Peugeot 206 sw gti
Ik heb eindelijk maar een wat foto's gemaakt van mijn huidige auto. Mijn Saxo 16v moest het veld ruimen ivm gezinsuitbreiding. Ik zocht naar een vlotte auto die niet al te zwaar is. Ik ben toen uitgekomen bij een 206 sw 2.0 16V Gti, juist de station variant van de 206 gti. Optisch is de auto licht aangepast met de getinte ramen en de 17 inch Peugeot rinjani velgen van de 308.
volvo-s60-adept zegt
Ik hou d’r van, die Franse mini/midi-breaks. Leuk ding!
thomcarspotter zegt
Blijft een leuk model! Ook de hatch 206 blijft cool!
2wheeler zegt
Leuk ding, nooit geweten dat er van de SW een Gti was
Alfarobert zegt
Een 2.0 liter met 136pk noemen ze GTi bij Peugeot?
720s zegt
@Alfarobert: geen giga getal maar er past 5 man in en hij weegt net iets meer dan 1000 kg… zal nog redelijk vooruit gaan, als je kijkt naar de waardeloze benzinemotoren van Peugeot destijds, die auto’s van 1400 kg met 100 pk voortbewegen. Maar ik ben wel met je eens, kijkend naar de parels die de naam GTi o.i.d. droegen op de Peugeots van de jaren 80 en 90 is het relatief weinig.
ikleesookoverautos zegt
@720s: 1000kg + 5 man is toch al snel een hoop meer.
ekrachess zegt
@Alfarobert: in de periode van ‘98-‘04 was dat zo raar nog niet nee. Hij was destijds sneller dan de gelijktijdige Golf 4 GTI, een auto die jij waarschijnlijk een volbloed GTI noemt en het aflegde tegen toevallig, bijvoorbeeld een Peugeot 306 GTi. Er was trouwens ook een 206 RC met 177 pk. 7 tellen op de 100 is zelfs nu nog concurrerend op de hothatch markt
silverarrow zegt
Mooie auto! Staat nu wel wat hoog op z’n poten met die grote velgen.
randy zegt
@silverarrow: met 7,5j kan ie voor niet omlaag. Zou wel mooier zijn idd.
maikel2303 zegt
Leuke auto! Deze hebben wij ook onder een 308sw gehad :)