@Alfarobert: Die roostertjes zaten aan beide kanten. Niemand wist waarvoor ze dienden. Ze zaten er gewoon. De afsluitbare benzineklep zat aan de andere kant, direct achter dat roostertje.
Heerlijk weerzien met deze schoonheid! Ik kan mij nog goed herinneren dat hij op de weg verscheen. Ik was toen 13. Bijna iedereen vroeg zich toen af welk merk het was, omdat we van Volvo alleen maar de PV544 en de Amazon kenden. Voor die tijd was het ’n echte beauty en je zag er maar zelden een. Dat kwam ook, omdat hij voor die tijd erg duur was en alleen de happy few zich zoiets konden permitteren. Maar ook nu nog vind ik het ’n schitterende auto. En wat ik wel bijzonder vind, is dat de grill van de nieuwste Volvo’s veel overeenkomsten vertonen met die van de 1800 S E, die in augustus 1964 werd geïntroduceerd. Bijzonder is ook, dat de Amerikaan Irv Gordon met zo’n P 1800 meer dan 4 miljoen kilometer heeft gereden. Met slechts 1 motorrevisie bij iets meer dan 1 miljoen kilometer.
In 2005 kocht ik mijn ’63 1800S. De auto op deze foto’s is een 1800E van 68/69 zo te zien. In 12 jaar tijd heb ik er ongeveer 45.000km mee gereden. In alle eerlijkheid is het geen fijne rijdersauto. Dat merkte ik pas echt toen ik een echte sportauto had gekocht en na maanden weer eens in de Volvo stapte. Dezelfde dag besloten de auto te verkopen. Door de waardestijging van de Volvo heb ik 12,5jaar de auto kostenneutraal kunnen rijden. Het was een prachtige auto, maar zoals Wayne Carini zegt “it was time to move on”
Zou een fraaie Bond-auto zijn ware het dat ie uit Zweden komt en niet uit good-old-England.
Uiteraard met een acceptabele Bond erin en niet met het lelijke oostblok-hoofd van Daniel Craig.
@hotze:
Nu wil het toeval, dat de eerste P1800s gebouwd werden bij Jensen. Dus in die zin voldoet-ie aan de oorsprongstoets om in een Bondfilm gebruikt te worden.
@amghans: correct. De eerste 6000 stuks zijn door Jensen gebouwd. (P1800) door de slechte productiekwaliteit is de productie verhuisd naar Zweden (toen werd de naam veranderd in 1800S, dus officieel zonder P) De S stond voor Sverige/Sweden.
Alfarobert zegt
In elk geval de mooiste Volvo.Mist hij nu het bezineklepje?
harmengerritsen zegt
@Alfarobert: bedoel je dat roostertje boven het rechterachterwiel? dat hoort daar gewoon ;)
9000cse zegt
@Alfarobert: Die roostertjes zaten aan beide kanten. Niemand wist waarvoor ze dienden. Ze zaten er gewoon. De afsluitbare benzineklep zat aan de andere kant, direct achter dat roostertje.
jeppie zegt
Prachtig!
tom307 zegt
Prachtig!
tom307 zegt
@tom307: welke pas is dit?
fmgarcia zegt
@tom307: Rabo
jack_abarth zegt
@tom307:
Grimselpas
harmengerritsen zegt
@tom307: bovenop de grimselpass ja
erik1982 zegt
Gaaf!
martijnev zegt
Prachtig!
ouwedibbes83 zegt
Oogt lekker in deze klassieke, chique combinatie met donkerblauw exterieur en licht interieur. P1800 toch, waar de Saint ook in reed?
tsteg zegt
P1800. Mooiste Volvo ooit gemaakt. De station is ook heel cool. Heeft een mooie bijnaam in Duitsland.
9000cse zegt
Heerlijk weerzien met deze schoonheid! Ik kan mij nog goed herinneren dat hij op de weg verscheen. Ik was toen 13. Bijna iedereen vroeg zich toen af welk merk het was, omdat we van Volvo alleen maar de PV544 en de Amazon kenden. Voor die tijd was het ’n echte beauty en je zag er maar zelden een. Dat kwam ook, omdat hij voor die tijd erg duur was en alleen de happy few zich zoiets konden permitteren. Maar ook nu nog vind ik het ’n schitterende auto. En wat ik wel bijzonder vind, is dat de grill van de nieuwste Volvo’s veel overeenkomsten vertonen met die van de 1800 S E, die in augustus 1964 werd geïntroduceerd. Bijzonder is ook, dat de Amerikaan Irv Gordon met zo’n P 1800 meer dan 4 miljoen kilometer heeft gereden. Met slechts 1 motorrevisie bij iets meer dan 1 miljoen kilometer.
harmengerritsen zegt
@9000cse: leuk verhaal en mooie informatie! :)
lekkerlinksrijden zegt
Echt een schoonheid
powerblue zegt
In 2005 kocht ik mijn ’63 1800S. De auto op deze foto’s is een 1800E van 68/69 zo te zien. In 12 jaar tijd heb ik er ongeveer 45.000km mee gereden. In alle eerlijkheid is het geen fijne rijdersauto. Dat merkte ik pas echt toen ik een echte sportauto had gekocht en na maanden weer eens in de Volvo stapte. Dezelfde dag besloten de auto te verkopen. Door de waardestijging van de Volvo heb ik 12,5jaar de auto kostenneutraal kunnen rijden. Het was een prachtige auto, maar zoals Wayne Carini zegt “it was time to move on”
apos zegt
Jensen
rollingstoned zegt
Erg fraaie wagen.
hotze zegt
Zou een fraaie Bond-auto zijn ware het dat ie uit Zweden komt en niet uit good-old-England.
Uiteraard met een acceptabele Bond erin en niet met het lelijke oostblok-hoofd van Daniel Craig.
amghans zegt
@hotze:
Nu wil het toeval, dat de eerste P1800s gebouwd werden bij Jensen. Dus in die zin voldoet-ie aan de oorsprongstoets om in een Bondfilm gebruikt te worden.
powerblue zegt
@amghans: correct. De eerste 6000 stuks zijn door Jensen gebouwd. (P1800) door de slechte productiekwaliteit is de productie verhuisd naar Zweden (toen werd de naam veranderd in 1800S, dus officieel zonder P) De S stond voor Sverige/Sweden.
nout zegt
Absolute droomwagen. Top in het rood, maar dit blauw is ook erg mooi!