Ah man, hier word je toch hebberig van. Zo’n prachtige oude 40 jaar oude 6-in-lijn in het vooronder. Pure porno dit. Iemand knowhow betreft vermogen wat dit blok toen/nu geeft?
@baap: De 3.0S had/heeft 132 kW/180 PK en 255 Nm bij 3.700 min. Zijn top met een handbak was 205 km/u en hij deed er 8.4 sec. over om op 100 te komen. De top van de automaat was 198 km/u.
Zo’n ding gehad.
Paar honderd gulden kocht je een 2500, zoals we ze noemden.
Dingen hadden allemaal dezelfde kwaal : het koelsysteem en vooral de aluminium radiateur, onderweg in het leven van zo’n 2500, had een knurft er ooit water ipv koelvloeistof ingegooid en je had geheid koelingproblemen. Een nieuwe Behr radiateur kostte meer dan de 2500 dus werd’ie gauw weer geloosd. Je reed wel als een koning voor weinig, al brandde het witte lampje van een lege tank nogal vaak, die dingen zopen als een tempelier
Hier in de parel aan de Maas staat er ook één op één van de singels in het centrum, een witte. En die resideert daar al heel lang. Ziet er minder mooi uit dan het hier getoonde exemplaar, maar gezien het feit, dat het een nieuw in NL geleverde auto is, is het sowieso een wonder, dat een auto, die altijd buiten staat, in ons klimaat überhaupt overleefd heeft.
Doet mij aan mijn jeugd denken. Ben groot geworden op de achterbank van meerdere exemplaren. Daarna is mijn vader overgestapt naar een Peugeot 604. Na de 604 een Rover 3500. Waren in velerlei opzichten geen BMW’s. Dus volgende werd een BMW 7 serie. Daarna is hij altijd BMW trouw gebleven.
MooiI!
Wat een gave ding in mooie kleur
@maarten020: gave ding, seriously?
@bartteeuwen: Moet je weer zeuren om een taalfout? Seriously?
@dutchoutlaw: Moet je weer zeuren om gezeur om een taalfout? Seriously?
@ffw88: moet je weer zeuren om gezeur over gezeur om een taalfout? Seriously?
@ffw88: Moet je weer zeuren om dat ik zeur omdat iemand anders zeurt om een taalfout? Seriously?
@ffw88: Moet je weer zeuren om gezeur om gezeur om… ach, laat ook maar….
@ffw88: :D
@maarten020: kastanian rot
Sehrrrr Shönnnn ??
@HIM: Schönnnnn
@ikbenmnzus: schön
Heerlijke bak ?
Een bijzonder mooi exemplaar!
Tijdloze klasse.
Voorloper van de 7-serie.
Ah man, hier word je toch hebberig van. Zo’n prachtige oude 40 jaar oude 6-in-lijn in het vooronder. Pure porno dit. Iemand knowhow betreft vermogen wat dit blok toen/nu geeft?
@baap: Mooi hè? Toen ie uit de fabriek kwam zou hij 180pk moeten leveren. Waren best rappe auto’s voor hun tijd.
De 3.0si (zelfde blok, maar dan met injectie) had 200pk.
Wat een schitterende kleur heeft deze wagen overigens. Granaatrood/granada…
@baap: heeft 180pk. De 3.0Si had – dankzij de inspuiting – 195~200pk.
@baap: De 3.0S had/heeft 132 kW/180 PK en 255 Nm bij 3.700 min. Zijn top met een handbak was 205 km/u en hij deed er 8.4 sec. over om op 100 te komen. De top van de automaat was 198 km/u.
Gave E3
Echte baas is zo’n auto.
Zo’n ding gehad.
Paar honderd gulden kocht je een 2500, zoals we ze noemden.
Dingen hadden allemaal dezelfde kwaal : het koelsysteem en vooral de aluminium radiateur, onderweg in het leven van zo’n 2500, had een knurft er ooit water ipv koelvloeistof ingegooid en je had geheid koelingproblemen. Een nieuwe Behr radiateur kostte meer dan de 2500 dus werd’ie gauw weer geloosd. Je reed wel als een koning voor weinig, al brandde het witte lampje van een lege tank nogal vaak, die dingen zopen als een tempelier
Hier in de parel aan de Maas staat er ook één op één van de singels in het centrum, een witte. En die resideert daar al heel lang. Ziet er minder mooi uit dan het hier getoonde exemplaar, maar gezien het feit, dat het een nieuw in NL geleverde auto is, is het sowieso een wonder, dat een auto, die altijd buiten staat, in ons klimaat überhaupt overleefd heeft.
Mooi exemplaar uit Zwitserland. Deze auto was net als de eerste zeven serie zeer roest gevoelig.
Hoe kan de auto dat kenteken hebben als deze in 99 naar nl is gehaald? Ben daar benieuwd naar.
Niks aan eerlijk gezegt. Er zijn wel mooiere oldtimers.
Leuke auto op leuke Rial velgen. Heb dezelfde velgen in de garage liggen.
Wat een pracht exemplaar in deze kleur!
Doet mij aan mijn jeugd denken. Ben groot geworden op de achterbank van meerdere exemplaren. Daarna is mijn vader overgestapt naar een Peugeot 604. Na de 604 een Rover 3500. Waren in velerlei opzichten geen BMW’s. Dus volgende werd een BMW 7 serie. Daarna is hij altijd BMW trouw gebleven.