Behoorlijk dure V6 Mustang cabrio
Hoe de, is de RDW gekomen op een nieuwprijs van 131k voor een 2013 Mustang cabrio? Om t nog gekker te maken: t BPM-bedrag is 88K! Oftewel ruim 66% van de nieuwprijs is BPM! En dat terwijl t een V6 is… Mijn god.
Hoe de, is de RDW gekomen op een nieuwprijs van 131k voor een 2013 Mustang cabrio? Om t nog gekker te maken: t BPM-bedrag is 88K! Oftewel ruim 66% van de nieuwprijs is BPM! En dat terwijl t een V6 is… Mijn god.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
thomcarspotter zegt
Geen wonder dat je ze amper ziet hier..
dutchdodge zegt
Aangezien de auto de registration sticker en inspection sticker van Texas op het voorruit heeft, denk ik dat het een import betreft van iemand die langere tijd in Amerika heeft gewoond. Wanneer je langer dan een jaar in het buitenland woont en de auto meer dan 6 maanden op naam hebt, mag je de auto belasting vrij invoeren als inboedel wanneer je terug keert naar Nederland (geen BPM, geen BTW en geen invoer rechten. Dus ik denk dat de aangegeven BPM niet daadwerkelijk aan de staat is betaald.
occasiefapper zegt
@dutchdodge: Dat klopt ja.
Waarschijnlijk is het BPM bedrag gebaseerd op een C02 meting van het RDW. Zo viel bij mijn auto die ik uit Amerika heb meegenomen de CO2 uitstoot even 100 gram hoger uit…
freudeamfahrenholwerda zegt
@dutchdodge: deze Mustang is als verhuisgoed meegenomen, er is geen bpm terug te vorderen bij export.
civic1990 zegt
@dutchdodge: Ik woon in de VS en heb uiteraard ook alvast gekeken hoe dat zit met het meenemen van mijn auto als ik terug ga naar NL (nog geen idee wanneer ik terug ga maar natuurlijk gaat er wat met me mee tegen die tijd).
De auto hoeft volgens mij niet 6 maanden op je naam te staan. Je kunt bij wijze van spreken een auto kopen op de dag voordat je terug gaat naar NL.
Ik heb ook gelezen dat je de auto pas mag verkopen na hem een jaar op jou naam te laten staan.
boxergt zegt
@civic1990: Doe het niet, geen koper zit op je auto te wachten! …of hij moet wel erg goedkoop zijn!
dutchdodge zegt
@boxergt: juist wel doen! Het is goedkoper dan je eigen auto verkopen en dan in Nederland weer een andere auto kopen (afschrijving etc en geen invoer kosten zoals bpm/btw/invoerrechten). Wanneer het een speciale auto is, kan het juist winst gevend zijn. En uit eindelijk is het de keuze van de eigenaar zelf
dutchdodge zegt
@civic1990: in de tijd dat ik mijn pick up mee nam naar Nederland, moest die 6 maanden op naam hebben gestaan. Dit was in 2012, de regels zijn mogelijk weer veranderd. Ik woon gelukkig weer in Texas, dus heb geen zorgen over de uitstoot haha
dutchneon zegt
@civic1990: Uitgelezen kans inderdaad Ik zou een Hellcat meenemen en die na een jaartje verkopen met hele vette winst!!
Heb je geen geld om een hellcat te kopen? geen probleem, gewoon financieren, die 3000 euro die dat kost heb je er in veelvoud uit!
drommedaris zegt
Genaaid worden en opgelicht door de overheid noem ik dat…… want…..een nieuwe ecoboost 2.3 cabrio kost er $31.180 dus 26.353 euro maar die wil je niet. Je wil de V8 want die hoort in een Mustang. En die kost nieuw $45.000 dus € 38.000. En dan komt de WLTP toeslag er nog bij. Dus nog even wachten en op NL kenteken kost deze auto 200.000 euro. Idioot. Gaat nergens meer over
tenaci zegt
@drommedaris: dus je neemt aan dat dit werkelijk betaalt is en dat het hier niet om een administratieve fout gaat?
rolov zegt
@drommedaris: waarom zou je de 2.3 ecoboost niet willen? De nieuwe gt heeft ook een V6 en is uitverkocht . Omdat er een V8 in hoort is tegenwoordig echt wen kul reden. De ecoboost heeft meer dan 300 pk. Niks mis mee
basr32 zegt
@rolov: Wel iets mis mee. Als je een 4 cilinder wilt koop je maar een mondeo… De designer van de Mustang draait zich om in zijn graf. Het is een schande.
rolov zegt
@basr32: klets toch niet man. Welkom in 2018. De ontwerper van de mustang gooide er een V6 in met 150 pk en nu heeft de 4 cilinder meer dan het dubbele . O O wat zal hij verdrietig zijn.
geecee zegt
Dan kan je beter de instap-V8 met automaat nemen, daar betaal je ‘slechts’ € 62.057 aan BPM
yzord zegt
@geecee: voor dat geld kan je beter verhuizen
geecee zegt
@yzord: Sterker nog, voor dat geld doe ik hele andere dingen….
bjornie zegt
Overduidelijk verhuisgoed. Verhuisgoederen hebben altijd torenhoge bpm-bedragen, maar deze zijn fictief. De eigenaar van deze auto betaald €0,00 aan BPM, tenzij hij zijn Mustang binnen 1 jaar na kentekenafgifte verkoopt.
erik2907 zegt
@bjornie: 6 maanden ipv 1 jaar.
bjornie zegt
@erik2907: 1 jaar…
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/internationaal_verhuizen_en_douane/u_verhuist_naar_nederland_vanuit_een_niet_eu_land/ik_verhuis_naar_nederland_en_wil_mijn_verhuisboedel_belastingvrij_in_nederland_invoeren
e550 zegt
@bjornie: hoe wordt er gecontroleerd of je de auto na een jaar verkoopt of na 2 maanden?
jupke zegt
Gij zult niet stelen!
De overheid duldt geen concurrentie!
supertjeduc zegt
Ik vind hem wel gruwelijk lelijk als cabrio
Als ze nu eens een xtra heffing voor lelijke auto’s zouden invoeren
yzord zegt
@supertjeduc: agreed