Er was een tijd dat men zei hoeveel kippen je had achter dat kippengaas. Nu moet je er dik voor betalen. Ik vind het helemaal geen mooie auto. En dan ook nog alles zwart. Word het niet beter van. Wat mij betreft is cayman gt 4 de laatste mooie Porsche. Deze 911 serie is gewoon geen mooie auto in geen enkele uitvoering.
Snap het concept gewoon niet. Waarom een speciaal voor het circuit ontworpen racemonster ontdoen van zijn belangrijkste eigenschap: snelheid! Al de Ferrari/Lambo/etc. rijders zitten toch ook niet te smeken om een hanbak? Dit is hetzelfde als je als hetero laten ombouwen tot vrouw en dan lesbisch worden…..
@vo2max: even uitleggen. Op de openbare weg kan/mag je die maximale snelheid erg zelden (lees: nooit) gebruiken, maar de auto is er daarom niet minder speciaal om. En om het speciale maximaal te genieten, maak je de beleving maximaal. Voor sommigen betekent dat = zelf schakelen. Omdat dat een uitdaging is, zeker op deze auto. Doe je het fout, dan maak je de motor kapot (overrevven).
Maar heb je liever een PDK, dan neem je gewoon de gewone…
@Onehp: Door de verschillende reacties op mijn opmerking is het mij duidelijk dat de rest het ook niet snapt. Voor de duidelijkheid: ik ben een Porsche fanboy! Loterij winnen = 911 Turbo s :-) Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Porsche miljoenen investeert en zelfs speciale afdelingen maakt om van 1 model vele verschillende varianten te maken bedoeld voor verschillende situaties en publiek. De GT-reeks is per definitie bedoeld voor het circuit. Argumenten als zelf schakelen zijn paradoxaal, want dat kun je ook in de tevens zeer scherp sturende 911 gts met achterwielaandrijving. Scheelt je 0,2 s op de sprint dus in het terrein waar je hem voor 95% gaat gebruiken (niet circuit) verwaarloosbaar. Van die 60.000 euro prijsverschil zou je zelfs een 2e hands gt3 kunnen kopen. Kun je die resterende 5% gelijk ook effectief benutten. Waar het om gaat en waar velen zich niet van bewust zijn is dat je onbewust slaaf wordt gemaakt door sluwe marketing en extreem ridicule uitgangspunten van een kleine groep zogenaamde puristen (vrijwel allemaal mensen die nooit in een Porsche hebben gereden of dat ooit zullen doen). Porsche is slim en bouwen onder druk dantoch een Frankenstein (want dat is het), want ze realiseren dat er een groep is die online invloed heeft en dat is bad PR. De argumenten echter net zo’n bubble en hype als de bitcoin zonder enig echte fundering. Resume: je argument om “the perfect weapon” te kiezen maar die vervolgens te ontdoen van zijn core-skills (speed/pdk/downforce/circuitgebruik) is op zijn minst vreemd. Andreas Preuninger zal hier niet blij mee zijn geweest.
@vo2max: 911-liefhebbers zijn het extreem rechts van de automobielwereld. Hun sportwagenras moet zuiver blijven. Turbo’s en PDK-versnellingsbakken zijn niet welkom.
@vo2max: wil je circuit rijden,
Koop dan een Porsche cup car. Veel meer downforce en racing slicks. Daarmee rij je alles zoek.
Voor mij is een GT3 de ideale auto. En ik heb op AutoScout24 alleen nog maar naar manuele exemplaren gekeken.
Je voelt je meer betrokken als je zelf schakelt toch.
The 911, ha ha cool ding!
Wat een kenteken. Rip 911R
@porschepdk: zou ook een leuk kenteken zijn: RIP 911 R
Heerlijk
Nummerplaat is van de Belgische invoerder D’Ieteren
Kijk even naar de kop: touring
Exact zo’n zelfde, met Nederlands kenteken, stond een paar weken geleden al bij Porsche Rotterdam voor de deur.
Er was een tijd dat men zei hoeveel kippen je had achter dat kippengaas. Nu moet je er dik voor betalen. Ik vind het helemaal geen mooie auto. En dan ook nog alles zwart. Word het niet beter van. Wat mij betreft is cayman gt 4 de laatste mooie Porsche. Deze 911 serie is gewoon geen mooie auto in geen enkele uitvoering.
Grappig, maar doe mij toch maar een normale met de spoilers en PDK aub :)
@spykerboy: jij snapt het
@porschepdk: niet
Lijkt wel op een kitcar vooraan. Dikke bumpers, maar wel vrij hoog van de grond. Of ligt dat aan de kleine fotograaf?
@cossiekiller:
Vermoed, dat de lift op de vooras nog in standje ‘omhoog’ staat.
@amghans: standje Belgisch wegdek eerder
De auto is al understated genoeg, die grijze kleur had wel in het blik mogen blijven. Duf ding zo.
Snap het concept gewoon niet. Waarom een speciaal voor het circuit ontworpen racemonster ontdoen van zijn belangrijkste eigenschap: snelheid! Al de Ferrari/Lambo/etc. rijders zitten toch ook niet te smeken om een hanbak? Dit is hetzelfde als je als hetero laten ombouwen tot vrouw en dan lesbisch worden…..
@vo2max: even uitleggen. Op de openbare weg kan/mag je die maximale snelheid erg zelden (lees: nooit) gebruiken, maar de auto is er daarom niet minder speciaal om. En om het speciale maximaal te genieten, maak je de beleving maximaal. Voor sommigen betekent dat = zelf schakelen. Omdat dat een uitdaging is, zeker op deze auto. Doe je het fout, dan maak je de motor kapot (overrevven).
Maar heb je liever een PDK, dan neem je gewoon de gewone…
@Onehp: Door de verschillende reacties op mijn opmerking is het mij duidelijk dat de rest het ook niet snapt. Voor de duidelijkheid: ik ben een Porsche fanboy! Loterij winnen = 911 Turbo s :-) Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Porsche miljoenen investeert en zelfs speciale afdelingen maakt om van 1 model vele verschillende varianten te maken bedoeld voor verschillende situaties en publiek. De GT-reeks is per definitie bedoeld voor het circuit. Argumenten als zelf schakelen zijn paradoxaal, want dat kun je ook in de tevens zeer scherp sturende 911 gts met achterwielaandrijving. Scheelt je 0,2 s op de sprint dus in het terrein waar je hem voor 95% gaat gebruiken (niet circuit) verwaarloosbaar. Van die 60.000 euro prijsverschil zou je zelfs een 2e hands gt3 kunnen kopen. Kun je die resterende 5% gelijk ook effectief benutten. Waar het om gaat en waar velen zich niet van bewust zijn is dat je onbewust slaaf wordt gemaakt door sluwe marketing en extreem ridicule uitgangspunten van een kleine groep zogenaamde puristen (vrijwel allemaal mensen die nooit in een Porsche hebben gereden of dat ooit zullen doen). Porsche is slim en bouwen onder druk dantoch een Frankenstein (want dat is het), want ze realiseren dat er een groep is die online invloed heeft en dat is bad PR. De argumenten echter net zo’n bubble en hype als de bitcoin zonder enig echte fundering. Resume: je argument om “the perfect weapon” te kiezen maar die vervolgens te ontdoen van zijn core-skills (speed/pdk/downforce/circuitgebruik) is op zijn minst vreemd. Andreas Preuninger zal hier niet blij mee zijn geweest.
@vo2max: 911-liefhebbers zijn het extreem rechts van de automobielwereld. Hun sportwagenras moet zuiver blijven. Turbo’s en PDK-versnellingsbakken zijn niet welkom.
@jorden: zie reactie op onehp
@vo2max: wil je circuit rijden,
Koop dan een Porsche cup car. Veel meer downforce en racing slicks. Daarmee rij je alles zoek.
Voor mij is een GT3 de ideale auto. En ik heb op AutoScout24 alleen nog maar naar manuele exemplaren gekeken.
Je voelt je meer betrokken als je zelf schakelt toch.
@woudloper: zie reactie op onehp
@coffeecup terechte opmerking onze Belgische wegen zijn een echte schande
Prijs zal bij deze Porsche ook wel weer stijgen i guess