@deora: dat valt best mee, aangezien ik er 1 had. Er zijn er een aantal in Nederland geleverd.
Het is inderdaad een Evo 6. Zeer veel grip en zeer snel naar de 100, de RS2 bied een standaard tijd van 4.7sec met 280pk. Motorblok heeft echter gigantisch veel potentie!
Leuk detail – ik reed ooit mee met een rit van Subaru Club NL. Er moest vanuit de straat een parkeerplaats op worden gedraaid, dus iedereen in een rijtje netjes. Wat blijkt? Ik was de enige die de bocht totaal niet kon maken zonder 2x steken.. stuurhoek is veel kleiner dan ‘normale’ auto’s!
@kennone: zowel bij mijn Nederlandse evo als mijn Engelse Clio met het stuur rechts zit het knipperlicht gewoon op dezelfde plek hoor? Pedalen zitten ook niet omgekeerd ofzo..
Ik zet in op een VI. Eerste toelating juni 1999. Evo V is gemaakt tot januari ’99. Verder zitten bij de VI de mistpitten op de hoeken van de voorbumper, bij een V meer naar midden. Heeft ook blanke knipperlichten voor, V heeft oranje. Heeft ook de dubbele achterspoiler.
Is een 6 GSR. Rond de 30 linksgestuurde RS en RS 2’s zijn ooit op NL kenteken gezet. Meeste zijn of weer geexporteerd, platgereden of weggeroest. Zelf een witte linksgestuurde 6 RS2 gehad, maar is me nooit echt bevallen.Toen snel ingeruild voor een 7 RS2 die ik nu bijna 10 jaar bezit.
Dik!
Jammer dat die rechts gestuurd is.
@maotje: een links gestuurde Evo 6 is bijzonder zeldzaam en daardoor ook extreem duur helaas.
@deora: dat valt best mee, aangezien ik er 1 had. Er zijn er een aantal in Nederland geleverd.
Het is inderdaad een Evo 6. Zeer veel grip en zeer snel naar de 100, de RS2 bied een standaard tijd van 4.7sec met 280pk. Motorblok heeft echter gigantisch veel potentie!
Leuk detail – ik reed ooit mee met een rit van Subaru Club NL. Er moest vanuit de straat een parkeerplaats op worden gedraaid, dus iedereen in een rijtje netjes. Wat blijkt? Ik was de enige die de bocht totaal niet kon maken zonder 2x steken.. stuurhoek is veel kleiner dan ‘normale’ auto’s!
@speedygonzalez: ook een leuk detail. Als je je knipperlicht wilt gebruiken gaat je ruitenwisser aan
@kennone: zowel bij mijn Nederlandse evo als mijn Engelse Clio met het stuur rechts zit het knipperlicht gewoon op dezelfde plek hoor? Pedalen zitten ook niet omgekeerd ofzo..
Leuke omgeving ook.
Om de vraag te beantwoorden: een EVO6 volgens mij
@rcolt: vlg mij een 5
@rolov: 6!
Volgens mij een evo 5
Ik denk ook een 6. Tenzij het een 5 is met de witte knipperlichten van de laatste editie van de 6 ;-)
In ieder geval eentje die behoorlijk uit de tijd is.
@alcantara: GA er maar eens mee rijden dan weet je weer wat autorijden….. Niks geen elektro gewoon puur auto rijden
Een VI
Kleine achterlichten, andere achterspoilert en mistlampen op de hoeken van de voorbumper
Waarschijnlijk een Japanse – Britse – Nederlandse import.
Yup is een 6 ;)
Ik zet in op een VI. Eerste toelating juni 1999. Evo V is gemaakt tot januari ’99. Verder zitten bij de VI de mistpitten op de hoeken van de voorbumper, bij een V meer naar midden. Heeft ook blanke knipperlichten voor, V heeft oranje. Heeft ook de dubbele achterspoiler.
Evo VI, hier had ik als klein jochie een rood modelletje van vroeger. Vond en vind het echt een gave bak.
Staat al een poosje een mooie grijze RHD evo6 bij SW performance
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsubishi-lancer-evo-6-now-in-holland-benzine-grijs-bb120b01-895d-4a9d-9d09-27c426ff855b
Ik denk een Evo VI. Heerlijke rallybak, doet mij weer herinneren aan de rally’s.
Een 6. Versie 5 heeft nog een gedeelte van de achterlichten in de achterklep.
Snelle surf!
kan wel een poetsbeurtje gebruiken
Een evo 6 dat is 1 van de visueel agresiefste evo’s
Staat ‘ie nou op semi-slicks..?
Ja wel leuk maar mij te oud
de mooiste en in de vetste kleur,zou hem zo ruilen voorm mn wrx
Is een 6 GSR. Rond de 30 linksgestuurde RS en RS 2’s zijn ooit op NL kenteken gezet. Meeste zijn of weer geexporteerd, platgereden of weggeroest. Zelf een witte linksgestuurde 6 RS2 gehad, maar is me nooit echt bevallen.Toen snel ingeruild voor een 7 RS2 die ik nu bijna 10 jaar bezit.