Type-R zou ik persoonlijk kiezen. Hoogtoerig, atmosferisch, leuke rijdersauto. De golf lijkt me echter wel comfortabeler en degelijker, maar minder plezierig!
@speedygonzalez: Degelijker? Deze GTI’s komen wel eens met DSG’s die dan vrij veel problemen hebben.
Verder vergelijk je een turbomotor (waar gewoon meer op zit) met een non-turbo motor (van een hele goede motorenbouwer)
@fanboy: ik heb meer dan 60.000 km gereden in een golf 5 GTI dsg uit 2005.
Zonder enig probleem, nooit wat mee gehad. Dsg 6 traps Bakken zijn ijzersterk vaak is er een verwaring met de 7 traps die zijn inderdaad wat problematischer.
@fanboy: ik snap niet goed wat je probeert te vertellen hier. DSG is prima mits je het onderhoud, wat Nederlanders niet vaak doen. En ik vergelijk inderdaad turbo met atmosferisch omdat mij dat simpelweg word aangeboden hier? Als er een golf en een s3 stonden had ik die wel vergeleken..
@fanboy: mijn golf 5 gti met dsg ingeruild. Wat een fantastische auto was dat!! Nooit wat aan gehad. Gewoon elk jaar olie en om de 60.000 de dsg olie verversen. Hij was alleen te klein met 2 kids. Daarom nu maar Passat variant gaan rijden. Gti trok ook erg goed de caravan trouwens.
@jack_abarth: Nee geen trekhaak, maar een track-haak.
Of beter: Een sjor oog. Soort race accessoire, zodat bergingswerkers je gemakkelijk uit de grindbak kunnen trekken. Leuk voor auto’s die daadwerkelijk wel eens op het circuit staan, maar meestal als gimmick aangebracht. Als je bedenkt wat de bedoeling is van het sjor oog, is het best sneu om je auto er mee op te leuken.
De Civic, want betrouwbaarder, mooier, minder 13 in een dozijn, meer rijplezier etc. En ik ben allergies voor alles VAG, na wat er jaren geleden gebeurd is met die Golf II die ik toen had.
Lastife keuze. Beide zijn het topauto’s. De Golf is volwassener, heeft meer koppel en rijdt fantastisch.
De Civic heeft een lelijk interieur, is beduidend minder comfortabel en je moet de motor uitwringen voor een beetje prestaties.
Ik zou zelf voor de Civic gaan. Die biedt meer sensatie,
Is VEEL betrouwbaarder en is behoorlijk praktisch. Ik wel het diff van de JDM CTR erop zetten. Spoon uitlaatje eronder en klaar ;)
Niks mis met de 5 gti hoor, zolang hij goed behandeld word en zijn onderhoud krijgt. Heb de mijne met 116k op de klok gekocht met volledige historie en er staat nu bijna 240 op maar heb nog nergens geen probleem mee gehad. Ook de dsg doet het nog super.
Volgens mij is die Type R alleen leuk als je regelmatig trackdays bezoekt. Dat ding is zo spijkerhard, dat je voor dagelijks gebruik als snel verlangt naar méér vering en geluidsisolatie.
De GTI mag dan minder ‘hardcore’ zijn, je houdt het er wel langer in uit.
Wat betreft de techniek, uit eigen ervaring weet ik dat VW’s niet tot de goedkoopste in het onderhoud behoren, maar diezelfde ervaring leert me ook dat Honda’s zelden stuk lijken te gaan, maar voor regulier onderhoud en slijtdelen wel de hoofdprijs rekenen. Ook wel een dingetje om mee te nemen, als je wat meer km’s gaat rijden met zo’n auto.
Wat moet een autoboglezer zoals ik uit twee auto’s kiezen als ik al 18 jaar fanatiek Honda rij en 5 jaar zeer tevreden in een Volkswagen heb vertoeft? Mijn hart zegt Honda, en als ik nu een Volkswagen zou kopen werd het een Passat CC in het donkerblauw met panoramadak.
amghans zegt
Ik zou voor de Type-R gaan. Niet omdat de Golf niet OK is, maar de Honda is een stuk minder 13-in-een-dozijn.
fep739 zegt
Voor de restwaarde kies je een VW , voor de betrouwbaarheid de Honda. En nu aan jullie wat te kiezen voor het rijplezier.
toyotafortuner zegt
Natuurlijk een EP3
speedygonzalez zegt
Type-R zou ik persoonlijk kiezen. Hoogtoerig, atmosferisch, leuke rijdersauto. De golf lijkt me echter wel comfortabeler en degelijker, maar minder plezierig!
fanboy zegt
@speedygonzalez: Degelijker? Deze GTI’s komen wel eens met DSG’s die dan vrij veel problemen hebben.
Verder vergelijk je een turbomotor (waar gewoon meer op zit) met een non-turbo motor (van een hele goede motorenbouwer)
tfsi zegt
@fanboy: ik heb meer dan 60.000 km gereden in een golf 5 GTI dsg uit 2005.
Zonder enig probleem, nooit wat mee gehad. Dsg 6 traps Bakken zijn ijzersterk vaak is er een verwaring met de 7 traps die zijn inderdaad wat problematischer.
G-Ammo zegt
@tfsi: Zo zo… de volle 60k!
freshlife zegt
@tfsi: zoveel is dat ookweer niet
speedygonzalez zegt
@fanboy: ik snap niet goed wat je probeert te vertellen hier. DSG is prima mits je het onderhoud, wat Nederlanders niet vaak doen. En ik vergelijk inderdaad turbo met atmosferisch omdat mij dat simpelweg word aangeboden hier? Als er een golf en een s3 stonden had ik die wel vergeleken..
bartsss zegt
@fanboy: mijn golf 5 gti met dsg ingeruild. Wat een fantastische auto was dat!! Nooit wat aan gehad. Gewoon elk jaar olie en om de 60.000 de dsg olie verversen. Hij was alleen te klein met 2 kids. Daarom nu maar Passat variant gaan rijden. Gti trok ook erg goed de caravan trouwens.
oemplus zegt
@fanboy: mk5 GTI zijn goede degelijke auto’s. De mk6 is motorisch een stuk slechter..
oemplus zegt
De GTI! Chippen en je hebt 1 van de best rijdende hatchbacks.
stalensnuitje zegt
@oemplus: dat is dan de eerste auto die beter gaat rijden door een andere chip…
oemplus zegt
@stalensnuitje: Goede tuning rijd iedere auto beter van. Goede tuning dus, geen ziptuning of andere meuk.
shadowbroker zegt
@oemplus: Dan heb je nog niet veel gereden
oemplus zegt
@shadowbroker: Nee inderdaad, ik rijd als automonteur nooit in verschillende auto’s…
Jochempie zegt
Voor zondag de Type-R, voor maandag de GTI.
406_v6 zegt
De Honda, no doubt about it. De sjoemel kdf mag zo in shredder wat mij betreft.
dijan zegt
@406_v6: Wat mij betreft mag jouw raar commentaar altijd in de shredder.
spideriv zegt
@dijan: ach ik kan 406 wel volgen. Zijn zoveel van die Golfjes, keuze niet-de-VW is erg logisch.
2wheeler zegt
@spideriv: dijan is fervent VAG-fan, logica is dus niet van toepassing.
fanboy zegt
@dijan: En jouw reacties zijn altijd voor VAG, dus die kunnen ook net zo goed de shredder in. Wil je mijn username hebben?
romeoalfa zegt
@fanboy: anti vag reacties zijn oké maar als ze voor vag zijn is er een probleem?
koekwaus zegt
@406_v6: sjoemelen deden ze met de diesels hè
406_v6 zegt
@koekwaus: dat is wat er nu bekend is hè? ?
Tenck zegt
Die is te makkelijk, de EP3 uiteraard. Maar dat is omdat ik zelf een EP3 heb gehad. Het is een pre-facelift met de facelift koplampen erop?
bradleyskyline zegt
@Tenck: klopt man ik vond de Projectors van het facelift model veel mooier dan pre-facelift
stephane8200 zegt
@Tenck: die dan samen met mijn EK9 in de garage stond.
Tenck zegt
@stephane8200: Dat daar geen kleine boodschappenautootjes uit zijn gekomen begrijp ik niet :D.
nasty zegt
@Tenck: steek dan ineens de facelift voorbumper ook. Dit oogt gewoon verkeerd. Heb zelf ook zo’n faceliftconversie gedaan met alles op en aan.
jack_abarth zegt
Heeft die Civic nou een trekhaak?!
postzegel zegt
@jack_abarth: Nee geen trekhaak, maar een track-haak.
Of beter: Een sjor oog. Soort race accessoire, zodat bergingswerkers je gemakkelijk uit de grindbak kunnen trekken. Leuk voor auto’s die daadwerkelijk wel eens op het circuit staan, maar meestal als gimmick aangebracht. Als je bedenkt wat de bedoeling is van het sjor oog, is het best sneu om je auto er mee op te leuken.
cossiekiller zegt
@postzegel: Hij is misschien van Jos Verstappen.
bradleyskyline zegt
@postzegel: ik gebruik hem als parkeersensoor
heat59 zegt
@bradleyskyline: boem is ho!
jelle166 zegt
Honda natuurlijk!
dijan zegt
Op zeker de GTI.
c200 zegt
GTI natuurlijk!
bullgod76 zegt
De Civic, want betrouwbaarder, mooier, minder 13 in een dozijn, meer rijplezier etc. En ik ben allergies voor alles VAG, na wat er jaren geleden gebeurd is met die Golf II die ik toen had.
tenaci zegt
No brainer: Civic!
mopar zegt
Lol heb je een driedeurs en ga je alsnog de ramen achter tinten…
rutger97 zegt
@mopar: haha en dus?
mopar zegt
@rutger97: omdat een driedeurs achter veel kleinere ramen heeft dan een vijfdeurs…ziet er iel uit als je die gaat tinten.
2wheeler zegt
@mopar: ik snap je reactie niet denk ik… waarom kan dat niet bij een drie deurs?
mopar zegt
@2wheeler: omdat de achterruit van die Civic niet getint lijkt te zijn. Op de eerste foto kan je er namelijk gewoon doorheen zien.
willeme zegt
Lastife keuze. Beide zijn het topauto’s. De Golf is volwassener, heeft meer koppel en rijdt fantastisch.
De Civic heeft een lelijk interieur, is beduidend minder comfortabel en je moet de motor uitwringen voor een beetje prestaties.
Ik zou zelf voor de Civic gaan. Die biedt meer sensatie,
Is VEEL betrouwbaarder en is behoorlijk praktisch. Ik wel het diff van de JDM CTR erop zetten. Spoon uitlaatje eronder en klaar ;)
ffw88 zegt
@willeme: Sowieso de JDM EP3. Deze heeft een K20A motor en standaard 20 pk extra.
ffw88 zegt
@ffw88: https://youtu.be/SNdtEIFM9ig
fanboy zegt
De Honda, zelfde vermogen maar dan lekker voorspelbaar rijden zonder turbo.
De Honda is ook even snel als de Golf.
michel1964 zegt
Altijd honda
Original_Arnoud zegt
De 208GTi die er niet bij staat. Ik vind de Civic te schreeuwerig en gewoon lelijk. De Golf is mij weer te doorsnee en de (te) verstandige keuze.
G-Ammo zegt
Ondanks ik dit 1 van de lelijkste Civic’s vind (LET OP, DIT IS EEN MENING!), toch de Civic. Ha niet verwacht eh!?
utregcity zegt
Honda, wie anders?
macmiller zegt
Volkswagens zijn kut auto’s dus de Honda voor mij.
bartsss zegt
@macmiller: vertel…. waarom….lekker lang ook. Ga door
zero99 zegt
Niks mis met de 5 gti hoor, zolang hij goed behandeld word en zijn onderhoud krijgt. Heb de mijne met 116k op de klok gekocht met volledige historie en er staat nu bijna 240 op maar heb nog nergens geen probleem mee gehad. Ook de dsg doet het nog super.
focusrs1 zegt
Geen van beide en zowiezo te oud spul.
RRRobert zegt
Volgens mij is die Type R alleen leuk als je regelmatig trackdays bezoekt. Dat ding is zo spijkerhard, dat je voor dagelijks gebruik als snel verlangt naar méér vering en geluidsisolatie.
De GTI mag dan minder ‘hardcore’ zijn, je houdt het er wel langer in uit.
Wat betreft de techniek, uit eigen ervaring weet ik dat VW’s niet tot de goedkoopste in het onderhoud behoren, maar diezelfde ervaring leert me ook dat Honda’s zelden stuk lijken te gaan, maar voor regulier onderhoud en slijtdelen wel de hoofdprijs rekenen. Ook wel een dingetje om mee te nemen, als je wat meer km’s gaat rijden met zo’n auto.
tarquesh zegt
Wat moet een autoboglezer zoals ik uit twee auto’s kiezen als ik al 18 jaar fanatiek Honda rij en 5 jaar zeer tevreden in een Volkswagen heb vertoeft? Mijn hart zegt Honda, en als ik nu een Volkswagen zou kopen werd het een Passat CC in het donkerblauw met panoramadak.
uit de twee hier kies ik de EP3 uit.
robertmeijer zegt
allebei fout…ik kies de integra type R ??
jdeboer zegt
In dit geval de Civic, ik heb een hekel aan elke 300km olie bijvullen en rij liever dan dat ik bij de garage sta voor weer een dure reparatie.
memo03 zegt
Natuurlijk de EP3 daar gaan we voor !!!