@granlusso: en terecht he, dan doet een beginnersfoutje niet zo’n zeer. Bij dit trek je meteen je haren uit je hoofd. Hier begonnen met een ’84 Corolla. Een 206 of punto stonden nog in de showroom.
@granlusso: ‘96 Mazda 626 GL hatchback yo! Niet de pimpmobile waar ik naar op zoek was maar wel de meest comfortabele achterbank in de geschiedenis van achterbanken!
@jmts: Vette auto, maar als je maar een half jaar in de vs woont moet je als de Mustang mee gaat naar NL je gewoon BPM betalen toch? Ik dacht altijd dat je minimaal een jaar in de VS moest wonen wil je wat kunnen meenemen naar NL zonder dat je BPM hoeft te betalen.
@kevindb: Dat klopt. Voor vrijstelling van invoerheffing, btw en bpm moet je minimaal een jaar uit Nederland uitgeschreven zijn geweest en de auto moet bovendien minimaal 6 maanden in het betreffende buitenland op jouw naam geregistreerd hebben gestaan. Als je daar niet aan voldoet kun je bij thuiskomst gewoon dokken. 10% invoerheffing, 21% btw en uiteraard de rest-BPM. Je kunt hem dan wel meteen verkopen. Bij vrijstelling mag dat pas nadat je hem in Nederland een jaar op kenteken hebt gehad.
Goeie kleur ook, die zie je niet zo vaak! Nu kan je m nog een beetje aanpassen, bijvoorbeeld de velgen een maatje groter en m wat dichter bij de weg leggen. Kan ie makkelijk hebben!
@jmts: aangezien de auto uit 2011 komt kan ik je aanraden een taxatierapport te laten maken voor de BPM. Ik denk dat je daarmee het meeste gaat besparen!
@phevtreb: Dan moet je denk ik een buitenlands paspoort hebben? Als je alleen even tijdelijk in het buitenland gewoond hebt, gaat die regeling denk ik niet op?
Voor studie zal er alleen een visum zijn.
@r525: je moet er daadwerkelijk gewoond hebben en uitgeschreven geweest zijn in Nederland. Even een stageopdracht doen terwijl je fiscaal gezien nog inwoner van Nederland bent voldoet volgens mij niet.
Maar je hebt geen buitenlands paspoort nodig. Je kan gewoon Nederlander blijven.
@r525: De auto moet daar minstens een half jaar op je naam staan. En je moet daar ingeschreven staan. Zodra je dan in NL bent moet de auto minstens een jaar op je naam staan in NL. Dan krijg je hem mee als verhuisgoed. Stel hij verkoopt hem direct bij aankomst, mag je alsnog de BPM aftikken.
ik heb het destijds gedaan met een Camaro. Scheelde zoveel geld dat ik daarvan in de US nog een Camaro had kunnen kopen.
@E34M5Touring: wie gaat het controles dat jij na een jaar de auto verkoopt?
Weet jij toevallig hoe het zit met lease auto’s? Mag je die na het eindcontract ook meenemen naar NL?
e34m5touringzegt
@e550: Als jouw auto binnen een jaar op andermans naam wordt gezet is dat gewoon zichtbaar bij het RDW en zul je dus gewoon de volle bpm af moeten tikken. Dus niet het restbedrag, de volle mep. In dit geval zal dat de waarde van de auto overstijgen. Dat wil je echt niet.
chrisvonmeerzegt
Mooi hoor! Jaloers op zo’n powerbak. Velgen zouden nog wel een maatje groter mogen maar stock laten kan ook.
Gaaf ding, ben nu in de States en je wordt er mee dood gegooid samen met de Camaro’s. Gelukkig maar, want het blijven gave auto’s. Spijtig dat ze in NL schier onbetaalbaar zijn.
Post nog maar eens foto’s als die op Nederlandse platen staat en op jouw naam verzekerd is. Dan ben je onderscheidend bezig, daar in the US of A, is dit just average…
@shogun: nee, had een kop azijn gedronken. Zonder gekkigheid, zo bijzonder vind ik het niet als je daar ermee rond rijdt. Achja, hopelijk is de knul er blij mee.
Ik zou je nog eff goed gaan verdiepen in wat er nodig is om deze wagen mee te nemen naar NL als verhuisboedel. Zitten namelijk nog wat haken en ogen aan. Heb je specifiek voor een V6 gekozen? Ik weet dat de prijzen…zeker voor deze generatie niet extreem veel hoger liggen voor een V8 tov een 6. Tenzij je deze voor een echt goede deal hebt kunnen oppikken.
Als je de kans hebt om vanuit de VS een Mustang BPM-vrij mee naar huis te nemen en je koopt dan een V6 van 7 jaar oud waar nog een rest-BPM van 35 cent op zit dan heb je er echt geen snars van begrepen. Onmiddellijk inruilen op een 2019 V8 dat ding.
@jmts: Ah dat is jammer natuurlijk. Overigens is de CO2 uitstoot van de V6 helemaal niet zo heel veel lager dan die van de V8. En het resterende verschil wordt ook nog eens flink gereduceerd door 7 jaar afschrijving. Ik zou je nog steeds aanraden een V8 mee te nemen, maar dan idd geen nieuwe.
Leuke auto. Gefeliciteerd en veel plezier er mee. Volgens mij een mooiere generatie dan de huidige. Als je die ooit beu bent, ga dan maar voor een V8. In elk geval nogmaals gefeliciteerd om geen Duitse wagen gekocht te hebben. Goed zo.
Zeker niet op nl platen
@maartenb98: als dit al het geval is, wordt die toch niet mooier van gele platen.
Dat is niet verkeerd om mee te beginnen, veel plezier ermee!
@ikleesookoverautos: Thanks!
Lekker man
Proficiat. Leuke auto om mee te beginnen. Maar waarom is dit een dikke auto?
@fouadski: omdat het ruim meer is dan de gemiddelde 1.2 liter? En omdat het een Mustang is?
@fouadski: Omdat de meeste mensen een gare 206 of Punto als eerste auto hebben misschien?
@granlusso: Volvo 343
@lekkerlinksrijden: Volvo 440 Turbo ?
@granlusso: hoe wist je hoe m’n 206 eruit ziet ;)
@granlusso: Peugeot 206 GTI voor 850 euro! Topdeal!
@joostie:
Ik heb voor mijn eerste auto (ook een 205 GTI 1.9) NLG 8.500,- betaald….
Het was het jaar 1996 n.C.
@granlusso: en terecht he, dan doet een beginnersfoutje niet zo’n zeer. Bij dit trek je meteen je haren uit je hoofd. Hier begonnen met een ’84 Corolla. Een 206 of punto stonden nog in de showroom.
@granlusso: sinds afgelopen weekend een Colt 1.5 glx uit ’87?. Even een jaartje zonder studenten ov overbruggen.
@granlusso: ‘96 Mazda 626 GL hatchback yo! Niet de pimpmobile waar ik naar op zoek was maar wel de meest comfortabele achterbank in de geschiedenis van achterbanken!
@fouadski: beetje jaloers?… gewoon een dikke bak, en al helemaal om mee te beginnen !
@pechweg: jaloers? Last van zand in je vagjna kind? Ik vroeg me alleen af waarom dit een dikke auto is.
@fouadski: dat kan je zelf ook wel bedenken als je dit vergelijkt met het gemiddelde dagelijkse verkeer op de Nederlandse wegen, knul.
@fouadski: dan ben ik benieuwd wat jij een dikke auto vind… Gelukkig ziet het merendeel hier wel een dikke auto in :)
@fouadski: vervelend
@fouadski: beetje flauw. Dit is gewoon bijzonder.
@povel: Het is geen Golf R. Das wel duidelijk.
@fouadski: mijn eerste had een 1.4 tdi 3-cilinder.
Gaaf man! Prachtige auto! Persoonlijk heb ik een zwak voor de V6 Mustangs, veel plezier ermee!
@granlusso: Thanks!
@granlusso: een zwak voor v6 mustangs, bestaat dat?
@boenderaar: touché
@boenderaar: Haha, ja. Of ik heb ter plekke een verschijnsel verzonnen dat op mij van toepassing is.
Heel gaaf, gefeliciteerd!
Mooi man! Gaaf, geniet ervan
Deze ooit als rental gehad in Canada. Vette auto en die V6 is een prettig blok. Mooi man! Gefeliciteerd!
Stickshift, doe je goed man, geniet ervan ??
@bischero: Thanks!
Hartstikke leuk! Heel veel prachtige km’s ermee!
Dik! Ik begon met een Sunny 1.4?
Leuke eerste :)
Zeker een dikke wagen, maar die verzekering moet toch een fortuin kosten tenzij het op de naam van de ouders staat?
Gave bak! Je woont ook in de VS?
@siebren: Thanks! Ja voor een half jaar in de US om te studeren. Daarna gaat hij mee naar Nederland.
@jmts: Vette auto, maar als je maar een half jaar in de vs woont moet je als de Mustang mee gaat naar NL je gewoon BPM betalen toch? Ik dacht altijd dat je minimaal een jaar in de VS moest wonen wil je wat kunnen meenemen naar NL zonder dat je BPM hoeft te betalen.
@kevindb: Dat klopt. Voor vrijstelling van invoerheffing, btw en bpm moet je minimaal een jaar uit Nederland uitgeschreven zijn geweest en de auto moet bovendien minimaal 6 maanden in het betreffende buitenland op jouw naam geregistreerd hebben gestaan. Als je daar niet aan voldoet kun je bij thuiskomst gewoon dokken. 10% invoerheffing, 21% btw en uiteraard de rest-BPM. Je kunt hem dan wel meteen verkopen. Bij vrijstelling mag dat pas nadat je hem in Nederland een jaar op kenteken hebt gehad.
@jmts: Aub, doe het niet! Mits je hem als verhuisgoed mee kan nemen… Amders echt niet doen!
Gave auto trouwens!
Nice !! :)
Mooi man!
@tjongejongejonge: Thanks!
Goeie kleur ook, die zie je niet zo vaak! Nu kan je m nog een beetje aanpassen, bijvoorbeeld de velgen een maatje groter en m wat dichter bij de weg leggen. Kan ie makkelijk hebben!
@ouwedibbes83: Thanks! Hij blijft voorlopig origineel. Over een half jaar gaat hij mee naar Nederland en waarschijnlijk in de verkoop.
@jmts: dan haal je het er ook wel uit zeker? Alleen zal importtax en bpm niet mals zijn?
@schuiftrompet: Bpm is redelijk laag dankzij de leeftijd en co2 uistoot van de v6. Importtax en btw is echter prijzig maar nog steeds rendabel.
@jmts: je weet dat de auto eerst ‘officieel’ op jouw naam moet staan?
@jmts: aangezien de auto uit 2011 komt kan ik je aanraden een taxatierapport te laten maken voor de BPM. Ik denk dat je daarmee het meeste gaat besparen!
@remus1997: als je een auto uit het buitenland meeneemt als verhuisgoed, dan hoef je geen BPM af te tikken bij import.
Zitten wel enkele voorwaarden aan, maar ik ga ervan uit dat deze persoon daar wel aan voldoet.
@phevtreb: Dan moet je denk ik een buitenlands paspoort hebben? Als je alleen even tijdelijk in het buitenland gewoond hebt, gaat die regeling denk ik niet op?
Voor studie zal er alleen een visum zijn.
@r525: je moet er daadwerkelijk gewoond hebben en uitgeschreven geweest zijn in Nederland. Even een stageopdracht doen terwijl je fiscaal gezien nog inwoner van Nederland bent voldoet volgens mij niet.
Maar je hebt geen buitenlands paspoort nodig. Je kan gewoon Nederlander blijven.
@r525: De auto moet daar minstens een half jaar op je naam staan. En je moet daar ingeschreven staan. Zodra je dan in NL bent moet de auto minstens een jaar op je naam staan in NL. Dan krijg je hem mee als verhuisgoed. Stel hij verkoopt hem direct bij aankomst, mag je alsnog de BPM aftikken.
ik heb het destijds gedaan met een Camaro. Scheelde zoveel geld dat ik daarvan in de US nog een Camaro had kunnen kopen.
@E34M5Touring: wie gaat het controles dat jij na een jaar de auto verkoopt?
Weet jij toevallig hoe het zit met lease auto’s? Mag je die na het eindcontract ook meenemen naar NL?
@e550: Als jouw auto binnen een jaar op andermans naam wordt gezet is dat gewoon zichtbaar bij het RDW en zul je dus gewoon de volle bpm af moeten tikken. Dus niet het restbedrag, de volle mep. In dit geval zal dat de waarde van de auto overstijgen. Dat wil je echt niet.
Mooi hoor! Jaloers op zo’n powerbak. Velgen zouden nog wel een maatje groter mogen maar stock laten kan ook.
Nu kost dit ook werkelijk geen drol in de U.S.
Gaaf ding, ben nu in de States en je wordt er mee dood gegooid samen met de Camaro’s. Gelukkig maar, want het blijven gave auto’s. Spijtig dat ze in NL schier onbetaalbaar zijn.
Post nog maar eens foto’s als die op Nederlandse platen staat en op jouw naam verzekerd is. Dan ben je onderscheidend bezig, daar in the US of A, is dit just average…
@adjudant: nog in je ochtendhumeur?
@shogun: nee, had een kop azijn gedronken. Zonder gekkigheid, zo bijzonder vind ik het niet als je daar ermee rond rijdt. Achja, hopelijk is de knul er blij mee.
Ik zou je nog eff goed gaan verdiepen in wat er nodig is om deze wagen mee te nemen naar NL als verhuisboedel. Zitten namelijk nog wat haken en ogen aan. Heb je specifiek voor een V6 gekozen? Ik weet dat de prijzen…zeker voor deze generatie niet extreem veel hoger liggen voor een V8 tov een 6. Tenzij je deze voor een echt goede deal hebt kunnen oppikken.
@mopar: De Mustang kan niet mee als verhuisgoed. De bpm is echter gigantisch laag door de leeftijd en co2 uistoot van de v6.
toffe bak, lijkt me lekker cruisen in je vrije tijd daar!
@shogun: Thanks!
Als je de kans hebt om vanuit de VS een Mustang BPM-vrij mee naar huis te nemen en je koopt dan een V6 van 7 jaar oud waar nog een rest-BPM van 35 cent op zit dan heb je er echt geen snars van begrepen. Onmiddellijk inruilen op een 2019 V8 dat ding.
@kminne: +1 Dit. Een GT350 mag ook. ;)
@kminne: De Mustang kan niet meer als verhuisgoed. De bpm is echter gigantisch laag door de leeftijd en co2 uistoot van de v6.
@jmts: Ah dat is jammer natuurlijk. Overigens is de CO2 uitstoot van de V6 helemaal niet zo heel veel lager dan die van de V8. En het resterende verschil wordt ook nog eens flink gereduceerd door 7 jaar afschrijving. Ik zou je nog steeds aanraden een V8 mee te nemen, maar dan idd geen nieuwe.
Ik ben jaloers! ;)
Leuke auto. Gefeliciteerd en veel plezier er mee. Volgens mij een mooiere generatie dan de huidige. Als je die ooit beu bent, ga dan maar voor een V8. In elk geval nogmaals gefeliciteerd om geen Duitse wagen gekocht te hebben. Goed zo.
@blag: Thanks!