Is vast een replica. Een originele zie je alleen met een hekje eromheen met bodyguards.
Ik zie trouwens niet in waarom je achterop je kenteken nummer er nou zo raar op zou laten kladderen.
@pa045: de AR-93-13 is wel een replica. Zie kentekencheck. Maar deze lijkt mij qua kenteken kloppen. Jaartal 1955 klopt en er staat niets over replica op kenteken. Bij de AR-93-13 wèl en het jaartal eerste toelating klopt bij die auto ook niet (1970)
@stamp: ik zie geen ar9313. En ze praten erover dat dit een replica zou zijn. Er zijn zelfs echte kenners van Autoblog die beweren dat het wel een hele goede is, maar een replica.
Mij kan je zo een dingen wijs maken. Weet er te weinig van. Maar wanneer ik Jaguar en bouwjaar 1955 zie op ovi, lijkt mij dit geen replica.
@baklava: check het kenteken op RDW. Zie https://www.rdw.nl/
Auto is op 30 juni 1955 voor het eerst toegelaten en op 1 juli 2016 bij huidige eigenaar op naam gesteld. Eerste afgifte NL was 1 november 2011.
@jeroenwz: De gegevens op het kenteken komen niet altijd overeen met wat het daadwerkelijk is. Redenen hiervoor kunnen zijn om minder belasting te betalen, bijvoorbeeld op het kenteken laten zetten dat de auto ouder is dan dat hij is waardoor hij als klassieker wordt gezien of op het kenteken laten zetten dat er een kleinere moter inzit dan dat er daadwerkelijk inzit. In beide gevallen is dat uiteraard illegaal en ben je flink de lul als je gepakt wordt. Een andere reden is voor auto’s als bijvoorbeeld deze jaguar die van uit niks is opgebouwd als een exacte kopie van een d-type. Dan wordt de auto vaak gekeurd als een originele d-type en staat dat ook op het kenteken.
@frank2b:
Het spijt me voor je maar het spectaculaire van deze D-types was dat ze rondom schijfremmen hadden van Dunlop en daar hoorden deze Dunlop velgen bij.
En ze wonnen Le Mans mede omdat ze superieure remmen hadden.
de Mercedes 300 SLR had bijvoorbeeld een enorme klep die opklapte tijdens het remmen, deze Jaguars waren toonaangevend in hun tijd !
Naar mijn weten hadden de D-types eerst een 3,4L en later een 3,8L motor. Deze een 4,2L. Geen originele motor dus. Het chassis stamt wel uit 1955. Kortom: is dit nou een echte of niet?
deepep zegt
Leuk gezelschap van een AC Cobra op foto 3
cossiekiller zegt
Mooie spot, maar ik ga voor de Cobra die langs komt.
porsche928 zegt
Prachtige bak!
jeppie zegt
Poh!!!
mashell zegt
Is vast een replica. Een originele zie je alleen met een hekje eromheen met bodyguards.
Ik zie trouwens niet in waarom je achterop je kenteken nummer er nou zo raar op zou laten kladderen.
sr20det zegt
@mashell: omdat het er nu wat meer uit ziet als een Brits kenteken.
mashell zegt
@sr20det: en dat was niet niet wens bij het kenteken voor. En waarom Brits, de wagen is blauw, niet groen of zo.
futse zegt
@mashell: wat heeft een kleur van de wagen met zijn nationaliteit te maken? Is idd niet BRG. Maar zoek maar eens Ecurie Ecosse op…
sabrerator zegt
@futse: Ecurie Ecosse hadden veel lichter blauw.
kingspeedster2001 zegt
@mashell: dat is het niet heb m ff gauw door de kenteken check heen gehaald
pa045 zegt
@mashell: op ovi staat dat dit een Jaguar is uit 1955. Lijkt mij niet direct een replica. Maar ik heb er niet heel veel verstand van.
stamp zegt
@pa045: de AR-93-13 is wel een replica. Zie kentekencheck. Maar deze lijkt mij qua kenteken kloppen. Jaartal 1955 klopt en er staat niets over replica op kenteken. Bij de AR-93-13 wèl en het jaartal eerste toelating klopt bij die auto ook niet (1970)
pa045 zegt
@stamp: ik zie geen ar9313. En ze praten erover dat dit een replica zou zijn. Er zijn zelfs echte kenners van Autoblog die beweren dat het wel een hele goede is, maar een replica.
Mij kan je zo een dingen wijs maken. Weet er te weinig van. Maar wanneer ik Jaguar en bouwjaar 1955 zie op ovi, lijkt mij dit geen replica.
carfreakjim zegt
@pa045: http://www.houtkamp.nl/jaguar-d-type-rep/ de bron waarom ik met zekerheid durf te zegen dat het geen echte is.
jeroenwz zegt
@carfreakjim: I stand corrected! Dank voor de informatie.
pa045 zegt
@carfreakjim: ah. Oké. Echte info!
raym zegt
@mashell: Dit is voor zover ik weet een echte.
B00G1E zegt
jammer dat er zo’n lelijk weerstation bij de versnellingspook ligt.
baklava zegt
Replica, maar wel een goed gelukte replica!
jeroenwz zegt
@baklava: check het kenteken op RDW. Zie https://www.rdw.nl/
Auto is op 30 juni 1955 voor het eerst toegelaten en op 1 juli 2016 bij huidige eigenaar op naam gesteld. Eerste afgifte NL was 1 november 2011.
carfreakjim zegt
@jeroenwz: De gegevens op het kenteken komen niet altijd overeen met wat het daadwerkelijk is. Redenen hiervoor kunnen zijn om minder belasting te betalen, bijvoorbeeld op het kenteken laten zetten dat de auto ouder is dan dat hij is waardoor hij als klassieker wordt gezien of op het kenteken laten zetten dat er een kleinere moter inzit dan dat er daadwerkelijk inzit. In beide gevallen is dat uiteraard illegaal en ben je flink de lul als je gepakt wordt. Een andere reden is voor auto’s als bijvoorbeeld deze jaguar die van uit niks is opgebouwd als een exacte kopie van een d-type. Dan wordt de auto vaak gekeurd als een originele d-type en staat dat ook op het kenteken.
frank2b zegt
Spaakvelgjes er onder en iets smallere banden.
jeroenwz zegt
@frank2b: huh? Dit is de originele uitvoering qua wielen…
desjonnies zegt
@frank2b:
Het spijt me voor je maar het spectaculaire van deze D-types was dat ze rondom schijfremmen hadden van Dunlop en daar hoorden deze Dunlop velgen bij.
En ze wonnen Le Mans mede omdat ze superieure remmen hadden.
de Mercedes 300 SLR had bijvoorbeeld een enorme klep die opklapte tijdens het remmen, deze Jaguars waren toonaangevend in hun tijd !
e28forever zegt
Volgens mij staat hij toch echt op een parkeervak…
carfreakjim zegt
Een hele mooie recreatie. Minstens net zo leuk als een echte.
macmiller zegt
@carfreakjim: leuker zelfs, want hier kan je tenminste gewoon normaal mee rijden zonder je echt druk te maken om schade of iets dergelijks.
schreute01 zegt
Naar mijn weten hadden de D-types eerst een 3,4L en later een 3,8L motor. Deze een 4,2L. Geen originele motor dus. Het chassis stamt wel uit 1955. Kortom: is dit nou een echte of niet?