Type-R zou ik persoonlijk kiezen. Hoogtoerig, atmosferisch, leuke rijdersauto. De golf lijkt me echter wel comfortabeler en degelijker, maar minder plezierig!
@speedygonzalez: Degelijker? Deze GTI’s komen wel eens met DSG’s die dan vrij veel problemen hebben.
Verder vergelijk je een turbomotor (waar gewoon meer op zit) met een non-turbo motor (van een hele goede motorenbouwer)
@fanboy: ik heb meer dan 60.000 km gereden in een golf 5 GTI dsg uit 2005.
Zonder enig probleem, nooit wat mee gehad. Dsg 6 traps Bakken zijn ijzersterk vaak is er een verwaring met de 7 traps die zijn inderdaad wat problematischer.
@fanboy: ik snap niet goed wat je probeert te vertellen hier. DSG is prima mits je het onderhoud, wat Nederlanders niet vaak doen. En ik vergelijk inderdaad turbo met atmosferisch omdat mij dat simpelweg word aangeboden hier? Als er een golf en een s3 stonden had ik die wel vergeleken..
@fanboy: mijn golf 5 gti met dsg ingeruild. Wat een fantastische auto was dat!! Nooit wat aan gehad. Gewoon elk jaar olie en om de 60.000 de dsg olie verversen. Hij was alleen te klein met 2 kids. Daarom nu maar Passat variant gaan rijden. Gti trok ook erg goed de caravan trouwens.
@jack_abarth: Nee geen trekhaak, maar een track-haak.
Of beter: Een sjor oog. Soort race accessoire, zodat bergingswerkers je gemakkelijk uit de grindbak kunnen trekken. Leuk voor auto’s die daadwerkelijk wel eens op het circuit staan, maar meestal als gimmick aangebracht. Als je bedenkt wat de bedoeling is van het sjor oog, is het best sneu om je auto er mee op te leuken.
De Civic, want betrouwbaarder, mooier, minder 13 in een dozijn, meer rijplezier etc. En ik ben allergies voor alles VAG, na wat er jaren geleden gebeurd is met die Golf II die ik toen had.
Lastife keuze. Beide zijn het topauto’s. De Golf is volwassener, heeft meer koppel en rijdt fantastisch.
De Civic heeft een lelijk interieur, is beduidend minder comfortabel en je moet de motor uitwringen voor een beetje prestaties.
Ik zou zelf voor de Civic gaan. Die biedt meer sensatie,
Is VEEL betrouwbaarder en is behoorlijk praktisch. Ik wel het diff van de JDM CTR erop zetten. Spoon uitlaatje eronder en klaar ;)
Niks mis met de 5 gti hoor, zolang hij goed behandeld word en zijn onderhoud krijgt. Heb de mijne met 116k op de klok gekocht met volledige historie en er staat nu bijna 240 op maar heb nog nergens geen probleem mee gehad. Ook de dsg doet het nog super.
Volgens mij is die Type R alleen leuk als je regelmatig trackdays bezoekt. Dat ding is zo spijkerhard, dat je voor dagelijks gebruik als snel verlangt naar méér vering en geluidsisolatie.
De GTI mag dan minder ‘hardcore’ zijn, je houdt het er wel langer in uit.
Wat betreft de techniek, uit eigen ervaring weet ik dat VW’s niet tot de goedkoopste in het onderhoud behoren, maar diezelfde ervaring leert me ook dat Honda’s zelden stuk lijken te gaan, maar voor regulier onderhoud en slijtdelen wel de hoofdprijs rekenen. Ook wel een dingetje om mee te nemen, als je wat meer km’s gaat rijden met zo’n auto.
Wat moet een autoboglezer zoals ik uit twee auto’s kiezen als ik al 18 jaar fanatiek Honda rij en 5 jaar zeer tevreden in een Volkswagen heb vertoeft? Mijn hart zegt Honda, en als ik nu een Volkswagen zou kopen werd het een Passat CC in het donkerblauw met panoramadak.
Ik zou voor de Type-R gaan. Niet omdat de Golf niet OK is, maar de Honda is een stuk minder 13-in-een-dozijn.
Voor de restwaarde kies je een VW , voor de betrouwbaarheid de Honda. En nu aan jullie wat te kiezen voor het rijplezier.
Natuurlijk een EP3
Type-R zou ik persoonlijk kiezen. Hoogtoerig, atmosferisch, leuke rijdersauto. De golf lijkt me echter wel comfortabeler en degelijker, maar minder plezierig!
@speedygonzalez: Degelijker? Deze GTI’s komen wel eens met DSG’s die dan vrij veel problemen hebben.
Verder vergelijk je een turbomotor (waar gewoon meer op zit) met een non-turbo motor (van een hele goede motorenbouwer)
@fanboy: ik heb meer dan 60.000 km gereden in een golf 5 GTI dsg uit 2005.
Zonder enig probleem, nooit wat mee gehad. Dsg 6 traps Bakken zijn ijzersterk vaak is er een verwaring met de 7 traps die zijn inderdaad wat problematischer.
@tfsi: Zo zo… de volle 60k!
@tfsi: zoveel is dat ookweer niet
@fanboy: ik snap niet goed wat je probeert te vertellen hier. DSG is prima mits je het onderhoud, wat Nederlanders niet vaak doen. En ik vergelijk inderdaad turbo met atmosferisch omdat mij dat simpelweg word aangeboden hier? Als er een golf en een s3 stonden had ik die wel vergeleken..
@fanboy: mijn golf 5 gti met dsg ingeruild. Wat een fantastische auto was dat!! Nooit wat aan gehad. Gewoon elk jaar olie en om de 60.000 de dsg olie verversen. Hij was alleen te klein met 2 kids. Daarom nu maar Passat variant gaan rijden. Gti trok ook erg goed de caravan trouwens.
@fanboy: mk5 GTI zijn goede degelijke auto’s. De mk6 is motorisch een stuk slechter..
De GTI! Chippen en je hebt 1 van de best rijdende hatchbacks.
@oemplus: dat is dan de eerste auto die beter gaat rijden door een andere chip…
@stalensnuitje: Goede tuning rijd iedere auto beter van. Goede tuning dus, geen ziptuning of andere meuk.
@oemplus: Dan heb je nog niet veel gereden
@shadowbroker: Nee inderdaad, ik rijd als automonteur nooit in verschillende auto’s…
Voor zondag de Type-R, voor maandag de GTI.
De Honda, no doubt about it. De sjoemel kdf mag zo in shredder wat mij betreft.
@406_v6: Wat mij betreft mag jouw raar commentaar altijd in de shredder.
@dijan: ach ik kan 406 wel volgen. Zijn zoveel van die Golfjes, keuze niet-de-VW is erg logisch.
@spideriv: dijan is fervent VAG-fan, logica is dus niet van toepassing.
@dijan: En jouw reacties zijn altijd voor VAG, dus die kunnen ook net zo goed de shredder in. Wil je mijn username hebben?
@fanboy: anti vag reacties zijn oké maar als ze voor vag zijn is er een probleem?
@406_v6: sjoemelen deden ze met de diesels hè
@koekwaus: dat is wat er nu bekend is hè? ?
Die is te makkelijk, de EP3 uiteraard. Maar dat is omdat ik zelf een EP3 heb gehad. Het is een pre-facelift met de facelift koplampen erop?
@Tenck: klopt man ik vond de Projectors van het facelift model veel mooier dan pre-facelift
@Tenck: die dan samen met mijn EK9 in de garage stond.
@stephane8200: Dat daar geen kleine boodschappenautootjes uit zijn gekomen begrijp ik niet :D.
@Tenck: steek dan ineens de facelift voorbumper ook. Dit oogt gewoon verkeerd. Heb zelf ook zo’n faceliftconversie gedaan met alles op en aan.
Heeft die Civic nou een trekhaak?!
@jack_abarth: Nee geen trekhaak, maar een track-haak.
Of beter: Een sjor oog. Soort race accessoire, zodat bergingswerkers je gemakkelijk uit de grindbak kunnen trekken. Leuk voor auto’s die daadwerkelijk wel eens op het circuit staan, maar meestal als gimmick aangebracht. Als je bedenkt wat de bedoeling is van het sjor oog, is het best sneu om je auto er mee op te leuken.
@postzegel: Hij is misschien van Jos Verstappen.
@postzegel: ik gebruik hem als parkeersensoor
@bradleyskyline: boem is ho!
Honda natuurlijk!
Op zeker de GTI.
GTI natuurlijk!
De Civic, want betrouwbaarder, mooier, minder 13 in een dozijn, meer rijplezier etc. En ik ben allergies voor alles VAG, na wat er jaren geleden gebeurd is met die Golf II die ik toen had.
No brainer: Civic!
Lol heb je een driedeurs en ga je alsnog de ramen achter tinten…
@mopar: haha en dus?
@rutger97: omdat een driedeurs achter veel kleinere ramen heeft dan een vijfdeurs…ziet er iel uit als je die gaat tinten.
@mopar: ik snap je reactie niet denk ik… waarom kan dat niet bij een drie deurs?
@2wheeler: omdat de achterruit van die Civic niet getint lijkt te zijn. Op de eerste foto kan je er namelijk gewoon doorheen zien.
Lastife keuze. Beide zijn het topauto’s. De Golf is volwassener, heeft meer koppel en rijdt fantastisch.
De Civic heeft een lelijk interieur, is beduidend minder comfortabel en je moet de motor uitwringen voor een beetje prestaties.
Ik zou zelf voor de Civic gaan. Die biedt meer sensatie,
Is VEEL betrouwbaarder en is behoorlijk praktisch. Ik wel het diff van de JDM CTR erop zetten. Spoon uitlaatje eronder en klaar ;)
@willeme: Sowieso de JDM EP3. Deze heeft een K20A motor en standaard 20 pk extra.
@ffw88: https://youtu.be/SNdtEIFM9ig
De Honda, zelfde vermogen maar dan lekker voorspelbaar rijden zonder turbo.
De Honda is ook even snel als de Golf.
Altijd honda
De 208GTi die er niet bij staat. Ik vind de Civic te schreeuwerig en gewoon lelijk. De Golf is mij weer te doorsnee en de (te) verstandige keuze.
Ondanks ik dit 1 van de lelijkste Civic’s vind (LET OP, DIT IS EEN MENING!), toch de Civic. Ha niet verwacht eh!?
Honda, wie anders?
Volkswagens zijn kut auto’s dus de Honda voor mij.
@macmiller: vertel…. waarom….lekker lang ook. Ga door
Niks mis met de 5 gti hoor, zolang hij goed behandeld word en zijn onderhoud krijgt. Heb de mijne met 116k op de klok gekocht met volledige historie en er staat nu bijna 240 op maar heb nog nergens geen probleem mee gehad. Ook de dsg doet het nog super.
Geen van beide en zowiezo te oud spul.
Volgens mij is die Type R alleen leuk als je regelmatig trackdays bezoekt. Dat ding is zo spijkerhard, dat je voor dagelijks gebruik als snel verlangt naar méér vering en geluidsisolatie.
De GTI mag dan minder ‘hardcore’ zijn, je houdt het er wel langer in uit.
Wat betreft de techniek, uit eigen ervaring weet ik dat VW’s niet tot de goedkoopste in het onderhoud behoren, maar diezelfde ervaring leert me ook dat Honda’s zelden stuk lijken te gaan, maar voor regulier onderhoud en slijtdelen wel de hoofdprijs rekenen. Ook wel een dingetje om mee te nemen, als je wat meer km’s gaat rijden met zo’n auto.
Wat moet een autoboglezer zoals ik uit twee auto’s kiezen als ik al 18 jaar fanatiek Honda rij en 5 jaar zeer tevreden in een Volkswagen heb vertoeft? Mijn hart zegt Honda, en als ik nu een Volkswagen zou kopen werd het een Passat CC in het donkerblauw met panoramadak.
uit de twee hier kies ik de EP3 uit.
allebei fout…ik kies de integra type R ??
In dit geval de Civic, ik heb een hekel aan elke 300km olie bijvullen en rij liever dan dat ik bij de garage sta voor weer een dure reparatie.
Natuurlijk de EP3 daar gaan we voor !!!