@justinautoblog: Vind de achterkant juist goed gelukt. Eindelijk eens wat anders bij Audi. Dat aan de voorkant de grille nog groter zou worden en er nog “sjiekere” kerstverlichting op zou zitten wisten we toch al. Zal bij de volgende generatie weer net zo zijn.
@min2max: De Tesla blijft toch op veel punten enorm achter op auto’s als de A8, 7-serie en S-klasse. Niet wat betreft techniek natuurlijk, als we daarna kijken loopt de Tesla voorop. Maar geloof me, ik heb met vrijwel alle modellen flink wat km’s gemaakt, qua afwerking, algemeen gebruik en premium-gevoel laat de Model S steken liggen. Maargoed, als iedereen een A8 zou kiezen zou het straatbeeld er niet van opvrolijken ;)
@simonferrari: Dat kan wel waar zijn, maar de Model S is nog altijd wel een erg mooie auto om te zien. Dit is gewoon weer de zoveelste bijgepunte Audi. Waar er inderdaad al genoeg van zijn.
@OverSoft: Helemaal mee eens…heb de Model S eigenlijk nooit echt mooi gevonden, te veel een electrisch sausje. Maar door z’n ‘impact’ zal het wel een klassieker worden, al veroudert ze slecht.
@simonferrari: buiten de prijs om vind ik persoonlijk niet dat de model s te vergelijken os met een S Klasse, 7 serie of een A8. Eerder 6gc, cls of a7. En dan nog zou ik eerder deze drie nemen ipv een model s. Vooral de 6gc vind ik mooi.
@min2max: Tesla is geen topsegment te noemen. Het is gepruts van Amerikanen die leuke dingen met software kunnen doen, maar geen fatsoenelijke auto kunnen bouwen.
Maar sinds wanneer is een gewone geparkeerde Audi nieuws op Autoblog?
@min2max: zoals de meeste in dit topsegment doen??? Wat is dat toch voor een drang bij al die Tesla fanboys om de auto te vergelijken met een S, A8 of een 7. Dit is gewoon een veel te dure concurrent voor de E, A6 of een 5. Het heeft in de verste verten niet de kwaliteit die de echte top wel heeft.
Als je dan toch 130K uitgeeft, kies dan tenminste een fatsoenlijke kleur en niet dat oersaaie 50plusser lease-grijs, de combi met die velgen kan al helemaal niet …
@dawwg: de meeste die een dergelijke wagen nemen zijn op een bepaalde leeftijd of ondernemer die niet overdreven veel aandacht willen maar wel de lukse kan apprecieren. Ik heb zelf een bedrijf en alle 3 van mijn zakelijke voertuigen zijn grijs. Dit om onnodige aandacht te vermijden. Een flashy kleur valt op, ook voor mogelijke dieven maar ook bij normale rijgedrag in het verkeer. Voor prive heb ik momenteel geen wagen(geen tijd, werk 7/7 15u/24) en rijd ongeveer 80000km per jaar. Anders zou ik een ander kleur opteren als saai grijs.
@misterdrogba: mwa ik kan ze wel onderscheiden hoor, echter is het zo’n enorme 13 in een dozijn design geworden dat ik al verveeld raak als ik er aan denk omdat ze werkelijk niets uitstralen. Een gemiddelde Audi is als een maaltijd bij de McDonalds in mijn ogen, er zit geen vernieuwing of smaak in verwerkt, dus je kan het niet echt lekker of vies vinden.
@rike: NEWSFLASH: praktisch alle merken zijn bezig met een familiegezicht. Mercedes, BMW, Audi, Renault, Alfa, en dit zijn merken die bij mij eventjes binnenschieten.
WTF is er aan de hand met de uitlaat strategie van Audi? Waarom trekken ze niet èèn lijn? Of overal wel, of alle achterbumpers strak. Geen nepstukjes en inconsistenties.
Geen natuurlijke schoonheid helaas. Net als zijn voorganger. Is een model dat snel gedateerd gaat lijken. Dit in tegenstelling tot twee generaties geleden. Die is nog steeds prachtig.
Ik heb ‘m nu een paar keer in het echt gezien en ik blijf erbij: het is de opvolger van de Cadillac Seville.
Het is een grote lap luxe auto. Ouderwetse techniek, kitscherige styling en een lomp voorkomen. Interieur valt ook zwaar tegen. S-Klasse en Lexus LS laten zien hoe het moet in deze klasse.
Wat een kantoor op wielen. Ik zou voor een XJ gaan als ik een limousine wilde hebben. In mijn ogen de enige stijlvolle wagen in dat segment. Model S is geen limousine wat veel mensen op de een of andere manier denken?
Ik blijf de A8 van de eerste serie de mooiste vinden tot nu toe. Ook nu weer met deze nieuwe A8.
Maar stiekem ( nu niet meer stiekem want ik spreek het uit) vind ik de V8 nog iets leuker al zullen veel mensen die weer te veel op een 200 vinden lijken.
Een 80 van de laatste serie kan mij op één of andere manier ook meer bekoren dan een A4.
Lelijke achterkant
@justinautoblog: ik vind juist de voorkant niet zo mooi
@justinautoblog: Vind de achterkant juist goed gelukt. Eindelijk eens wat anders bij Audi. Dat aan de voorkant de grille nog groter zou worden en er nog “sjiekere” kerstverlichting op zou zitten wisten we toch al. Zal bij de volgende generatie weer net zo zijn.
Mooi
Geef mij maar net als de meeste in dit topsegment doen een Tesla Models S. De Duitse drie (en Lexus) zijn te veel old school.
@min2max: of natuurlijk een Maserati Quattroporte
@hhitalia: Inderdaad nu mag het nog. Ook is het geluid veel mooier.
@hhitalia: jag xjr
@min2max: Ik houd juist van old school en dit is allemaal veel te modern… Ik neem lekker de Mercury Marauder :p
@min2max: De Tesla blijft toch op veel punten enorm achter op auto’s als de A8, 7-serie en S-klasse. Niet wat betreft techniek natuurlijk, als we daarna kijken loopt de Tesla voorop. Maar geloof me, ik heb met vrijwel alle modellen flink wat km’s gemaakt, qua afwerking, algemeen gebruik en premium-gevoel laat de Model S steken liggen. Maargoed, als iedereen een A8 zou kiezen zou het straatbeeld er niet van opvrolijken ;)
@simonferrari: Dat kan wel waar zijn, maar de Model S is nog altijd wel een erg mooie auto om te zien. Dit is gewoon weer de zoveelste bijgepunte Audi. Waar er inderdaad al genoeg van zijn.
@fanboy: Vind je? Ik vind de Tesla Model S erg slecht “oud” geworden. Vindt hem nu al oud ogen en mooi heb ik em sowieso nooit echt gevonden.
Niet dat ik deze Audi nou zo “verrassend” vindt, maar Tesla zou wel mijn laatste keuze zijn voor een “premium” sedan op dit moment.
@OverSoft: Helemaal mee eens…heb de Model S eigenlijk nooit echt mooi gevonden, te veel een electrisch sausje. Maar door z’n ‘impact’ zal het wel een klassieker worden, al veroudert ze slecht.
@simonferrari: buiten de prijs om vind ik persoonlijk niet dat de model s te vergelijken os met een S Klasse, 7 serie of een A8. Eerder 6gc, cls of a7. En dan nog zou ik eerder deze drie nemen ipv een model s. Vooral de 6gc vind ik mooi.
@min2max: Tesla is geen topsegment te noemen. Het is gepruts van Amerikanen die leuke dingen met software kunnen doen, maar geen fatsoenelijke auto kunnen bouwen.
Maar sinds wanneer is een gewone geparkeerde Audi nieuws op Autoblog?
@kroon: sinds het een nieuw topmodel is
@kroon: Omdat er gele nummerplaten ophangen is deze nieuwswaardig.
Snap het eerlijk gezegd ook niet.
@e28forever: Ach, is dat het. Dank. Was al druk aan het speuren naar de platen waar de auto op zou staan.
@min2max: Model S is bij lange na geen topsegment…;-)
@min2max: en met de afwerking van een Opel Vectra uit 1996
@min2max: zoals de meeste in dit topsegment doen??? Wat is dat toch voor een drang bij al die Tesla fanboys om de auto te vergelijken met een S, A8 of een 7. Dit is gewoon een veel te dure concurrent voor de E, A6 of een 5. Het heeft in de verste verten niet de kwaliteit die de echte top wel heeft.
@min2max: ja die doen het ook echt omdat de Tesla de beste is….bijtelling heeft daar echt niets mee te maken
Mooie wagen, saaie kleur.
Als je dan toch 130K uitgeeft, kies dan tenminste een fatsoenlijke kleur en niet dat oersaaie 50plusser lease-grijs, de combi met die velgen kan al helemaal niet …
@dawwg: Wat is een fatsoenlijke kleur dan? Dit is tenminste netjes en strak. Fel oranje staat ook niet op zo’n auto..
@dawwg: de meeste die een dergelijke wagen nemen zijn op een bepaalde leeftijd of ondernemer die niet overdreven veel aandacht willen maar wel de lukse kan apprecieren. Ik heb zelf een bedrijf en alle 3 van mijn zakelijke voertuigen zijn grijs. Dit om onnodige aandacht te vermijden. Een flashy kleur valt op, ook voor mogelijke dieven maar ook bij normale rijgedrag in het verkeer. Voor prive heb ik momenteel geen wagen(geen tijd, werk 7/7 15u/24) en rijd ongeveer 80000km per jaar. Anders zou ik een ander kleur opteren als saai grijs.
Ze hebben goed naar de Talisman gekeken toen ze de achterlichten moesten ontwerpen.
@rufctr01: Inderdaad!
@rufctr01: Ja want een auto ontwerpen ze natuurlijk in 2 maanden
Understatement is hier een understatement. De Passat van de topklasse.
@alfalfa: Deze auto is inderdaad net zo inspiratieloos als de passat ja.
@joost1234: dan koop je m niet…oh wacht
Wat een gedrocht is het geworden. Uiterlijk is op alle fronten achteruit gegaan. Dit is gewoon een luxe versie van een Passat.
@moewat: dat je een A8 en een Passat in dezelfde zin gebruikt zegt veel over je auto kennis.. een luxeversie van de Passat, LOL.
Hey een A5, oh nee een A7…of zal het toch een A6 zijn?
@rike: 2012 belde net, ze willen hun “grap” terug. Als je zelfs een A8 niet kan onderscheiden van een A5-A7 heb je niks te zoeken op AB..
@misterdrogba: haha??
@misterdrogba: mwa ik kan ze wel onderscheiden hoor, echter is het zo’n enorme 13 in een dozijn design geworden dat ik al verveeld raak als ik er aan denk omdat ze werkelijk niets uitstralen. Een gemiddelde Audi is als een maaltijd bij de McDonalds in mijn ogen, er zit geen vernieuwing of smaak in verwerkt, dus je kan het niet echt lekker of vies vinden.
@rike: NEWSFLASH: praktisch alle merken zijn bezig met een familiegezicht. Mercedes, BMW, Audi, Renault, Alfa, en dit zijn merken die bij mij eventjes binnenschieten.
Maargoed, Audi bashen is gemakkelijk hé.
WTF is er aan de hand met de uitlaat strategie van Audi? Waarom trekken ze niet èèn lijn? Of overal wel, of alle achterbumpers strak. Geen nepstukjes en inconsistenties.
@TimoBac: ze heten audi geen auti
Deze hoeveelheid chroom op zilverkleurige lak en dan ook nog andere afwerking op de wielen is mij wat te veel
Schakelt sneller dan de bliksem naar de bliksem
Geen natuurlijke schoonheid helaas. Net als zijn voorganger. Is een model dat snel gedateerd gaat lijken. Dit in tegenstelling tot twee generaties geleden. Die is nog steeds prachtig.
Dit type Audi is me wat té gladjes, bijna Amerikaans. Dan oogt de nieuwe A6 beter, vinnik.
Ik heb ‘m nu een paar keer in het echt gezien en ik blijf erbij: het is de opvolger van de Cadillac Seville.
Het is een grote lap luxe auto. Ouderwetse techniek, kitscherige styling en een lomp voorkomen. Interieur valt ook zwaar tegen. S-Klasse en Lexus LS laten zien hoe het moet in deze klasse.
@willeme: helemaal eens
@willeme: jij gaat geen punten scoren bij de fanboys?
Wat dachten ze bij Audi: Saab is dood dus jatten we maar de achterkant een Saab 9-5 NG ?
@aerohead: Nee.
Toch wel een heel erg mooie achterkant. Dat terwijl ik Audi normaal niet te pruimen vind.
Wat een kantoor op wielen. Ik zou voor een XJ gaan als ik een limousine wilde hebben. In mijn ogen de enige stijlvolle wagen in dat segment. Model S is geen limousine wat veel mensen op de een of andere manier denken?
Mooie kar zeg. Tesla is geen premium maar een gewone batterij op wielen die kraakt van alle kanten
@kermit123: premium is all in your head
Ik heb er vorige week een zien staan in puin bij afslag Laren rond 20:00
Oei… vind audi normaliter niet mooi maar vind de achterkant geweldig.
Ik blijf de A8 van de eerste serie de mooiste vinden tot nu toe. Ook nu weer met deze nieuwe A8.
Maar stiekem ( nu niet meer stiekem want ik spreek het uit) vind ik de V8 nog iets leuker al zullen veel mensen die weer te veel op een 200 vinden lijken.
Een 80 van de laatste serie kan mij op één of andere manier ook meer bekoren dan een A4.