G-Klasse
Ik dacht dat de RDW een foutje in de app had staan, een 3 liter motor met 88 pk? Die G63’s die we soms spotten hebben denk ik al 88 pk in hun standkachel. Maar ja, deze is van 1981 en dus van een respectabele leeftijd, in Leiden.
Ik dacht dat de RDW een foutje in de app had staan, een 3 liter motor met 88 pk? Die G63’s die we soms spotten hebben denk ik al 88 pk in hun standkachel. Maar ja, deze is van 1981 en dus van een respectabele leeftijd, in Leiden.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
toyotafortuner zegt
Ik dacht juist dat deze G 56 pk had ?. Maar dit is een leuke vondst, die al 34 jaar rondrijdt in NL! jammer wel dat ie zijn originele kleur niet meer heeft
volvov90 zegt
@toyotafortuner: Wat is daar jammer aan?
720s zegt
Hier zit wel iets van een facelift-ombouw op neem ik aan? De G is niet bepaald veranderd door de jaren heen maar dit ziet er niet uit als een 30 jaar oud exemplaar.
dubcars zegt
@720s: Er zijn inderdaad van die ‘verjongingskuurtjes’ voor G-Klasses, zoals deze. In principe een complete bodykit die gelijkend is aan een nieuwer model.
martinus-tussengas zegt
Badgetuning 2.0
fietsenmaker zegt
@martinus-tussengas: ik zie nergens een badge dus van badgetuning mag men feitelijk niet speken
sntial zegt
@fietsenmaker: 2.0
hplh zegt
@martinus-tussengas: wie zegt dat?
Het zal mij niet verbazen als alleen het chassis nog origineel is.
martinus-tussengas zegt
@hplh: dat bedoel ik met 2,0, overtreffende trap.
ko4n zegt
De tank dop veraadde m al
ttr6 zegt
Heb ooit de 220D versie naar Oostenrijk gereden. Toen heel cool (ergens begin jaren 80) maar ook al zo ongelofelijk traag….iets langzamers nooit meer gereden. Zelfs een beetje fietser is sneller van zijn plek als dit geval.
theblazerunner zegt
@ttr6: *dan
nicolasr zegt
@theblazerunner: Nee, beter hè?
E34M5Touring zegt
Dikke zelfbouwdorpelverbreders!
En tja, non turbo 300d. Dat is wel kruipend naar de 100.
r32turbo zegt
@E34M5Touring: Rond de 65 seconden?
baserace zegt
Briljante spot; kudos!
hhitalia zegt
@baserace: thanx
deora zegt
Oerdegelijk en komen behoorlijk ver in het terrein. De G klasses van defensie hebben ook maar 95pk.
hhitalia zegt
@deora: o dat wist ik trouwens niet, van die militaire G-klasse, maar ja, zal meer gebouwd zijn voor de terreinvaardigheid dan voor de snelheid
dutchneon zegt
Voor het geld wat hieraan verbouwd is kan er toch redelijk makkelijk nog een turbo bijgeklust worden?? dat lijkt me een mege verbetering voor dit icoon
friez zegt
Gebeurt ook regelmatig dat een nieuwe carrosserie op het onderstel uit 1980 wordt geplaatst ivm belastingontwijking (of ontduiking, het is maar hoe je het interpreteert ;-) )
troljedemoeder zegt
@Friez: Precies dit inderdaad. Ik vraag me dan altijd af waar de donor vandaan komt. Op een of andere manier bestaat daar nooit duidelijkheid over.
dizono zegt
@friez: ja, alleen die hebben dan een vulopening achter een tankklepje en niet zo’n opening aan de achterzijde.
marklevinson zegt
Een ‘Molenaartje’. Of een ‘Liefland’.
jeppie zegt
Zijn die hokken al zo oud?!?
boomhauwer zegt
@jeppie: ben je 16?
tonnie87 zegt
Geniale G-klasse, jammer dat de BPM alleen niet te zien is via het kenteken https://www.kentekencheck.nu/kenteken-PJ-56-PS
dizono zegt
@tonnie87: in naam bestaat de BPM pas vanaf 1992. Daarvoor was er overigens al wel een extra belasting op personenauto’s.
jannemaneke zegt
Zo’n ding weegt blijkbaar 2550kg. En daar stoppen ze dan 88pk in…
avdb55 zegt
Deze zal bij de midlife update ook wel voorzien zijn van een iets krachtiger motor.
Maar voor de liefhebbers. De originele G was bij de start leverbaar als 240D met 72pk.
Acceleratie van 0-100 km/h te meten met de kalender ipv de stopwatch.
Toch werd hij verkocht.
Op de snelweg rijden is dan gewoon een kwestie van je rechtervoet consequent tegen het schutbord pushen. Ooit ga je dan 120.
carspotter058nl zegt
En het basis design wordt in 2018 nog steeds gebruikt
mashell zegt
@carspotter058nl: meestal staat er Maersk op.