@loserboi932: Slijtage zal groot zijn, als het vermogen ook gebruikt wordt. Maar belangrijker zal de loopcultuur zijn. Of hoe je dat in het Nederlands zegt. Zo’n blok zal waarschijnlijk rauw als de pest zijn, met een stationaire loop van een kleine 2000 rpm, een koppeling die alles of niets doet, etc etc.
Rustig wegrijden bij ’t stoplicht zal een drama zijn.
Allemaal niet fijn voor dagelijks verkeer, en dus wordt zo’n bak waarschijnlijk veel meer op het circuit gebruikt ( waar je van al dat rauwe geen last hebt ). En dan maakt slijtage niet meer zoveel uit: Hoeveel km’s wil je jaarlijks op ’t circuit maken?
@postzegel: @Loserboi92: Heb info opgevraagd bij 9ff. Zij zeiden het volgende:
Thank you very much for your email.
We build this car some month ago for a customer.
We used original Porsche Motorsport body parts in combination with special made BBS racing wheels and Michelin CUP tires in 295 front and 345 rear.
The car is 206cm wide and made for daily use.
The engine is a 1.000+HP 3.8 liter 9FF stroker engine with Garrett turbochargers and 2.2 bar of boost. It creates an unbelievable torque of more than 1.3000 Nm!!!
Dit is motorisch gebeurt:
9ff 3.8 litre motor
– 9ff forged aluminium pistons with compression ratio 8,0:1
– 9ff forged steel cylinder liners
– Extra strong 9ff forged titanium connecting rods
– RS crank shaft for higher rpm`s
– Crank case machined for higher strength (935 style)
– Special strong rod bearings
– 9ff cylinder heads with bigger CNC ports and valves
– 9ff sport camshafts for Porsche „VarioCamPlus“
– 24x 9ff harder valve springs
– Special chains for higher rpm`s
– Bosch big 7-hole injectors
– Bosch 5,0 bar fuel pressure regulator
– 9ff fuel line set
– Additional Bosch Motorsport fuel pump ECU controlled
– 2x turbocharger GTX3076R
– Turbocharger billet and ball-bearing
– 9ff turbocharger oil lines set
– 2x external 45mm Waste-Gates
– 9ff s/s header set polished 48mm
– 9ff valve sport exhaust s/s polished
– 4x 9ff end pipes 80mm s/s polished with 9ff logo
– 2x 200cell HJS metal sport catalytic converters
– 997tt intake manifold with resonance tube
– 74mm throttle
– 9ff monster aluminium intercoolers 130mm “bare and plate”
– 9ff air filter box with carbon cover
– BMC air filter
– Bosch 3,0 bar MAP sensor
– 9ff intake pipes with 80mm diameter
– 9ff s/s Y-pressure pipe polished 63mm
– NGK spark plugs
– 9FF 2-disc organic clutch kit for max. 1.600 Nm
– 9ff „RamAir“ intake system on top of the engine bonnet
– 9ff ECU reprogramming with 3 boost programs
– ECU programs switch controlled.
Installation:
– Remove engine
– Remove gearbox
– Disassemble engine
– Cleaning engine parts
– Measuring engine parts
– Assembling the engine with new / modified parts
– Clutch installation
– Gearbox installation
– Engine installation
– ECU reprogramming
– Building the exhaust and header set in house
– Installation of headers and exhaust
– Intercooler installation
– Vehicle end installation
– Heat up the engine
– Test drive
– ECU mapping on Dyno
– RPM max. 7.600
– 2.2 bar Boost from 3.900 up to 7.600 RPM
Alleen de motor heeft een kleine 70.000 euro gekost.
goodolddays zegt
Hahaha dit is ziek joh
bmwfreak038 zegt
@goodolddays: hoezo is dit grappig?
domusdimaria zegt
@bmwfreak038: nee we gaan met z’n allen huilen om deze auto…
jamesbond007 zegt
@bmwfreak038: giechel jij nooit als je ergens van onder de indruk bent? Als in happy? Toch prachtig die reactie!
bmwfreak038 zegt
@jamesbond007: Ja misschien interpreteer ik het verkeerd, maar je kunt 2 kanten op he.
eferrari zegt
@bmwfreak038: mooie uitspraak johan Cruyf
rallypowerr zegt
Heftig!
tigersport zegt
Probeer dat maar eens fatsoenlijk op de weg te houden …
asmulders zegt
@tigersport: Ja graag, zeg maar waar ik terecht kan. Bel jij dat ik eraan kom?
porschepdk zegt
Wat een bruut ding zeg
ikleesookoverautos zegt
Bizar bruut
g60gti zegt
Tering wat dik!
dees zegt
En past niet in een parkeervak
wolfssjrd zegt
@dees: Paste prima in de garage waar die eerst stond
Stylez zegt
Wat een heerlijke achterkant.
justsomebody zegt
Waarom? Omdat het kan en beter klinkt als batterij opladers, top meer van dit graag!
piquet1986 zegt
Ohohoho Duitse porno! Daar houd ik wel van!
potjak zegt
Uber dik en mooi vind ik het niet. Boeien… dik!
moveyourmind zegt
Geweldig apparaat… En met de benzineprijzen daar kan het gas d’r nog eens een keer goed op.
lekkerlinksrijden zegt
Prijsvraag: hoe lang kun je vol trappen voordat de tank droog staat?
kareljansen zegt
@lekkerlinksrijden: En hoe tank je vervolgens zonder je motorkap (ja, ik weet het..) onder te knoeien?
Dizono zegt
@kareljansen: dat weet elke motorrijder. Vulpistool omhoog draaien boven de opening.
baardmijt zegt
@Dizono: Bíjna elke motorrijder. https://goo.gl/images/Xz1yv7
phaeton zegt
@kareljansen: Je krijgt in elk geval een zere duim.
iphonistvongates zegt
Heb je een Ultra Superlicentie nodig om deze Porsche te mogen rijden/besturen?
rikus zegt
@iphonistvongates: hoogstens een rijbewijs
loserboi932 zegt
Vraag me toch af hoe het met de slijtage van motoren gaat die getjoent zijn tot dit soort vermogens. ijzervijlsel uit het kwartet halen elke week.
loserboi932 zegt
@loserboi932: kwartet is carter
e90320d208pk zegt
@loserboi932: Mita goed gekoeld, kunnen deze boxer sixxes heul heeuul heeeuuul veul krachten aan..
ghengiskhan zegt
@loserboi932: met een magnetische carterplug hoef je niet te vissen. Gewoon plug losdraaien, schoonmaken en terugdraaien.
postzegel zegt
@loserboi932: Slijtage zal groot zijn, als het vermogen ook gebruikt wordt. Maar belangrijker zal de loopcultuur zijn. Of hoe je dat in het Nederlands zegt. Zo’n blok zal waarschijnlijk rauw als de pest zijn, met een stationaire loop van een kleine 2000 rpm, een koppeling die alles of niets doet, etc etc.
Rustig wegrijden bij ’t stoplicht zal een drama zijn.
Allemaal niet fijn voor dagelijks verkeer, en dus wordt zo’n bak waarschijnlijk veel meer op het circuit gebruikt ( waar je van al dat rauwe geen last hebt ). En dan maakt slijtage niet meer zoveel uit: Hoeveel km’s wil je jaarlijks op ’t circuit maken?
wolfssjrd zegt
@postzegel: @Loserboi92: Heb info opgevraagd bij 9ff. Zij zeiden het volgende:
Thank you very much for your email.
We build this car some month ago for a customer.
We used original Porsche Motorsport body parts in combination with special made BBS racing wheels and Michelin CUP tires in 295 front and 345 rear.
The car is 206cm wide and made for daily use.
The engine is a 1.000+HP 3.8 liter 9FF stroker engine with Garrett turbochargers and 2.2 bar of boost. It creates an unbelievable torque of more than 1.3000 Nm!!!
Dit is motorisch gebeurt:
9ff 3.8 litre motor
– 9ff forged aluminium pistons with compression ratio 8,0:1
– 9ff forged steel cylinder liners
– Extra strong 9ff forged titanium connecting rods
– RS crank shaft for higher rpm`s
– Crank case machined for higher strength (935 style)
– Special strong rod bearings
– 9ff cylinder heads with bigger CNC ports and valves
– 9ff sport camshafts for Porsche „VarioCamPlus“
– 24x 9ff harder valve springs
– Special chains for higher rpm`s
– Bosch big 7-hole injectors
– Bosch 5,0 bar fuel pressure regulator
– 9ff fuel line set
– Additional Bosch Motorsport fuel pump ECU controlled
– 2x turbocharger GTX3076R
– Turbocharger billet and ball-bearing
– 9ff turbocharger oil lines set
– 2x external 45mm Waste-Gates
– 9ff s/s header set polished 48mm
– 9ff valve sport exhaust s/s polished
– 4x 9ff end pipes 80mm s/s polished with 9ff logo
– 2x 200cell HJS metal sport catalytic converters
– 997tt intake manifold with resonance tube
– 74mm throttle
– 9ff monster aluminium intercoolers 130mm “bare and plate”
– 9ff air filter box with carbon cover
– BMC air filter
– Bosch 3,0 bar MAP sensor
– 9ff intake pipes with 80mm diameter
– 9ff s/s Y-pressure pipe polished 63mm
– NGK spark plugs
– 9FF 2-disc organic clutch kit for max. 1.600 Nm
– 9ff „RamAir“ intake system on top of the engine bonnet
– 9ff ECU reprogramming with 3 boost programs
– ECU programs switch controlled.
Installation:
– Remove engine
– Remove gearbox
– Disassemble engine
– Cleaning engine parts
– Measuring engine parts
– Assembling the engine with new / modified parts
– Clutch installation
– Gearbox installation
– Engine installation
– ECU reprogramming
– Building the exhaust and header set in house
– Installation of headers and exhaust
– Intercooler installation
– Vehicle end installation
– Heat up the engine
– Test drive
– ECU mapping on Dyno
– RPM max. 7.600
– 2.2 bar Boost from 3.900 up to 7.600 RPM
Alleen de motor heeft een kleine 70.000 euro gekost.
wolfssjrd zegt
@wolfssjrd:
0-100 km/h : 2.8s
100-200 km/h : 4.0s
200-300 km/h : 8.1s
Vmax : 354 km/h
sappy zegt
Mooiste auto die ik sinds jaren hen gezien. Pracht exemplaar
ab1963 zegt
Doe mij maar die Thunderbird van het volgende topic
robbycarr zegt
mooie porsche maar ik de martini sticker of de gulf nog.
daveb zegt
Kreeg spontaan een cargasm….