Combo: Porsche 718 RSK 1500 Spyder & Volkswagen T1
Te bizar voor woorden om deze combo gewoon op straat in Antwerpen tegen te komen. In tegenstelling tot wat je zou denken, is de Porsche the real deal!
Van de 718 RSK Spyder werden immers slechts 35 exemplaren gebouwd, waardoor een echte al gauw enkele miljoenen doet wanneer ze op een veiling worden aangeboden… Blijkbaar is deze Spyder eigendom van de eigenaar van het kledingmerk 'State of Art', wat ook meteen de racing livery van zowel de Porsche als de haast even coole VW T1 verklaart.
hhitalia zegt
Mooi ook dat je die eerste foto van hoogte gemaakt hebt. Erg leuke combo! Deze staan weleens op Zandvoort ook, maar in het wild tegenkomen is leuker.
escher93 zegt
@hhitalia: het kantoor waar ik werk is op de tweede verdieping gelegen, vandaar de mogelijkheid om ook een hoogtefoto te maken ;)
ikleesookoverautos zegt
@escher93: indd mooie foto en unieke spot!
jorden zegt
@escher93: @hhitalia: hele leuke foto idd. Al zag het er wel een klein beetje als speelgoed op schaal uit :p De combo zou wel een leuke setje schaalmodellen verdienen! Wat een prachtige Porsche zeg.
carfreakjim zegt
@jorden: Ze zijn allebij in 1/18 gemaakt, je moet ze alleen wel zelf bij elkaar zoeken.
fendercd60 zegt
Vette combo
jeffreyderuiter zegt
Dit is echt fantastisch! Helemaal terug in de tijd. Heerlijk!
gwnfinn zegt
Wow! Lijkt me fantastisch om tegen te komen.
edjedonnie zegt
Hoe komt deze auto aan het kenteken ar-47-63 als hij geïmporteerd is en in 2012 op kenteken is gezet??? Wel echt mooie combo trouwens
nelson90 zegt
@edjedonnie: zie mijn reactie hieronder
escort77 zegt
@edjedonnie: gewoon bij de RDW vragen om een historisch kenteken. Afhankelijk van het bouwjaar van de auto mag je dan blauwe platen voeren uit een bepaalde serie, bijv AE of AR voor echt oude auto’s en YB of YS voor wat jongere oldtimers.
nelson90 zegt
Je kan geloof ik oude vervallen kentekens hergebruiken
escort77 zegt
@nelson90: als een auto eerder in NL een kenteken heeft gehad, kan je dat bij export en daarna terug-import weer terug krijgen. Je moet dan bij de RDW een aanvraag doen voor een oorspronkelijk kenteken. Het is niet zo dat vervallen kentekens op andere auto’s kunnen komen.
madvillain zegt
De T1 is speciaal op maat gemaakt voor deze RSK. Was een heel project an sich.
fritzel zegt
@madvillain: meen je niet dacht dat ze van een samba t1 het dak hadden gezaagd.
gokartmozart zegt
Ik ken de eigenaar persoonlijk. Dit is slechts een heel klein gedeelte van wat hij heeft. Hij heeft maar liefst 3 x een 550 spyder en nog zo’n 40 andere top classic Porsches en een aantal eigen monteurs die zelfs de onderdelen zelf draaien die moeilijk verkrijgbaar zijn. Een droomcollectie
gokartmozart zegt
http://blocks.mvmm.nl/images/pdf/2480.pdf
happyhonda1977 zegt
Ontzettend gave spot, leuk dat er liefhebbers in NL zijn die zich dit soort auto’s kunnen permitteren -> kunnen wij er van meegenieten!
De Porsche moet wel een aardig steile klim maken voordat hij achterop staat of zou dat meevallen en optisch bedrog zijn?
kees66 zegt
@happyhonda1977: Daar zat ik nou ook naar te kijken… hoe krijgen ze hem in die laadbak? En wat voor stalen ballen moet je hebben om een Porsche van een paar miljoen zo’n laadbakje in te rijden met aan beide kanten een paar centimeter speling…
joostie zegt
@kees66: Ik gok dat die erop wordt getild
alpinafanb10 zegt
Dit is echt genieten en heb weer wat geleerd over historische kentekens. Jammer dat dit privé collecties zijn en niet toegankelijk voor het grote publiek.
g60gti zegt
Dit is volgens mij de enige T1 van dit formaat in europa. Hij stond op de Amsterdam motorshow maar dan zonder Porsche erin.
e28forever zegt
@g60gti:
De “rennstall Bunker” T1.
Is wel een in Frankrijk gebouwde replica.
http://mills.skynetblogs.be/archive/2009/04/29/1958-type-2-rennstall-bunker.html
madvillain zegt
@e28forever: ohja joh, in Frankrijk? Toevallig ken ik de bouwer, die komt toch echt uit Bergeijk…
exodus zegt
@madvillain: Heeft Frank ook niet een RSK replica gemaakt?
madvillain zegt
@exodus: Geen idee, ik ken niet al zijn projecten. Als ie dan ook een Königswelle motor daarvoor heeft gebruikt is het al een duur project geweest.
madvillain zegt
@e28forever: die van jouw link is een andere dan Westerman heeft laten bouwen.
ericc zegt
Op de laatste foto zie je de stuurcabine van de “Evana”. Het jacht uit het tv-programma “Gert Late Night”. (op Belgische zender) Prachtige foto’s overigens.
rufctr01 zegt
Hele gave spot!
jeroenwz zegt
Wow! Een 718 RSK! Die is niet zomaar een paar miljoen, maar minstens vijf miljoen waard vandaag de dag.
Die verlengde T1 mag er anders ook zijn. En die is volgens mij (maar ik ben geen VW-expert) nooit geleverd met een 95 pk motor…
Is wel nodig met zo’n lading. Dan kom je niet ver met een pk of 40.
Cool!
cossiekiller zegt
Het is allemaal heel prachtig, maar ik heb deze morgen lekkere citroenen gegeten…
Een racewagen van ’57 die vervoert wordt door een T1 die pas 10 jaar later gemaakt is… Komt niet echt historisch uit. In ’67 was die Porsche allang niet meer voor echt aan het racen op ’t circuit.
exodus zegt
@cossiekiller: Waren de citroenen over de datum?
T1’s zijn vanaf 1950 gebouwt.
cossiekiller zegt
@exodus: Bij de kentekencheck staat dat hij van ’67 is. En die zullen wel iets anders zijn dan die van de jaren ’50 zeker? Indien niet heb ik niets gezegd ;-)
exodus zegt
@cossiekiller: is het laatste jaar waar de T1 in is gebouwd ;) dus is tot op zekere hoogte wel degelijk historisch correct.
Maar probeer er maar eens van de eerste jaren te vinden die nog de moeite waard zijn te restaureren en niet te rot zijn om te gebruiken :p
trolle zegt
ah,een echte porsche.zoveel mooier dan hun hedendaagse model.mooie fotos ook