Citroën DS met fietsendrager
De vergrijzing in Nederland is duidelijk zichtbaar! Deze Citroën DS 21 SUPER 5 met fietsendrager viel toch wel heel erg op in de zee van andere fietsendragers (iPhone spot).
De vergrijzing in Nederland is duidelijk zichtbaar! Deze Citroën DS 21 SUPER 5 met fietsendrager viel toch wel heel erg op in de zee van andere fietsendragers (iPhone spot).
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
flik2punt0 zegt
Ja dit ziet er wel bijzonder uit maar wel mooi dat de auto gewoon lekker gebruikt word voor mooie tripjes. Ik denk dat die fietsen een minder hobbeligere tour hebben op zo n ds dan waar dan ook op
moveyourmind zegt
Ideaal, hoef je de fietsen maar een heel klein eindje op te tillen. De rest doet de voiture voor je.
lacker zegt
@moveyourmind: Hij moet geen verkeersdrempels nemen zo :-)
joppe zegt
Wat eens schitterende auto is het toch!!
drdre1 zegt
@joppe: idd en ook bijzonder de deukjes in de C-stijl. Subtiele schade kan best mooi zijn. Vraag me wel af hoe je ’t voor elkaar krijgt om uitgerekend daar van die deukjes in te krijgen?
frederik zegt
@drdre1: Die zijn heel dun en kwetsbaar. Dus na bijna 50 jaar zijn ze niet zo strak meer.
drdre1 zegt
@frederik: ah… She ages well! ?? ?
beetec zegt
Samen met de 2CV toch wel de meest hondslelijke auto ooit gemaakt zo’n DS.
9000cse zegt
@beetec: Huh? Toen deze auto in 1955 geïntroduceerd werd op de autosalon van Parijs, werden er op de eerste dag maar liefst 12.000 orders geplaatst! Op het eind van de week waren dat er al 80.000! En waardoor zou dat gekomen zijn denk je? Deze auto sloeg in als ’n bom! En dat was gewoon niet meer dan logisch als je de vergelijking maakt met wat de rest in die tijd te bieden had. Dit was een complete revolutie, die de rest op 20 jaar achterstand zette. Het is je goede recht om hem hondslelijk te vinden, maar bijna alle autoliefhebbers/petrolheads zullen zich afvragen of je überhaupt wel ’n echte autoliefhebber bent. De DS/ID bleef maar liefst 20 jaar in productie met slechts verbeteringen aan de techniek en aanpassingen aan het uiterlijk en het interieur. Het design werd echter niet aangepast. Toen hij in 1975 werd vervangen door de CX, heeft menige DS/ID-eigenaar ’n traantje gelaten. Tot op de dag van vandaag wordt de DS/ID door echte autoliefhebbers gezien als ’n echt wonder van schoonheid!
airc zegt
@9000cse: Geef deze man een biertje!
lekbak zegt
@9000cse: Ik vind de ferrari 250gto en de jag e-type lelijk. Dat maakt me ook niet minder autoliefhebber…
beetec zegt
@lekbak: Precies. Biertje van mij.
beetec zegt
@9000cse: heerlijke reactie! Precies wat ik probeerde uit te lokken. Het geen autoliefhebber zijn als je een DS geen godsgeschenk op wielen vindt. Ik ben een autoliefhebber en ik vind hem spuuglelijk! Ieder z’n ding.
Original_Arnoud zegt
@beetec:
Ach.. Zo vind ik de Ferrari 308 GT4 Dino een van meest hondslelijke auto’s ooit gemaakt.
De DS daarentegen juist een van de mooiste samen met een SM.
desjonnies zegt
De DS serie van Citroën is de stamvader van de moderne auto.
Er is nooit meer een auto gemaakt die zo invloedrijk is geweest en zo vernieuwend.
vbarchetta zegt
@desjonnies: Tesla Model 3….
eelco74 zegt
@vbarchetta: een oral tandenborstel op wielen is nauwelijks vernieuwend te noemen. Een elektrische auto deden ze in de jaren 30 vorige eeuw ook. Massaproductie van een zelfdragende carrosserie was wel vernieuwend.
jeroenwz zegt
@eelco74: precies. Elektrische auto’s zijn zo makkelijk dat Mercedes, Audi, VW en Porsche nog geen normale (=met redelijke range) elektrische auto op de markt hebben gebracht. Dat hebben Tesla en Jaguar wel. BMW een klein beetje meer dan die andere Duitsers, maar alleen met een 3-cilindertje erbij…
jeppie zegt
Dat ding is wel zwaar. Hangt achter helemaal laag