Ook al zou Audi beslissen om een RS1 Sportback op de markt te brengen, met de wetenschap dat de nieuwe A1 op MQB is gebaseerd en met de wetenschap dat er dus een 5 cilinder in past, is het niet aannemelijk dat zo’n RS1 een 5 cilinder krijgt.
380 Pk is ook te realiseren met een 2.0 TFSI motor.
Gewicht verschil tussen de nieuwe licht gewicht aluminium 5 cilinder en de 2.0TFSI motor is minimaal.
Dat is iets van 161 kg tegen over iets van 145 Kg.
Het vermogen potentieel van de 2.5TFSI motor is veel groter.
@HZW: dat is ook stof tot nadenken. Een RS3 kost nu minimaal 81k. Een S1 kostte circa 55k. Een RS1 zou dan al snel 70k gaan kosten maar met opties al snel 90k. Tegenover een RS3 die vele malen ruimer is en waarschijnlijk amper meer weegt. Nu is het verschil tussen RS3 en S1 nog 250kg, maar dat zal dan tussen een RS3 en RS1 wel minder zijn.
Overigens denk ik eerder, gezien emissieregels, dat kleine hatches aandrijflijnen krijgen in combinatie met elektromotoren. De nieuwe A-AMG krijgt dat vermoedelijk ook bovenop de 2.0L-turbo.
allesmetturbo zegt
ULTIEM!
techniekmeneer zegt
Jaloers!
ghost zegt
Dit komt er sowieso niet.
tttijn zegt
Een motor met een auto
HZW zegt
Ook al zou Audi beslissen om een RS1 Sportback op de markt te brengen, met de wetenschap dat de nieuwe A1 op MQB is gebaseerd en met de wetenschap dat er dus een 5 cilinder in past, is het niet aannemelijk dat zo’n RS1 een 5 cilinder krijgt.
380 Pk is ook te realiseren met een 2.0 TFSI motor.
Gewicht verschil tussen de nieuwe licht gewicht aluminium 5 cilinder en de 2.0TFSI motor is minimaal.
Dat is iets van 161 kg tegen over iets van 145 Kg.
Het vermogen potentieel van de 2.5TFSI motor is veel groter.
allesmetturbo zegt
@HZW: en klinkt vele malen gaver! 5cil roffel is echt geniaal
HZW zegt
Een eventuele RS1 zal niet mals geprijsd zijn.
Zo’n model verkoop dan ook alleen als er voor die prijs een 5 cilinder motor aanwezig is.
ghost zegt
@HZW: dat is ook stof tot nadenken. Een RS3 kost nu minimaal 81k. Een S1 kostte circa 55k. Een RS1 zou dan al snel 70k gaan kosten maar met opties al snel 90k. Tegenover een RS3 die vele malen ruimer is en waarschijnlijk amper meer weegt. Nu is het verschil tussen RS3 en S1 nog 250kg, maar dat zal dan tussen een RS3 en RS1 wel minder zijn.
Overigens denk ik eerder, gezien emissieregels, dat kleine hatches aandrijflijnen krijgen in combinatie met elektromotoren. De nieuwe A-AMG krijgt dat vermoedelijk ook bovenop de 2.0L-turbo.