Schitterend. Zou hem zo willen bestellen, ware het niet daf ik door co2 limiet van werkgever alleen de T8 mag leasen. En 800 eur netto maandlasten is me teveel van het goede.
@sjonniedeluxe: dan zit je gewoon gruwelijk boven je budget. Dit gevaarte kost je zo’n €550 per maand. Nog steeds een berg. Maar je krijgt er een enorm gaaf ding voor terug.
Dat hoort zeker een beetje bij het premium gedoe van vandaag de dag, dat alle modellen van het merk onder het kopieer apparaat dan wel op- of afgeschaald worden. Audi is er mee begonnen, Mercedes en BMW volgden, en de rest er achter aan. Voor de rest vind ik het wel een geslaagd ontwerp. Veel mooier dan de voorganger.
@kennone: Tja inderdaad zeer zeer jammer dat de 5 en 6 cilinders er niet meer zijn. Premium is bovendien een definitieloos en nikszeggend begrip. Maar als ze daarmee bedoelen of iets beter of gelijkwaardig is aan de zogenaamde duitse “kwaliteit” dan zijn de zweden toch wel wat verder. Bij de duitse “kwaliteitsproducten” zijn het 9 van de 10x ook gewoon 3 of 4 cilinder bladblazermotoren. Dus dat is helaas niet meer iets waarmee je je kan differentieren.
@kennone: Tja een 3-serie met 6 cilinders begint kaal bij 66 mille. Hoeveel worden daarvan verkocht denk je? Een dikke 330 is gewoon een 2.0 4 cilinder, net als de V60.
@quinn: Saai? Als Volvo de laatste jaren iets niét op de markt brengt, dan is het wel saai. Ja, hun design language is enorm herkenbaar door het hele modelgamma heen, maar het is nog lang niet zo erg als bij de Duitse 3, die voor elk cijfer (1, 2, 3, 4 enz) minstens vier of vijf sub-modellen hebben en daar weer offroad varianten van en en en… Ze lijken allemaal op elkaar. Ik bedoel, Audi heeft 45(!) modellen op haar website. BMW heeft 41(!!) modellen op haar website. Mercedes 30 en Volvo 12.
@moewat: als je veel signalen ontvangt dat er potentie zit in een kleinere en goedkopere V90 waarom zou je dan heel het design omgooien? Alles voor de verkoop.
Ziet er best dik uit. Alleen zijn de aandrijflijnen niet het lekkerst wat er te krijgen is op de markt. En bovendien zijn ze ‘Duits’ duur tegenwoordig… Particulier zou ik lekker een nieuwe Mazda 6 halen. Zakelijke lease is het een ander verhaal natuurlijk, zeker met de hybrids.
@RutgerK: laatst proefgeren en een d3 geconfigureerd, automaat met wat opties zit je zo op 55k. Toch best een bedrag. Daar krijg je wel een dikke bak voor, dat wel.
@trustmeiamanengineer: Duits duur… Volvo is altijd goedkoper geweest dan ‘de drie’ maar het verschil is nooit heel erg groot geweest. Ook momenteel zijn de meeste Volvo modellen nog altijd goedkoper dan de Duitse tegenhangers.
Ik ben het met alle V90 reacties eens, toch vind ik hem ontzettend mooi. Laat de premium omschrijving achterwege, dit is stijlvol en ziet er kwalitatief uit. Géén overmaatse grille of overdaad aan lijnen, koplampen die vooraan zitten ipv opzij en verhoudingen die kloppen.
Zeker een mooie wagen, vooral het fantastische front dat zoals bij een Volvo hoort stoer en onverzettelijk uitziet. En met mooie lichtunits waardoor hij een mystieke blik heeft.
De velgen vind ik wel een afknapper, die ogen alsof ze uit de folder van Dotz of AEZ komen, maar dat is simpel met een vinkje bij een ander velgtype op te lossen.
En profil een mooie auto. Beetje hoekig, redelijk Volvo. Te veel vouwen en gaten. De verduisterde ramen en de donkergrijze open velgen die rondingen ontberen geven de auto een ordinair tintje.
@probono: Wat voor range houdt deze auto over bij lege accu’s? Weet dat er bij de XC90 veel geklaagd werd over de beperkte range bij lege accu’s. Zou maar een 40 liter tank overblijven met hybride.
Kan me niet voorstellen dat je nu privé in een diesel investeert. Mooie auto, hopelijk komen de andere benzine hybrides snel. Maar met de nieuwe BPM regels kun je daar ook binnenkort duizenden auro’s extra voor af tikken.
Paar maanden geleden al in levenden lijve mogen zien en voelen. Zeer geslaagd ontwerp, materiaal gebruik in het interieur niet op alle plaatsen overtuigend (achterkant stoelen, dashboardkastje slap plastic). Maar verder zeer begerenswaardig .. bij eerdere beschikbaarheid en relatief gunstige lease prijzen was ik hier (T4 R-Design zodra beschikbaar) zeker voor gegaan, deze kleur of een ijswitte.
@bischero: Snap wat je bedoelt, dat had ik dus in een 5-serie. Niet bepaald een klasse auto waarbij je verwacht dat de hele acherkant van beide stoelen is bedekt met een goedkoop soort kunststof. Echt té lelijk.
Zag gisteren een zo’n Volvo V-model, moest eerst goed kijken naar de grote, welke het was, het was een V90.
Het zijn best mooie auto’s maar iets meer onderscheid had gemogen, ook een kekke kleurenpallet zou helpen.
Dit grijs is zo 13 in een dozijn, dat de hele auto bijna niet opvalt, maar dat hebben tegenwoordig heel veel automerken en dus doet Volvo lekker mee met de rest.
@Orichy: als de kleur je niet bevalt kun je hem altijd nog in het rood ofzo bestellen. Het ligt meer aan de Nederlanders die deze saaie kleur kiezen dan aan het merk zelf natuurlijk.
Doe dan even wat betere foto’s van het interieur (stoelen, achterbank, dashboard, kofferbak, middenconsole, etc, etc) ipv ingezoomed op een luchtrooster en een half dashboardkastje…. Zo krijg je toch geen compleet beeld van de auto?! Jammer. Mijn idee is dan, het zal wel tegenvallen dat het weggelaten wordt.
Heb erin gereden, D4 automaat. Ziet er mooi uit maar voelt als een zware wagen. De D4 reed ook lekkerder in de vorige V60. Die stuurde ook lekkerder als deze! Mooie wagen, maar absoluut geen dynamisch rijdende auto. Het is echt een mini-V90, qua looks en rijden (die V90 rijd echt als een boot, doodeng boven de 150km/h)
@freezzr: Wat een BS. Heb met een verschillende motoren en ook een handbak gereden. Rijdt echt goed en zeker niet eng boven 150 km/h.
Ik geloof echt niet dat je gereden hebt..
@pa045: bs? Ik heb 200.000km in een V60 D4 gereden. Heb een week lang in de V90 gereden evenals de S90. Mooie wagens van binnen en buiten, maar wel slagschepen om in te rijden. Nu jij weer.
@freezzr: s en v90 zijn duidelijk meer op comfort gericht, maar alles behalve boten. De V90 in test met 5-serie volgens Autovisie zelfs dynamischer dan de 5.
Daarboven is de V60 een stuk dynamischer weer dan de V90. En dat merk je zeker.
Daarom BS.
Nu jij weer..
@freezzr: idd wat een flauwekul. Ik rij sinds februari een V90 D4 AWD Inscription en het is een zalige auto om mee te rijden, ook boven de 150 km p/u. Hij is groot en log maar ik ben geen F1 piloot dus ik gooi hem niet in elke bocht die ik neem. Bij normaal rijgedrag, zowel op de snelweg als in de bebouwde kom, een geslaagde aankoop.
@chob: het is mijn persoonlijk mening. Jouw persoonlijke mening is dat je zalig in een deinerige wagen rijd. Prima toch. Ik heb me erg vermaakt in de vorige V60 D4 altijd, snel, prima sturend, Volvo fan. De nieuwe V60 mist de dynamiek, maar als je dat niet zoekt is dat uiteraard geen issue.
jeppie zegt
Best wel netjes
allesmetturbo zegt
Heerlijke bak! Fantastisch design
sjonniedeluxe zegt
Schitterend. Zou hem zo willen bestellen, ware het niet daf ik door co2 limiet van werkgever alleen de T8 mag leasen. En 800 eur netto maandlasten is me teveel van het goede.
henk_he zegt
@sjonniedeluxe: alleen de T8? Afzien hoor. Sterkte.
autowilly zegt
@henk_he: je kan wel bijdehand doen, maar je kan ook gewoon de laatste zin van z’n comment lezen.
timowouters zegt
@sjonniedeluxe: dan zit je gewoon gruwelijk boven je budget. Dit gevaarte kost je zo’n €550 per maand. Nog steeds een berg. Maar je krijgt er een enorm gaaf ding voor terug.
stgp zegt
@timowouters: lees nou eerst wat hij zegt
marinepower zegt
Dat hoort zeker een beetje bij het premium gedoe van vandaag de dag, dat alle modellen van het merk onder het kopieer apparaat dan wel op- of afgeschaald worden. Audi is er mee begonnen, Mercedes en BMW volgden, en de rest er achter aan. Voor de rest vind ik het wel een geslaagd ontwerp. Veel mooier dan de voorganger.
lekkerlinksrijden zegt
@marinepower: alleen de voorkant ook van die design dingen die niet nodig zijn
wildbeest zegt
Mooier dan een 3 serie, veeel mooier dan een a4 (zag laatst een std uitvoerig staan, wat hebben zij de boot gemist zeg)
yzord zegt
eerst hier allemaal zeuren over de luchthappers bij Audi en nu dit model ineens mooi vinden. De ironie ?
fouadski zegt
@yzord: ???
justsomebody zegt
@yzord: ??? en dan ook nog in Audi ‘ouwe lullen grijs’
rembal zegt
Zeker tof! Nu al tijflo
weijs zegt
Volvo is nu wel écht premium. Materialen en design zijn dik voor elkaar.
kennone zegt
@weijs: dikke premium 4 en later 3cilinders ??
roelth zegt
@kennone: Tja inderdaad zeer zeer jammer dat de 5 en 6 cilinders er niet meer zijn. Premium is bovendien een definitieloos en nikszeggend begrip. Maar als ze daarmee bedoelen of iets beter of gelijkwaardig is aan de zogenaamde duitse “kwaliteit” dan zijn de zweden toch wel wat verder. Bij de duitse “kwaliteitsproducten” zijn het 9 van de 10x ook gewoon 3 of 4 cilinder bladblazermotoren. Dus dat is helaas niet meer iets waarmee je je kan differentieren.
pa045 zegt
@kennone: Tja een 3-serie met 6 cilinders begint kaal bij 66 mille. Hoeveel worden daarvan verkocht denk je? Een dikke 330 is gewoon een 2.0 4 cilinder, net als de V60.
evdw zegt
@pa045: Nee hoor een 330d is wel degelijk een 6 cilinder.
pa045 zegt
@evdw: Wie koopt nog diesel?
unknown32 zegt
@pa045: 325 is een 4cilinder, die wil je dus niet:-) 330 is 6 cilinder
pa045 zegt
@unknown32: 330d ja. Maar dat wil je niet meer. 330i is 4 cilinder.
drommedaris zegt
@kennone: idd. 4 cilinders is niet premium maar jan met de pet
quinn zegt
Welkom in de wereld van hetzelfde, alias Volvo. Saai en Made with China!
justsomebody zegt
@quinn: hmmmmm, kopiëren en chinees is volgens mij bijna een synoniem ?
musje83 zegt
@quinn: Saai? Als Volvo de laatste jaren iets niét op de markt brengt, dan is het wel saai. Ja, hun design language is enorm herkenbaar door het hele modelgamma heen, maar het is nog lang niet zo erg als bij de Duitse 3, die voor elk cijfer (1, 2, 3, 4 enz) minstens vier of vijf sub-modellen hebben en daar weer offroad varianten van en en en… Ze lijken allemaal op elkaar. Ik bedoel, Audi heeft 45(!) modellen op haar website. BMW heeft 41(!!) modellen op haar website. Mercedes 30 en Volvo 12.
Saai?
ruben_vandenberg zegt
Is dit niet gewoon v90
moewat zegt
Ik zie totaal geen verschil met een v90.. wat een schande, Volvo is helemaal doorgeslagen in het kopiëren van type auto’s binnen het merk
detroitthemotorcity zegt
@MoeWat: tsja, je moewat hè.. ;)
chriscross zegt
@moewat: als je veel signalen ontvangt dat er potentie zit in een kleinere en goedkopere V90 waarom zou je dan heel het design omgooien? Alles voor de verkoop.
parttimeautospotter zegt
@moewat: Helemaal eens, zelfs de Duitse merken doen dat nog (iets) beter
trustmeiamanengineer zegt
Ziet er best dik uit. Alleen zijn de aandrijflijnen niet het lekkerst wat er te krijgen is op de markt. En bovendien zijn ze ‘Duits’ duur tegenwoordig… Particulier zou ik lekker een nieuwe Mazda 6 halen. Zakelijke lease is het een ander verhaal natuurlijk, zeker met de hybrids.
RutgerK zegt
@trustmeiamanengineer: Duits duur? Kijk even wat de T8 kost en probeer eens iets Duits met 300pk+ ernaast de te zetten. Dan is de V60 een koopje.
mennok zegt
@RutgerK: laatst proefgeren en een d3 geconfigureerd, automaat met wat opties zit je zo op 55k. Toch best een bedrag. Daar krijg je wel een dikke bak voor, dat wel.
healey zegt
@RutgerK: Je kan beter naar de prestaties kijken. Dan vind je die 300+ (zelfs 400 voor de T8) nergens meer terug. Dat is wel vaker bij Volvo.
musje83 zegt
@trustmeiamanengineer: Duits duur… Volvo is altijd goedkoper geweest dan ‘de drie’ maar het verschil is nooit heel erg groot geweest. Ook momenteel zijn de meeste Volvo modellen nog altijd goedkoper dan de Duitse tegenhangers.
alfapeter zegt
Ik ben het met alle V90 reacties eens, toch vind ik hem ontzettend mooi. Laat de premium omschrijving achterwege, dit is stijlvol en ziet er kwalitatief uit. Géén overmaatse grille of overdaad aan lijnen, koplampen die vooraan zitten ipv opzij en verhoudingen die kloppen.
moveyourmind zegt
Zeker een mooie wagen, vooral het fantastische front dat zoals bij een Volvo hoort stoer en onverzettelijk uitziet. En met mooie lichtunits waardoor hij een mystieke blik heeft.
De velgen vind ik wel een afknapper, die ogen alsof ze uit de folder van Dotz of AEZ komen, maar dat is simpel met een vinkje bij een ander velgtype op te lossen.
kunstomdathetmoet zegt
En profil een mooie auto. Beetje hoekig, redelijk Volvo. Te veel vouwen en gaten. De verduisterde ramen en de donkergrijze open velgen die rondingen ontberen geven de auto een ordinair tintje.
thomasthomas zegt
Blijft een Volvo dus voor arts en tandarts en wannabees in Rdesign met 1.6d op de linkerbaan.
musje83 zegt
@thomasthomas: En jij rijdt zelf een..?
probono zegt
Mooie wagen hoor Ben zelf momenteel ook aan het nadenken of een T8 de nieuwe keuze gaat worden…
citroen4life zegt
@probono: Wat voor range houdt deze auto over bij lege accu’s? Weet dat er bij de XC90 veel geklaagd werd over de beperkte range bij lege accu’s. Zou maar een 40 liter tank overblijven met hybride.
probono zegt
@citroen4life: Rijdt nu met de D6, zelfde verhaal. wat mij betreft niet zo’n issue, terwijl ik toch 50k km minstens per jaar haal.
goodolddays zegt
Deze bak zou enorm opknappen van een kleurtje
f1tim zegt
Ik vraag mij af wie zoiets particulier gaat rijden…
pier zegt
@F1Tim: mensen die het geld ervoor (over) hebben
bischero zegt
@f1tim: redelijk wat pensionados. Prima ruimte voor de kleinkoters op de achtbank en de golftassen in the back
healey zegt
Kan me niet voorstellen dat je nu privé in een diesel investeert. Mooie auto, hopelijk komen de andere benzine hybrides snel. Maar met de nieuwe BPM regels kun je daar ook binnenkort duizenden auro’s extra voor af tikken.
bischero zegt
Paar maanden geleden al in levenden lijve mogen zien en voelen. Zeer geslaagd ontwerp, materiaal gebruik in het interieur niet op alle plaatsen overtuigend (achterkant stoelen, dashboardkastje slap plastic). Maar verder zeer begerenswaardig .. bij eerdere beschikbaarheid en relatief gunstige lease prijzen was ik hier (T4 R-Design zodra beschikbaar) zeker voor gegaan, deze kleur of een ijswitte.
musje83 zegt
@bischero: Snap wat je bedoelt, dat had ik dus in een 5-serie. Niet bepaald een klasse auto waarbij je verwacht dat de hele acherkant van beide stoelen is bedekt met een goedkoop soort kunststof. Echt té lelijk.
Orichy zegt
Zag gisteren een zo’n Volvo V-model, moest eerst goed kijken naar de grote, welke het was, het was een V90.
Het zijn best mooie auto’s maar iets meer onderscheid had gemogen, ook een kekke kleurenpallet zou helpen.
Dit grijs is zo 13 in een dozijn, dat de hele auto bijna niet opvalt, maar dat hebben tegenwoordig heel veel automerken en dus doet Volvo lekker mee met de rest.
v60polestar zegt
@Orichy: als de kleur je niet bevalt kun je hem altijd nog in het rood ofzo bestellen. Het ligt meer aan de Nederlanders die deze saaie kleur kiezen dan aan het merk zelf natuurlijk.
porschepdk zegt
Oké. Verder gewoon saai zoals de meeste Volvo’s
wijsneus zegt
Foto 4 is net een Audi.
drommedaris zegt
Erg strak! Maar……nu nog met
6 cilinder
evdw zegt
Doe dan even wat betere foto’s van het interieur (stoelen, achterbank, dashboard, kofferbak, middenconsole, etc, etc) ipv ingezoomed op een luchtrooster en een half dashboardkastje…. Zo krijg je toch geen compleet beeld van de auto?! Jammer. Mijn idee is dan, het zal wel tegenvallen dat het weggelaten wordt.
freezzr zegt
Heb erin gereden, D4 automaat. Ziet er mooi uit maar voelt als een zware wagen. De D4 reed ook lekkerder in de vorige V60. Die stuurde ook lekkerder als deze! Mooie wagen, maar absoluut geen dynamisch rijdende auto. Het is echt een mini-V90, qua looks en rijden (die V90 rijd echt als een boot, doodeng boven de 150km/h)
pa045 zegt
@freezzr: Wat een BS. Heb met een verschillende motoren en ook een handbak gereden. Rijdt echt goed en zeker niet eng boven 150 km/h.
Ik geloof echt niet dat je gereden hebt..
freezzr zegt
@pa045: bs? Ik heb 200.000km in een V60 D4 gereden. Heb een week lang in de V90 gereden evenals de S90. Mooie wagens van binnen en buiten, maar wel slagschepen om in te rijden. Nu jij weer.
pa045 zegt
@freezzr: s en v90 zijn duidelijk meer op comfort gericht, maar alles behalve boten. De V90 in test met 5-serie volgens Autovisie zelfs dynamischer dan de 5.
Daarboven is de V60 een stuk dynamischer weer dan de V90. En dat merk je zeker.
Daarom BS.
Nu jij weer..
chob zegt
@freezzr: idd wat een flauwekul. Ik rij sinds februari een V90 D4 AWD Inscription en het is een zalige auto om mee te rijden, ook boven de 150 km p/u. Hij is groot en log maar ik ben geen F1 piloot dus ik gooi hem niet in elke bocht die ik neem. Bij normaal rijgedrag, zowel op de snelweg als in de bebouwde kom, een geslaagde aankoop.
freezzr zegt
@chob: het is mijn persoonlijk mening. Jouw persoonlijke mening is dat je zalig in een deinerige wagen rijd. Prima toch. Ik heb me erg vermaakt in de vorige V60 D4 altijd, snel, prima sturend, Volvo fan. De nieuwe V60 mist de dynamiek, maar als je dat niet zoekt is dat uiteraard geen issue.
tig3r zegt
Heerlijk, kan vrijdag een D4 ophalen! Zin in!