@sanderp: Welke sloop is dit dan?? dat accupakket is namelijk behoorlijk interessant voor thuis…. Verder ben ik wel benieuwd naar die range rover, lijkt wel verdacht veel op mijn oude die ik in december heb verkocht… zou ik niet in de schredder willen zien :O
@dawwg: Omdat op de eerste generatie nog geen fiscaal voordeel zat. Dat zijn dus ECHT de mensen die de Prius kozen voor het milieu. En dat waren er een stuk of ehhhm 6….
@dawwg: export. Zo’n beetje 70-80% van alle hybrides verdwijnt naar het buitenland, zodra het verdienmodel (lees: belastingvoordeel) van deze types is opgedroogd. En aangezien onze roverheid er destijds voor gekozen vooral de aanschaf te stimuleren (lees: subsidiëren), kosten de tweedehands hybrides in Nederland óók een stuk minder dan in de ons omringende landen.
Dus… kopen die massaal onze hybrides op, net zo als wij graag in Duitsland en België shoppen voor fatsoenlijk gemotoriseerde en aangeklede auto’s.
Misschien was een Maas in de wetgeving dat het interessant was deze op Nederlands kenteken te zetten. Je weet het nooit met de Nederlandse wetgeving ;)
Zijn toch wel indrukwekkende karretjes hoor. Volledig nieuw toen dit concept maar van meet af aan perfect. Je ziet er nog altijd wel een paar te koop staan vaak met astronomische km-standen.
Dat Mercedes een 190d een paar ton aan km’s weg kon laten zetten mag geen naam hebben na 10.000 jaar ervaring met dieseltechniek. Deze Prius was Toyota’s eerste ervaring met hybride techniek voor massaproductie maar ook deze zie je vaak zat met 300.000 en meer. Petje af!
@tenaci: De mensen die een toyota prius rijden zijn ook niet bij machte om überhaupt een auto kapot te rijden. Dat gaat zo traag, in elk opzicht, dat die auto nooit de kans krijgt om te slijten.
Grappig. Toen ze splinternieuw waren had de gemeente Apeldoorn er één of twee waar wij als inhuur krachten mochten rond rijden. Zij hadden de eerste in Nederland. Het was altijd wel spannend om in te rijden. De dealer moest vrijwel dagelijks wel ergens heen komen om hem weer met de computer te starten.
Zal nooit meer mijn dag in de sneeuwfile herinneren. 12 uur stilgestaan op de A50 met dat ding. Durfde hem niet uit te zetten. Een volle tank heb ik in die 12 uur leeg zien gaan. Op de reserve en elektra heb ik het einde van de rit echt nét gehaald :-)
sanderp zegt
Met zo’n recent kenteken? Wie voert zo’n ding nou in en sloopt em zo snel? Begint trouwens wel erg zeldzaam te worden een eerste generatie prius.
dedokter zegt
@sanderp: en dat terwijl ik hem “mooier” vindt dan de latere generaties
sntial zegt
@dedokter: minder lelijk
dedokter zegt
@sntial: betere bewoording ja, Thanks
SimonMc zegt
@dedokter: Ik drink nóóit thee !
dutchneon zegt
@sanderp: Welke sloop is dit dan?? dat accupakket is namelijk behoorlijk interessant voor thuis…. Verder ben ik wel benieuwd naar die range rover, lijkt wel verdacht veel op mijn oude die ik in december heb verkocht… zou ik niet in de schredder willen zien :O
desjonnies zegt
@randomuser
de sloperij zit aan de andere kant van het hek !
hijman85 zegt
@desjonnies: Dat lijkt me niet, want die Range Rover staat ook aan deze kant;)
monsieurleloure zegt
Tenaamstelling 2 december 2017 ,demontage 6 april 2018, apart…
moveyourmind zegt
@monsieurleloure: Een Toyota krijg je echt niet zomaar 1,2,3 gesloopt…
Zijn ze maanden mee bezig geweest voordat die Prius zich eindelijk eens gewonnen gaf.
toyotaprius zegt
@moveyourmind: precies!
SimonMc zegt
@monsieurleloure: Een te grote kost?
dawwg zegt
Je ziet die 1ste gen Priussen nog minder dan Golfjes 4 en 5 op de weg, what happened ?
stfu zegt
@dawwg: 1st gen zijn hier amper verkocht, misschien daarom?
svenska_aeroplan_ab zegt
@dawwg: Omdat op de eerste generatie nog geen fiscaal voordeel zat. Dat zijn dus ECHT de mensen die de Prius kozen voor het milieu. En dat waren er een stuk of ehhhm 6….
RRRobert zegt
@dawwg: export. Zo’n beetje 70-80% van alle hybrides verdwijnt naar het buitenland, zodra het verdienmodel (lees: belastingvoordeel) van deze types is opgedroogd. En aangezien onze roverheid er destijds voor gekozen vooral de aanschaf te stimuleren (lees: subsidiëren), kosten de tweedehands hybrides in Nederland óók een stuk minder dan in de ons omringende landen.
Dus… kopen die massaal onze hybrides op, net zo als wij graag in Duitsland en België shoppen voor fatsoenlijk gemotoriseerde en aangeklede auto’s.
alex1589 zegt
@RRRobert: u snapt het.
boxergt zegt
Geïmporteerd en kort daarna het accupakket kapot gegaan?
fanboy zegt
Ook accupakket kun je fixen. Raar met zo’n recent kenteken
leandro zegt
Misschien was een Maas in de wetgeving dat het interessant was deze op Nederlands kenteken te zetten. Je weet het nooit met de Nederlandse wetgeving ;)
bennyweisz zegt
…. en nu de rest nog! En gauw ook!
markie123 zegt
@bennyweisz: +veel. Afzichtelijke grijzemuizen fossielmobiel.
tenaci zegt
Zijn toch wel indrukwekkende karretjes hoor. Volledig nieuw toen dit concept maar van meet af aan perfect. Je ziet er nog altijd wel een paar te koop staan vaak met astronomische km-standen.
Dat Mercedes een 190d een paar ton aan km’s weg kon laten zetten mag geen naam hebben na 10.000 jaar ervaring met dieseltechniek. Deze Prius was Toyota’s eerste ervaring met hybride techniek voor massaproductie maar ook deze zie je vaak zat met 300.000 en meer. Petje af!
jeroenwz zegt
@tenaci: Amen!
markie123 zegt
@tenaci: De mensen die een toyota prius rijden zijn ook niet bij machte om überhaupt een auto kapot te rijden. Dat gaat zo traag, in elk opzicht, dat die auto nooit de kans krijgt om te slijten.
alloallo zegt
De enige Prius de via grijze import in Nederland terecht is gekomen?
De Prius wordt namelijk vaker geëxporteerd.
renegade zegt
Precies de juiste plek :-)
SimonMc zegt
Huh. Om een of andere reden ken ik deze generatie van de Prius helemaal niet. Ik meende dat het model daarna, het eerste model was.
2wheeler zegt
@SimonMc: same same! Ding nog nooit gezien.
vspecr20044 zegt
snap ik wel
dennisdd zegt
Grappig. Toen ze splinternieuw waren had de gemeente Apeldoorn er één of twee waar wij als inhuur krachten mochten rond rijden. Zij hadden de eerste in Nederland. Het was altijd wel spannend om in te rijden. De dealer moest vrijwel dagelijks wel ergens heen komen om hem weer met de computer te starten.
Zal nooit meer mijn dag in de sneeuwfile herinneren. 12 uur stilgestaan op de A50 met dat ding. Durfde hem niet uit te zetten. Een volle tank heb ik in die 12 uur leeg zien gaan. Op de reserve en elektra heb ik het einde van de rit echt nét gehaald :-)
crashingduke zegt
@dennisdd: En zelfs aan een Prius kun je spannende herinneringen hebben.