@maotje: Omdat het in die tijd een indrukwekkende auto was, maar nu na 45 jaar hopeloos achterhaald. Collectors item, maar een 1-serie blaas je sneller over circuit.
@alcantara: flauwekul-argument. Als je zó reageert moet je überhaupt niet eens aan een oldtimer of youngtimer dénken.
On topic: ik mag hopen dat deze auto wel ooit is voorzien van een kenteken, want als dat anno nu nog moet gebeuren, dan moet deze óók aan de (milieu- en veiligheids-) eisen van nu voldoen – wat schier onmogelijk is. En met die beperking hou je niet meer over dan een museumstuk, die hooguit middels een auto-ambulance naar een concours d’elegance of (als je durft) een trackday gereden kan worden.
@RRRobert: Ja hoor, “als je zo reageert dan is het niet eerlijk meer”, maar het is wel de waarheid. En nee daarom ben ik ook geen oldtimer liefhebber, sommige zien er nog wel leuk uit, maar de looks zijn dan ook het enige waar ze het nog van moeten hebben. Onderhuids hopeloos achterhaald.
@alcantara: Wat een k*tcomments om te lezen. Als autoliefhebber zou je wat respect moeten hebben voor oldtimers. Zijn tenslotte de grondleggers voor de hedendaagse auto’s.
@ablogjunk: Oh, ja hehe, net wakker. Ja klopt, maar ik kan me er aan ergeren als als en denigrerend gepraat wordt over oldtimers.
sr20detzegt
@pesu: tis ook gewoon ouwe meuk, doe je niets aan.
vroaaarzegt
@pesu: dan rest alleen de vraag nog: ben je een autoliefhebber als je nooit in je auto rijdt, of ben je dan slechts een “museumdirecteur” of speculant?
pesuzegt
@vroaaar: Er wordt altijd gezegd “Mooi als je je hobby en passie om kan zetten in werk”, maar zodra er dan een oldtimer te lang stil staat is een groot deel er weer tegen. Tuurlijk zitten er investeerders tussen die geen ruk om een auto geven, maar ik denk dat de meeste eigenaren van een aantal waardestijgende auto’s ook gewoon liefhebber zijn zoals jij en ik.
rhellemazegt
@alcantara: ik heb veel liever ouderwetse techniek dan al die compleet levensloze meuk wat men tegenwoordig nog auto’s noemt. ABS, EDC, ESP en noem maar op, is alleen maar gemaakt om het gebrek aan rijvaardigheid van de hedendaagse bestuurders te verdoezelen en dat brengt men onder de noemer VEILIGHEID.
@RRRobert: Niet iedereen wil een oldtimer. Ik zou ook niet in zo n achterhaalde techniek auto willen rijden ,Geef mij maar de luxe en veiligheid van een moderne auto.
@alcantara: maar hoe snel je over een circuit kan is natuurlijk totaal onbelangrijk. Ik heb wel een 1 serie maar rijdt nooit op een circuit (brede baan, rondjes rijden is toch een beetje saai) en zou dolgraag ruilen met deze. Want waar je 1 serie bepaald niet kiest voor z’n design doe je dat bij deze 3.0 CSL wel.
@alcantara: en een vliegtuig is nog sneller… Voor alles is wel een manke vergelijking te maken :)
Dit koop je niet om mee te raggen, dit koop je voor het gevoel, de geur, het geluid, het besef dat alles tegenwoordig bijzonder diffuus is qua auto’s. Een trainingspak zit ook gewoon lekkerder dan een maatpak, is praktischer én goedkoper, maar ik denk niet dat jij dat naar je werk draagt??
Staat wat hoog op zijn poten (afknapper). Ook het chroom rondom de wielkasten er direct vanaf halen. Verder natuurlijk prachtige coupé (met bijna Italiaanse schoonheid). Wel zie je dat de vermogens van auto’s enorm is gestegen. Dit is toch een drie liter zes cilinder in lijn en een stevige auto. De 179 pk vallen dan tegen. Het benzine basismodel Giulia heeft al 200 pk. Dat is weer evenveel als de eerste BMW M3. Mooie spot.
@ibssr: Ik weet niet wat deze CSL weegt maar vast een stuk minder dan een nieuwe Giulia. Gaat heus wel vooruit met 179pk hoor. En zoals hierboven al genoemd, beleving is veel belangrijker dan pure snelheid.
Ik ben er vrijdag ook geweest! Geweldig daar! Ik heb even binnen in gekeken en op de kilometerteller stond ongeveer 25900km. Maar las ook idd 0km op het blad, maar geen idee waar ze dat vandaan halen. Miss doelen ze op 0km gereden na restauratie zoals dat bij Brabus Classic doen :). Maar wel een prachtige auto!
Iemand die dit restaureert om er vervolgens die alumilerium sla spatbordrandjes op te zetten, die heeft het heulemaal niet begrepen.
Noch die matzwarte achterbumper.
De bedoeling zal zijn een wannabee Jägermeister BMW te maken ofzo.
@desjonnies: idd, die roestvangers hadden dezelfde kleur als de bumper moeten hebben. Bovendien, als ik mij niet vergis hadden de echte CSL’s de motor van de 3.0CSi. Met inspuiting in plaats van carburateurs idd. Als 3 liter leverde die circa 200pk. Latere blokken van 3,2 en zelfs 3,5 liter (die in aangepaste vorm ook in de E24 gelepeld werden) hadden nog meer peekaatjes.
@imarinos: maar wist je in 1972 al dat nu de rente zo laag zou zij dat de prijzen van klassieke wagens zouden exploderen? En als je toch al in de toekomst kon kijken, dan had je 5 jaar terug wel bitcoins gemined en had de BWM kunnen houden.
Misschien was dit geen goede belegging. Als je 40 jaar terug 35.000 gulden omgerekend 17.500 euro gemakshalve op de bank had gezet met in de jaren 90 hoge rente…. dan had je meer dan 220000 euro
Iemand die een ex-works wedstrijdwagen heeft gekocht was destijds iets slimmer, of een echte ouwe trouwe M1, die bijkans tweedehands onverkoopbaar waren.
dutchoutlaw zegt
Zonde dat er nooit mee gereden is.
maotje zegt
@dutchoutlaw: waarom? Als dr veel mee gereden was had die nu geen 230 k waard geweest.
Denk niet dat de eigenaar t dus zonde vind.
alcantara zegt
@maotje: Omdat het in die tijd een indrukwekkende auto was, maar nu na 45 jaar hopeloos achterhaald. Collectors item, maar een 1-serie blaas je sneller over circuit.
RRRobert zegt
@alcantara: flauwekul-argument. Als je zó reageert moet je überhaupt niet eens aan een oldtimer of youngtimer dénken.
On topic: ik mag hopen dat deze auto wel ooit is voorzien van een kenteken, want als dat anno nu nog moet gebeuren, dan moet deze óók aan de (milieu- en veiligheids-) eisen van nu voldoen – wat schier onmogelijk is. En met die beperking hou je niet meer over dan een museumstuk, die hooguit middels een auto-ambulance naar een concours d’elegance of (als je durft) een trackday gereden kan worden.
alcantara zegt
@RRRobert: Ja hoor, “als je zo reageert dan is het niet eerlijk meer”, maar het is wel de waarheid. En nee daarom ben ik ook geen oldtimer liefhebber, sommige zien er nog wel leuk uit, maar de looks zijn dan ook het enige waar ze het nog van moeten hebben. Onderhuids hopeloos achterhaald.
pesu zegt
@alcantara: Wat een k*tcomments om te lezen. Als autoliefhebber zou je wat respect moeten hebben voor oldtimers. Zijn tenslotte de grondleggers voor de hedendaagse auto’s.
ablogjunk zegt
@pesu: Verander moeten in kunnen en jouw comment leest ook een stuk vriendelijker….
pesu zegt
@ablogjunk: Verander moet in kunnen?
pesu zegt
@ablogjunk: Oh, ja hehe, net wakker. Ja klopt, maar ik kan me er aan ergeren als als en denigrerend gepraat wordt over oldtimers.
sr20det zegt
@pesu: tis ook gewoon ouwe meuk, doe je niets aan.
vroaaar zegt
@pesu: dan rest alleen de vraag nog: ben je een autoliefhebber als je nooit in je auto rijdt, of ben je dan slechts een “museumdirecteur” of speculant?
pesu zegt
@vroaaar: Er wordt altijd gezegd “Mooi als je je hobby en passie om kan zetten in werk”, maar zodra er dan een oldtimer te lang stil staat is een groot deel er weer tegen. Tuurlijk zitten er investeerders tussen die geen ruk om een auto geven, maar ik denk dat de meeste eigenaren van een aantal waardestijgende auto’s ook gewoon liefhebber zijn zoals jij en ik.
rhellema zegt
@alcantara: ik heb veel liever ouderwetse techniek dan al die compleet levensloze meuk wat men tegenwoordig nog auto’s noemt. ABS, EDC, ESP en noem maar op, is alleen maar gemaakt om het gebrek aan rijvaardigheid van de hedendaagse bestuurders te verdoezelen en dat brengt men onder de noemer VEILIGHEID.
samson zegt
@alcantara:
dijan zegt
@RRRobert: Niet iedereen wil een oldtimer. Ik zou ook niet in zo n achterhaalde techniek auto willen rijden ,Geef mij maar de luxe en veiligheid van een moderne auto.
mashell zegt
@alcantara: maar hoe snel je over een circuit kan is natuurlijk totaal onbelangrijk. Ik heb wel een 1 serie maar rijdt nooit op een circuit (brede baan, rondjes rijden is toch een beetje saai) en zou dolgraag ruilen met deze. Want waar je 1 serie bepaald niet kiest voor z’n design doe je dat bij deze 3.0 CSL wel.
davelepeef zegt
@alcantara: en een vliegtuig is nog sneller… Voor alles is wel een manke vergelijking te maken :)
Dit koop je niet om mee te raggen, dit koop je voor het gevoel, de geur, het geluid, het besef dat alles tegenwoordig bijzonder diffuus is qua auto’s. Een trainingspak zit ook gewoon lekkerder dan een maatpak, is praktischer én goedkoper, maar ik denk niet dat jij dat naar je werk draagt??
wildbeest zegt
@alcantara: rijdt beter dan jou gore leasehok met turbo.. wedden?
dawwg zegt
@wildbeest: Daar zullen we nooit achter komen, want: 0 km op de teller blijft ongetwijfeld 0 km op de teller :(
Liever een vies leasehok dat rijdt, dan een auto op een verhoging waar je alleen maar naar mag kijken en niet in mag rijden !
wildbeest zegt
@dawwg: betreft een restauratie
fapfap zegt
@maotje: Hij is nu ook geen 230k waard, dat is maar een vraagprijs.
suheyl zegt
@dutchoutlaw: wie zegt dat er nooit mee is gereden. Er staat dat deze volledig gerestaureerd is. Je ziet wel vaker dat ze dan een 0 km-stand weergeven
kareljansen zegt
@suheyl: Idd, en mocht ik zo’n auto in bezit hebben, dan ging gewoon de kilometerkabel los ;-p
ibssr zegt
Staat wat hoog op zijn poten (afknapper). Ook het chroom rondom de wielkasten er direct vanaf halen. Verder natuurlijk prachtige coupé (met bijna Italiaanse schoonheid). Wel zie je dat de vermogens van auto’s enorm is gestegen. Dit is toch een drie liter zes cilinder in lijn en een stevige auto. De 179 pk vallen dan tegen. Het benzine basismodel Giulia heeft al 200 pk. Dat is weer evenveel als de eerste BMW M3. Mooie spot.
bmwfreak038 zegt
@ibssr: voor toendertijd was het fors.
frederik zegt
@ibssr: Ik weet niet wat deze CSL weegt maar vast een stuk minder dan een nieuwe Giulia. Gaat heus wel vooruit met 179pk hoor. En zoals hierboven al genoemd, beleving is veel belangrijker dan pure snelheid.
toniominestrone zegt
Lijkt mij hier te gaan een restauratie object, gezien de wagenhoogte en de te ver uit stekende uitlaat, niet 100% orgineel.
bmwliefhebber zegt
Misschien een stomme vraag, maar waar is dit ?
dedokter zegt
@bmwliefhebber: gokje: Classic remise Berlijn.
Lijkt er bizar veel op
dedokter zegt
@dedokter: of Düsseldorf…
mcstradale zegt
@bmwliefhebber: Classic Remise in Düsseldorf
tdu2zonda zegt
Ik ben er vrijdag ook geweest! Geweldig daar! Ik heb even binnen in gekeken en op de kilometerteller stond ongeveer 25900km. Maar las ook idd 0km op het blad, maar geen idee waar ze dat vandaan halen. Miss doelen ze op 0km gereden na restauratie zoals dat bij Brabus Classic doen :). Maar wel een prachtige auto!
pomoek zegt
@tdu2zonda: ik zie ook op het blaadje staan: komplet restauriert. Iets restaureren waar 0 mee is gereden vind ik erg overdreven.
room850 zegt
Hoe staat het trouwens met de alfa 156? benieuwd wat jullie daar allemaal al aan gedaan hebben!!
desjonnies zegt
Iemand die dit restaureert om er vervolgens die alumilerium sla spatbordrandjes op te zetten, die heeft het heulemaal niet begrepen.
Noch die matzwarte achterbumper.
De bedoeling zal zijn een wannabee Jägermeister BMW te maken ofzo.
https://goo.gl/images/NfiAkV
cocoloco zegt
@desjonnies: is toch echt zoals ze destijds van de band kwamen rollen…
desjonnies zegt
@cocoloco:
Ik weet het, je had er ook een zwarte voorbumper bij en striping op de flanken.
e1000bmw523i zegt
@desjonnies: idd, die roestvangers hadden dezelfde kleur als de bumper moeten hebben. Bovendien, als ik mij niet vergis hadden de echte CSL’s de motor van de 3.0CSi. Met inspuiting in plaats van carburateurs idd. Als 3 liter leverde die circa 200pk. Latere blokken van 3,2 en zelfs 3,5 liter (die in aangepaste vorm ook in de E24 gelepeld werden) hadden nog meer peekaatjes.
imarinos zegt
Aan de ene kant begrijp ik het wegzetten door de idiote waardevermeerdering van sommige modellen.
Maar zelf ben ik van het rijden dus zou ik dat niet kunnen, gewoon gebruiken waar hij voor gemaakt is!
mashell zegt
@imarinos: maar wist je in 1972 al dat nu de rente zo laag zou zij dat de prijzen van klassieke wagens zouden exploderen? En als je toch al in de toekomst kon kijken, dan had je 5 jaar terug wel bitcoins gemined en had de BWM kunnen houden.
imarinos zegt
@mashell: Er zijn altijd mensen die auto’s kopen en wegzetten in de hoop dat de prijzen exploderen.
Maar zoals gezegd, is niet mijn ding.
Bitcoins… wat een verhaal, klapt het of moet je instappen/bijkopen? Ik heb geen idee helaas!
elemento zegt
Misschien was dit geen goede belegging. Als je 40 jaar terug 35.000 gulden omgerekend 17.500 euro gemakshalve op de bank had gezet met in de jaren 90 hoge rente…. dan had je meer dan 220000 euro
desjonnies zegt
@elemento:
-Stallingskosten
-Verzekering
-Onderhoud
-Renteverlies
-Reparaties
Iemand die een ex-works wedstrijdwagen heeft gekocht was destijds iets slimmer, of een echte ouwe trouwe M1, die bijkans tweedehands onverkoopbaar waren.
kp92 zegt
Mooie auto, maar er zijn zat mooiere BMW’s!