@italianmacchina:
De wasbox is absoluut beter. Die krasborstel moet je ook links laten liggen. Vraag me af hoevaak ze de doeken in de wasstraat vervangen en schoonhouden. Kan me voorstellen dat na een smerige auto er nog steeds wat troep op de lappem blijft.
@maotje: Heb als student weekendwerk gedaan op een carwash. Bij een wasstraat met lappen moet je er voor zorgen dat al het grof vuil reeds van de wagen is voor deze bij de lappen komt. Dit is helaas niet overal het geval. Waar ik werkte werden de wagens manueel en automatisch afgespoten door zeer krachtige hogedrukreinigers. Verder werden de lappen 1 keer per maand van de straat afgehaald en zuiver gemaakt met een speciaal product en hogedrukreiniger. Daarna waren ze als nieuw. We kregen veel zeer exclusieve wagens over de vloer en de kwaliteit moest dus perfect zijn.
@italianmacchina: Die lappen foamborstels zijn ook niks! Worden slecht onderhouden en zand blijft er ook inhangen. Zo’n auto gewoon met de 3 emmer techniek en washandschoon.
@venividivici: 2 of 3 emmer techniek werkt wel iets. Maar niet heel veel beter dan gewoon 1 emmertje. Het vuil dat in je afspoelemmer komt heb je tenslotte toch al over je lak gewreven, want die komt ikmers van je spons of wasmit af. Gewoon goed schoonspuiten met een hogedrukreiniger vooraf. Dan is de meeste troep er al af.
@venividivici: daar gaat t niet om. Het gaat erom hoe het vuil in je emmer komt. Dat komt van je spons of wasmit af die je net over je lak heb staan trekken. Dus met andere woorden je trekt hem met vuil eraan al over je lak heen. En zo’n bodem is fijn voor grof zand. Maar fijn spul zinkt niet zo snel naar de bodem.
Wat een stelletje wijven hier zeg. Zeiken en zeuren over krasjes. Alsof het staalborstels met modder en zand zijn, kom op zeg. Wat een gelul. Je auto heeft het zwaarder te verduren buiten de wasstraat. Steenslag en vogelpoep bijvoorbeeld. Kun je weinig tegen doen.
“Euh gelijk door de krasstraat” reacties komen er aan
@1001pk: Naja tegenwoordig is een fatsoenlijke wasstraat met lappen beter dan de gemiddelde hand wasbeurt. Om maar te zwijgen over een wasbox
@italianmacchina:
De wasbox is absoluut beter. Die krasborstel moet je ook links laten liggen. Vraag me af hoevaak ze de doeken in de wasstraat vervangen en schoonhouden. Kan me voorstellen dat na een smerige auto er nog steeds wat troep op de lappem blijft.
@maotje: ik hoorde dat lappen gemiddels 200000 wasbeurten gaan….. reken maar uit hoe oud ze kunnen zijn
@maotje: Heb als student weekendwerk gedaan op een carwash. Bij een wasstraat met lappen moet je er voor zorgen dat al het grof vuil reeds van de wagen is voor deze bij de lappen komt. Dit is helaas niet overal het geval. Waar ik werkte werden de wagens manueel en automatisch afgespoten door zeer krachtige hogedrukreinigers. Verder werden de lappen 1 keer per maand van de straat afgehaald en zuiver gemaakt met een speciaal product en hogedrukreiniger. Daarna waren ze als nieuw. We kregen veel zeer exclusieve wagens over de vloer en de kwaliteit moest dus perfect zijn.
@maotje: die krasborstel moet je na het afspuitrn van de auto ook met de hogedruk bewerken op 1 cm afstand. Dan blaas je al het zand er uit.
@italianmacchina: Die lappen foamborstels zijn ook niks! Worden slecht onderhouden en zand blijft er ook inhangen. Zo’n auto gewoon met de 3 emmer techniek en washandschoon.
@venividivici: wat is de 3e emmer dan? Om op te zitten als je de velgen doet? ?
@driver28: Haha nee joh 2 emmers voor wash en rinse en de 3de voor de velgen.
@VeniVidiVici: Velgen gewoon als laatste doen met je schoonste emmer.
@Joerek: Ja lekker hoop ijzerdeeltjes in die emmer en wash mitt en dan de volgende wasbeurt die deeltjes over je lak smeren…
@Joerek: dit. Overdrijven is ook een vak.
En de 3de velg emmer heeft tevens z’n eigen washandschoen.
@venividivici: 2 of 3 emmer techniek werkt wel iets. Maar niet heel veel beter dan gewoon 1 emmertje. Het vuil dat in je afspoelemmer komt heb je tenslotte toch al over je lak gewreven, want die komt ikmers van je spons of wasmit af. Gewoon goed schoonspuiten met een hogedrukreiniger vooraf. Dan is de meeste troep er al af.
@maotje: Grit guard in de emmer leggen ?
@venividivici: daar gaat t niet om. Het gaat erom hoe het vuil in je emmer komt. Dat komt van je spons of wasmit af die je net over je lak heb staan trekken. Dus met andere woorden je trekt hem met vuil eraan al over je lak heen. En zo’n bodem is fijn voor grof zand. Maar fijn spul zinkt niet zo snel naar de bodem.
@venividivici: het zal vast iets helpen. Maar ik verwacht niet meer dan 10%
@1001pk: “”euh gelijk door de krasstraat” reacties komen er aan” reacties komen er aan
@1001pk: zal toch wel een keramische coating op de lak zitten bij een auto van 100+k euro?
Binnenkant lijkt wel op een interieur van Toyota. Voor de rest vind ik het maar een lelijke verschijning.
@moewat: lijkt inderdaad op dat van een Toyota nu je het zegt! Materialen zullen wel iets beter zijn
Softtops hoor je met de hand te wassen
@w115: *auto’s hoor je met de hand te wassen.
@techniekmeneer: Dat wordt door de eigenaar zelf wel bepaald.
@gasmonkey: Ik zie het..
Dat first edition plakaat is dan wel echt weer lekker goedkoop
@matonias: eens! Dat hadden ze mooier kunnen dken
@matonias: eens! Dat hadden ze mooier kunnen doen
@matonias: Dat is dan een werkpuntje voor de Second Edition.
Het is een veel te duur plastic gebakje
Kan me moeilijk voorstellen dat een auto als deze met zoveel scherpe vouwen en gaten echt goed schoon wordt in de wasstraat..
@bennyblisto: die worden vaak nog voor gewassen met de hand.
Reed zondag 10 keer door de straat bij ons…
@aikon1694: woon jij toevallig in de wasstraat?
@marinepower: hahahahah
Aparte verschijning! Ik zag er vanmiddag ook 1 rijden. Kenteken TF-829-B Ook oranje, zo te zien nog niet gespot.
Wat hebben we hier ook lelijke kentekenplaten in dit land….
Wat een stelletje wijven hier zeg. Zeiken en zeuren over krasjes. Alsof het staalborstels met modder en zand zijn, kom op zeg. Wat een gelul. Je auto heeft het zwaarder te verduren buiten de wasstraat. Steenslag en vogelpoep bijvoorbeeld. Kun je weinig tegen doen.