R-Dynamic F-Type
Nieuwe 4 cilinder F-Type Coupe als R-Dynamic uitgevoerd, staat erg lekker met die spoiler zo!
Nieuwe 4 cilinder F-Type Coupe als R-Dynamic uitgevoerd, staat erg lekker met die spoiler zo!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Strakke bak zeg! Een vergelijkbare Porsche zal ongetwijfeld beter zijn, maar dit vind ik toch specialer.
@2wheeler: ja het is wel meer auto dan een 718. Maar die 718 is zo ontzettend leuk. Lastige keuze!
@2wheeler: strakke bak ok maar je geeft toch geen 85k uit aan een 4 cilinder ?
@3246cm252kw: precies wat ik ook dacht ???
F-Type blijft een van m’n favoriete designs van de afgelopen jaren. Echter, die spoiler is echt ontsierend. Zéker deze, al hoewel die op de R ook niet echt fraai is. Mijn droom F-Type: V6 Coupé, in BRM groen.
@Mielie: idd heel vet die snellere versies maar door alle opsmuk gaat het mooie ranke design van de auto verloren!
@Mielie: die van de R vind ik wel meevallen. Heb een week in een F Type R cabriolet gereden en die had geen echte taartschep achterop zoals deze.
Ik vind die 4 cilinder echt helemaal niks. Net zoals de 718 niet. Al zou ik de F type eerder met een 911 vergelijken dan een 718.
Lekker exemplaar zo
4 cilinder HAHAHAHAH
Raar spoilertje.. Enja die 4 cilinder, laten we t daar maar niet over hebben..
Ik snap dit echt niet. Zou eerder voor een genruikte s of r V8 gaan. Hij is verder wel heel netjes
Ziet er niet verkeerd uit, maar een 4 cilinder hoort echt niet in zo’n auto.
Mooie auto, mooie kleur, top velgen alleen jammer van de spoiler en de motor… :(
Ik snap niet wat hier mis mee is. Ja, je hebt vier cilinders, maar ook 300 pk, 400 Nm en een acceptabel verbruik. Auto is relatief betaalbaar ook. R-Dynamic paketje kost zo’n 3 mille, altijd doen dus. Smoelt goed. Ultieme droomauto? Nee. Maar enigszins bereikbare stijlvolle sportcoupé waarmee je daadwerkelijk kilometers kan maken? Heel graag!
@willeme: en iedereen die niet meteen het kenteken checkt ziet je gwn rijden in een dikke bak, ik snap ook niet waarom iedereen erover valt
@willeme: precies! Gewoon strakke bak, nog steeds ruim voldoende snel en wellicht ook ietsje lichter. Alleen het geluid zou ik wel een legitieme reden vinden om deze te laten staan.
@willeme: Leg je de cijfers naast elkaar dan lijk je wel gek als je voor de 6-cilinder gaat inderdaad. Zeker waar. Maar ga je erin rijden dan is er in de 6-cilinder zoveel meer beleving. Het geluid, het koppel onderin, de soepelheid van het blok etc. En voor mij gaat het daar nou net om als ik een dergelijke auto koop. En met 6 cilinder kun je van oudsher juist meer kilometers maken en bij rustig rijden is het verbruik op de snelweg nagenoeg gelijk. Toch ik ben ik blij dat er nu meer mensen ook voor een F-type kunnen kiezen. Fraaie verschijning op de weg!
@straatzakelijk: Ik snap niet wat iedereen zo geweldig vind aan de V6. Als er een motortype is, dat niet lekker klinkt is het de V6 wel.
De V8 daarentegen ;-)
@willeme: eeeeeens!!
@willeme: Uiteraard nog liever de V8! Als BMW-liefhebber is een V6 ook niet mijn kopje thee. Wel onlangs een F-type V6 horen brullen laatst en dat vond ik persoonlijk niet verkeerd klinken. Maar smaken verschillen uiteraard.
@willeme: de V6 van de F-Type klinkt echter gewoon zalig. Persoonlijk geef ik deze zelfs de voorkeur boven de V8, die qua kabaal op het gênante af is.
Geen idee hoe de vierpitter van Jaguar klinkt maar de 718 van Porsche klinkt echt nergens naar.
@willeme: Busso???
@willeme: op papier is een turbomotor vaak zuinig ja, maar kijk maar eens als je op de snelweg rijdt, 3k toeren maakt en de turbo mee spoelt, dan was die 6 cilinder opeens erg fijn in het verbruik. Wie had dat gedacht een aantal jaar geleden, een discussie om het verbruik van een sportwagen, dat geeft voor mij al aan dat deze wagen voor mij absoluut niks is, hetzelfde geld voor de 718 modellen van Porsche, vreselijk.
@nopetrolnofun: Die lompzware V6 is maakt een hoop matig kabaal, zuipt als een malle en is niet eens zo krachtig. De V8 kan overtuigen, maar die V6 vind ik niet klinken.
@willeme: lampen zijn net zo zwaar als die van de 8 of 4 pitter hoor
@kennone: Maar het blok van de viercilinder is wel aanmerkelijk lichter. Scheelt behoorlijk.
Die V6 is eigenlijk een V8, maar dan met twee gaten minder erin. Dus wel alle nadelen qua gewicht en afmetingen, maar niet qua power en geluid…
@willeme: ik heb nog nooit iemand gehoord die een F-type v6 niet vond klinken, maar daarom is het ook leuk dat smaken verschillen. De pops and bangs van de v8 zijn leuk, maar dat is het dan ook wel. De 4 cilinder klinkt als 80% van het overige verkeer op de weg.
@willeme: de versie met 4 pitter weegt nog zwaarder dan de versie met de juiste hoeveelheid cilinders, dat is vreemd.
Tja, zonde zo’n vierpitter. Schrale troost, hij rijdt alsnog beter dan de gemiddelde auto van de Autoblog reageerder.
Zonder spoiler graag! En met die 4 cilinder onder de kap kom je vast niets te kort. Design blijft prachtig!
Zie het probleem niet. Lijkt mij een fijne auto voor dagelijks gebruik. Geen probleem!
Hoeveel kg scheelt het met de v8? Denk dat je hier misschien wel meer lol mee kan hebben eigenlijk…
Geen enkel lekker mokkel dat het verschil ziet, laat staan hoort. Die gaan toch wel af op uiterlijk.
Prima met een 4cil, maar die spoiler kan echt niet.
Ik vind het precies niks.
Voor de mensen die zeggen dat de 4 cilinder beter rijdt door het gewicht, de 4 pitter weegt ook nog eens 50 kg zwaarder dan de v6.
@nopetrolnofun:
Het mooie van het internet is dat ik niet meer mijn boekenkast in hoef te duiken om een autovisie jaarboek erbij te pakken om dit te factchecken:
Jaguar.nl
4 cil: 1.525 kg
6 cil: 1.567 kg
Had je zelf natuurlijk ook even kunnen doen voordat je een dergelijk iets de comments ingooide.
@KUYL: ik heb het beide gecheckt via de kentekencheck van het RDW, lijkt mij niet dat zij er over liegen.
@nopetrolnofun: i4 automaat: 1525kg v6 automaat: 1577kg en v6 handbak: 1567 kg. Bron: F-type folder.
Best fraai
Al zat er maar 1 cylinder in het doet niets af aan het ontwerp. Prachtig
Vind de 4 cilinder nog het minst erg. De saaie kleur en achterspoiler vind ik veel erger
Als ik een 4-cilinder wil, koop ik tegenwoordig wel een Volvo
300 pk en een turbo . Vanaf 73k je kan hem altijd nog chippen? Ik vind het een geile bak hoor.