ja leuk bakkie! Ooit geprobeerd erin te gaan zitten, maar daarvoor zou in mn benen op 2 plekken moeten breken. Alles geprobeerd, ook met targadak eraf. Lukt niet. Damn… er zijn zoveel leuke auto’s voor kleine mensen! mn 1,96m is blijkbaar teveel. (classic mini past wel)
Een vriend had een gifgroene, door de middenmotor zaten er meerdere elektrische fannetjes in de motorruimte zorgden vaak voor storingen en ze roestten als de neten.
Ze hadden wel een bijnaam gekregen van het internationale auto-journaille: Een Mini Ferrari!
En zo stuurde het ook.
Volgens mij heeft Toyota deze gebruikt om hun eerste echt goed sturende auto te bouwen:
De MR2 die ook roestte als de neten!
Ze zijn er wel, mooie en nette exemplaren maar nu de herfst zijn intrede heeft gedaan zul je ze de komende maanden nog minder op de weg gaan zien (Winterstalling)
Het jammere van de 1500 is dat deze de, naar mijn idee, lelijke USA bumpers heeft. een 1300 ziet er in mijn ogen mijn zijn bescheidenere bumpers meteen een stuk beter uit. (Google maar eens op X 1/9 1300)
Nadat ik ooit tegen mijn toenmalige vriendin zei dat ik de auto op een strijkijzer vond lijken was de relatie gedoemd te mislukken. Wat ook gebeurd is. Dit terzijde.
Deze auto is juist geen Fiat, maar een Bertone. Deze is uit 1982, en dus gefabriceerd en verkocht door Bertone. Daarom zitten er ook geen Fiat badges op.
Ooit naar gekeken toen ik begin 20 op zoek was naar een betaalbare cabrio. Zelfs toen (>10 jaar geleden) was het lastig er een in goede staat te vinden.
Uiteindelijk is het toen een Spider type IV geworden (ook storingen zat, maar geen roest). De MR2 AW11 blijf ik echter het gaafst vinden in dit genre, lekkere hoekige 80s bak. Ook die worden heel weinig aangeboden…
Prachtig autootje, Milano heeft gelijk, de originele 1300 met de kleine bumpers was veruit de mooiste. Wie de 1300 motor met zijn vierbak verving door de turbomotor van de Uno had er een lekkere baby-Ferrari aan. Jammer dat de X1/9 zo broos was, ze zijn bijna allemaal weg. Maar is een klein enthousiast X1/9-clubje. Ik gok erop dat we er zondag bij Expo Haarlemmermeer wel een paar zien, bij Auto Moto d’Italia.
Ik heb er al 25 jaar een. Vrij roestgevoelig maar o zo.leuk om te upgraden. Met nu ca 130 pk op 840 kg gaat hij aardig rap van zijn plek en rijdt als een kart.
Alfarobert zegt
Leuke Fiat. Jaren geleden had de zus van de buurman er 1 .Kun je het ongeveer voorstellen? Lekker wijf in kort rokje in zo’n Fiatje,haha
okdoei zegt
@Alfarobert: de zus van mijn buurman is in de 70.
Dus, nee.
rvounik zegt
gave spot!
geelbarrel zegt
ja leuk bakkie! Ooit geprobeerd erin te gaan zitten, maar daarvoor zou in mn benen op 2 plekken moeten breken. Alles geprobeerd, ook met targadak eraf. Lukt niet. Damn… er zijn zoveel leuke auto’s voor kleine mensen! mn 1,96m is blijkbaar teveel. (classic mini past wel)
posthumus zegt
De X1/9, ontworpen door Bertone. Doet me ook altijd denken aan de Triumph TR7. Ach, het waren mooie tijden vroeger…
ikleesookoverautos zegt
Leuke spot, altijd gaaf om te zien die oudere hoekige wagens.
ab1963 zegt
Mooi wagentje helaas een te kleine motor (1300/1500) voor het goede onderstel.
Die Peugeot er naast had ook wel een paar gerichte foto’s verdiend!
desjonnies zegt
Een vriend had een gifgroene, door de middenmotor zaten er meerdere elektrische fannetjes in de motorruimte zorgden vaak voor storingen en ze roestten als de neten.
Ze hadden wel een bijnaam gekregen van het internationale auto-journaille: Een Mini Ferrari!
En zo stuurde het ook.
Volgens mij heeft Toyota deze gebruikt om hun eerste echt goed sturende auto te bouwen:
De MR2 die ook roestte als de neten!
thijsj zegt
@desjonnies: op marktplaats ed staan ook best veel “project”exemplaren van deze auto, maar ik heb er nog nooit een in mooie staat gezien idd haha :).
rollingstoned zegt
@desjonnies: Hehe, een tante van me had ook een gifgroene. Tof ding was dat. Maar hij roestte inderdaad wel als de neten.
milan0 zegt
Ze zijn er wel, mooie en nette exemplaren maar nu de herfst zijn intrede heeft gedaan zul je ze de komende maanden nog minder op de weg gaan zien (Winterstalling)
Het jammere van de 1500 is dat deze de, naar mijn idee, lelijke USA bumpers heeft. een 1300 ziet er in mijn ogen mijn zijn bescheidenere bumpers meteen een stuk beter uit. (Google maar eens op X 1/9 1300)
Nadat ik ooit tegen mijn toenmalige vriendin zei dat ik de auto op een strijkijzer vond lijken was de relatie gedoemd te mislukken. Wat ook gebeurd is. Dit terzijde.
Joel_D zegt
Deze auto is juist geen Fiat, maar een Bertone. Deze is uit 1982, en dus gefabriceerd en verkocht door Bertone. Daarom zitten er ook geen Fiat badges op.
jack_abarth zegt
Een trekhaak?!?!?!???
mark383 zegt
Ooit naar gekeken toen ik begin 20 op zoek was naar een betaalbare cabrio. Zelfs toen (>10 jaar geleden) was het lastig er een in goede staat te vinden.
Uiteindelijk is het toen een Spider type IV geworden (ook storingen zat, maar geen roest). De MR2 AW11 blijf ik echter het gaafst vinden in dit genre, lekkere hoekige 80s bak. Ook die worden heel weinig aangeboden…
spiderman zegt
Prachtig autootje, Milano heeft gelijk, de originele 1300 met de kleine bumpers was veruit de mooiste. Wie de 1300 motor met zijn vierbak verving door de turbomotor van de Uno had er een lekkere baby-Ferrari aan. Jammer dat de X1/9 zo broos was, ze zijn bijna allemaal weg. Maar is een klein enthousiast X1/9-clubje. Ik gok erop dat we er zondag bij Expo Haarlemmermeer wel een paar zien, bij Auto Moto d’Italia.
eling zegt
Ik heb er al 25 jaar een. Vrij roestgevoelig maar o zo.leuk om te upgraden. Met nu ca 130 pk op 840 kg gaat hij aardig rap van zijn plek en rijdt als een kart.