow. Alleen heb ik nog mn strips uit mn dashboard. En de strip boven de navi is aangetast omdat mn spiegel heeft gelekt.
aquila2003 zegt
Kun je me anders ff mailtje sturen op [email protected], met fotos?