Nieuw speeltje
Verhuisd uit Amsterdam en kan dus niet langer lopend/fietsend naar m’n werkplek. Ergo; ultiem excuus voor een nieuwe motor! Het is een uiterst verstandige Ducati Monster 900 uit 1994 geworden. De Yamaha’s blijven overigens gewoon.
Verhuisd uit Amsterdam en kan dus niet langer lopend/fietsend naar m’n werkplek. Ergo; ultiem excuus voor een nieuwe motor! Het is een uiterst verstandige Ducati Monster 900 uit 1994 geworden. De Yamaha’s blijven overigens gewoon.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
2wheeler zegt
Stoer ding hoor! Ik heb er ook la g naar gekeken, maar het is toch een Yamaha Xt660x geworden. Veel veilige km’s!
dizono zegt
@2wheeler: ik heb ook veel zitten twijfelen. Wilde eigenlijk graag een tweepitter en liefst een V-twin. SV650n, Honda Hawk, Yamaha TRX en Hyosung GT650n overwogen, maar merkte dat ik toch steeds naar Monsters bleef zoeken op Marktplaats. Onverstandig waarschijnlijk, maar hopelijk kan ik nog wat leuke km’s hebben voor de trammelant begint :p
hehe zegt
@dizono: zijn Ducati’s zo onbetrouwbaar dan? Dacht dat het wel meevalt
Ik wil dit jaar ook gaan lessen en heb een zwak voor Agusta’s, maar dat is volgens mij helemaal vragen om ellende (?)
jerudo zegt
@hehe: m’n MV Agusta is de betrouwbaarste motor die ik tot nu toe gehad heb. Gelukkig maar, want aan onderdelen raken is echt lang wachten.
Dizono zegt
@hehe: Tja, probleemfietsen blijven er altijd tussen zitten, ook bij Honda en Yamaha. En zo zijn er ook vast heel betrouwbare Italiaanse motoren.
Toch vraag ik me af of zo’n MV de beste motor is om mee te beginnen. Hoe leuk zo’n V-Twin ook rijdt, een wat oudere, sportieve l4 is snel zat en vergevingsgezinder.
poes zegt
@Dizono: op zich heb je gelijk, maar met fatsoenlijk gezond verstand kun je prima op een (zware) twin beginnen. Als je jezelf nu overhoop rijdt, dan doe je dat later met meer ervaring ook.
tjorque zegt
@Dizono: ik heb vorig jaar ook mijn twin-verslaving weer opgepakt ???
Bij mij is het de nieuwe sv650 geworden.
Want prijs qualiteit een heel goede (her)opstapper. En een hele goeie gooi-en-smijt daily driver…
Maar de volgende zal toch iets met een kuip en eventueel zelfs een hoogpoter worden. Want naked en comfort op hogere snelheid heb ik nog niet weten verzoenen in die zin begrijp ik de hyper-naked trend niet echt…
Wel een mooi motorpark. Bij mij staat er op de lijst enkel nog een V50 III Guzzi van 1982 die nog een hele lading tlc nodig heeft om terug rijdbaar te worden.
dizono zegt
@tjorque: leuk, mooi fietsje! Gewoon zoveel mogelijk binnendoor rijden, komt ie veel beter tot zn recht dan op de snelweg.
kars zegt
@Dizono: ik geloof wel dat je de goede keus hebt gemaakt, want die M900 heeft power, karakter en stuurt heerlijk. Zelf heb ik een TRX, leuk om te lezen dat iemand er (überhaupt) naar heeft gekeken :)
gulli zegt
@dizono: het voordeel is dat je met een Monster van voor 2004 een hoop kunt leren. Lassen, programmeren, slijpen, elektriciennen.
dizono zegt
@gulli: op programmeren na lukt de rest wel enigszins dus ik denk dat het wel goed gaat komen!
dizono zegt
@2wheeler: die XT lijkt me ook een lekker smijtfietsje trouwens!
marc94 zegt
@dizono: tis een supermoto maar te zwaar en te dik, en dat maakt hem in de stad en file echt geweldig. Beetje van beiden. En soort toer sm. En ik rijd er 1 op 20 mee en er gat nooit wat stuk.
En mocht dat wel gebeuren kost het allemaal niet erg veel.
pesu zegt
@marc94: Inderdaad meer een tour sm. Heb zelf een KTM 525 en heb wel eens op een xt660 gereden. Voelt echt lomp in zwaar in vergelijking met een “echte” sm.
dutchoutlaw zegt
Nice! Ducati’s zijn altijd leuk!
brianrs zegt
Leuke fiets! Voor mijn ktm rc8 had ik ook een monster s2r
peugwow zegt
Gaaf! Heb je de 406 coupé nog eigenlijk?
Dizono zegt
@peugwow: Zeker!
Het wagenpark bestaat nu uit:
’98 406 Coupe
’94 Ducati Monster
’95 Yamaha FZR600R
’88 Yamaha FZR1000 (gedeeld)
’34 Rosengart special (gedeeld, nog lang niet af)
peugwow zegt
@Dizono: nette verzameling! Mooi dat je hem nog hebt, die gaat nu zijn verdiende restauratie in nu die uit Amsterdam verhuisd is? :) Zo af en toe bekijk ik de ‘mijn auto’ video ervan weer, vind het echt een super fantastisch model. Is mijn username ook eens logisch bij haha
Dizono zegt
@peugwow: Nou…. Hij krijgt netjes zijn onderhoud, maar een restauratie is hij niet waard, dan kun je toch beter een betere/nettere basis pakken. De kleur is wel leuk, want introductiekleur, maar wat je dan eigenlijk wil is een 3.0 met alle originele opties erop.
willeme zegt
Wow! Stoere fiets voor een bijzonder stoere vlasbaardhouder!!! Gefeliciteerd!!
bmwfreak038 zegt
@willeme: sla ik de plank mis als ik het woord neerbuigend gebruik?
willeme zegt
@bmwfreak038: ja! Het is een hele stoere fiets! En @dizono is óók stoer!
lekkaah zegt
@willeme: lol?
torsen zegt
Leuk speelgoed! Ben zelf alleen nooit zo’n fan van de voor die periode karakteristieke 3 spaaks velgen.
Heb je het niet koud met dat pak btw?
Dizono zegt
@torsen: kwestie van er thermospul onderaan doen =)
toyotavenray zegt
Misschien voor Autoblog een tip. Als ik de reacties wil lezen onder de foto’s dan scrolt de app automatisch weer naar boven. Bugfix.
racerx zegt
@toyotavenray: Gebeurt bij mij al minstens een jaar, zwaar kut.
koekwaus zegt
@racerx: had het ook, als je het kantelen van je scherm vergrendeld is het weg (bij mij hielp het iig)
kilum zegt
@toyotavenray: Ouder iPhone toevallig? Ik had het met mijn iPhone 4 ook constant. Heb nu een nieuwe (android) telefoon en nergens last meer van.
lekkaah zegt
@kilum: iphone 6(s) en iphone X ook – dus apple singetje
2wheeler zegt
@lekkaah: ik heb het af en toe ook met mn Samsung, helaas
damrakker zegt
Das dan al snel! Ouwe crypto boer;)
Dizono zegt
@damrakker: pfff, als we het daar van moeten hebben…
damrakker zegt
@Dizono: je weet wat je zegt als je op verlies staat hè : HOLDL..?
tjorque zegt
@damrakker: HODL en huilen beginnen met dezelfde letter. Voorlopig hou ik het ook op het eerste ondanks de trieste koersen
Dizono zegt
@damrakker: verlies is het gelukkig nog lang niet, maar ten opzichte van nog niet zo heel lang geleden wel een derde van de winst die ik toen had.
damrakker zegt
@Dizono: yup know the feeling of virtuele winst. Ga je naar lambos kijken enzo. Paar dagen later kijk je naar ladas
dizono zegt
@damrakker: net dat daar wat mis mee is! =)
jaapiyo zegt
@damrakker: ging slapen met een ton werd wakker met een doezoe klinkt ook gewoon wat minder.
lekkaah zegt
@Dizono: wat een gedachte voor een belegger.. doodoeners zijn dat
koeckenbacker zegt
Gave fiets! Mooi in t zwart, en stuurt heerlijk. Veel veilige km’s gewenst.
Het kriebelt hier aardig om te brommer ook uit de schuur te halen ?
racerx zegt
Leuk man, heel veel plezier gewenst! Knal er nog wel even een paar netter Termi’s onder voor added effect… ;)
Dizono zegt
@racerx: Ja, alleen staat hij vooralsnog op een heel rustiek pleintje in de binnenstad geparkeerd en aangezien we hier net zijn gaan wonen, wil ik de buren een beetje te vriend houden…
racerx zegt
@Dizono: Sociale vent ben je ook!
allesmetturbo zegt
Gaaf! Duc altijd +1
PeugeotGTI zegt
Oh wow een M900 Monster! Wat een awesome motor is dat. Die simpele enkele koplamp en dat open frame vind ik zoo mooi. Misschien wel de best klinkende motor die ik ken. Gefeliciteerd @Dizono, mijn complimenten voor je keuze.
PeugeotGTI zegt
@PeugeotGTI: En btw @Dizono heb je ook naar Cagiva gekeken? Die hebben een model wat basically een Monster is, maar dan met een Suzuki blok. Met een setje goeie pijpen klinkt die ook prima en is een stuk betrouwbaarder.
dizono zegt
@PeugeotGTI: nee, die kende ik niet. Mooie fietsje wel, die Raptor. Ik denk dat ik ze niet kende omdat er precies 0 in ons land te koop staan… Jammer
p406 zegt
Mooie motor @dizono je hebt Damsko voorgoed verlaten? Ik zag je van het weekend nog de Westerstraat indraaien
E34M5Touring zegt
Ik vind het nog steeds zo’n courante fiets. Ik had nooit gezegd dat ie uit 94 kwam. Blijft een toffe motor, had er graag een gewild maar met mijn lengte is het gewoon clownesk. Ziet er echt niet uit. Veel plezierige km’s gewenst!
matter zegt
Ook nog een tijd naar gekeken. Erg mooi model maar durfde het niet aan voor woon-werk qua betrouwbaarheid. De ultieme keus leek mij dan ook de Cagiva Raptor. Looks van de monster met Japanse techniek. Uiteindelijk was woon-werk niet meer aan de orde en is het een R1 geworden. ?
poes zegt
Hele gave Duc. Op papier een bedroevend laag topvermogen, maar dat maakt bij een dikke twin niet zoveel uit. De trekkracht en de heerlijke brute donkere bassen maken alles goed.
rolov zegt
Nooit aan een Buell gedacht @dizono?
2wheeler zegt
@rolov: haha, wil je hem zo graag van de weg hebben? Het zijn gave dingen maar je moet toch wel meer van sleutelen dan van rijden houden als je zo’n ding koopt. Worden ze überhaupt nog gemaakt?
E34M5Touring zegt
@2wheeler: Nee Buell is al een tijdje niet meer actief geloof ik. Was onderdeel van Harley maar die zijn ermee gestopt. Jammer, vond het altijd wel brute motoren. En die aparte remschijven enz.
dizono zegt
@E34M5Touring: is nog een tijdje doorgegaan als EBR, Eric Buell Racing, maar ik geloof dat dat avontuur ook alweer over is.
mrnx zegt
Goeie keus @dizono! Heb mijne (900ie, 2002) vorige week verkocht, maar doet wel wel een beetje zeer. Qua betrouwbaarheid valt het onwijs mee, heb in twee jaar alleen reguliere onderhoud gehad. Zou er zo weer één kopen.
bmwkevin zegt
Mooie fiets! Heb zelf een mt-07, blijft lekker die twee cilindertjes
kenner zegt
Mooie bike en outfit. Ben zelf aan het kijken voor ’99 cbr600f of zx6r
mynameisjeroen zegt
Netjes. Ik rijd al dik 12 jaar Ducati (oer-Monster, 748, recente Monster) door weer en wind het hele jaar door. Nooit problemen dus maak je geen zorgen!
methwvb zegt
Gaaf!! Zelf sinds 2 weken trotse eigenaar van een monster 695 uit 2006 (zwart met een rood frame) groot monster fan!!
fmgarcia zegt
Dik ding hoor! heel veel plezier vanaf de Nassaukade gewenst. Zal ook die coupé missen op Zondag!
foramen zegt
De monster heeft me altijd het minst gedaan binnen de Ducati lineup, dat voordat ze met de Diavel en Supersport kwamen.
Toch, minst interessante Duc is voor mij nog steeds spannender dan veel andere fietsen.
Zit zelf nogal eens te overwegen een Hypermotard te kopen.
koekwaus zegt
Monster 900 kijk ik ook al naar sinds ik begonnen ben met lessen (2008). Nadeel bij mij is dat ie, buiten de wintermaanden om, altijd buiten moet staan, weet niet of een Ducati daar tegen kan. Het is nu een oude Honda cbr 600, die kan daar prima tegen, ook niet te interessant voor het dievengilde.
gulli zegt
Monster heb ik altijd een zwak voor gehad. Heb net mijn rijbewijs A dus ik ben alweer een jaar aan het kijken naar wat ik zou kunnen kopen. Begonnen met een Monster (696/620 enz) en via SV650, XJ6, MT-07 denk ik dat het uiteindelijk een XSR700 gaat worden. Die ronde tank, ronde koplamp maar toch moderne (MT-07) techniek eronder doen het wel voor mij. Nog ff sparen en in het voorjaar serieus proefritjes maken en wat kopen.
Er staat trouwens nog een Autoblog advies-aanvraag met jouw naam erop van mij open ? Mocht je nog eens een gastbijdrage willen leveren.
dizono zegt
@gulli: ik weet niet of dat wel mag van aankoopadvieschef @willeme ;). Misschien wordt het tijd voor een x een tweewielig adviesje… =)
lacker zegt
Deze Ducati Monster 900 uit 1994 (maar dan in het rood) was mijn eerste motor. En wat was ontzettend blij met het ding.
Ik had er speciale BOS uitlaten onder. Die maakten hem alleen nog maar cooler.
Een hele belangrijke tip: Zorg dat alle bouten goed aangedraaid blijven. Die trillen los door de motor. Met name rond het blok. Ik ben mijn motor hierdoor verloren en volgens de Ducati dealer (Bruggeman) komt dit vaker voor bij Monsters van die leeftijd.
Af en toe aandraaien dus. Verder een fantastisch ding!