@Jochempie: ik had vroeger set revolution wielen onder een E30 M3 welke we voor de racecursus gebruikten. Zwaar dat die wielen waren! Schenen voor rallydoeleinden geschikt te zijn?
@Jochempie: Enkei is altijd goed. Heb ook nog een NA die staat te verstoffen waar ik ooit nog eens wat mee wil gaan doen. Maar dat roep ik al 4 jaar ;)
In Noord-Amerika werd hij t/m het NB-model echter geleverd als Mazda Miata MX-5.
Omdat de Miata veel uit de VS en Canada naar Europa is geïmporteerd komt men in Nederland de Europese MX-5, de Amerikaanse en de Canadese Miata-modellen tegen. Uiterlijk is weinig verschil tussen een Mazda Miata MX-5 en een Europese Mazda MX-5. Op de andere achterkant na, waardoor alleen montage van een kleine kentekenplaat mogelijk is, werd bijna alles voornamelijk in de auto verwerkt. Door de strenge Amerikaanse veiligheidseisen heeft de Miata standaard verstevigingsbalken in de portieren en is hij uitgerust met een startbeveiliging. Ook is de verlichting anders geschakeld; USA Miata’s beschikken standaard over gecombineerd stadslicht / knipperlicht, gele sidemarkers voor en rode achter. Canadese Miata’s zijn bovendien nog standaard voorzien van daylight running lights. Een verschil waaruit men kan opmaken of het om een Amerikaans of Canadees model gaat is de snelheidsmeter. Amerikaanse modellen hebben een snelheidsmeter die mijlen in het groot en kilometers in het klein er naast aangeeft; Canadese modellen hebben een gecombineerd instrument met kilometers in het groot en mijlen in het klein er naast. Er zijn geen Canadese modellen waarvan het instrument alleen kilometers toont. Het instructieboekje is bij de Canadese modellen in het Frans en Engels uitgevoerd en de Miata badge op de achterzijde is bij de Canadese versie in rood bij de USA versie in zwart uitgevoerd.
Vanaf model NB voor de Amerikaanse markt was deze standaard voorzien van een 1.8 liter motor en werd de 1.6 liter versie niet meer toegepast.
Vanaf model NC voor de Amerikaanse markt heet de roadster nu ook in Amerika gewoon Mazda MX-5.
Nifty, maar vraag me af of het mag. Je hardtop moet wel heel stevig vast zitten met al die extra lift van onderen. Beugel achterop zal vast iets doen. Maar ik vraag me af of een MX-5 op kenteken een maximale daklast heeft staan. Als dat niet zo is dan kan ik me zomaar voorstellen dat het niet mag.
Als je inzoomt op foto 3 zie je dat de beugel uit verschillende stukken bestaat… dus kan doorzakken omdat er diverse zwakke punten zijn. Krijgt nooit een goedkeuring op deze manier.
Skibox waar ga je met die mazda heen!?
@bmwfreak038: das geen skibox, is slechts een bagagebox…. past net een skateboard in, snowboard word al krap!
Aparte constructie.
Haha wat gaaf Dit!
Dedicated hoor
En sneeuwschuiver.
En nu nog ff de sneeuw kettingen erop met die clearance.. good luck with that, hahaha.
Wel grappig dat die schuine staanders op de originele punten gemaakt zijn.
Dat durf ik niet met die glasvezel hardtop.. M’n schoonmoeder weegt toch 130 kilo.
Zo gaaf vind ik dit soort geknutsel niet. Vraag me af welke documentatie hier bij komt kijken. Ik zou er niet graag achter rijden.
Die Revolution wielen staan toch wel goed.. Ga ik eens over nadenken.
@Jochempie: ik had vroeger set revolution wielen onder een E30 M3 welke we voor de racecursus gebruikten. Zwaar dat die wielen waren! Schenen voor rallydoeleinden geschikt te zijn?
@Jochempie: waarschijnlijk loodzwaar en dan verneuk je toch het weggedrag een beetje…
@w0o0dy: Hmm ja.. Misschien toch maar Enkei.
@Jochempie: Enkei is altijd goed. Heb ook nog een NA die staat te verstoffen waar ik ooit nog eens wat mee wil gaan doen. Maar dat roep ik al 4 jaar ;)
Vet!
Je moet toch wat
Miata
@e550: wat is een miata? Ik zie dat wel vaker staan.
@maotje: Google.is mijn vriend :-)
In Noord-Amerika werd hij t/m het NB-model echter geleverd als Mazda Miata MX-5.
Omdat de Miata veel uit de VS en Canada naar Europa is geïmporteerd komt men in Nederland de Europese MX-5, de Amerikaanse en de Canadese Miata-modellen tegen. Uiterlijk is weinig verschil tussen een Mazda Miata MX-5 en een Europese Mazda MX-5. Op de andere achterkant na, waardoor alleen montage van een kleine kentekenplaat mogelijk is, werd bijna alles voornamelijk in de auto verwerkt. Door de strenge Amerikaanse veiligheidseisen heeft de Miata standaard verstevigingsbalken in de portieren en is hij uitgerust met een startbeveiliging. Ook is de verlichting anders geschakeld; USA Miata’s beschikken standaard over gecombineerd stadslicht / knipperlicht, gele sidemarkers voor en rode achter. Canadese Miata’s zijn bovendien nog standaard voorzien van daylight running lights. Een verschil waaruit men kan opmaken of het om een Amerikaans of Canadees model gaat is de snelheidsmeter. Amerikaanse modellen hebben een snelheidsmeter die mijlen in het groot en kilometers in het klein er naast aangeeft; Canadese modellen hebben een gecombineerd instrument met kilometers in het groot en mijlen in het klein er naast. Er zijn geen Canadese modellen waarvan het instrument alleen kilometers toont. Het instructieboekje is bij de Canadese modellen in het Frans en Engels uitgevoerd en de Miata badge op de achterzijde is bij de Canadese versie in rood bij de USA versie in zwart uitgevoerd.
Vanaf model NB voor de Amerikaanse markt was deze standaard voorzien van een 1.8 liter motor en werd de 1.6 liter versie niet meer toegepast.
Vanaf model NC voor de Amerikaanse markt heet de roadster nu ook in Amerika gewoon Mazda MX-5.
Nifty, maar vraag me af of het mag. Je hardtop moet wel heel stevig vast zitten met al die extra lift van onderen. Beugel achterop zal vast iets doen. Maar ik vraag me af of een MX-5 op kenteken een maximale daklast heeft staan. Als dat niet zo is dan kan ik me zomaar voorstellen dat het niet mag.
Mooi ook al die los komende lak op de bumper.
Als je inzoomt op foto 3 zie je dat de beugel uit verschillende stukken bestaat… dus kan doorzakken omdat er diverse zwakke punten zijn. Krijgt nooit een goedkeuring op deze manier.
Als deze auto je aanrijdt, dan komt die leuke skibox door je ruit heen zetten. Niet best.
Zelfs de Peugeot oogt groot naast een MX5