Mooi die rode kleur. Wat een geweldige wagentje blijft t toch. Vroeger ook wel ingereden, de snelheid beleving is fantastisch. En heerlijk als een muis tussen de grote jongens slalommen. In mijn optiek veel beter dan voor het BMW verkrachting.
@dedokter: Jaren geleden lid geweest van de Mini Seven Club, maar de meeste meetings vind ik te ver vanuit Limburg. Vandaar dat ik daar eigenlijk nooit meer kom.
Komende zondag wel te spotten op Zandvoort bij het British Race Festival, zal meerijden in het vrij rijden deel.
Ik heb specifiek gezocht naar een Mini van 1974 of ouder, deze zijn gemaakt met het zogenaamde “solid mounted subframe” waardoor het subframe voor zonder rubbers aan het chassis zit gemonteerd. Dit zorgt voor het echte kart gevoel. Daarnaast is het handig met de emissie eisen.
De Mini is “gered” van de dood en was ooit rood. Maar ik heb hem bij elkaar gezocht en laten spuiten zoals ik hem mooi vind.
Van binnen is de Mini op een simpel dashbord en twee stoelen na helemaal leeg. Feitelijk is het een blik met wielen. Daardoor is het leeg gewicht van de Mini erg laag op ongeveer 550kg. De schroefkooi maakt het chassis nog wat stijver.
Het onderstel is volledig instelbaar net als de dempers. Mini staat op semi slicks.
Op dit moment zit mijn reserve motorblok in de mini, dit is een normale 1275cc A-series motor. Met aanpassingen zoals verlicht vliegwiel, race nokkenas, cylinder kop gepoort en geflowed met grotere kleppen. En wordt het blokje gevoerd door een Weber DCOE 45. Dit blokje heeft ongeveer 90 – 95 pk.
Om het gevalletje te laten stoppen zit er een setje remmen op van een MG Metro, waardoor deze mini geventileerde schijven heeft, waar deze normaal enkele schijven zijn. Achter rij ik met aluminium “Minifins”.
Het was jaren geleden mijn droom om een mini te bouwen die geschikt is om op de ring te rijden met een BTG tijd van rond de 10 minuten. Dit is gelukt, al slijt de mini snel en gaat er veel stuk. Toch probeer ik af en toe een circuitdag of touristenfahrten mee te pakken elk jaar.
jeppie zegt
Als een baas
dedokter zegt
Gaaf!
Zo is er ook de ring mini.
Ook leuk om eens in mee te rijden(als hij het nog doet)
desjonnies zegt
Zwarte platen?
Ik zeg maar niets meer..
jjcp zegt
@desjonnies: dacht al zwarte platen, wat zijn dat nou weer.
kauwsjotel zegt
@desjonnies: je denkt te zwart-wit
vroaaar zegt
@desjonnies: donker blauw
joostie zegt
Super dik!
chriscross zegt
Super dik maar hoezo lefgozer?
weetikveel zegt
@chriscross: hij is met een old mini helemaal naar Duitsland gereden.
gasmonkey zegt
@weetikveel: wat een lef zeg!
jpoers zegt
Mooi die rode kleur. Wat een geweldige wagentje blijft t toch. Vroeger ook wel ingereden, de snelheid beleving is fantastisch. En heerlijk als een muis tussen de grote jongens slalommen. In mijn optiek veel beter dan voor het BMW verkrachting.
jpoers zegt
uhm…het =de. Of verkrachting = Tijdperk :)
straatzakelijk zegt
@jpoers: ik kan niet kiezen :(
sanderz28 zegt
Eindbaas level 10 achieved
miniweert zegt
Leuk dat ik ben gespot! Mooie foto’s.
Mini is van “74 dus rij met blauwe oldtimer platen. Verder is er vrij weinig standaard.
Bedankt voor de complimenten!
dedokter zegt
@miniweert: neem je hem mee naar de volgende clubdag?
miniweert zegt
@dedokter: Jaren geleden lid geweest van de Mini Seven Club, maar de meeste meetings vind ik te ver vanuit Limburg. Vandaar dat ik daar eigenlijk nooit meer kom.
Komende zondag wel te spotten op Zandvoort bij het British Race Festival, zal meerijden in het vrij rijden deel.
@AMGHANS
Ik heb specifiek gezocht naar een Mini van 1974 of ouder, deze zijn gemaakt met het zogenaamde “solid mounted subframe” waardoor het subframe voor zonder rubbers aan het chassis zit gemonteerd. Dit zorgt voor het echte kart gevoel. Daarnaast is het handig met de emissie eisen.
De Mini is “gered” van de dood en was ooit rood. Maar ik heb hem bij elkaar gezocht en laten spuiten zoals ik hem mooi vind.
Van binnen is de Mini op een simpel dashbord en twee stoelen na helemaal leeg. Feitelijk is het een blik met wielen. Daardoor is het leeg gewicht van de Mini erg laag op ongeveer 550kg. De schroefkooi maakt het chassis nog wat stijver.
Het onderstel is volledig instelbaar net als de dempers. Mini staat op semi slicks.
Op dit moment zit mijn reserve motorblok in de mini, dit is een normale 1275cc A-series motor. Met aanpassingen zoals verlicht vliegwiel, race nokkenas, cylinder kop gepoort en geflowed met grotere kleppen. En wordt het blokje gevoerd door een Weber DCOE 45. Dit blokje heeft ongeveer 90 – 95 pk.
Om het gevalletje te laten stoppen zit er een setje remmen op van een MG Metro, waardoor deze mini geventileerde schijven heeft, waar deze normaal enkele schijven zijn. Achter rij ik met aluminium “Minifins”.
Het was jaren geleden mijn droom om een mini te bouwen die geschikt is om op de ring te rijden met een BTG tijd van rond de 10 minuten. Dit is gelukt, al slijt de mini snel en gaat er veel stuk. Toch probeer ik af en toe een circuitdag of touristenfahrten mee te pakken elk jaar.
amghans zegt
@miniweert:
Dank voor je uitgebreide beschrijving, top !
90-95 pk op 550 kg zal voor vlotte prestaties zorgen, de ‘Ringtijd bewijst dat eigenlijk al.
Veel plezier er mee zolang je ‘m nog hebt. Te beginnen op Zandvoort ??
erwinlagcher1977 zegt
@miniweert: Honda blokje?
amghans zegt
Gave stance ook, op die laatste foto, beetje als een Mini Marcos.
@Miniweert
Kan je een tipje van de sluier oplichten qua wat er aan de techniek verhapstoeteld is ?
frank1988 zegt
Heerlijk weer eens een echte auto op de ring. Respect