@janjansen: Nou nou, de betrouwbaarheid van VW is wellicht niet het beste wat de markt te bieden heeft, maar het einde van de wijk moet nog wel lukken toch?
Zag hem laatst rijden en dacht; “wow is er een nieuwe passat? Best mooi ding!” Toen was het een Arteon; nog steeds een best mooi ding! Hij moet wel forse velgen hebben want die lijn in het plaatwerk om de wielkasten is al zo dik, als er dan ook nog veel rubber onder zit wordt het mij wat te plomp
Heb er ook lang over getwijfeld om eentje te leasen. Uiteindelijk toch voor een 4GC gegaan, die is lichter en zal toch wat dynamischer rijden denk ik.
Als je een ruime auto zoekt is het wel een top keuze, vele knapper dan bvb een 3 GT.
Lijkt wel alsof de koets niet echt lekker past op ’t platform. Die wielen lijken er gewoon niet recht onder te zitten. Verder wel mooie wagen om te zien, maar liever in een opvallende kleur. Alleen dat interieur valt me wel een partij tegen zeg. Verwacht dat eerder in een polootje.
@por100: voor een auto als deze (lees luxe en comfort voor lange afstanden) is automaat op autoblog de gewenste manier van schakelen. Maar pas op, zit er op een andere willekeurige auto een automaat dan barst de hel los.
Handbak. Voor deze centen rij je ook een moddervette A5 Sportback automaat 190pk
Heb je tevens wel eens de deur van een Aertheon (geen idee hoe je het schrijft) dichtgegooid. Klinkt als koekblik. Een Audi sluit als een zware kluisdeur. Zijn de details die voor mij tellen
@prop: Catalogusprijzen zijn niet te vergelijken met leaseprijzen. De Business R is ook redelijk rijk uitgerust tov de A5 met een stoffen interieur tov leder en alcantara van de Arteon.
Wel jammer dat hij net te laat was voor “gratis DSG” actie van VW. Ook dat is niet geheel gratis in lease-land, want automaat verbruikt meer en de leaser zal dat moeten ophoesten.
Auto is niet van mezelf, maar van een neef. Die heeft voor het eerst een (lease) auto van de zaak, daar viel deze nog net binnen de prijsklasse. Vandaar dat ie wel wat opties mist, zoals dsg en mooie bv 20 inch wielen. Het R-line pakket kon er nog net vanaf. Maar verder vind ik het zelf wel een mooie auto, alleen hoofdruimte achterin is wat beperkt. Maar schijnt dat hij hetzelfde onderstel heeft als de Audi A7
@smitjestekkie: je neef het gewoon een prachtige auto kunnen leasen. Het gros van het commentaar van de ABers hier komt van typetjes die op een fiets, hooguit een daihatsu cuore uit het jaar krant kunnen rijden ;)
@smitjestekkie: natuurlijk heeft deze wagen niet het onderstel van een A7. Het is een MQB auto, dus gewoon een Passat, Golf, A3 en Polo zusje (niks mis mee). De A7 is MLB wagen.
Even saai, grijs en buma als de treurige wijk waarin die geparkeerd staat.
Begrijp me niet verkeerd, hij is best mooi. Maar inderdaad zoals in een bovenstaand commentaar “de koning van de Vinex-wijk”.
Heb dan lef en neem een (duurdere) Kia Stinger.
@polpol33: Volgens mij heeft het niet zo zeer met lef te maken maar met geld. Als een Arteon 1.5 TSi met Business R in metallic net in zijn budget past, dan zal een Kia Stinger helemaal niet meer passen.
Best mooi, voor een VW. ;) Wat ik dan jammer vind -kniesoor- is de bevestiging van de hoedenplank, die is met dezelfde lullige touwtjes bevestigd als in de goedkopere modellen. Vind ik zo’n systeem als BMW toepast wel echt een niveautje hoger. De voorliefde voor getint glas ontgaat me ook meer en meer trouwens. Niet alleen visueel, maar ook associatief.
Ziet er goed uit, en lekker zelf schakelen, had alleen wel grotere velgjes eronder geschroeft en een groter blokkie want een 1.5 in zo’n grote auto vind ik maar weinig.
Erg mooie auto vind ik.
Is de arteon nieuw? Alleen andere velgen, dan is ie af.
Handgeschakeld…. Wat een armoei….
@isleofman: niet iedereen is gecharmeerd van DSG
@isleofman: die loze knoppen rond de pook zijn pas armoe. Typisch VAG.
@martinus-tussengas: open gaten waren inderdaad beter geweest
@isleofman: de pook hadden ze wel een nieuw design kunnen geven.
@chrism: nee dan zou het geeb echte volkswagen zijn……
Schoonbroer heeft dezelfde. Zeer knappe wagen! 20x mooier dan de passat cc
Ik zou zo’n auto echt niet hoeven met handbak, helemaal niet wanneer een dsg voorhanden is.
Mooie auto. Zou alleen de DSG en grotere navigatie scherm erin gegooid hebben
Zoals gezegd.. wel een exterieur pakketje maar geen automaat. Mijn prioriteiten hadden anders geweest, maar hij is wel mooi.
Met grotere velgen en in kurkumageel was hij perfect geweest?
Geef mij ‘m maar in die geile goud/gele kleur, met DSG en full option.
Koning van de vinex wijk…
@cloverleaf: we kunnen niet allemaal in villawijken wonen.
@mopar: maar dan wel zo’n dure auto kopen die enorm afschrijft. Zo kom je de troosteloze buurt natuurlijk nooit uit.
@janjansen: Nou nou, de betrouwbaarheid van VW is wellicht niet het beste wat de markt te bieden heeft, maar het einde van de wijk moet nog wel lukken toch?
@karhengst: hahaha!
Nu nog een dikke v8 erin….
Mooie dikke vingers op het scherm maken het af, vette auto!
Hulde voor handbak! Zelf roeren blijft leuk en als je van wat sportiever rijden houdt is het gewoon fijner.
@bennyblisto: 150pk op 1400kg… ik denk dat dit nooit echt sportief gaat worden
1 op 8,4 kilometer niet echt zuinig voor zo’n nieuwe auto…..
@sjakietrekhakie: nieuwe auto is, bij mij iig, nooit zuinig ?
@sjakietrekhakie: Goed punt. Ik hoop dat het een sportief ritje was want een 325i met dikke 6-in-lijn is zelfs zuiniger.
Zag hem laatst rijden en dacht; “wow is er een nieuwe passat? Best mooi ding!” Toen was het een Arteon; nog steeds een best mooi ding! Hij moet wel forse velgen hebben want die lijn in het plaatwerk om de wielkasten is al zo dik, als er dan ook nog veel rubber onder zit wordt het mij wat te plomp
Heb er ook lang over getwijfeld om eentje te leasen. Uiteindelijk toch voor een 4GC gegaan, die is lichter en zal toch wat dynamischer rijden denk ik.
Als je een ruime auto zoekt is het wel een top keuze, vele knapper dan bvb een 3 GT.
Lijkt wel alsof de koets niet echt lekker past op ’t platform. Die wielen lijken er gewoon niet recht onder te zitten. Verder wel mooie wagen om te zien, maar liever in een opvallende kleur. Alleen dat interieur valt me wel een partij tegen zeg. Verwacht dat eerder in een polootje.
Van buiten een mooie auto maar het interieur vind ik saai.
Toch vreemd dat zoveel hierboven zich (lijken) te irriteren aan de handgeschakelde bak. Voelt als de omgekeerde wereld
@por100: voor een auto als deze (lees luxe en comfort voor lange afstanden) is automaat op autoblog de gewenste manier van schakelen. Maar pas op, zit er op een andere willekeurige auto een automaat dan barst de hel los.
Hele toffe auto, alleen een beetje jammer als je zoveel geld uitgeeft aan een auto en niet eens een luxe kentekenplaat krijgt…
@izudin14: niet iedereen hoeft dat per se te hebben.
Knappe wagen.
Handbak. Voor deze centen rij je ook een moddervette A5 Sportback automaat 190pk
Heb je tevens wel eens de deur van een Aertheon (geen idee hoe je het schrijft) dichtgegooid. Klinkt als koekblik. Een Audi sluit als een zware kluisdeur. Zijn de details die voor mij tellen
@prop: Catalogusprijzen zijn niet te vergelijken met leaseprijzen. De Business R is ook redelijk rijk uitgerust tov de A5 met een stoffen interieur tov leder en alcantara van de Arteon.
Wel jammer dat hij net te laat was voor “gratis DSG” actie van VW. Ook dat is niet geheel gratis in lease-land, want automaat verbruikt meer en de leaser zal dat moeten ophoesten.
Auto is niet van mezelf, maar van een neef. Die heeft voor het eerst een (lease) auto van de zaak, daar viel deze nog net binnen de prijsklasse. Vandaar dat ie wel wat opties mist, zoals dsg en mooie bv 20 inch wielen. Het R-line pakket kon er nog net vanaf. Maar verder vind ik het zelf wel een mooie auto, alleen hoofdruimte achterin is wat beperkt. Maar schijnt dat hij hetzelfde onderstel heeft als de Audi A7
@smitjestekkie: je neef het gewoon een prachtige auto kunnen leasen. Het gros van het commentaar van de ABers hier komt van typetjes die op een fiets, hooguit een daihatsu cuore uit het jaar krant kunnen rijden ;)
@smitjestekkie: natuurlijk heeft deze wagen niet het onderstel van een A7. Het is een MQB auto, dus gewoon een Passat, Golf, A3 en Polo zusje (niks mis mee). De A7 is MLB wagen.
Wat is dat toch met al het commentaar over een handbak, stelletje bejaarden. Echte autoliefhebbers vinden het heerlijk om te schakelen
@maarten020: geef zelf ook de voorkeur aan een handbak maar in zo’n wagen hoort wat mij betreft een DSG.
@nopetrolnofun: daar heb je wel weer een punt, zakelijk rijden is wel fijner met een automaat
Nu nog normale ruiten erin en dan is hij best te pruimen.
Zeer nette wagen. Jammer van het leasegrijs.
Laatste drie foto’s zijn wellicht niet correct toegevoegd…….dat is toch het interieur van de Passat?
Is ie van jou? Mooi ding!
Handbak? Pauper!
Even saai, grijs en buma als de treurige wijk waarin die geparkeerd staat.
Begrijp me niet verkeerd, hij is best mooi. Maar inderdaad zoals in een bovenstaand commentaar “de koning van de Vinex-wijk”.
Heb dan lef en neem een (duurdere) Kia Stinger.
@polpol33: Volgens mij heeft het niet zo zeer met lef te maken maar met geld. Als een Arteon 1.5 TSi met Business R in metallic net in zijn budget past, dan zal een Kia Stinger helemaal niet meer passen.
Best mooi, voor een VW. ;) Wat ik dan jammer vind -kniesoor- is de bevestiging van de hoedenplank, die is met dezelfde lullige touwtjes bevestigd als in de goedkopere modellen. Vind ik zo’n systeem als BMW toepast wel echt een niveautje hoger. De voorliefde voor getint glas ontgaat me ook meer en meer trouwens. Niet alleen visueel, maar ook associatief.
Voortaan even je handen wassen voordat jij/andere mensen er met hun vingertjes aan gaan zitten
Het scherm
Ziet er goed uit, en lekker zelf schakelen, had alleen wel grotere velgjes eronder geschroeft en een groter blokkie want een 1.5 in zo’n grote auto vind ik maar weinig.