Bugatti duwen
Op de previewdag van Interclassics stonden Dylan van SpotcrewDA en ik aan de ingang van de garage even bij te praten, toen deze schitterende Bugatti Type 13 kwam aangeduwd. Plots werden we gevraagd om mee te helpen omdat een van de beste heren iets anders moest doen. Een oude man laat je niet alleen ploeteren dus zonder te twijfelen hebben we geholpen om de mooie Bugatti Type 13 naar de andere kant van de hal te duwen onder het genot van de reuk van benzinedampen die ons vanuit de brandstoftank tegengemoed kwamen. Vervolgens moest de eigenaar omlopen om de poort van binnen uit te openen. Na een kwartier wachten en de wagen te 'bewaken' (eigenlijk vooral te bewonderen) hebben we de wagen naar binnen geduwd en nog even met de eigenaar gepraat. Dit is het eerste type wagen dat Bugatti ooit bouwde en er zijn er maar 435 van gemaakt, waarvan dit nummer 244 (op plaatje interieur te zien) is. De details met de tassen achter op het reservewiel, de brandstoftank in je rug vanwaar de leidingen buiten de carrosserie lopen naar de motor, de pedalen die nog geen 50 cm van de stoel verwijderd zijn, de draaiende mechanismen van de motor die je vanuit de bestuurdersstoel zo kan zien, de ouderwetse technieken, wat een fantastische ervaring om even zo'n wagen van kortbij mee te maken. Als dank kregen we gratis toegang tot de previewdag en daar hebben we dan ook optimaal van genoten!
wolfssjrd zegt
Geen idee waarom Pech bij de tags gezet wordt. Maar er zat heel weinig benzine in vandaar dat hij niet wilde rijden
thomcarspotter zegt
Heel leuk! Tof verhaaltje!
ghost zegt
Er was ook een standje met Bugatti’s. Daar stond die Jean piqué, die kerel die ging huilen in dat programma “showroom” en zei dat hij zou vrouw nog zou verkopen voor een Bugatti.
Alfarobert zegt
Ik zeg altijd;Beter een Bugatti duwen dan een Volkswagen rijden,toch?
jeppie zegt
Wat een belevenis!!
e34m5touring zegt
Ik duw liever deze dan een Chiron oid. Leuke anekdote zo!