Winterbanden
Aston Martin DB11 V12 (608 pk, 700 Nm,€310k) met winterbanden in juli. Vlakbij m’n werk gezien in Haarlem.
Aston Martin DB11 V12 (608 pk, 700 Nm,€310k) met winterbanden in juli. Vlakbij m’n werk gezien in Haarlem.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Ik dacht dat een Olds station op winterbanden, bij 18° al apart was. Maar winterbanden op een Aston in Juli slaat wel alles
Winterbanden zijn zo overrated.
Heb ze nooit gehad en nog nooit problemen gehad.
@ikleesookoverautos: als je voornamelijk in Nederland rijdt, inderdaad overrated. Mensen moet zich gewoon een beetje aanpassen aan weersomstandigheden. Maar richting het zuiden van de EU heeft het wel meerwaarde
@trust: Richting het zuiden??
@Donstil: duitsland oostenrijk en zelfs luxemburg
@Donstil: ja, ook in Italia na Bologna op de snelweg verplicht na 15-10 ?
Of kettingen aan boord.
@bischero:
Sneeuwkettingen op de snelweg…. Werkelijk?….
@Donstil: Het zuidelijke gedeelte van Noord-Brabant
@trust: de Pyreneeën bedoel je dan? Of Picos de Europa?
@ikleesookoverautos: Ik heb m’n ABS, ESP en airbags ook nog nooit nodig gehad…
@ikleesookoverautos: Dan heb je nog nooit in echt winterse omstandigheden gereden waarschijnlijk. Want dan zijn ze verre van “overrated”.
@Donstil: helemaal mee eens.
Elke weer die verkeerde argumenten als “t sneeuwt hier toch nooit..”, winterbanden zijn simpelweg beter bij lagere temperatuur en beter met water afvoeren.
Verder: je zomer setje slijt niet als ze in de garage liggen te wachten..
@ukbob: leuk! Winterbandendiscussie in juli!
Winterbanden meer water afvoeren? Dat is feitelijk gewoon niet waar.
@beetec: Sterker nog, zomerbanden voeren water beter af.
@techniekmeneer: weer wat geleerd!
@ukbob: maar op een sportwagen in de zomer zijn ze dan weer een beetje maf…
@ukbob: De eigenaar heeft gewoon geen geld voor zomerbanden. Dat kan toch?…
@Donstil: In echte winterse omstandigheden rijdt men met spikes, dus dan zijn winterbanden ook nutteloos.
@atrak: in Finland misschien, in de Alpen verboden
@ikleesookoverautos: met dat argument heb je ook geen helm nodig op de motor omdat je nog nooit een ongeluk hebt gehad…
@ikleesookoverautos: op je fiets heb je ze niet echt nodig inderdaad .. zucht.
Ik heb jaren zonder winterbanden gereden, zeer verschillend wagenpark maar ik zweer bij (goede!) winterbanden. Welke goed zijn verschillen per weersomstandigheid: onovertroffen in de sneeuw vind ik Vredestein Snowtrack, Conti zijn weer beter in de regen. Dit jaar een nieuwe auto in ontvangst genomen, mid-maart, dus geen winterbanden laten monteren en in de tweede nacht een bak sneeuw. Dan merk je het verschil wel.
@bischero: Ik denk dat als je de verschillende kenmerken van je winterbandjes zo goed leert kennen je toch echt iets teveel op de limiet rijdt.
@kle500: dat zal ik niet ontkennen
@kle500: iets te snel gedrukt ..
ik rijd niet op de limiet, maar heb verschillende banden kort na elkaar gereden. Met name in de sneeuw is het verschil groot, op ijs ook. Heb veel KMS gedraaid in DEU en Polen en Italië in de wintertijd, dan krijg je wat meer te maken met winterse omstandigheden. In DEU op snelheid merk je dan verschil met de banden die meer op afvoeren van water gericht zijn, daar zijn op sneeuw ontworpen banden gewoon slechter in.
Winterbanden in de zomer is remweg X1,5. Maar dan zal zo een Aston toch wel goed remmen.
Winterbanden of niet, mooie auto!
Volgens mij rijdt 10% van de winterbandenbezitters gewoon met die banden door in de zomer, als ik zo om me heen kijk. Los van de lange remweg, ze slijten echt als een malle met dat warme weer.
@RRRobert: Dat is wel een rare combi… meer slijtage/grip én een langere remweg.
Allseasons forever.
@frank2b: verschrikkelijk compromis. En je bent duurder uit.
@frank2b: In de zomer k*t én in de winter k*t, nee bedankt.
@techniekmeneer: In 1998 ja. Dan moet je nu toch de tests van de Michelin Crossclimate eens gaan lezen.
@timt: het blijft een compromis die duurder is
Wat is die afwerking op foto 3 trouwens lelijk. Wat een ruimte zit daar tussen.
Maar, een winterband is een zachtere compound toch? Dus deze knakker wil gewoon die paar tienden sneller per ronde pakken door een zachtere compound te nemen. Helemaal F1-verantwoord!
Er zijn ook héél veel mensen die met zomerbanden in de winter rijden? Andersom kan ook prima.
@techniekmeneer: je kan ook zonder ski ervaring van de zwarte piste af, maar verstandig is anders.
@sleepyj: Ach jongens kom op. 20 jaar geleden reed bijna niemand op winterbanden. De auto’s zijn alleen maar veiliger geworden met alle hulpsystemen aan boord. Een winterband uit 2018 presteert in de zomer beter dan zomerbanden 20 jaar geleden dat deden. We zijn gewoon verwend.
@techniekmeneer: 20 jaar geleden…. man, wees niet zo naïef.
@sleepyj: Je moet je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Als jij winterbanden nodig hebt om veilig te kunnen rijden in de winter ben jij geen goede bestuurder. Ik heb zelf bij mijn beide auto’s een set winterbanden, puur omdat ik ze met mijn beroep voor een prikkie kan krijgen, en mijn zomerbanden niet slijten als ik op winterbanden rijd. Winter/zomerbanden is voor een groot gedeelte commercieel. Bandenfabrikanten kunnen al lang een perfecte vierseizoenenband maken, dat doen ze niet. Ze verkopen jou liever 2 setjes.
@techniekmeneer: met 4 seizoenen ben je altijd duurder uit. Heb je 4mm over voor de winter, zijn ze nog prima voor de zomer maar dien je ze te vervangen voor de winter.
Deze supersportwagen rijdt gewoon op hypersofts voor lekker veel grip, niets mis mee.
Eigenaar is gewoon een lui volgevreten varken. Hij verdient geen mooie auto.
@bartsmit: 90% van de supercar eigenaren verdiend de auto niet. En nee, dat heeft niks met jaloezie te maken.
@techniekmeneer: geef eens een goeie reden? We weten allemaal dat wanneer we in de mogelijkheid komen om een sportauto laat staan een supercar te kunnen we betalen we het allemaal direct zouden doen. Dus het maakt niet uit of je het verdient maar of je je geld er aan wil uitgeven, en blijkbaar verdienen ze genoeg om zo’n auto te kopen. En laten we eerlijk zijn 90% van de mensen hier op autoblog kunnen alleen maar dromen van een supercar.