@raceface: Inderdaad. Dit is een 2005 model met CPP narrow body. In 2006 op gevolgd door karlhmann body dit waren widebody’s. Is te zien aan de iets bredere rand rond de wielkasten. Alle spyker werden uitgevoerd met zij reflectoren. Dit was meer om de kosten lager te houden door te hebben die zowel in usa en europa gebruikt kon worden. Aangezien het kleinere aantalen ging.
@posthumus: niet direct. Ccp is in eerste insantie alleen met propeller stuur geleverd. Karhmann body had in eerste instatie stuur zonder airbad. Daarna gallardo stuur alleen zat daar geen airbag in. Het propellers stuur is ook geleverd op sommge karhmann body’s. Dit stuur is uit de productie gehaald voor veiligheid net aanrijding. Maar wel paar jaar leverbaar gebleven als aftersale’s optie.
Topspot! ??
Amerikaanse uitvoering te zien aan de reflectoren op de bumpers?
@raceface: Inderdaad. Dit is een 2005 model met CPP narrow body. In 2006 op gevolgd door karlhmann body dit waren widebody’s. Is te zien aan de iets bredere rand rond de wielkasten. Alle spyker werden uitgevoerd met zij reflectoren. Dit was meer om de kosten lager te houden door te hebben die zowel in usa en europa gebruikt kon worden. Aangezien het kleinere aantalen ging.
@raym: Kan je dan toch nog zien aan het stuur? Of het mooie porno-stuur, of het stuur met plofzak
@posthumus: niet direct. Ccp is in eerste insantie alleen met propeller stuur geleverd. Karhmann body had in eerste instatie stuur zonder airbad. Daarna gallardo stuur alleen zat daar geen airbag in. Het propellers stuur is ook geleverd op sommge karhmann body’s. Dit stuur is uit de productie gehaald voor veiligheid net aanrijding. Maar wel paar jaar leverbaar gebleven als aftersale’s optie.
@raceface: ik dacht aan een UAE versie vanwege de brede kentekenplaatruimte en geén rare plastic opzetstukken bij de bumper
Wat een tijdloze auto blijft dit toch! Heerlijke verschijning en een topsport idd!?
@minimaniac: topspot bedoelde ik natuurlijk!
Zo recent is het jaar 2005 ook weer niet.
Mooie wagen, vette spot.
@rotarypowah: dat is waarschijnlijk het bouwjaar waar jij het over heb.
@rotarypowah: Er is een verschil tussen bouwjaar en registratie datum ;)
@rotarypowah:man man man
Ik vind een smart op het kenteken klopt dat?
@g60gti: ik ook!
@g60gti: ha, allemaal een dikke grap! Het is eigenlijk een omgebouwde smart ?
@g60gti: @timobac ik weet niet waar jullie hebben gekeken…..https://www.kentekencheck.nu/kenteken/SR923Z/
@g60gti: een typfoutje gemaakt? De RDW geeft gewoon netjes een spyker in mei op naam gezet.
@g60gti: de Finnik app geeft ook een Smart…maar wel eentje met 401pk ?
Mooie plaatjes
Ook na zo vele jaren blijft dit een knappe auto om te zien. Beetje over de top, misschien, maar wel heel lekker…
Staat er verder nu ééntje te koop in Nederland, een model uit 2008. Moet nog bijna 3 ton kosten…
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/spyker-c8-spyder-karmann-swb-soft-top-benzine/05a64657-8577-fa0a-e053-e350040adbe6/?from=zoeken&index=1&safemake=spyker
@RRRobert: prachtig dat stuurwiel
Prachtige auto maar ze staan 2e hands voor echt veel geld te koop . Als ze je ze al vind
naaah hoe kan het dat ik dit nummer net aan het luisteren ben en dit artikel zie. mind blow
Tijdloze schoonheid
Ik denk dat Photoshop hier toch wat te veel glans heeft toegevoegd. Het oogt allemaal wat onecht.
@mashell: polarisatie filter.
Heerlijk! Het had allemaal zo mooi kunnen zijn als VM niet zulke megalomane ideeën had als een F1-team en het overnemen van Saab.
Glans of keramiek coating op.
Prachtig zo een spykee
Alles wat hierna kwam bij Spyker was eigenlijk ook minder.
Kan het kloppen dat ik deze een week geleden door Drachten zag rijden? wat een fantastisch ding!
@NLBUURMAN: Klopt! eigenaar woont in drachten