Er was een tijd dat men zei hoeveel kippen je had achter dat kippengaas. Nu moet je er dik voor betalen. Ik vind het helemaal geen mooie auto. En dan ook nog alles zwart. Word het niet beter van. Wat mij betreft is cayman gt 4 de laatste mooie Porsche. Deze 911 serie is gewoon geen mooie auto in geen enkele uitvoering.
Snap het concept gewoon niet. Waarom een speciaal voor het circuit ontworpen racemonster ontdoen van zijn belangrijkste eigenschap: snelheid! Al de Ferrari/Lambo/etc. rijders zitten toch ook niet te smeken om een hanbak? Dit is hetzelfde als je als hetero laten ombouwen tot vrouw en dan lesbisch worden…..
@vo2max: even uitleggen. Op de openbare weg kan/mag je die maximale snelheid erg zelden (lees: nooit) gebruiken, maar de auto is er daarom niet minder speciaal om. En om het speciale maximaal te genieten, maak je de beleving maximaal. Voor sommigen betekent dat = zelf schakelen. Omdat dat een uitdaging is, zeker op deze auto. Doe je het fout, dan maak je de motor kapot (overrevven).
Maar heb je liever een PDK, dan neem je gewoon de gewone…
@Onehp: Door de verschillende reacties op mijn opmerking is het mij duidelijk dat de rest het ook niet snapt. Voor de duidelijkheid: ik ben een Porsche fanboy! Loterij winnen = 911 Turbo s :-) Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Porsche miljoenen investeert en zelfs speciale afdelingen maakt om van 1 model vele verschillende varianten te maken bedoeld voor verschillende situaties en publiek. De GT-reeks is per definitie bedoeld voor het circuit. Argumenten als zelf schakelen zijn paradoxaal, want dat kun je ook in de tevens zeer scherp sturende 911 gts met achterwielaandrijving. Scheelt je 0,2 s op de sprint dus in het terrein waar je hem voor 95% gaat gebruiken (niet circuit) verwaarloosbaar. Van die 60.000 euro prijsverschil zou je zelfs een 2e hands gt3 kunnen kopen. Kun je die resterende 5% gelijk ook effectief benutten. Waar het om gaat en waar velen zich niet van bewust zijn is dat je onbewust slaaf wordt gemaakt door sluwe marketing en extreem ridicule uitgangspunten van een kleine groep zogenaamde puristen (vrijwel allemaal mensen die nooit in een Porsche hebben gereden of dat ooit zullen doen). Porsche is slim en bouwen onder druk dantoch een Frankenstein (want dat is het), want ze realiseren dat er een groep is die online invloed heeft en dat is bad PR. De argumenten echter net zo’n bubble en hype als de bitcoin zonder enig echte fundering. Resume: je argument om “the perfect weapon” te kiezen maar die vervolgens te ontdoen van zijn core-skills (speed/pdk/downforce/circuitgebruik) is op zijn minst vreemd. Andreas Preuninger zal hier niet blij mee zijn geweest.
@vo2max: 911-liefhebbers zijn het extreem rechts van de automobielwereld. Hun sportwagenras moet zuiver blijven. Turbo’s en PDK-versnellingsbakken zijn niet welkom.
@vo2max: wil je circuit rijden,
Koop dan een Porsche cup car. Veel meer downforce en racing slicks. Daarmee rij je alles zoek.
Voor mij is een GT3 de ideale auto. En ik heb op AutoScout24 alleen nog maar naar manuele exemplaren gekeken.
Je voelt je meer betrokken als je zelf schakelt toch.
hhitalia zegt
The 911, ha ha cool ding!
porschepdk zegt
Wat een kenteken. Rip 911R
zwannes zegt
@porschepdk: zou ook een leuk kenteken zijn: RIP 911 R
dutchoutlaw zegt
Heerlijk
StijnB zegt
Nummerplaat is van de Belgische invoerder D’Ieteren
addictie zegt
Kijk even naar de kop: touring
amghans zegt
Exact zo’n zelfde, met Nederlands kenteken, stond een paar weken geleden al bij Porsche Rotterdam voor de deur.
gerjan zegt
Er was een tijd dat men zei hoeveel kippen je had achter dat kippengaas. Nu moet je er dik voor betalen. Ik vind het helemaal geen mooie auto. En dan ook nog alles zwart. Word het niet beter van. Wat mij betreft is cayman gt 4 de laatste mooie Porsche. Deze 911 serie is gewoon geen mooie auto in geen enkele uitvoering.
spykerboy zegt
Grappig, maar doe mij toch maar een normale met de spoilers en PDK aub :)
porschepdk zegt
@spykerboy: jij snapt het
bizzarrini zegt
@porschepdk: niet
cossiekiller zegt
Lijkt wel op een kitcar vooraan. Dikke bumpers, maar wel vrij hoog van de grond. Of ligt dat aan de kleine fotograaf?
amghans zegt
@cossiekiller:
Vermoed, dat de lift op de vooras nog in standje ‘omhoog’ staat.
coffeecup zegt
@amghans: standje Belgisch wegdek eerder
davelepeef zegt
De auto is al understated genoeg, die grijze kleur had wel in het blik mogen blijven. Duf ding zo.
vo2max zegt
Snap het concept gewoon niet. Waarom een speciaal voor het circuit ontworpen racemonster ontdoen van zijn belangrijkste eigenschap: snelheid! Al de Ferrari/Lambo/etc. rijders zitten toch ook niet te smeken om een hanbak? Dit is hetzelfde als je als hetero laten ombouwen tot vrouw en dan lesbisch worden…..
Onehp zegt
@vo2max: even uitleggen. Op de openbare weg kan/mag je die maximale snelheid erg zelden (lees: nooit) gebruiken, maar de auto is er daarom niet minder speciaal om. En om het speciale maximaal te genieten, maak je de beleving maximaal. Voor sommigen betekent dat = zelf schakelen. Omdat dat een uitdaging is, zeker op deze auto. Doe je het fout, dan maak je de motor kapot (overrevven).
Maar heb je liever een PDK, dan neem je gewoon de gewone…
vo2max zegt
@Onehp: Door de verschillende reacties op mijn opmerking is het mij duidelijk dat de rest het ook niet snapt. Voor de duidelijkheid: ik ben een Porsche fanboy! Loterij winnen = 911 Turbo s :-) Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Porsche miljoenen investeert en zelfs speciale afdelingen maakt om van 1 model vele verschillende varianten te maken bedoeld voor verschillende situaties en publiek. De GT-reeks is per definitie bedoeld voor het circuit. Argumenten als zelf schakelen zijn paradoxaal, want dat kun je ook in de tevens zeer scherp sturende 911 gts met achterwielaandrijving. Scheelt je 0,2 s op de sprint dus in het terrein waar je hem voor 95% gaat gebruiken (niet circuit) verwaarloosbaar. Van die 60.000 euro prijsverschil zou je zelfs een 2e hands gt3 kunnen kopen. Kun je die resterende 5% gelijk ook effectief benutten. Waar het om gaat en waar velen zich niet van bewust zijn is dat je onbewust slaaf wordt gemaakt door sluwe marketing en extreem ridicule uitgangspunten van een kleine groep zogenaamde puristen (vrijwel allemaal mensen die nooit in een Porsche hebben gereden of dat ooit zullen doen). Porsche is slim en bouwen onder druk dantoch een Frankenstein (want dat is het), want ze realiseren dat er een groep is die online invloed heeft en dat is bad PR. De argumenten echter net zo’n bubble en hype als de bitcoin zonder enig echte fundering. Resume: je argument om “the perfect weapon” te kiezen maar die vervolgens te ontdoen van zijn core-skills (speed/pdk/downforce/circuitgebruik) is op zijn minst vreemd. Andreas Preuninger zal hier niet blij mee zijn geweest.
jorden zegt
@vo2max: 911-liefhebbers zijn het extreem rechts van de automobielwereld. Hun sportwagenras moet zuiver blijven. Turbo’s en PDK-versnellingsbakken zijn niet welkom.
vo2max zegt
@jorden: zie reactie op onehp
woudloper zegt
@vo2max: wil je circuit rijden,
Koop dan een Porsche cup car. Veel meer downforce en racing slicks. Daarmee rij je alles zoek.
Voor mij is een GT3 de ideale auto. En ik heb op AutoScout24 alleen nog maar naar manuele exemplaren gekeken.
Je voelt je meer betrokken als je zelf schakelt toch.
vo2max zegt
@woudloper: zie reactie op onehp
vwaudiporsche zegt
@coffeecup terechte opmerking onze Belgische wegen zijn een echte schande
harmengerritsen zegt
Prijs zal bij deze Porsche ook wel weer stijgen i guess