@m-tfsi:
Nope. Maar heb de nodige ervaring met dit soort auto’s en kan u desgewenst garanderen, dat een Mk 1 met een vrij zwaar blok vóór de vooras niet echt scherp instuurt. Met een (veel lichtere) G60 gaat dat een stuk beter.
@m-tfsi: Hij is 50 kilo zwaarder dan standaard op de vooras (bij RDW gemeten) en met de nodige upgrades in de voorophanging wil hij wel beter dan ik had verwacht de bocht om… Iedereen is welkom om een keer mee te rijden
@amghans: Grappig dat mensen zomaar wat roepen. Een leuk weetje: de G60 werd uit de Corrado gehaald en vervangen door de 2,9 liter VR6 (vrijwel identiek aan wat je boven ziet). Waarom? Lichter(!) en betrouwbaarder dan de G60. De G60 gaat dus zeker niet beter de hoek om!
Leuke achterlichten zonder witte achteruitlichten. Ik denk dat de Golf mk1 van voor 1979 de dunne bumpers en de achteruitlichtloze lampunits hebben. Daarvoor in de plaats hadden die versies 1 achteruitlicht van Hella onder de bumper.
Wel zou ik de uitlaatpijp iets inkorten, zodat de Golf nog meer een wolfsburger in schaapskledij zal zijn.
Diep respect om dit passend te krijgen met aandrijving, brandstofvoorziening en elektronica. En dit keer eens niet uit polen. Gaaf, lachen en upload eens een filmpje :)
smitjestekkie zegt
Stoer zo’n Porsche motor in een golf 1, is weer is wat anders.
janjansen zegt
@smitjestekkie: eens
renegade zegt
@janjansen: eens weer is wat anders? ;)
kruimel zegt
@smitjestekkie: achter of voorwielaandrijving?
mgmgb zegt
@kruimel:
Achter, me dunkt, met de motor dwarsgeplaatst.
mgmgb zegt
@mgmgb:
Ik bedoelde voor te zeggen, heel scherp. Of vierwielaandrijving natuurlijk.
sportevo zegt
Maar gaat het nog een beetje fatsoenlijk de bocht door of kan dat alleen nog maar stapvoets?
kle500 zegt
@sportevo: enkel rechtdoor
spotkoningvdaal zegt
Ook chill dat er een A-team Van naast staat!
amghans zegt
Knap knutselstukje, hebbie wel wat technische kennis voor nodig om zoiets te kunnen bouwen.
Zou desondanks de voorkeur geven aan de auto van één van m’n buren : een Mk 1 met een G60 blok. Die wil namelijk wél de hoek om.
m-tfsi zegt
@amghans: u heeft in deze auto gereden?
Ben namelijk benieuwd hoe dit rijdt
amghans zegt
@m-tfsi:
Nope. Maar heb de nodige ervaring met dit soort auto’s en kan u desgewenst garanderen, dat een Mk 1 met een vrij zwaar blok vóór de vooras niet echt scherp instuurt. Met een (veel lichtere) G60 gaat dat een stuk beter.
m-tfsi zegt
@amghans: da’s een duidelijk verhaal! Bedankt voor je reactie.
Is nog wel een doel om ooit een opgeleukte mk1/mk2 aan te schaffen, vandaar ?
gijs474 zegt
@m-tfsi: Hij is 50 kilo zwaarder dan standaard op de vooras (bij RDW gemeten) en met de nodige upgrades in de voorophanging wil hij wel beter dan ik had verwacht de bocht om… Iedereen is welkom om een keer mee te rijden
pieterpost zegt
@amghans: Grappig dat mensen zomaar wat roepen. Een leuk weetje: de G60 werd uit de Corrado gehaald en vervangen door de 2,9 liter VR6 (vrijwel identiek aan wat je boven ziet). Waarom? Lichter(!) en betrouwbaarder dan de G60. De G60 gaat dus zeker niet beter de hoek om!
marc94 zegt
Staat zelfs op kenteken met 245pk.
599gto zegt
@marc94: Is dit niet de R32 blok ?
ralliart zegt
Volgens mij gewoon een VR6 blok met een Porsche logo??
599gto zegt
Mooi hoor en credits voor het vakmanschap !!
HZW zegt
Zal wel een stand alone ECU hebben om alle CAN-bus ellende te omzeilen.
599gto zegt
@HZW: een Golf 1 heeft nog nooit van een ECU gehoord en nauwelijks van injectie :)
oemplus zegt
@599gto: Toch zul je een stand alone management nodig hebben om dit lopend te krijgen.
gijs474 zegt
@oemplus: Er zit gelukkig nog gewoon de standaard ecu in, sommige modellen hiervan hebben geen can bus dus dat scheelde een hoop:)
oemplus zegt
@gijs474: Oh dat is idd wel beter!
rufctr01 zegt
Leuk project!
599gto zegt
@rufctr01: https://www.youtube.com/watch?v=m_M-1Yt7luE
een porsche motor is niet zo zeldzaam als een R32 en het klinkt beter
tarquesh zegt
Leuke achterlichten zonder witte achteruitlichten. Ik denk dat de Golf mk1 van voor 1979 de dunne bumpers en de achteruitlichtloze lampunits hebben. Daarvoor in de plaats hadden die versies 1 achteruitlicht van Hella onder de bumper.
Wel zou ik de uitlaatpijp iets inkorten, zodat de Golf nog meer een wolfsburger in schaapskledij zal zijn.
De Cayenne motor, de V8?
599gto zegt
@tarquesh: kan je niet tellen :) Het zijn 6 cilinders van VAG R32 of de V6 3.2 van Audi of Porsche . jij bent geen petrolhead
bmwfreak038 zegt
@599gto: ik vraag me af of dit een cayenne blok is dat past toch nooit?
oemplus zegt
@bmwfreak038: Is gewoon een R32 blok, wat ook geleverd is in een Cayenne…
bmwfreak038 zegt
@oemplus: ah vandaar
599gto zegt
@tarquesh: http://vr6.me/wp-content/uploads/2014/11/R32-VW.jpg
dutchdriftking zegt
Je bedoeld dat dit r32 blok ook in een Cayenne zit?
wetdualclutch zegt
@dutchdriftking: jup, in de instapper. Eerste generatie voor de facelift het R32 blok, na de facelift het R36 blok uit o.a. de Passat.
HZW zegt
Het R36 blok ziet er nog gelikter uit dan het R32 blok.
HZW zegt
Voorbeeld.
http://butterflyanimations.netfirms.com/transfert/Clients/freUd/FreUdKenstein/Cayenne_Coverl.jpg
jochempie zegt
“Porsche Cayenne blok” deze VR6 is net zo goed een Cayenne blok als een Skoda Superb blok…
gijs474 zegt
Leuk om mijn auto op autojunk te zien :P
Het is inderdaad hetzelfde als de r32 motor maar komt uit een Cayenne, en als we de hele vag groep op een hoop gooien is alles hetzelfde
Bedankt voor de leuke reacties, was vandaag een mooie dag bij de cars and coffee!
misterdrogba zegt
En een flesje SPA bronwater als ruitenwisservloeistof?
Erg netjes uitgevoerd wel.
markie123 zegt
Diep respect om dit passend te krijgen met aandrijving, brandstofvoorziening en elektronica. En dit keer eens niet uit polen. Gaaf, lachen en upload eens een filmpje :)