Maserati Ghibli
Geweldig om deze eindelijk in stilstand te mogen spotten! :) Van de bekende verzamelelaar hier in Groningen.
Geweldig om deze eindelijk in stilstand te mogen spotten! :) Van de bekende verzamelelaar hier in Groningen.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
fendercd60 zegt
Cool ding.
tenaci zegt
Schitterend, goeie velgen ook
macmiller zegt
Goeie kleur, en die velgen zijn echt perfect.
jeffreyderuiter zegt
Fantastisch exemplaar. Die velgen zijn inderdaad perfect!
hogelandman zegt
Prachtig!
min2max zegt
Was te koop voor € 13.950,-, 88.939 km, 04/1995, 206 kW 280 PK Automatisch, RIJNSBURG, Autobedrijf.
baserati zegt
@min2max: voor dat geld heb je dus echt een leuke exclusieve hobby auto! .. echt heel cool
dondeboer zegt
@baserati: Zeker, geweldige auto voor dat geld. Alleen is de aanschaf bij een exoot en zeker bij een exclusieve Italiaan op leeftijd pas het startpunt. De running costs van een Maserati zijn behoorlijk hoog, helaas vergeten veel mensen dat als zo zo’n schoonheid aanschaffen. Daarom kom je ze nogal eens tegen met achterstallig of slecht uitgevoerd onderhoud, en dan kan je volledig leeglopen op zo’n ding.
lavoro zegt
Prachtig!
maarten020 zegt
Heel erg gaaf..jammer dat je ze niet zoveel ziet
maarten020 zegt
https://www.autotrader.nl/klassieker/maserati-ghibli/1995/rijnsburg/9ftnp/maserati-ghibli-1995-28l-uniek-en-mooi-exemplaar/?zoekopdracht=maserati|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs
jorden zegt
Slecht hoofdstuk uit de Maserati geschiedenis. Denk trouwens dat de Lavente voorzichtig solliciteert voor datzelfde hoofdstuk…
griffendahl zegt
@jorden: Voor mij is een Ghibli uit deze periode toch begerenswaardiger dan alles wat ze onder Ferrari op de markt gezet hebben.
kempenaer zegt
Dramatische wagens in die maserati periode.
Over een turbo gat gesproken, dan moet je eens met de V6 biturbo uit die tijd rijden.
Er gebeurt een nele yijd heel lang vrijwel niets en dan bam gebeurt er heel veel. Niet prettig.
joppe zegt
@kempenaer: maar geeft hem wel dat karakter dat tegenwoordig weinig auto’s nog hebben
imarinos zegt
Gaaf! Vroeger een aantal keren meegereden… meer dan 100 pk per liter was toen uniek.
Handgeschakeld, optrekken tot 85 km/u in de eerste versnelling met een prachtig geluid!
baardmijt zegt
Vrij hoog specifiek vermogen, maar zeker niet uniek. Een Charade GTti uit 1987 had al 101 pk, uit drie cilinders die samen 993 cc slagvolume hadden. Toen moest deze Ghibli nog geboren worden.
karaya zegt
@baardmijt: De Biturbo S uit 1983 had 104 pk per liter.
Voor een uniek specifiek vermogen in een productieauto moet je bij de Alfa 33 Stradale zijn. 115 pk per liter, atmosferisch, en dat in 1967.
dondeboer zegt
@karaya: Met alle respect voor de 33 stradale, fantastische auto, maar als racer voor op de openbare weg met 18 exemplaren zou ik het geen productieauto willen noemen.
Wat de GTti zo bijzonder maakte, was dat ‘ie destijds ‘maar’ Hfl 26.000 kostte én daadwerkelijk in grote aantallen werd geproduceerd. Een fractie van de nieuwprijs van de BiTurbo, maar met dezelfde exotische techniek – Althans, precies de helft ervan (Helft van het aantal cylinderbanken, helft van de turbo’s).
karaya zegt
@dondeboer: Je hebt helemaal gelijk. Maar ik reageerde op de opmerking van baardmijt dat zo’n hoog specifiek vermogen niet bijzonder was. Voor 1983 waren het extreme waarden.
Maserati heeft overigens ook nog een model geleverd met 330 pk uit twee liter. De Ghibli Cup.
baklava zegt
Deze zie ik regelmatig rijden in grunn. Prachtige auto.
drdre1 zegt
Mooie spot, al zullen de meeste waarschijnlijk stilstaand te bewonderen zijn… ?
tvr1974 zegt
Zelf reed ik in die periode een Maserati Racing (2.0v6)en mijn vader de qp 2.8v6 automaat.
Nu zou je denken dat die QP sneller zou zijn en de betere van de 2 maar dat was dus niet waar.. Mijn racing had 0,0 problemen. Zelfs na (lichte) tuning oa RvS uitlaat, airfilter en afstelling op rollenbank (330pk = 165pk per liter) bleef alles heel. Enige was het verbruik.. ik denk 1:5-6 en als je heeel rustig reed 1-9/10 op de snelweg.. voor de rest een topauto.. Dit in tegenstelling tot de 2.8v6 automaat..
karaya zegt
@tvr1974: De tweeliter had een betere thermische huishouding heb ik wel eens gelezen.
ikleesookoverautos zegt
Mooi exemplaar zo.
frank2b zegt
Dat ding wordt hier perfect op waarde geschat. Ken het zelf niet beter verwoorden: https://youtu.be/9mPZBvX-gdE?t=37s