Mijn eerste auto!
Afgelopen week mijn eerste auto opgehaald! Betreft een Audi S4 B6 uit 2003. De wagen is tip top in orde en heeft maar 91k gelopen. Ik ben er erg blij mee en loopt en schakelt als een zonnetje! Over een maand ben ik 18 en kan het feest beginnen. Plannen voor in de toekomst aan de auto? Ik laat hem volledig standaard zoals hij hoort. Dus geen after market upgrades, dit brengt de status van deze ontzettend mooie youngtimer alleen maar omlaag.
mab zegt
Ik zou je ramen wel laten blinderen.
lekkerlinksrijden zegt
@mab: doe dat aub niet. Lekker zo laten
pilot1988 zegt
@lekkerlinksrijden: Fabriekstint idd. Nu is het een vissenkom.
993gt2 zegt
En een alarm laten installeren.. mooie eerste auto, de lat ligt meteen hoog!
techniekmeneer zegt
@993gt2: zonde van je geld, investeer maar in een bearlock..
rens4 zegt
@993gt2: bedankt!
maotje zegt
Weet je zeker dat de teller niet is teruggedraaid? Let wel op t olieverbruik. Deze motoren kunnen een flink hoog olieverbruik hebben.
wimof zegt
@maotje: Er zit een indicator op, ruim op tijd.
dandi zegt
Mooie auto om mee te beginnen, ik moest het doen met een Suzuki Swift alles eerste auto
rens4 zegt
@dandi: bedankt!
unknown32 zegt
Lekker! Ik begon met een golf 3 gtd van toen 12 jaar denk ik :P
Wees er voorzichtig mee;-)
Origineel is het mooiste. Have fun!
rens4 zegt
@unknown32: thanks!?
thomcarspotter zegt
Netjes! Veel plezier ermee!
rens4 zegt
@thomcarspotter: dankje?
evdw zegt
Een S4 B6 sedan, een van de mooiste sedans van rond die tijd vind ik. Zo te zien is hij kort geleden geïmporteerd. Zelf gedaan of opgepikt bij een handelaar die dit vóór jou had gedaan? Ik hoop het eerste. De stoelen die erin zitten zijn mooi en zitten geweldig trouwens. Veel rijplezier toegewenst en wees er zuinig op! :)
rens4 zegt
@evdw: ik heb hem zelf geïmporteerd vanuit duitsland, hij stond bij een particulier!
evdw zegt
@rens4: Goed gedaan, dan heb je al meer kans dat de km stand klopt.
rens4 zegt
@evdw: volledige rapport van de auto zit erbij en klopt.
tttijn zegt
@rens4: goed gedaan mooie bak.
rens4 zegt
@evdw: zuinig ben ik er zeker op, ik heb hem meteen laten polijsten en glascoaten voor een optimale lakqualiteit
evdw zegt
Naast je tijdweergave op het dashboard hoor je trouwens een signaal icoontje te zien. Dit is om de datum tijd automatisch op te pikken. Ik kan het niet heel goed zien door het licht maar dat icoontje lijkt te ontbreken. Wrs is de sensor kapot, die zit in de voorbumper.
Je kan de tijd altijd handmatig instellen natuurlijk nadat bijvb je accuklemmen eraf zijn geweest maar het hoort dus automatisch opgepikt te worden.
pecgti zegt
Mooie machine, en handbak, geweldig. Veel plezier en denk aan je rijbewijs …..
jeppie zegt
Drive safe
bmwfreak038 zegt
Je 1ste auto en gelijk zo’n bolide, de verzekeraar is blij met je?
rens4 zegt
@bmwfreak038: hij wrijft in z’n handen?
bmwfreak038 zegt
@rens4: de verzekeraar ja?
autospotterkerkrade zegt
“Life is to short to ride shitty cars”
rens4 zegt
@autospotterkerkrade: precies
SimonMc zegt
@autospotterkerkrade: *too short
benniedownunder zegt
@SimonMc: drive
bmwfreak038 zegt
@benniedownunder: scherp
bmwfreak038 zegt
@SimonMc: muggenziften.
SimonMc zegt
@bmwfreak038: bijleren
bischero zegt
@SimonMc: amen!
kennone zegt
Heel vet!! Zou zelf nog wel dit type in Avant willen hebben???? Ik zou serieus wel de dempers vervangen voor het geluid en de originele eindstukken houden. Dan is het helemaal een genot om in te rijden een voor het oog nog helemaal standaard
rens4 zegt
@kennone: dan moet ik al gaan snijden in de originele uitlaat, zie ik niet zo zitten… lijkt me wel vet indd.
bmwfreak038 zegt
@rens4: andere uitlaat is ook gaaf, magnaflow klinkt geloof ik erg goed op dit model.
rembal zegt
Heel gaaf! Chapeau. Wel een bearlock doen ja, en een goede polijstmachine.
tigersport zegt
Gefeliciteerd, more than nice first ride !
Origineel laten en investeren in goede beveiliging (zoals idd de Bearlock).
Schat in dat hij niet op jouw naam verzekerd gaat worden ?
En verder: geniet er van !!
marijnvv zegt
Hiermee trek je zeker alles eruit!
airc zegt
@marijnvv: ‘alles’ mijn TT met 100pk minder is 0,1 sec trager en die wint al lang niet alles meer hoor.
hspi zegt
@airc: Maar boven de 150 merk je die 100 pk extra wel, deze loopt best makkelijk door naar 250
marijnvv zegt
@airc: rustig.. was humor
gjvp zegt
@marijnvv: not.. het is dan wel een v8. Maar bijster snel zijn ze nooit geweest helaas.
bmwfreak038 zegt
@gjvp: te zwaar idd.
rrvliet zegt
@gjvp: v6 turbo toch? V8 kwam pas een generatie later
baardmijt zegt
@rrvliet: Bekijk de foto’s nog eens op je gemak.
rrvliet zegt
@baardmijt: Foto 8 wellicht? Môgguh.
hspi zegt
Leuk ding, wij hebben er thuis ook zo’n een gehad. Onderhoud is wel vrij prijzig, maar met name het geluid is heerlijk. Ook lekker veel koppel
focusrs1 zegt
Leuke eerste auto veel plezier ermee!
Persoonlijk zou ik er andere velgen onder doen en de rest gewoon zo laten.
gicha zegt
De RDW geeft geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig. Dit kan twee oorzaken hebben: dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest, of aan dit voertuig is iets gewijzigd waardoor het een ander kenteken heeft gekregen.
torsen zegt
@gicha: Je had ook gewoon even de opmerking van de eigenaar van 2 dagen terug kunnen lezen.
“ik heb hem zelf geïmporteerd vanuit duitsland, hij stond bij een particulier!”
speedster1976 zegt
@torsen: Dus? Ik denk dat gicha wel een punt heeft. Je weet nooit wat een auto uit land van herkomst je te bieden heeft. Blijft een risico. Meeste mesten staren zich blind op zo’n bak.
torsen zegt
@speedster1976: Als hij dat punt probeerde te maken waarom schreef hij daar niets over dan?
Hij gaf alleen aan waarom de km stand mogelijk niet bekend zou zijn bij het RDW.
Terwijl die informatie er al lang stond.
Verder hoef je maar één keer te googlen naar ‘auto importeren uit Duitsland’ om gewaarschuwd te worden voor onjuiste km standen.
Ik denk dat de koper zich daar best van bewust was zonder al die reacties hier.
evdw zegt
@gicha: Toch vlot opgelost he, Sherlock Holmes.
tvklarenbosch zegt
Normaal zou ik zeggen dappere keuze maar volgens mij heb je je huiswerk wel gedaan. Veel plezier ermee!
musje83 zegt
Mooie auto en vooral een prachtige éérste auto! Wat mij betreft de laatste generatie Audi voor het een pretentieus VW rebadge-merk werd.
dutchdriftking zegt
Hele mooie 1e wagen veel plezier er mee! Ik snap dat je hem origineel wilt laten maar kleine tip, vervang de vlammendover in de uitlaat (vierkante pot waar de 2 uitlaatlijnen samen komen) voor 2 rvs pijpen, dat zorgt voor zo’n gave V8 roffel!
dutchdriftking zegt
@dutchdriftking: ik heb er zelfs n filmpje van https://youtu.be/_sx8SEyajr4
evdw zegt
@dutchdriftking: Veel plezier voor weinig geld! Ik zou dat zeker doen. Misschien ook nog wel pk’s erbij hierdoor.
rens4 zegt
@dutchdriftking: sjezus, dat klinkt wel erg gaaf inderdaad. Dan worden dus de demperstukken vervangen door rvs stukken? Dan heb je feitelijk gezien een open pijp?
dutchdriftking zegt
@rens4: je hebt geen volledig open pijp, maar een demper minder. Als je t filmpje aan een handige garagist laat zien kan die het waarschijnlijk voor nog geen 100 euro fixen. Uiteraard willen we allemaal een dikke Capristo uitlaat (en die zijn ook geweldig) maar dit is een spotgoedkope super gave oplossing.
cassiewollie zegt
Luxe plaatjes zouden hem afmaken IMO, gave bak en veel plezier gewenst!
allesmetturbo zegt
Gave 1e bak!
Tip: bearlock
cassiewollie zegt
@cassiewollie m’n ogen werkten blijkbaar even niet mee, ik heb ze gevonden haha
bmw2coupeeigenaar zegt
Gave automobiel. Veel veilige kilometers toegewenst!
wimof zegt
Laat je niet verleiden tot stommiteiten, hou het veilig, we willen dat je heel blijft.
rens4 zegt
@wimof: precies!
autodrome zegt
Gefeliciteerd kerel, ziet er nog steeds eigentijds uit. Goed dat je hem origineel laat. Ramen blinderen? Niet doen! Laat dat soort grappen maar over aan ‘petjes’ en ander kermisvolk uit Maaskantje. Succes en hou het heel, boetevrij plezier ….
pilot1988 zegt
@autodrome: fabriekstint vanaf B-stijl. Nu is het een rijdende vissenkom.
rens4 zegt
@autodrome: klopt, ik denk maar zo wat niet op de optielijst stond destijds, zit er ook niet op. En het is geen project auto, voor mij is deze auto gewoon af!
pilot1988 zegt
@rens4: Het tinten is ook zeker niet wettelijk verplicht maar slechts een aanbeveling! Gr Kabouter Wesley
evdw zegt
@rens4: Weet je zeker dat achterramen met een (klein) tintje niet op de optielijst stond destijds?
Ik denk dat het zeker niet misstaat in ieder geval.
pilot1988 zegt
@evdw: natuurlijk was dit een optie, echter is de eigenaar hem vergeten aan te vinken.
maarten020 zegt
Ziet er net uit, veel plezier ermee!
pfranze zegt
Mooie bak. Kudo’s voor jou, omdat je hem helemaal origineel laat.
SimonMc zegt
@pfranze: *Kudos
amghans zegt
Sodegrutjes, da’s een aan-zien-lijk sjiekere eerste auto dan de mijne. Hoop, dat je er lang en veel plezier van gaat hebben.
Ben overigens benieuwd wat er ooit als opvolger komt. Dat moet zo ongeveer richting de categorie Porsche, Aston Martin o.i.d. gaan. Enfin, van later zorg . . .
rens4 zegt
@amghans: ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
jochempie zegt
Er is nog hoop voor de jeugd! Prachtige eerste auto!
krankjorem zegt
Blindeer je ramen.
Kijk dan is naar je auto…
Vind je het niet mooi trek je het er zo weer van af.
Radio op Slam, pas op je rijbewijs je bent hem sneller kwijt dan dat je hem gehaald heb.
afcaalex zegt
Wat doet zo’n wagen gemiddeld in Duitsland? Bencwel benieuwd naar de kosten! Hier in NL mag je voor rond de 200k KM’s nog steeds ruim 10k neerleggen…
kritisch zegt
Fantastische auto! Heb zelf als eerste auto een b7 gehad, rood met grijs interieur en opendakje. Helaas een 2.0, ook uit Duitsland geïmporteerd. Letterlijk van een oud vrouwtje geweest. Ook te zien aan wat dingen. Deze daarentegen, wauw! Mooie combi qua kleur! Veel plezier ermee!
Aandachtspuntje dat ik weet zijn de parkeersensoren. Geven snel de geest van VAG’s rond deze productiejaren.
Wat een gezeur over duitse auto’s. Heb er inmiddels zelf 5/6 geïmporteerd. Stuk voor stuk beter, goedkoper en mooier dan NL examplaren. Laat je niets wijsmaken en ga langs de duitse buren. Blijf opletten en laat auto’s volledig checken
rens4 zegt
@kritisch: precies de duitse markt heeft zoveel meer aanbod dan de nederlandse, toch lag mijn mikpunt op een particulier ipv een handelaar. Handelaren kunnen goed praten en je op t verkeerde been zetten.
omarrs6 zegt
Heel mooi! Veel plezier ermee ;)
rens4 zegt
@omarrs6: thx??
hogelandman zegt
Wens je veel rijplezier. Prachtige wagen. En je houdt hem origineel. Tien punten. Rij voorzichtig!
mrrallycross zegt
Oehhh lekker. Klinkt als een liefhebber!
ekrachess zegt
Ontzettend mooie en mooi uitgevoerde auto. Altijd een zwak gehad voor die generatie A4. Heerlijk zo’n V8 in het vooronder en helemaal top dat je ervoor hebt gekozen de auto volledig in zijn waarde te laten, daar is deze ook echt te mooi voor. Heel veel veilige kilometers en veel plezier. Ik zou echt alle beveiligingsmogelijkheden even in acht nemen, ze zijn helaas ontzettend gevoelig voor debieltjes die een supermarkt kapot willen rijden
T5Power zegt
Das een heerlijke bazenbak:-)
Stijlvol, zeker niet opzichtig, lekker rap en met een fatsoenlijke sound. Ik heb het broertje van deze motor in mijn S8 van 2000 gehad en sinds vorige week heb ik ‘m in de vorm van een RS6 Plus van 2005. Ok, dan wel met 2 joekels van turbo’s erop.
Geniet ervan en wees een beetje zuinig op je rijbewijs!
rens4 zegt
@T5Power: klinkt als een mooie oprit! ? zeker ben ik voorzichtig gewoon lekker cruisen is voor mij genoeg.
wouter zegt
Me likie :)
racerx zegt
Goeie zaak, je eerste auto hoort ook gewoon leuk te zijn als je daar financieel tot in staat bent, zelf ooit begonnen met een BMW E39 530i. Heel veel plezier ervan en druk er aub een Bearlock in, er worden net iets teveel liefhebbers auto’s gestolen voor minder frisse activiteiten… zou zonde zijn van dit mooie exemplaar!
basecamp zegt
Grote vraag is welke verzekeraar accepteerde dat? :).
cloverleaf zegt
Vette wagen! Zeker als eerste! Maar toen ik 18 was was ik uiteraard net als iedere andere 18 jarige onoverwinnelijk en onsterfelijk. Doe wel een beetje voorzichtig met zo’n dikke wagen! Heel veel plezier kerel!!!
rob5nismo zegt
Stoere auto om mee te beginnen veel snelle veilige km’s toe gewenst
civic1990 zegt
Het valt me op dat nog niemand de distributieketting heeft genoemd, iets waardoor ik bij deze auto’s ben weggebleven.
Ik woon in de VS, en ik hoor veel over de distributieketting van deze generatie S4 (met de V8). Om deze te vervangen moet het hele blok uit de auto, omdat hij aan de achterkant zit. Ik geloof dat het pas na vrij veel km’s nodig is, maar wel iets om je te realiseren want het is kost een paar duizend dollar/euro om te laten uitvoeren… Deze heeft nog een erg lage km stand, dus misschien om je later druk over te maken.
Ik kijk hier wel eens op de lokale Marktplaats en zie soms goedkope S4’s, maar ik durf het niet aan! Bovendien zijn ze wel erg dorstig… Volgens mij is 1 op 10 al lastig.
Veel plezer verder, het is wel een mooi exemplaar!
hspi zegt
@civic1990: Klopt idd, moest bij ons toen ook. Weet niet precies bij hoeveel km maar het kan nooit superveel zijn want hij is met een kleine 150k kilometer weggegaan.
f1tim zegt
Kan je eindelijk de buit van he boefjestijd stukslaan aan verzekering!
wandini zegt
Is natuurlijk een fantastische auto! Vooral als eerste! Maar t enige waar ik aan denk is waar haal je het geld vandaan op je 17e??
Chapeau!
autoriteit zegt
@rens4: wat ben ik blij dat je deze werkelijk prachtige Audi S4 B6 volledig origineel wilt laten. Jij snapt het, door de auto origineel te laten is hij op zijn allermooist. En wat is ie mooi! Pracht exemplaar, ik heb eerder ook naar precies dezelfde uitvoering gekeken, maar uiteindelijk voor een A8 gekozen. Proficiat met je geweldige bezit. Wees er zuinig op en geniet met volle teugen.
rens4 zegt
@autoriteit: bedankt! Fijn om te zien dat meer mensen hier houden van originele auto’s! Zo heeft deze auto de meeste stijl!
jokertje zegt
Super mooie auto, gefeliciteerd.
Echter.. 91k kilometers in zo’n 15 jaar, dat zijn er slechts 6k per jaar. Altijd van een oud vrouwtje geweest, heeft er alleen boodschappen mee gedaan als de zon scheen?
Dat klopt zeer waarschijnlijk niet. In Duitsland kennen ze geen NAP, en wordt in grote getallen gesjoemeld met kilometerstanden, dat is algemeen bekend. Er wordt ook druk gehandeld in onderhoudsboekjes en papieren. Auto’s welke uit roulatie wordt genomen door een zwaar ongeval of iets dergelijks, deze onderhoudsboekjes worden veelal in het grijze circuit doorverkocht om auto’s met hoge kilometerstanden weer ‘passend’ te krijgen en daardoor voor meer geld te kunnen verkopen …
kritisch zegt
@jokertje: wat een onzin. Er zijn in Duitsland 80 miljoen inwoners, dus ook meer auto’s. De kans dat er een pareltje te koop komt is dan ook groter. Daarnaast zijn duitsers vaak een stuk voorzichtiger met hun spullen dan Nederlanders.
NAP kennen ze niet, oke. Aan de andere kant zijn straffen op sjoemelen een stuk hoger dan hier in NL. Als een auto 150k gelopen heeft ipv onder de ton moet dit aan alles te zien zijn. Van interieur naar exterieur naar motor. 10k verschil ga je waarschijnlijk niet opmerken. En dan onderhoud, bij een uitgebreide keuring komt ook echt wel omhoog wat de staat van het blok is etc.. en ja, schades zijn ook terug te vinden.
Heb wel vernonen dat Nederlandse bedrijven die importen wel leuk stempeltjes uitwisselen met bedrijven over de grens en vrolijk nieuwe onderhoudsboekjes bouwen.
Als je iets op het oog hebt, dan laat je de auto uitgebreid keuren, toch?
rens4 zegt
@kritisch: precies ik laat hem alsnog helemaal uitlezen bij Audi. Als je een beetje verstand hebt van auto’s weet je waar je op moet letten bij het kopen van een youngtimer met (in dit geval) een erg lage km-stand. Kijk of er kreuken zitten in het leer, de conditie van het stuurwiel is belangrijk.
Ook de tipjes van de uitlaat na checken zijn ze al snel verroest. Eerst de motorkap openen voelen of het blok koud is en daarna pas starten. Sommige mensen laten het blok eerst warm lopen zodat hij soepeler start. Na het starten voelen of het blok rustig loopt is ook belangrijk. En checken op steenslag! Auto’s met een hoge km-stand hebben relatief meer steenslag dan een met een lage km-stand.
Dit zijn allemaal manieren om er toch achter te komen of de auto die je gaat kopen betrouwbaar is.??
jokertje zegt
@kritisch:
Het is helaas geen onzin, maar een feit dat er nog steeds enorm gesjoemeld wordt met kilometerstanden in Duitsland. Volgens de laatste cijfers van o.a. BOVAG is er met zo’n 25% van de geïmporteerd auto’s uit Duitsland gerommeld aan de kilometerstand. Veelal worden er andere onderhoudsboekjes geregeld (gekocht in het grijze circuit) en stickers overgezet, zodat het lijkt te kloppen. Zou er daarom bedachtzaam op zijn … technische keuring van de auto geeft geen garantie voor een gegarandeerd juiste km-stand.
jochen zegt
@kritisch: de afstanden in Duitsland zijn fors groter, hierdoor rijden auto’s gemiddeld juist VEEL meer dan in Nederland (+55%). Er zijn absoluut meer parels te vinden, maar ook een zeer grote kans op een onjuiste stand. 6k per jaar is wel heel weinig voor een Autobahn Raser
dutchdriftking zegt
Hij staat alweer te koop?
rens4 zegt
@dutchdriftking: nee niet meer is maar net wat de gek ervoor wil geven