@robbiehifi: zeker jammer. Probleem van de wagen zie je bij de showroom foto, gebakje van een pikanto met wieldoppen staat er achter. Beleving is dan toch net wat anders
Lekkere afschrijver (neem aan voor de leasemij).
Idd zonde dat er niet meer mensen zijn die wat buiten de standaard Passat’s/Arteon/MondeoVignale etc kijken. Dit lijkt me echt prima, 200pk op 1.700kg voor 62k..
Tja ik vind het vooral een rommelig design, met paneel-lijnen die op rare pekken lopen. Juist de hoek op de eerste foto is precies het probleem imho. En dat achterlicht is ook niet heel mooi. Maar de voorbumper heeft hetzelfde probleem. Er is gewoon niet met het design van de auto gewerkt qua panelen, dat is echt zonde en toont aan dat Kia nog lang niet is bij waar ze mee willen concurreren.
@mastemaker: Dat valt wel mee toch? Ik weet dat die van mij geen torpedo is maar met 192 pk op 1500 kg doe ik het dan nog niet eens zo slecht met mijn E39 als eerste auto
Super mooie wagen, vooral de achterkant is erg fraai, met die daklijn die doorloopt in een lekker dikke kont. Doet qua uiterlijk niet onder voor de zogenaamde premiummerken.
@mopar: Nee, omdat ik voor dat geld veel zwaardere motoren kan krijgen bij de concurrentie. Ik ben meer van het type snelle auto met normaal uiterlijk dan snel uiterlijk maar trage motor. Dat zou jij moeten kunnen waarderen Mopar.
@chrisvonmeer: Gelukkig zijn er nog mensen die auto’s kopen op basis van design en niet alleen op prestaties. Ik -met mij vele anderen – kijken liever tegen een kont van Stinger aan dan tegen de zoveelste zaaddodende Volkswagen.
Verder is een Arteon onderhuids niets speciaals. Heb zelf niet in een Diesel Stinger gereden maar wel in de Twin Turbo V6 en qua onderstel is dat toch wel even meer dan de gemiddelde Volkswagen.
Durf dus wel te stellen dat je in alles behalve een rechte lijn veel meer plezier aan de Stinger gaat hebben dan aan die Arteon. In de VS vergelijken ze hem niet voor niets met de BMW 4 serie en Audi S5.
@mopar: vergeten toe te voegen dat de Stinger in de basis een achterwiel aangedreven auto is. Dus qua rijbelevening (blijkbaar geef je daarom) niet te vergelijken met in de basis ondersturende MQB Volkswagens
@mopar: super leuk verhaal over dat onderstel/achterwiel aandrijving. Maar bij het stoplicht houdt een Golf GTE (de leaseslet van Nederland) hem nog bij. Dat is toch gewoon jammer voor een sportcoupe van officieel meer dan 60k.
Mijn punt blijft daarom staan, je koopt voor dit geld vanalles (ook het gehate) premium dat sneller is. Nogmaals, voor mij liever een wolf in schaapskleren dan schaap in wolfskleren. Dat zou jij als MOPAR moeten kunnen waarderen.
@chrisvonmeer: Nee hoor, hoef ik zeker niet te kunnen waarderen. Ik ben namelijk niet zo’n nerveus ventje dat altijd als eerste weg moet zijn bij het stoplicht. Dat soort kinderachtige zaken laat ik wel over aan mensen die blijkbaar iets moeten bewijzen in het leven.
Ik geniet liever van een goed sturende auto met achterwielaandrijving en een neutraal weggedrag dan een voorwielaangedreven golf.
En Google maar eens naar de mopars uit de jaren ‘50 en ‘60, die hadden alles behalve subtiele styling. Dat zijn de bakken die me bekoren.
bartsmitzegt
@mopar: je bent niet kinderachtig en je hebt een bewijsdrang etc. maar je bent wél druk met deze Kia te promoten en je zet je duidelijk af tegen de succesvolle merken. Ik denk dat jij vroeger gepest bent. Dit recalcitrant gedrag is het gevolg daarvan.
@bartsmit: Leuke theorie, ware het niet dat ik zelf een BMW rijder ben. Daar gaan je aannames dus. Ik denk dat jij probleempjes in de bovenkamer hebt als je denkt dat omdat merken succesvol zijn, ze blijkbaar door alles en iedereen geprezen moeten worden.
bartsmitzegt
@mopar: je hebt duidelijk iets tegen VW en je promoot een Aziaat vanwege RWD en het coupe model. De Stinger is zeker een leuke nieuwkomer maar mist nog iets om echt te concurreren. Met teksten waarin je “bewijsdrang” “kinderachtig ventje” “ik hoef me niet te bewijzen” relateert aan de lezers hier dan maak je je niet geliefd. Dat kun je namelijk ook zeggen over jouw Mopar-auto’s. Die hebben misschien wel het hoogste testosteron-bewijs-drang-kleine-piemel-gehalte van iedereen.
@bartsmit: Weer fout, heb helemaal niets tegen VW. Voordat ik in de 7 reed had ik zelfs een Phaeton overwogen dus als ik iets ben dan is het wel een liefhebber van interessante automobielen. Verder hoef ik me niet geliefd te maken hier, ik uit mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Als jij daar problemen mee hebt dan zijn dat toch echt jouw eigen zaken.
Daar verschil ik met jouw in, het kan me aan mn achterste roesten wat jij denkt over mij of mijn auto’s. Als jij je onkunde wil uiten door aan te geven dat Mopars kleine piemel auto’s zijn dan is dat je goed recht. Ik neem dingen niet persoonlijk op. Ik blijf wel lekker door genieten van die 7.2 in de charger hoor :)
Misschien eens wat minder aangesproken voelen? Dat krijg je als je grootheidswaanzin hebt he…rijden in die Duitse premium wagens. Leer maar eens dat niet iedereen het met je eens hoeft te zijn.
Ik kom met argumenten zoals Coupe en RWD waarom de stinger in mijn optiek beter is en het enige waar jij mee kan komen is dat ik vroeger wss gepest werd op school. Denk dat ik niet veel meer hoef te zeggen he Bartje ;)
@mopar: misschien tijd voor een stap richting de politiek want liegen kun je als de beste. Alleen je geloofwaardigheid is nog niet helemaal op het gewenste niveau. Ik weet zeker dat jij je laat verleiden tot een sprintje als je met je muscle-car naast een GTI-tje staat. Je laat je namelijk ook hier vrij makkelijk uit de tent lokken.
@bartsmit: Haha als je denkt dat ik me ook maar een seconde laat “verleiden” door iemand in een golf of welke andere auto dan ook dan moet ik je vies teleurstellen. Ik houd van Mopars omdat mijn vader vroeger alleen mopars reed en mijn grootouders daarvoor ook al in amerika. Heeft niets met pikkie compensatie of verleiding te maken.
Over liegen gesproken, inhoudelijk op mn mening in gaan kan je ook al niet, je komt alleen met aannames aan. Als je een discussie voeren uit de tent lokken wilt noemen dan vrees ik dat er voor jouw weinig hoop meer is Bart.
Fijne dag he ;)
chrisvonmeerzegt
@mopar: een sportcoupe kopen en dan nooit aan een stoplichtsprintje doen, geloof je het zelf?
Begrijp ik je overigens goed als ik je een Mopar Guy bent die snelheid/vermogen totaal onbelangrijk vindt? Ik snap dat het in deze discussie beter voor je uitkomt maar of het geloofwaardig is…?
@chrisvonmeer: Als je een sportcoupe koopt met de intentie om stoplichtsprintjes te winnen dan koop je geen diesel, punt.
Verder maakte jij een punt door te zeggen dat je liever een wolf in schaapskleren hebt (wat een lekkere wolf is een GTE trouwens ;)
Ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat die oude mopars die ik ambieer het tegenovergestelde zijn. zelfs de snelste challenger uit die tijd deed 0-100 in 7.0 seconden. Er waren zat auto’s in europa die sneller waren.
Onbelangrijk zou ik het niet willen noemen maar het is zeker geen top prioriteit zoals bij jouw blijkbaar. Ik zou een auto er zeker niet voor laten staan iig.
Bijvoorbeeld: Alfa 8C, behoorlijk langzaam in vergelijking met een ferrari en toch net zo duur. Zou je hem daarom laten staan? Ik niet. Probeer niet te zeggen dat een Stinger hetzelfde is als een 8C maar die vlieger over uiterlijk versus vermogen gaat wel op.
Hoop dat je m’n punt een beetje kunt begrijpen, ieder z’n ding.
ruud1954zegt
@chrisvonmeer: Omdat een Sorento een heerlijke trekauto is, veel ruimte heeft, standaard zeer rijk uitgerust is en je met een diesel van 200 pk onder de 3000 toeren veel dynamischer rijdt dan met een benzineauto van 200 pk en daardoor voor je gevoel veel sneller bent. Behalve als je de benzineversie constant boven de 4000 toeren houdt. Maar dan is bij mij de lol er gauw vanaf en doemt bij mij al gauw het beeld op van: “Hij denkt ook dat hij coureur is …….”.
@chrisvonmeer: en dan doel ik bijv. op een Arteon met 4WD 240 pk Diesel of benzine 280 pk. Voor dezelfde prijs stuk meer vermogen in een ook zeldzame verschijning.
@chrisvonmeer: omdat deze wagen een unieke verschijning is. Een Arteon met welk blok dan ook blijft een saaie wagen (voor VW begrippen is het inderdaad wel een “spannende” wagen, maar dat daargelaten). Ondanks dat ik vind dat een Stinger met dat bedrag te duur is, is het wel een unieke en daarmee erg gave keuze.
@m550d: niet mee eens. Ook een Arteon is een zeer mooie verschijning. Helaas voor sommige hier wordt er al saai geschreeuwd als het maar naar VW ruikt.
@tttijn: mooi is wat anders als spannend. Stinger heeft nog altijd een blok in de lengte achter de vooras, iets waar ze bij vag alleen maar van kunnen dromen.
En dat ‘help ik kom de berm niet uit’-haldex gelul voegt ook niks toe.
@chrisvonmeer: ben ’t eens met m550d. Dus jouw vriendin is enorm degelijk, lijkt qua uiterlijk op een heleboel andere vriendinnen, voegt weinig spannends toe in de file, is aan ’t sjoemelen met makeup om er mooier uit te zien en jij betaalt nota bene ook nog dikke euro’s voor elk apart gadget wat ze wil? Doe mij dan maar een Kia. ?
@drdre1: nee, wat ik zeg is dat als iets uniek is, dat niet per definitie iets mooi maakt.
Om even in de vrouwenvergelijking te blijven; We hebben hier een (voor velen) een prachtige dame met tatoeages en piercings (uniek design), maar dan wel eentje die haar omabroek in bed aanhoudt (trage diesel).
Geef mij maar een minder spannend uiterlijk maar eentje die me wel dagelijks aan mijn trekken laat komen. (Beter gemotoriseerd)
@chrisvonmeer: volgens mij is dit er meer eentje die prachtig is zonder plakplaatjes, maar met prachtige lingerie, sexy hakken het laken je vol maar in zuigt en voorstelt om volgende keer die leuke vriendin uit te nodigen. Enige nadeel zodra het feest is afgelopen ze op dr zij draait en een klein dampje de wereld in stuurt. Maar deze niet in verhouding is tot wat de kapitein zelf produceert.
Fraaie auto qua uiterlijk, jammer dat de benzine modellen dusdanig duur zijn(slurptax) dat hij financieel gewoon niet kan concurreren met de bekende “premium” merken.
@720s: hooooo. Kleine correctie. Het is geen custom logo. In Korea wordt de Stinger als op de foto geleverd. Dus zonder Kia logo. Het Stinger logo is dan ook volledig OEM. Vanaf fabriek geleverd. ?
@johanloo: Oh, dat wist ik niet. Het zou wellicht leuk zijn als die in Europa als optie werd geleverd, maar ik zou het nog steeds niet zelf kiezen. Theoretisch zou het een manier zijn om het Kia logo te verhullen, dan zullen weinig mensen de auto associëren met Kia denk ik ;)
@quinn: maar dit is een premium segment Auto. Dit is een Audi A5 van Kia maar dan met achterwielaandrijving. Dit is een Kia van 60k. Hoe premium wil je het hebben?
Heel de achterste helft vind ik hondslelijk maar dat is natuurlijk een geheel persoonlijke kwestie van smaak. Ook het hoge gewicht doet me twijfelen. Een enorm pluspunt is echter de héél complete uitrusting waar je bij de concurrenten flink moet voor bij betalen. Afschrijving is van geen belang als je een auto langere tijd houdt. Veel geluk en rijplezier!
Gaaf ding! En dat geouwehoer over afschrijving. Dat doen we allemaal zelf he. Wil je dat deze meer waard blijft dan een VW, moeten we gewoon niet als schapen tweedehands meer blijven betalen voor Duits blik…
Wat een gave verrassing! Ik sta op de voorpagina. Cool!
Uiteraard respecteer ik iedereen mening. Iedereen vindt iets van de Stinger. Hartstikke goed, want daar is hij voor bedoeld. Ik rij 60k per jaar, wilde iets aparts, wilde iets wat goed rijdt…..en wilde iets speciaals. Iets tegendraads.
En de Stinger is zoiets. Iedereen, maar dan ook echt iedereen kijkt. Overal. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Stinger wel omgebouwd heb naar Koreaanse Specs. Dwz: aan de buitenzijde zie je nergens Kia….alleen Stinger. En juist dat maakt dat mensen me aanspreken. Ze zijn zo benieuwd. En met schaamrood moeten ze vaak dan toegeven dat ze deze kia wel gaaf vinden.
Het hele verhaal kan ik alleen maar in een filmpie uitleggen, maar dat laat ik aan de Guys hier over…. feit blijft dat men mijn Stinger mag haten, mag leuk vinden….boeit me niet. Als ik haar maar leuk vind. EN Dat vindt ik. ??
Nogmaals dank voor alle reacties. Positief EN negatief ? love iT!
Een Kia… wat een bijzondere auto hebben ze van deze weten te maken.
Hulde voor de Koreanen en hulde aan de bezitter van deze prachtige coupe!
Veel plezier er mee.
Leuke verschijning vast en zeker, maar omdat velen helaas badgegeil zijn gaat deze Kia zijn waarde niet behouden zoals de bekende Duitse merken vrees ik, dus best helemaal oprijden dan. De boeroepers moeten maar eens in een Kia stappen en een toertje doen, zijn helemaal geen verkeerde auto’s meer, Kia heeft in Duitsland redelijk wat personeel van Volkswagen ‘weggekaapt’…
Zie ik het nu goed dat Kia in een 200 pk diesel koelsleuven bovenin de motorkap voorziet?? Beetje jammer voor een auto die er designtechnisch verder perfect uitziet. Goede keuze, OP. Pet af!
Mooie auto, maar die uitlaat?, zijn ze de linkerkant niet vergeten? Staat zo armoedig dit..ze hadden beter links en rechts een pijp kennen doen ipv de dubbele uitlaat aan een kant..
Ik vind het qua uiterlijk een verrassend mooie wagen ;zowel de voor- als de achterkant en ik ben VAG-liefhebber (maar kan vele andere merken waarderen).
Ik vind ‘m niet mooi. Ik vind ‘m zelfs lelijk. Maar toch heb ik sympathie voor mensen die een Stinger kopen. Dat zijn geen mensen die denken ‘ik heb een doos op wielen nodig om van A naar B te rijden’, maar wel: ‘Ik wil een Stinger omdat ik dat leuk vind’.
robbiehifi zegt
Jammer dat er zo weinig zijn!
drsjeroen zegt
@robbiehifi: zeker jammer. Probleem van de wagen zie je bij de showroom foto, gebakje van een pikanto met wieldoppen staat er achter. Beleving is dan toch net wat anders
classics zegt
Geweldige auto! Is dit in Nijmegen?
johanloo zegt
Showroom foto’s wel ja. Bij Wassink. Van drie weken geleden. Die op kenteken van vanmiddag op het werk. ?
mastemaker zegt
Lekkere afschrijver (neem aan voor de leasemij).
Idd zonde dat er niet meer mensen zijn die wat buiten de standaard Passat’s/Arteon/MondeoVignale etc kijken. Dit lijkt me echt prima, 200pk op 1.700kg voor 62k..
airc zegt
Tja ik vind het vooral een rommelig design, met paneel-lijnen die op rare pekken lopen. Juist de hoek op de eerste foto is precies het probleem imho. En dat achterlicht is ook niet heel mooi. Maar de voorbumper heeft hetzelfde probleem. Er is gewoon niet met het design van de auto gewerkt qua panelen, dat is echt zonde en toont aan dat Kia nog lang niet is bij waar ze mee willen concurreren.
joost1990_2 zegt
@airc: Gelukkig verkondig je je mening niet als feiten
toniominestrone zegt
@joost1990_2: zoals 99% van alle reacties hier op AB.
clarkson zegt
@airc: Ik zou zeggen.. ga hem is goed in het echt bekijken. Absoluut een mooi design
mondeoscti202 zegt
@airc: Wat ben je nou aan het doen man?
siebren zegt
@mastemaker: Dat valt wel mee toch? Ik weet dat die van mij geen torpedo is maar met 192 pk op 1500 kg doe ik het dan nog niet eens zo slecht met mijn E39 als eerste auto
siebren zegt
@siebren: wat overigens geen verwijt is naar de originele poster. Kan dit alleen maar waarderen
theblazerunner zegt
@siebren: Huilen bij de pomp zo’n 525i, heb je wel een handgeschakelde?
sanderp zegt
Gefeliciteerd! Mooi ding! Gelukkig zijn er nog mensen die dit kopen in plaats van zo’n saaie passat o.i.d.
reactief zegt
Mooie auto!
goodolddays zegt
Snap er niks van, mega druk en lelijk design. En dan ook nog een Kia…
jeroenwz zegt
@goodolddays: aan je plaatje te zien is dit artikel je op het lijf geschreven =>
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-bmw-fanboys-moeten-niet-zo-zeuren-115776
roeland zegt
@goodolddays: jij rijdt vast een polo!!
evdw zegt
Grijs en 200pk….. Ik zie een witte auto met een uitstraling alsof hij 500pk heeft.
moveyourmind zegt
Super mooie wagen, vooral de achterkant is erg fraai, met die daklijn die doorloopt in een lekker dikke kont. Doet qua uiterlijk niet onder voor de zogenaamde premiummerken.
kukuk zegt
Wat een ontzettend mooie auto!
chrisvonmeer zegt
Mooie auto. Ik ben alleen bang dat ik me na een maand ga afvragen waarom ik een Kia diesel met 200pk van 60k heb geleased.
mopar zegt
@chrisvonmeer: Omdat je waarschijnlijk of badge geil bent of niet verder kijkt dan je neus lang is.
jeroenwz zegt
@mopar: +1!
chrisvonmeer zegt
@mopar: Nee, omdat ik voor dat geld veel zwaardere motoren kan krijgen bij de concurrentie. Ik ben meer van het type snelle auto met normaal uiterlijk dan snel uiterlijk maar trage motor. Dat zou jij moeten kunnen waarderen Mopar.
mopar zegt
@chrisvonmeer: Gelukkig zijn er nog mensen die auto’s kopen op basis van design en niet alleen op prestaties. Ik -met mij vele anderen – kijken liever tegen een kont van Stinger aan dan tegen de zoveelste zaaddodende Volkswagen.
Verder is een Arteon onderhuids niets speciaals. Heb zelf niet in een Diesel Stinger gereden maar wel in de Twin Turbo V6 en qua onderstel is dat toch wel even meer dan de gemiddelde Volkswagen.
Durf dus wel te stellen dat je in alles behalve een rechte lijn veel meer plezier aan de Stinger gaat hebben dan aan die Arteon. In de VS vergelijken ze hem niet voor niets met de BMW 4 serie en Audi S5.
mopar zegt
@mopar: vergeten toe te voegen dat de Stinger in de basis een achterwiel aangedreven auto is. Dus qua rijbelevening (blijkbaar geef je daarom) niet te vergelijken met in de basis ondersturende MQB Volkswagens
chrisvonmeer zegt
@mopar: super leuk verhaal over dat onderstel/achterwiel aandrijving. Maar bij het stoplicht houdt een Golf GTE (de leaseslet van Nederland) hem nog bij. Dat is toch gewoon jammer voor een sportcoupe van officieel meer dan 60k.
Mijn punt blijft daarom staan, je koopt voor dit geld vanalles (ook het gehate) premium dat sneller is. Nogmaals, voor mij liever een wolf in schaapskleren dan schaap in wolfskleren. Dat zou jij als MOPAR moeten kunnen waarderen.
mopar zegt
@chrisvonmeer: Nee hoor, hoef ik zeker niet te kunnen waarderen. Ik ben namelijk niet zo’n nerveus ventje dat altijd als eerste weg moet zijn bij het stoplicht. Dat soort kinderachtige zaken laat ik wel over aan mensen die blijkbaar iets moeten bewijzen in het leven.
Ik geniet liever van een goed sturende auto met achterwielaandrijving en een neutraal weggedrag dan een voorwielaangedreven golf.
En Google maar eens naar de mopars uit de jaren ‘50 en ‘60, die hadden alles behalve subtiele styling. Dat zijn de bakken die me bekoren.
bartsmit zegt
@mopar: je bent niet kinderachtig en je hebt een bewijsdrang etc. maar je bent wél druk met deze Kia te promoten en je zet je duidelijk af tegen de succesvolle merken. Ik denk dat jij vroeger gepest bent. Dit recalcitrant gedrag is het gevolg daarvan.
mopar zegt
@bartsmit: Leuke theorie, ware het niet dat ik zelf een BMW rijder ben. Daar gaan je aannames dus. Ik denk dat jij probleempjes in de bovenkamer hebt als je denkt dat omdat merken succesvol zijn, ze blijkbaar door alles en iedereen geprezen moeten worden.
bartsmit zegt
@mopar: je hebt duidelijk iets tegen VW en je promoot een Aziaat vanwege RWD en het coupe model. De Stinger is zeker een leuke nieuwkomer maar mist nog iets om echt te concurreren. Met teksten waarin je “bewijsdrang” “kinderachtig ventje” “ik hoef me niet te bewijzen” relateert aan de lezers hier dan maak je je niet geliefd. Dat kun je namelijk ook zeggen over jouw Mopar-auto’s. Die hebben misschien wel het hoogste testosteron-bewijs-drang-kleine-piemel-gehalte van iedereen.
mopar zegt
@bartsmit: Weer fout, heb helemaal niets tegen VW. Voordat ik in de 7 reed had ik zelfs een Phaeton overwogen dus als ik iets ben dan is het wel een liefhebber van interessante automobielen. Verder hoef ik me niet geliefd te maken hier, ik uit mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Als jij daar problemen mee hebt dan zijn dat toch echt jouw eigen zaken.
Daar verschil ik met jouw in, het kan me aan mn achterste roesten wat jij denkt over mij of mijn auto’s. Als jij je onkunde wil uiten door aan te geven dat Mopars kleine piemel auto’s zijn dan is dat je goed recht. Ik neem dingen niet persoonlijk op. Ik blijf wel lekker door genieten van die 7.2 in de charger hoor :)
Misschien eens wat minder aangesproken voelen? Dat krijg je als je grootheidswaanzin hebt he…rijden in die Duitse premium wagens. Leer maar eens dat niet iedereen het met je eens hoeft te zijn.
Ik kom met argumenten zoals Coupe en RWD waarom de stinger in mijn optiek beter is en het enige waar jij mee kan komen is dat ik vroeger wss gepest werd op school. Denk dat ik niet veel meer hoef te zeggen he Bartje ;)
bartsmit zegt
@mopar: misschien tijd voor een stap richting de politiek want liegen kun je als de beste. Alleen je geloofwaardigheid is nog niet helemaal op het gewenste niveau. Ik weet zeker dat jij je laat verleiden tot een sprintje als je met je muscle-car naast een GTI-tje staat. Je laat je namelijk ook hier vrij makkelijk uit de tent lokken.
mopar zegt
@bartsmit: Haha als je denkt dat ik me ook maar een seconde laat “verleiden” door iemand in een golf of welke andere auto dan ook dan moet ik je vies teleurstellen. Ik houd van Mopars omdat mijn vader vroeger alleen mopars reed en mijn grootouders daarvoor ook al in amerika. Heeft niets met pikkie compensatie of verleiding te maken.
Over liegen gesproken, inhoudelijk op mn mening in gaan kan je ook al niet, je komt alleen met aannames aan. Als je een discussie voeren uit de tent lokken wilt noemen dan vrees ik dat er voor jouw weinig hoop meer is Bart.
Fijne dag he ;)
chrisvonmeer zegt
@mopar: een sportcoupe kopen en dan nooit aan een stoplichtsprintje doen, geloof je het zelf?
Begrijp ik je overigens goed als ik je een Mopar Guy bent die snelheid/vermogen totaal onbelangrijk vindt? Ik snap dat het in deze discussie beter voor je uitkomt maar of het geloofwaardig is…?
mopar zegt
@chrisvonmeer: Als je een sportcoupe koopt met de intentie om stoplichtsprintjes te winnen dan koop je geen diesel, punt.
Verder maakte jij een punt door te zeggen dat je liever een wolf in schaapskleren hebt (wat een lekkere wolf is een GTE trouwens ;)
Ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat die oude mopars die ik ambieer het tegenovergestelde zijn. zelfs de snelste challenger uit die tijd deed 0-100 in 7.0 seconden. Er waren zat auto’s in europa die sneller waren.
Onbelangrijk zou ik het niet willen noemen maar het is zeker geen top prioriteit zoals bij jouw blijkbaar. Ik zou een auto er zeker niet voor laten staan iig.
Bijvoorbeeld: Alfa 8C, behoorlijk langzaam in vergelijking met een ferrari en toch net zo duur. Zou je hem daarom laten staan? Ik niet. Probeer niet te zeggen dat een Stinger hetzelfde is als een 8C maar die vlieger over uiterlijk versus vermogen gaat wel op.
Hoop dat je m’n punt een beetje kunt begrijpen, ieder z’n ding.
ruud1954 zegt
@chrisvonmeer: Omdat een Sorento een heerlijke trekauto is, veel ruimte heeft, standaard zeer rijk uitgerust is en je met een diesel van 200 pk onder de 3000 toeren veel dynamischer rijdt dan met een benzineauto van 200 pk en daardoor voor je gevoel veel sneller bent. Behalve als je de benzineversie constant boven de 4000 toeren houdt. Maar dan is bij mij de lol er gauw vanaf en doemt bij mij al gauw het beeld op van: “Hij denkt ook dat hij coureur is …….”.
racerx zegt
Gaaf man, zeer originele keuze. Enjoy!
cpp1 zegt
Waarom zo’n afschuwelijke kleur? Na nog geen jaar ben je hier schijtmoe aan ben ik ben
tvdb zegt
@cpp1: waarom zo zuur…
marwee zegt
mooie auto en Kia Johan, gaaf, waarom voor de diesel gegaan en niet de even sterke en schonere 2 liter turbo benzine? de kms zeker…
sr20det zegt
@marwee: dat zo een benzine schoner is als een diesel moet ook maar eens de wereld uit geholpen worden.
laptom zegt
@sr20det: nee hoor. Is de waarheid.
rufctr01 zegt
Wat een waanzinnig mooie auto!
chrisvonmeer zegt
@chrisvonmeer: en dan doel ik bijv. op een Arteon met 4WD 240 pk Diesel of benzine 280 pk. Voor dezelfde prijs stuk meer vermogen in een ook zeldzame verschijning.
m550d zegt
@chrisvonmeer: omdat deze wagen een unieke verschijning is. Een Arteon met welk blok dan ook blijft een saaie wagen (voor VW begrippen is het inderdaad wel een “spannende” wagen, maar dat daargelaten). Ondanks dat ik vind dat een Stinger met dat bedrag te duur is, is het wel een unieke en daarmee erg gave keuze.
tttijn zegt
@m550d: niet mee eens. Ook een Arteon is een zeer mooie verschijning. Helaas voor sommige hier wordt er al saai geschreeuwd als het maar naar VW ruikt.
sr20det zegt
@tttijn: mooi is wat anders als spannend. Stinger heeft nog altijd een blok in de lengte achter de vooras, iets waar ze bij vag alleen maar van kunnen dromen.
En dat ‘help ik kom de berm niet uit’-haldex gelul voegt ook niks toe.
chrisvonmeer zegt
@m550d: uniek is niet synoniem voor gaaf. Mijn vriendin is ook uniek maar dat maakt haar niet per definitie een lekkerwijf.
drdre1 zegt
@chrisvonmeer: ben ’t eens met m550d. Dus jouw vriendin is enorm degelijk, lijkt qua uiterlijk op een heleboel andere vriendinnen, voegt weinig spannends toe in de file, is aan ’t sjoemelen met makeup om er mooier uit te zien en jij betaalt nota bene ook nog dikke euro’s voor elk apart gadget wat ze wil? Doe mij dan maar een Kia. ?
chrisvonmeer zegt
@drdre1: nee, wat ik zeg is dat als iets uniek is, dat niet per definitie iets mooi maakt.
Om even in de vrouwenvergelijking te blijven; We hebben hier een (voor velen) een prachtige dame met tatoeages en piercings (uniek design), maar dan wel eentje die haar omabroek in bed aanhoudt (trage diesel).
Geef mij maar een minder spannend uiterlijk maar eentje die me wel dagelijks aan mijn trekken laat komen. (Beter gemotoriseerd)
jpoers zegt
@chrisvonmeer: volgens mij is dit er meer eentje die prachtig is zonder plakplaatjes, maar met prachtige lingerie, sexy hakken het laken je vol maar in zuigt en voorstelt om volgende keer die leuke vriendin uit te nodigen. Enige nadeel zodra het feest is afgelopen ze op dr zij draait en een klein dampje de wereld in stuurt. Maar deze niet in verhouding is tot wat de kapitein zelf produceert.
jpoers zegt
@jpoers: “vol maar”, daar hoort iets anders te staan :)
baseone zegt
@chrisvonmeer: plus 6
daveb zegt
@chrisvonmeer: whahaha geniaal. Heb je foto’s?
unavailable zegt
Gaaf man. Weer een bijdrage aan het straatbeeld.
Rudy zegt
Fraaie auto qua uiterlijk, jammer dat de benzine modellen dusdanig duur zijn(slurptax) dat hij financieel gewoon niet kan concurreren met de bekende “premium” merken.
str8six zegt
Gewoon een gave bak!
alloallo zegt
Ik heb de Stinger meermaals gezien in Duitsland. Echt een mooie kar.
is dit een witte of een grijze? ik ben niet zeker door het licht in de showroom.
skinnybmw zegt
@alloallo: Grijs als je naar de ‘kentekenplaat’ kijkt, die is namelijk wit?
redbeams zegt
Zeer fraaie bak! Veel rijplezier ermee
tttijn zegt
Toffe kar. Zou m zelf graag rijden.
jeroenwz zegt
Wat een schitterende wagen! Zoveel mooier dan de (vooral) Duitse concurrentie. Kan je ook foto’s van het interieur posten tzt @Johanloo?
skinnybmw zegt
@jeroenwz: Maar nog niet op het niveau van de de Duitsers. Afwerking, interieur en design vind ik nog ver achterlopen. Maar hey, dat is mijn smaak.
hassani zegt
Vette bak
jeppie zegt
Ik wil deze wel meer zien
sr20det zegt
Strak ding.
2wheeler zegt
Gaaf ding, kan niet zeggen dat ik hetzelfde had gedaan als ik kijk naar het bedrag. Daarvoor des te meer kudo’s voor jou.
720s zegt
Dat custom Stinger logo zou niet mijn keuze zijn, maar het past wel goed bij de auto. Top wagen, goede keuze!
johanloo zegt
@720s: hooooo. Kleine correctie. Het is geen custom logo. In Korea wordt de Stinger als op de foto geleverd. Dus zonder Kia logo. Het Stinger logo is dan ook volledig OEM. Vanaf fabriek geleverd. ?
720s zegt
@johanloo: Oh, dat wist ik niet. Het zou wellicht leuk zijn als die in Europa als optie werd geleverd, maar ik zou het nog steeds niet zelf kiezen. Theoretisch zou het een manier zijn om het Kia logo te verhullen, dan zullen weinig mensen de auto associëren met Kia denk ik ;)
dracae zegt
Ik zou een andere kleur hebben gekozen, maar los van dat: gefeliciteerd met het hebben van een autohart en ballen!
toniominestrone zegt
Iedereen is lyrisch, toch worden ze niet in grote getalen gekocht, misschien toch niet zo bijzonder als iedereen mij hier wil doen geloven?
ferdinandvw zegt
Tja blijft een Kia, afschrijf kanon.
acizane80 zegt
@ferdinandvw: jij had alleen nog azijn liggen in de keuken?
toniominestrone zegt
@acizane80: Volgens mij heb ik die eerder voorbij zien komen.
tmenges zegt
@ferdinandvw: als je een auto kiest op basis van afschrijving ben je mijns insziens geen autoliefhebber!
buddy991 zegt
Complimenten voor deze zeer mooie, maar gewaagde keuze. Prachtige auto !
quinn zegt
WTF EEN KIA VAN 60K?!?!?! Doe mij maar een premium segment auto i.p.v. dit.
mashell zegt
@quinn: maar dit is een premium segment Auto. Dit is een Audi A5 van Kia maar dan met achterwielaandrijving. Dit is een Kia van 60k. Hoe premium wil je het hebben?
wildewesten zegt
@quinn: waarom koop je hem dan niet
bertorelli zegt
Koele Kia.
(nooit gedacht, dat ik dat zou zeggen, maar het is toch zo)
heer zegt
Oei daar gaat je geld.
alfapeter zegt
Heel de achterste helft vind ik hondslelijk maar dat is natuurlijk een geheel persoonlijke kwestie van smaak. Ook het hoge gewicht doet me twijfelen. Een enorm pluspunt is echter de héél complete uitrusting waar je bij de concurrenten flink moet voor bij betalen. Afschrijving is van geen belang als je een auto langere tijd houdt. Veel geluk en rijplezier!
rikus zegt
Lekker bezig man. Dikke auto, en naar mijn mening, veel leuker dan de zoveelste Passat.
vincent1984 zegt
Van de week in de 3.3 liter benzine gereden. Blijft een top auto!
alfapeter zegt
“Een van de, helaas weinige in Nederland.”
Dat lijkt mij net een voordeel, een auto die je weinig tegenkomt geeft je een gevoel van exclusiviteit.
airditude zegt
Gaaf ding! En dat geouwehoer over afschrijving. Dat doen we allemaal zelf he. Wil je dat deze meer waard blijft dan een VW, moeten we gewoon niet als schapen tweedehands meer blijven betalen voor Duits blik…
rohrl-fan zegt
Prachtige wagen én rijdt ook subliem. Heb zelf het genoegen gehad om de 2.0T en de 3.3T te rijden en dat smaakte naar meer!
Ook leuk dat je voor de wielen van de V6 bent gegaan. Die maken het design af!
BrutaalAapje zegt
Een absolute head- turner!
Ik ben al gecharmeerd van de Kia Optima Sedan… Dit is een andere klasse…
mpgc zegt
Wow, mooie auto en mooie kleur!
cossiekiller zegt
Prachtige auto! Binnen enkele jaren zeker een kanshebber als ik weer eens een occasie van een jaar of 3 zoek.
Afschrijving in je voordeel heet dat dan.
Laat de buurman maar 10 jaar met z’n nieuwe BMW rondrijden omdat het toch wel een dure aankoop was…
moveyourmind zegt
@cossiekiller: Als je hem koopt, wil je er dan alsjeblieft wel heel, heel zuinig op zijn…
Dan neem ik hem als je er tenminste nog afstand van kan doen na een aantal jaar graag van je over.
dutchdriftking zegt
BALLEN als je dit kiest!
rob5nismo zegt
Mooie auto veel plezier ervan
johanloo zegt
Wat een gave verrassing! Ik sta op de voorpagina. Cool!
Uiteraard respecteer ik iedereen mening. Iedereen vindt iets van de Stinger. Hartstikke goed, want daar is hij voor bedoeld. Ik rij 60k per jaar, wilde iets aparts, wilde iets wat goed rijdt…..en wilde iets speciaals. Iets tegendraads.
En de Stinger is zoiets. Iedereen, maar dan ook echt iedereen kijkt. Overal. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Stinger wel omgebouwd heb naar Koreaanse Specs. Dwz: aan de buitenzijde zie je nergens Kia….alleen Stinger. En juist dat maakt dat mensen me aanspreken. Ze zijn zo benieuwd. En met schaamrood moeten ze vaak dan toegeven dat ze deze kia wel gaaf vinden.
Het hele verhaal kan ik alleen maar in een filmpie uitleggen, maar dat laat ik aan de Guys hier over…. feit blijft dat men mijn Stinger mag haten, mag leuk vinden….boeit me niet. Als ik haar maar leuk vind. EN Dat vindt ik. ??
Nogmaals dank voor alle reacties. Positief EN negatief ? love iT!
quinn zegt
@johanloo: dit zegt genoeg, “Kia eraf gehaald” haha, hij schaamt zich er zelf ook voor, haha
720s zegt
@quinn: als je je schaamt voor je auto, publiceer je er geen foto’s van volgens mij.
dirkv zegt
Een Kia… wat een bijzondere auto hebben ze van deze weten te maken.
Hulde voor de Koreanen en hulde aan de bezitter van deze prachtige coupe!
Veel plezier er mee.
dirkv zegt
@dirkv:
Donders… het is natuurlijk geen coupe.
tmenges zegt
Held!!!!
87sandyd zegt
Respect voor de keuze. Laat Ien dat je durft anders te zijn.
Persoonlijk vind ik het jammer dat je voor grijs bent gegaan, maar zelfs dat kan deze auto hebben.
Veel plezier ermee
stationcar zegt
Absoluut gave kar, laat die negatieve knakkers maar klagen, het is nooit goed bij die types. Gefeliciteerd met je aankoop!!
Volvo_440_turbo zegt
Leuke verschijning vast en zeker, maar omdat velen helaas badgegeil zijn gaat deze Kia zijn waarde niet behouden zoals de bekende Duitse merken vrees ik, dus best helemaal oprijden dan. De boeroepers moeten maar eens in een Kia stappen en een toertje doen, zijn helemaal geen verkeerde auto’s meer, Kia heeft in Duitsland redelijk wat personeel van Volkswagen ‘weggekaapt’…
BaRa zegt
Zie ik het nu goed dat Kia in een 200 pk diesel koelsleuven bovenin de motorkap voorziet?? Beetje jammer voor een auto die er designtechnisch verder perfect uitziet. Goede keuze, OP. Pet af!
donovan_lang zegt
Mooie auto! Op foto 1 zie ik btw een beetje ‘Fisker Karma’….
e36m3gt zegt
Mooie auto, maar die uitlaat?, zijn ze de linkerkant niet vergeten? Staat zo armoedig dit..ze hadden beter links en rechts een pijp kennen doen ipv de dubbele uitlaat aan een kant..
oppression5 zegt
Ik vind het qua uiterlijk een verrassend mooie wagen ;zowel de voor- als de achterkant en ik ben VAG-liefhebber (maar kan vele andere merken waarderen).
stefan1207 zegt
Ik vind ‘m niet mooi. Ik vind ‘m zelfs lelijk. Maar toch heb ik sympathie voor mensen die een Stinger kopen. Dat zijn geen mensen die denken ‘ik heb een doos op wielen nodig om van A naar B te rijden’, maar wel: ‘Ik wil een Stinger omdat ik dat leuk vind’.
jarnobakker zegt
Ooit komt er hier nog 1 . Maar ik ga dan wel voor de benzine
burgerbak zegt
Tsja een Kia….