106 Gti
Mijn 106 Gti weer klaargemaakt voor de zomer! Upgrades tot nu toe: ragazzon group n uitlaat systeem, supersprint spruitstuk, BCA luchtfilter, oliekoeler, veerpootbrug, bilstein dempers met -35 mm verlaging, catcams scherpere nokkenassen, 307 HDI remmen met Ferodo ds2500 blokken, qsp stuur en powerflex zwarte rubbers rondom. Wat nu verder nog op de planning staat zijn mooie kuipstoelen i.c.m. het strippen van het interieur en eventueel een rolkooi monteren.
bmwfreak038 zegt
Gaaf wagentje!
ikleesookoverautos zegt
Geen fan van Peugeot maar de 106 heb ik altijd een leuk wagentje gevonden. Erg mooi aangepast ook. Dat stuur lijkt me ook erg lekker in de hand te liggen. De witte velgen met de zilver(blauwe) lak vind ik zelf niet zo’n mooie combinatie ik zou de auto in het zwart laten spuiten. Maar in het geheel is het een leuke wagen. Top.
davelepeef zegt
@ikleesookoverautos: ‘ik zou de auto in het zwart laten spuiten’ – Tuurlijk, de waarde van de auto zelf besteden aan een spuitbeurtje klinkt logisch…
ikleesookoverautos zegt
@davelepeef: ligt eraan hoelang je erin wil blijven rijden natuurlijk.
simonferrari zegt
Ziet er goed uit! Zou persoonlijk wel de stikkers eraf halen. Dan heb je een mooie sleeper. Velgen staan ‘m goed!
basr8 zegt
Erg goed bezig! Wat een heerlijk hobbyproject
2wheeler zegt
Lekker bakkie!
cpp1 zegt
Netjes!
dedokter zegt
Buren van @seba ?
Of zie ik daar niet 1 van de Mazda’s staan op foto1?
https://www.autojunk.nl/2018/04/mijn-nieuwe-auto-217814
mfv1991 zegt
@dedokter: ik stond in Kinderdijk geparkeerd vanmiddag en woon zelf in Rotterdam. Geen buren dus ;)
2wheeler zegt
@mfv1991: ha! Vlakbij het pondje⛴
wimbraber zegt
Vette bak! Nooit geweten dat een GTi’tje zoveel toeren draaide!
ds3thp zegt
@wimbraber: met wat kleine aanpassingen loopt een GTI (TU5J4 blok) zonder problemen 7800tpm
E34M5Touring zegt
Mag ik vragen wat voor wielen dat zijn? Staan erg gaaf! Tof ding hoor!
ds3thp zegt
@E34M5Touring: als ik het zo zie zijn dat “Allumini’s”
Zeg maar de stalen velgen van een Citroën C5 maar dan van Aluminium. Lichtere velgen kan je haast niet krijgen. Geloof 4,7kg per stuk
e34m5touring zegt
@ds3thp: Cool! Thanks!
motoragent zegt
@ds3thp: Lijkt me niet, alumini’s hebben ronde gaten.
ds3thp zegt
@motoragent: nu je het zegt! Dan denk ik haast dat het de standaard 106 Phase II Rallye velgen zijn?!
poekoek zegt
@ds3thp: het zijn bewerkte C5 velgen. De gaten die rond waren zijn bewerkt zodat het originele Steelies lijken.
mfv1991 zegt
@poekoek: klopt ze zijn inderdaad bewerkt! Basis zijn C5 aluminium velgen met de cnc frees bewerkt
motoragent zegt
@mfv1991: Tof! Heb je ook FEM-analyses gedaan/laten doen om te kijken of ze nu nog sterk genoeg zijn? Is best wel wat materiaal weg gehaald lijkt me zo.
mfv1991 zegt
@motoragent: ze zijn idd nog sterk en materiaal wat weggehaald is valt mee. In de velgen zaten ronde gaten namelijk.
motoragent zegt
@mfv1991: Weet ik, heb ze zelf ook gehad ;)
porsche928 zegt
@ds3thp: ze lijken inderdaad veel op de ralley velgen van Peugeot.
ds3thp zegt
Gaaf bakkie! Leuk dat je hem zo aan het aanpassen bent.
Heb nog steeds een zwak voor de 106, dus wellicht komt er ooit weer één. Alleen ze worden steeds schaarser, zeker de “goede” exemplaren?
mfv1991 zegt
@ds3thp: klopt, je moet echt goed zoeken naar een mooi exemplaar. Ben eerder een keer de fout ingegaan met een 106 rallye, van buiten prachtig maar onder de kap en de koets was helemaal rot. Goed zoeken en vooral de tijd nemen, dan is het zeker het wachten waard!
laptom zegt
Mooie wagen. Niet veel meer aan doen. Hij ziet er nu super strak uit. Inderdaad de stickers er nog afhalen aan de zijkant/raam.
amghans zegt
Dat zal ongetwijfeld goed vooruit komen, een mooi pakketje PKs in een hele lichte auto. Weet je hoeveel vermogen er na de upgrades uit komt ?
mfv1991 zegt
@amghans: verwachting is rond de 140 a 145 pk, binnenkort eens op de dyno proberen na alle plannen:)
amghans zegt
@mfv1991:
Ca. 90 PK per liter -> als-ie een beetje toeren wil draaien zou dat idd wel haalbaar moeten kunnen zijn, lijkt me.
mfv1991 zegt
@amghans: dat lukt zeker en sinds de catcams nokkenassen in de auto zitten is het helemaal een feest!
jeppie zegt
Net even jammer van de stickers, verder dikke bak
rutger97 zegt
Gaaf hoor! Geniet ervan!
w0o0dy zegt
@MVF1991: als je circuit rijden overweegt is het vervangen van je remleidingen door staalflex leidingen en goede remvloeistof wel een goede en fijne upgrade, zeker als je ook al andere remmen en blokken hebt.
mfv1991 zegt
@w0o0dy: is al gedaan:)
205mi16 zegt
Heerlijke wagen zo!
Ik ben ook benieuwd naar het type velgen, heb ze nooit eerder gezien..
Welke velgen zijn het?
mfv1991 zegt
@205mi16: ik heb aluminium Citroën C5 velgen bewerkt met de frees om zo een uniek resultaat te krijgen en toch ook een beetje een rallye look.
rufctr01 zegt
Gaaf wagentje! Ik heb ooit een 180 pk Saxo16v gehad. Ging ook richting de 8000t/pm.
ds3thp zegt
@rufctr01: 180pk? Dat is serieus! Nog atmosferisch? Wat had je er allemaal aan gedaan dan?
rufctr01 zegt
@ds3thp: ik heb hem zo gekocht er zat een brandstofpomp, open luchtfilter, tony banks uitlaat van voor naar achteren, snellere nokkenas op.
Ik woonde toen in Engeland en daar was de Saxo erg populair.
leovreenen zegt
-35 mm verlaging? Dus hij is opgehoogd? Mij is altijd geleerf dat min en min plus is
NLBUURMAN zegt
de Saxo en de 106 zijn vind ik erg goed de tijd doorgekomen, ik kijk nog met plezier naar ze om!
Zeker die lichtblauwe versies vind ik er bijzonder fris uitzien. ‘T is dat de vrouw wat nieuwers wilde…
Leuk wagentje, geniet er van :)
mfv1991 zegt
@NLBUURMAN: Thanks!
schoen85 zegt
Leuk bezit, veel plezier er mee!
mbslk350 zegt
Geweldig mooie kar, lekker licht en snel. Maar tegen mijn 272 pk leg je het toch af….
torsen zegt
@mbslk350: vergeet je 520 kg extra niet als je een bocht neemt ;)
e28forever zegt
@mbslk350:
Jij bent de man hoor!
kareljansen zegt
@mbslk350: wow! Jij bent echt heeeel cool!
ferrarif40 zegt
Ziet er netjes uit! Ik heb ook een 106 GTI en zit te twijfelen om er ook een veerpootbrug op te zetten, maar ik vraag mij af of dat nut heeft bij een niet verlaagde auto. Mijn 106 is helemaal standaard, maar ik wil een wat betere stuurresponse.
amghans zegt
@ferrarif40:
Weet niet of een veerpootbrug de meest voor de hand liggende optie is. Vermoedelijk bereik je meer met een band met een betere stuurrespons (testen welke band in de door jou gewenste maat het ‘scherpst’ zijn, zijn wel op internet te vinden) eventueel in combinatie met stuggere schokdempers. Al is dat laatste wel een duurdere aanpassing dan een veerpootbrug.
amghans zegt
@ferrarif40:
Een Engelse ervaringsreview-site over banden :
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/14-Inch-Tyres/185-55-14-Tyres.htm
stefanvts16v zegt
@ferrarif40: dan kun je beter voor een draagarmbrug gaan. Daar merk je veel meer van en is net zo duur als een veerpootbrug, misschien zelfs wel iets goedkoper.
Alleen ff oppassen bij drempels!
ferrarif40 zegt
@stefanvts16v @amghans: Nice, bedankt voor de tips :)! Ik ga mij is oriënteren op welke twee bande opties ik ga toepassen.
alcantara zegt
Lekker stuurtje ook om te koppen bij een frontaaltje!
davelepeef zegt
@alcantara: als je die raakt met 4-puntsgordels is er meer om je zorgen over te maken :)
kennone zegt
Mooie kart????
e28forever zegt
Erg leuk, een overdekte kart uit de tijd dat Peugeot mijn favoriete merk was.
mvdblonk zegt
Hele gave auto, zelf een 106 procar gehad. Een super stuurauto!! Veel plezier ermee!