Citroën GS Palas (enkel ‘L’) met brute uitlaat
Tijdens ons jaarlijkse bij-bruin ritueel, dat dit jaar plaatshad op het heerlijke Spaanse vakantie-eiland Menorca, liepen wij tussen de buggy's, kinderwagens en hygiënisch gehandicapte Engelsen ineens tegen deze bijzonder fraaie Citroën GS aan.
De auto viel op door de dieprode kleur en de vele glimmende chromen delen. Maar voornamelijk door het onalledaagse uitlaatsysteem dat voorzien is van een enorme einddemper met twee brute knalpotten.
Dichterbij gekomen bleek de auto in een zeer goede conditie te zijn. Hoewel ik durf te stellen dat ik redelijk thuis ben in de (klassieke) Citroën materie, was mij de Palas uitvoering (dus met enkel 'L' en niet met dubbel 'L' zoals in het meer gangbare Pallas) nog niet bekend.
Helaas was de eigenaar van de auto in geen velden, wegen of stegen te bekennen dus er zit niets anders op dan mede-autoliefhebbend Benelux te raadplegen.
Weet iemand van de Autojunk/ Autoblog lezers wellicht iets meer over deze uitvoering?
thomcarspotter zegt
Cool ding!
ikleesookoverautos zegt
Palas is hetzelfde als Pallas. In Spaanstalige markten werd Palas ipv Pallas gebruikt.
Wel een gave uitvoering.
renegade zegt
@ikleesookoverautos: Lag voor de hand 8-)
Thanks!!