BMW Z1^14
Onderweg naar Maastricht kwamen we een Z1 tegen en we dachten: oh die zie je niet veel! Na de lunch kwamen we terug bij de auto… staan er 14! Op de foto 13 te zien, en aan de andere kant stond er nog eentje.
Onderweg naar Maastricht kwamen we een Z1 tegen en we dachten: oh die zie je niet veel! Na de lunch kwamen we terug bij de auto… staan er 14! Op de foto 13 te zien, en aan de andere kant stond er nog eentje.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
zukunft1 zegt
Z(ukunft)1
schuiftrompet zegt
Dat is bedt bizar
cbsevenfifty zegt
Ik herinner me bij de lancering nog een journalist die de kleur van de vierde in foto 1 omschreef al “niersteengroen”.
Ik moet toegeven dat ik die kleur nooit ergens ander heb gezien.
moveyourmind zegt
Wauw, wat gaaf zeg!
Voor het eerst op de IAA van ’87 gezien, wat tevens ook de eerste keer was dat ik op de IAA was. De Z1 was voor mij dé highlight van die hele autoshow met die bizarre deurconstructie.
alcantara zegt
Kijk een 850i uit die periode is nog leuk, maar dit is gewoon uit de tijd en niet echt mooi meer.
2wheeler zegt
@alcantara: volgens mij vind jij weinig mooi wat geen Golf R32 of 20 is…
e90320d208pk zegt
@alcantara: Vind jij.
jansen zegt
@e90320d208pk: loop jij, jij loopt
maferick74 zegt
@jansen: ik rij, niet loop
thijsj zegt
@alcantara: prachtige wagen nog steeds! Viel me direct op toen er een donkerkleurig exemplaar de camping op kwam rijden. Zal wel een kwestie van smaak zijn.
flippiez06 zegt
Ooit één gehad nooit weg moeten doen
c220amg zegt
@flippiez06: doodzonde he! Datzelfde heb ik met die andere vreemde eend in de bijt! De Z3 3.0 coupé
flippiez06 zegt
@c220amg: helemaal eens!
sportevo zegt
@c220amg: beide schitterende auto’s!
ajackie zegt
De Z1 zoals een roadster hoort te zijn, classic in al z’n eenvoud. Toch vele malen mooier dan die nieuwe Z4?
levors zegt
Kijk, daar zitten de spaarcentjes van Nederland. Bizar zoveel moois op 1 rij.
BaRa zegt
Lange tijd mooie bak gevonden. Maar de liefde is nu toch blijkbaar over. Als ik er naar kijk, valt me op hoe klunky de lijnvoering is. Het enige – en eeuwige – coole zijn de deuren.
amghans zegt
@BaRa: hier idem dito. Raarrrr hoe de smaak van de mensch over tijd evolueert.
ukbob zegt
Wil je er nog meer zien?
Tip: Eerste weekend van augustus eventjes naar Classic Days komen, staat er een heel veld vol mee. Elke kleur combi die je maar kan verzinnen.
ghengiskhan zegt
Niet te geloven, wat een toeval dat ze elkaar zo tegenkomen bij een restaurant. En dan ook nog de ruimte hebben dat ze naast elkaar kunnen parkeren….
?
lacker zegt
De Z1 Club Nederland op stap?
https://www.bmwz1.nl/index.html
sportevo zegt
@lacker: het was inderdaad een clubrit.
skinnybmw zegt
Zit veel E30-techniek in. Altijd een bijzonder ding gevonden. De Z3 Roadster daarentegen…doe maar lekker een coupé of Z3 M-coupé dan!
doublechevron65 zegt
Prachtig deze icoon!
soes750 zegt
Die 2e is toch een Alpina Z1. Of zie ik dat niet goed?!
sportevo zegt
@soes750: nee, deze heeft alleen Alpina velgen.
zukunft1 zegt
Het mooie van de Z1 is dat het een innovatieproject van Bmw was. Zo is de carrosserie van thermoplast en fungeert de vleugelvormige uitlaat als een soort van spoiler. De Z1 is ontworpen door de Nederlander Harm Lagaay (bekend van de vele Porsches). De Z1 was een van de eerste (normale) auto’s die 1G in de bochten kon halen. De Z1 koste destijds in NL iets van 150.000 gulden.
zukunft1 zegt
@zukunft1: de Z staat voor zukunft oftewel toekomst. Het was nooit de bedoeling van Bmw om er veel van te maken.
mashell zegt
Prachtige wagen. Alleen die rare camouflage bekleding, dat ziet erg zelfs in goede staat als totaal versleten uit.