@kuyl: kan ik niet! Maar degene waar ik op reageerde insinueerde dat het een replica was door te stellen dat de verhoudingen niet kloppen. Volgens mij is Superformance de meest bekende producent van dergelijke replica’s en ging ik er eigenlijk een beetje van uit. Maar je hebt een punt, er zullen vast nog andere bouwers van deze auto’s zijn. Ik heb persoonlijk liever een kitcar dan de exhte denk ik, die is zo duur dat je er niet mee durft te rijden..
Ben de eigenaar ooit tegengekomen in München – hij zei dat t een echte was, zat plaatje aan binnenkant wat dat leek te bevestigen, maar toch had ik mijn twijfels, met name door plaatwerk van binnen, maar heb dat natuurlijk niet tegen de beste man gezegd.
@panam1: er zijn ook nog een aantal “orginele” cobra’s gebouwd met gereserveerde serienummers. De cobra is dan van 1965 op kenteken maar is aanzienlijk minder waard.
@panam1: Er zijn er ongeveer 300 ‘echte’ gemaakt.
Dat wil zeggen, een 427 wide body uit ’60.
En die zijn miljoenen waard over het algemeen.
Dan zijn er ook nog continuation series gemaakt, een 6000 ondertussen… Origineel van Shelby. (kosten 1,5 tot 2,5 ton)
En dan heb je Superformance modellen. Dat zijn replica’s die van Shelby onder zijn naam mogen auto’s maken. Qua kwaliteit ook wel de beste. (prijzen van 75k tot 200k)
Dat lage had Shelby echt niet tof gevonden, ‘rolt zich om in zijn graf’. Waarom verlagen en camber veranderen. Begrijp dat soort mensen niet, historisch onverantwoord en het ziet er gewoon niet uit.
Is wel aardig laag
Verhoudingen lijken niet te kloppen
@harmengerritsen: das gek, want de replica’s van Superformance hebben gewoon dezelfde verhoudingen. Wat vind je niet kloppen dan?
@2wheeler: ben wel benieuwd hoe jij kan zien dat dit een superformance is.
@kuyl: kan ik niet! Maar degene waar ik op reageerde insinueerde dat het een replica was door te stellen dat de verhoudingen niet kloppen. Volgens mij is Superformance de meest bekende producent van dergelijke replica’s en ging ik er eigenlijk een beetje van uit. Maar je hebt een punt, er zullen vast nog andere bouwers van deze auto’s zijn. Ik heb persoonlijk liever een kitcar dan de exhte denk ik, die is zo duur dat je er niet mee durft te rijden..
@2wheeler: dax is nog een bekende replica bouwer van dit model, superformance is wel een een hele andere orde als dax.
@2wheeler: Aan de wielkasten achter lijkt dit niet op een superperformance.
In elk geval heeft hij een H-kenteken, dus hij is 30 jaar of ouder. Maakten ze toen ook al replica’s?
@eaudi: kenteken kan ook van de donor-auto zijn.
Echt of niet, ik heb geen idee. Maar het ziet er fantastisch uit en lijkt me echt geweldig om zoiets te rijden.
@moveyourmind: eens
Zeker een goede verzekering voor zijn vrouw afgesloten. Alleen een rolbeugel voor de bestuurder ?
@paulvtec: zo heeft Carroll Shelby ‘m ontworpen, dus historisch correct.
Ben de eigenaar ooit tegengekomen in München – hij zei dat t een echte was, zat plaatje aan binnenkant wat dat leek te bevestigen, maar toch had ik mijn twijfels, met name door plaatwerk van binnen, maar heb dat natuurlijk niet tegen de beste man gezegd.
@panam1: er zijn ook nog een aantal “orginele” cobra’s gebouwd met gereserveerde serienummers. De cobra is dan van 1965 op kenteken maar is aanzienlijk minder waard.
@panam1: Er zijn er ongeveer 300 ‘echte’ gemaakt.
Dat wil zeggen, een 427 wide body uit ’60.
En die zijn miljoenen waard over het algemeen.
Dan zijn er ook nog continuation series gemaakt, een 6000 ondertussen… Origineel van Shelby. (kosten 1,5 tot 2,5 ton)
En dan heb je Superformance modellen. Dat zijn replica’s die van Shelby onder zijn naam mogen auto’s maken. Qua kwaliteit ook wel de beste. (prijzen van 75k tot 200k)
Lekker belangrijk of het een echte is of niet. Gewoon een heerlijke bak.
Eén van de weinigen auto’s waarin het mij werkelijk waar geen biet scheelt of die echt is of niet. Coole bak!
Koets is mooi, maar de stance is echt lelijk. Wielen te dicht op de wielkasten en te laag.
Bijna zeker dat dit een Dax kit is. Die zijn zo een beetje langer en platter zoals deze, dan een originele, Superformance, of andere kits.
how do you turn this on ? flashbacks van age of empire
Dat lage had Shelby echt niet tof gevonden, ‘rolt zich om in zijn graf’. Waarom verlagen en camber veranderen. Begrijp dat soort mensen niet, historisch onverantwoord en het ziet er gewoon niet uit.