Lijkt me een heerlijke authentieke gezellige tijd toen met al die lollige kleine wagentjes. De mini was dat ook. Maar nu… ach het merk staat er nog op en verder zijn de knusse wagentjes van toen allang vervlogen tijden helaas.
@888natan: Ik weet het, kreeg er ooit eens 1 mee als leenauto van een schadebedrijf. Maar de moderne versies hebben gewoon niet die nostalgische emotie.
Vreemd dat als Abarth als een apart merk in de markt is gezet de auto op kenteken toch als een Fiat 500 Abarth op papier (Bij de RDW) staat zoals in de VS.
@milan0: In het verleden werd de auto als Fiat op kenteken gezet. Heden ten dage staat een Abarth als Abarth op kenteken. Niet meer als 500, maar als 595.
Zelfs met het origineel ernaast valt de ‘nieuwe’ 500 niet door de mand. Ongelooflijk knap staaltje design blijft het. Dezelfde sympathieke uitstraling, maar dan vertaald naar de 21e eeuw.
En je ziet er niet aan af dat hij al acht jaar oud is. Voor Fiat misschien wel een nadeel, het zal een enorm lastige opgave worden hier een opvolger voor te maken.
Lijkt me een heerlijke authentieke gezellige tijd toen met al die lollige kleine wagentjes. De mini was dat ook. Maar nu… ach het merk staat er nog op en verder zijn de knusse wagentjes van toen allang vervlogen tijden helaas.
@venividivici: maar het rijdt heerlijk kan ik je zeggen. Net zo’n go kart feeling als de mini van +-1990.
@888natan: Ik weet het, kreeg er ooit eens 1 mee als leenauto van een schadebedrijf. Maar de moderne versies hebben gewoon niet die nostalgische emotie.
Dinky Toy vs. Tupperware.
Hoewel ik de nieuwe Abarth een geestig wagentje vindt, is het toch 1-0 voor de Dinky Toy wat mij betreft!
@schoen85: Geestig? Gewoon een dik bommetje.
@clarkson: Dik bommetje absoluut, een heel gaaf ding. Ik doelde meer op de auto als reïncarnatie van het origineel.
Hele schattige foto’s!
Oké.
Dacht even dat het Amsterdam in België was.
Vreemd dat als Abarth als een apart merk in de markt is gezet de auto op kenteken toch als een Fiat 500 Abarth op papier (Bij de RDW) staat zoals in de VS.
@milan0: In het verleden werd de auto als Fiat op kenteken gezet. Heden ten dage staat een Abarth als Abarth op kenteken. Niet meer als 500, maar als 595.
Vroeger, toen de 500 nog klein was..
Zelfs met het origineel ernaast valt de ‘nieuwe’ 500 niet door de mand. Ongelooflijk knap staaltje design blijft het. Dezelfde sympathieke uitstraling, maar dan vertaald naar de 21e eeuw.
En je ziet er niet aan af dat hij al acht jaar oud is. Voor Fiat misschien wel een nadeel, het zal een enorm lastige opgave worden hier een opvolger voor te maken.
Dat is de auto van Roberto Payer, de general manager van het Hilton en Waldorf. Graag geziene gast in oud zuid
@burninrubber: Dus ? Die vent heeft een goede baan, en dan ?
Het is hier geen Rtl Boulevard…