Nieuw speeltje
Verhuisd uit Amsterdam en kan dus niet langer lopend/fietsend naar m’n werkplek. Ergo; ultiem excuus voor een nieuwe motor! Het is een uiterst verstandige Ducati Monster 900 uit 1994 geworden. De Yamaha’s blijven overigens gewoon.
Verhuisd uit Amsterdam en kan dus niet langer lopend/fietsend naar m’n werkplek. Ergo; ultiem excuus voor een nieuwe motor! Het is een uiterst verstandige Ducati Monster 900 uit 1994 geworden. De Yamaha’s blijven overigens gewoon.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Stoer ding hoor! Ik heb er ook la g naar gekeken, maar het is toch een Yamaha Xt660x geworden. Veel veilige km’s!
@2wheeler: ik heb ook veel zitten twijfelen. Wilde eigenlijk graag een tweepitter en liefst een V-twin. SV650n, Honda Hawk, Yamaha TRX en Hyosung GT650n overwogen, maar merkte dat ik toch steeds naar Monsters bleef zoeken op Marktplaats. Onverstandig waarschijnlijk, maar hopelijk kan ik nog wat leuke km’s hebben voor de trammelant begint :p
@dizono: zijn Ducati’s zo onbetrouwbaar dan? Dacht dat het wel meevalt
Ik wil dit jaar ook gaan lessen en heb een zwak voor Agusta’s, maar dat is volgens mij helemaal vragen om ellende (?)
@hehe: m’n MV Agusta is de betrouwbaarste motor die ik tot nu toe gehad heb. Gelukkig maar, want aan onderdelen raken is echt lang wachten.
@hehe: Tja, probleemfietsen blijven er altijd tussen zitten, ook bij Honda en Yamaha. En zo zijn er ook vast heel betrouwbare Italiaanse motoren.
Toch vraag ik me af of zo’n MV de beste motor is om mee te beginnen. Hoe leuk zo’n V-Twin ook rijdt, een wat oudere, sportieve l4 is snel zat en vergevingsgezinder.
@Dizono: op zich heb je gelijk, maar met fatsoenlijk gezond verstand kun je prima op een (zware) twin beginnen. Als je jezelf nu overhoop rijdt, dan doe je dat later met meer ervaring ook.
@Dizono: ik heb vorig jaar ook mijn twin-verslaving weer opgepakt ???
Bij mij is het de nieuwe sv650 geworden.
Want prijs qualiteit een heel goede (her)opstapper. En een hele goeie gooi-en-smijt daily driver…
Maar de volgende zal toch iets met een kuip en eventueel zelfs een hoogpoter worden. Want naked en comfort op hogere snelheid heb ik nog niet weten verzoenen in die zin begrijp ik de hyper-naked trend niet echt…
Wel een mooi motorpark. Bij mij staat er op de lijst enkel nog een V50 III Guzzi van 1982 die nog een hele lading tlc nodig heeft om terug rijdbaar te worden.
@tjorque: leuk, mooi fietsje! Gewoon zoveel mogelijk binnendoor rijden, komt ie veel beter tot zn recht dan op de snelweg.
@Dizono: ik geloof wel dat je de goede keus hebt gemaakt, want die M900 heeft power, karakter en stuurt heerlijk. Zelf heb ik een TRX, leuk om te lezen dat iemand er (überhaupt) naar heeft gekeken :)
@dizono: het voordeel is dat je met een Monster van voor 2004 een hoop kunt leren. Lassen, programmeren, slijpen, elektriciennen.
@gulli: op programmeren na lukt de rest wel enigszins dus ik denk dat het wel goed gaat komen!
@2wheeler: die XT lijkt me ook een lekker smijtfietsje trouwens!
@dizono: tis een supermoto maar te zwaar en te dik, en dat maakt hem in de stad en file echt geweldig. Beetje van beiden. En soort toer sm. En ik rijd er 1 op 20 mee en er gat nooit wat stuk.
En mocht dat wel gebeuren kost het allemaal niet erg veel.
@marc94: Inderdaad meer een tour sm. Heb zelf een KTM 525 en heb wel eens op een xt660 gereden. Voelt echt lomp in zwaar in vergelijking met een “echte” sm.
Nice! Ducati’s zijn altijd leuk!
Leuke fiets! Voor mijn ktm rc8 had ik ook een monster s2r
Gaaf! Heb je de 406 coupé nog eigenlijk?
@peugwow: Zeker!
Het wagenpark bestaat nu uit:
’98 406 Coupe
’94 Ducati Monster
’95 Yamaha FZR600R
’88 Yamaha FZR1000 (gedeeld)
’34 Rosengart special (gedeeld, nog lang niet af)
@Dizono: nette verzameling! Mooi dat je hem nog hebt, die gaat nu zijn verdiende restauratie in nu die uit Amsterdam verhuisd is? :) Zo af en toe bekijk ik de ‘mijn auto’ video ervan weer, vind het echt een super fantastisch model. Is mijn username ook eens logisch bij haha
@peugwow: Nou…. Hij krijgt netjes zijn onderhoud, maar een restauratie is hij niet waard, dan kun je toch beter een betere/nettere basis pakken. De kleur is wel leuk, want introductiekleur, maar wat je dan eigenlijk wil is een 3.0 met alle originele opties erop.
Wow! Stoere fiets voor een bijzonder stoere vlasbaardhouder!!! Gefeliciteerd!!
@willeme: sla ik de plank mis als ik het woord neerbuigend gebruik?
@bmwfreak038: ja! Het is een hele stoere fiets! En @dizono is óók stoer!
@willeme: lol?
Leuk speelgoed! Ben zelf alleen nooit zo’n fan van de voor die periode karakteristieke 3 spaaks velgen.
Heb je het niet koud met dat pak btw?
@torsen: kwestie van er thermospul onderaan doen =)
Misschien voor Autoblog een tip. Als ik de reacties wil lezen onder de foto’s dan scrolt de app automatisch weer naar boven. Bugfix.
@toyotavenray: Gebeurt bij mij al minstens een jaar, zwaar kut.
@racerx: had het ook, als je het kantelen van je scherm vergrendeld is het weg (bij mij hielp het iig)
@toyotavenray: Ouder iPhone toevallig? Ik had het met mijn iPhone 4 ook constant. Heb nu een nieuwe (android) telefoon en nergens last meer van.
@kilum: iphone 6(s) en iphone X ook – dus apple singetje
@lekkaah: ik heb het af en toe ook met mn Samsung, helaas
Das dan al snel! Ouwe crypto boer;)
@damrakker: pfff, als we het daar van moeten hebben…
@Dizono: je weet wat je zegt als je op verlies staat hè : HOLDL..?
@damrakker: HODL en huilen beginnen met dezelfde letter. Voorlopig hou ik het ook op het eerste ondanks de trieste koersen
@damrakker: verlies is het gelukkig nog lang niet, maar ten opzichte van nog niet zo heel lang geleden wel een derde van de winst die ik toen had.
@Dizono: yup know the feeling of virtuele winst. Ga je naar lambos kijken enzo. Paar dagen later kijk je naar ladas
@damrakker: net dat daar wat mis mee is! =)
@damrakker: ging slapen met een ton werd wakker met een doezoe klinkt ook gewoon wat minder.
@Dizono: wat een gedachte voor een belegger.. doodoeners zijn dat
Gave fiets! Mooi in t zwart, en stuurt heerlijk. Veel veilige km’s gewenst.
Het kriebelt hier aardig om te brommer ook uit de schuur te halen ?
Leuk man, heel veel plezier gewenst! Knal er nog wel even een paar netter Termi’s onder voor added effect… ;)
@racerx: Ja, alleen staat hij vooralsnog op een heel rustiek pleintje in de binnenstad geparkeerd en aangezien we hier net zijn gaan wonen, wil ik de buren een beetje te vriend houden…
@Dizono: Sociale vent ben je ook!
Gaaf! Duc altijd +1
Oh wow een M900 Monster! Wat een awesome motor is dat. Die simpele enkele koplamp en dat open frame vind ik zoo mooi. Misschien wel de best klinkende motor die ik ken. Gefeliciteerd @Dizono, mijn complimenten voor je keuze.
@PeugeotGTI: En btw @Dizono heb je ook naar Cagiva gekeken? Die hebben een model wat basically een Monster is, maar dan met een Suzuki blok. Met een setje goeie pijpen klinkt die ook prima en is een stuk betrouwbaarder.
@PeugeotGTI: nee, die kende ik niet. Mooie fietsje wel, die Raptor. Ik denk dat ik ze niet kende omdat er precies 0 in ons land te koop staan… Jammer
Mooie motor @dizono je hebt Damsko voorgoed verlaten? Ik zag je van het weekend nog de Westerstraat indraaien
Ik vind het nog steeds zo’n courante fiets. Ik had nooit gezegd dat ie uit 94 kwam. Blijft een toffe motor, had er graag een gewild maar met mijn lengte is het gewoon clownesk. Ziet er echt niet uit. Veel plezierige km’s gewenst!
Ook nog een tijd naar gekeken. Erg mooi model maar durfde het niet aan voor woon-werk qua betrouwbaarheid. De ultieme keus leek mij dan ook de Cagiva Raptor. Looks van de monster met Japanse techniek. Uiteindelijk was woon-werk niet meer aan de orde en is het een R1 geworden. ?
Hele gave Duc. Op papier een bedroevend laag topvermogen, maar dat maakt bij een dikke twin niet zoveel uit. De trekkracht en de heerlijke brute donkere bassen maken alles goed.
Nooit aan een Buell gedacht @dizono?
@rolov: haha, wil je hem zo graag van de weg hebben? Het zijn gave dingen maar je moet toch wel meer van sleutelen dan van rijden houden als je zo’n ding koopt. Worden ze überhaupt nog gemaakt?
@2wheeler: Nee Buell is al een tijdje niet meer actief geloof ik. Was onderdeel van Harley maar die zijn ermee gestopt. Jammer, vond het altijd wel brute motoren. En die aparte remschijven enz.
@E34M5Touring: is nog een tijdje doorgegaan als EBR, Eric Buell Racing, maar ik geloof dat dat avontuur ook alweer over is.
Goeie keus @dizono! Heb mijne (900ie, 2002) vorige week verkocht, maar doet wel wel een beetje zeer. Qua betrouwbaarheid valt het onwijs mee, heb in twee jaar alleen reguliere onderhoud gehad. Zou er zo weer één kopen.
Mooie fiets! Heb zelf een mt-07, blijft lekker die twee cilindertjes
Mooie bike en outfit. Ben zelf aan het kijken voor ’99 cbr600f of zx6r
Netjes. Ik rijd al dik 12 jaar Ducati (oer-Monster, 748, recente Monster) door weer en wind het hele jaar door. Nooit problemen dus maak je geen zorgen!
Gaaf!! Zelf sinds 2 weken trotse eigenaar van een monster 695 uit 2006 (zwart met een rood frame) groot monster fan!!
Dik ding hoor! heel veel plezier vanaf de Nassaukade gewenst. Zal ook die coupé missen op Zondag!
De monster heeft me altijd het minst gedaan binnen de Ducati lineup, dat voordat ze met de Diavel en Supersport kwamen.
Toch, minst interessante Duc is voor mij nog steeds spannender dan veel andere fietsen.
Zit zelf nogal eens te overwegen een Hypermotard te kopen.
Monster 900 kijk ik ook al naar sinds ik begonnen ben met lessen (2008). Nadeel bij mij is dat ie, buiten de wintermaanden om, altijd buiten moet staan, weet niet of een Ducati daar tegen kan. Het is nu een oude Honda cbr 600, die kan daar prima tegen, ook niet te interessant voor het dievengilde.
Monster heb ik altijd een zwak voor gehad. Heb net mijn rijbewijs A dus ik ben alweer een jaar aan het kijken naar wat ik zou kunnen kopen. Begonnen met een Monster (696/620 enz) en via SV650, XJ6, MT-07 denk ik dat het uiteindelijk een XSR700 gaat worden. Die ronde tank, ronde koplamp maar toch moderne (MT-07) techniek eronder doen het wel voor mij. Nog ff sparen en in het voorjaar serieus proefritjes maken en wat kopen.
Er staat trouwens nog een Autoblog advies-aanvraag met jouw naam erop van mij open ? Mocht je nog eens een gastbijdrage willen leveren.
@gulli: ik weet niet of dat wel mag van aankoopadvieschef @willeme ;). Misschien wordt het tijd voor een x een tweewielig adviesje… =)
Deze Ducati Monster 900 uit 1994 (maar dan in het rood) was mijn eerste motor. En wat was ontzettend blij met het ding.
Ik had er speciale BOS uitlaten onder. Die maakten hem alleen nog maar cooler.
Een hele belangrijke tip: Zorg dat alle bouten goed aangedraaid blijven. Die trillen los door de motor. Met name rond het blok. Ik ben mijn motor hierdoor verloren en volgens de Ducati dealer (Bruggeman) komt dit vaker voor bij Monsters van die leeftijd.
Af en toe aandraaien dus. Verder een fantastisch ding!