@mashell: nou… Lancia was toen met de Thema ook al het spoor bijster met of zonder 8.32 motor.
Lancia Gamma was buiten de Delta HF de laatste echte Lancia
@mashell: hoe bedoel je? Deze Delta staat op een aangepast Fiat 128 onderstel en de 2.0 L motor komt oorspronkelijk uit de Fiat 131 Abarth. De laatste echte Lancia waren de Gamma Coupé en Berlinetta met die prachtige koetsen van Pininfarina en wonderbaarlijk onbetrouwbare boxers.
@marvel82: tussen Rheden en Dieren had je toen een ‘mannetje’ die er tientallen had staan. Van concoursstaat tot rijp voor de sloop. Of ie er nog zit, geen idee.
@alcantara: Koop dan! Lekker een nieuwe GTI.
Waarschijnlijk koop je die net zo snel als mij. Niet dus..Of wacht. Over 8 jaar heeft die wat afgeschreven..
Nogmaals: verander je naam. Alcantara is bij synoniem aan Lancia. Jij kraakt alles wat Italiaans is. Noem jezelf gewoon Bratwurst. Of Currywurst. Past beter bij jouw smaak.
@lolikbenbol: Wtf. What did I just read…
Ben jij soms opgegroeid met Pokémon?
Maar dan nog. Hoe kan je dit niet mooi vinden? Dit zijn niet voor niets iconische auto’s en daarmee archetypisch mooi: E-type, Miura, F40, Delta HF Integrale.
En nog meer, maar ik zit tv te kijken en de reclame is voorbij.
@michaelknight: E-type en Miura zijn inderdaad geslaagde ontwerpen, Stratos heeft ook wel wat, maar dit..? Dit is echt een gevalletje ‘mooi’ omdat de auto zo gehyped wordt, niet vanwege de looks.
Soort van Golf 2 met E30 frontje, niks aparts.
Genoeg vierkante bakken uit die tijd die erop lijken, maar zijn niet Italiaans of rally-icoon dus dan is het niet cool genoeg.
Enige kennis van de rallygeschiedenis alleen al maakt deze auto zo ontzettend veel mooier dan een emotieloze Golf 2. Als je 2 seconden met een gedesinteresseerde blik voor auto’s naar een jaren 80 b-klasse auto kijkt zijn ze inderdaad allemaal vierkant. Maar kijk nu eens langer naar dit prachtige model op de foto’s. Bekijk de details en merk op hoe typisch de velgen typisch bij deze auto horen, de spoorbreedte, de uitgeklopte wielkasten, spoiler achterop, luchthappertjes. Het zit hem in de details. En dit is geen hype, want hij hing al op mn jongenskamer toen ik 11 was.
@lolikbenbol: je raakt wel een snaar… Als je geen verstand van auto’s hebt zie je ook niets bijzonders maar inderdaad een knap behouden oud hok… Auto’s uit deze tijd blinken niet uit van klassieke schoonheid, daar zijn ze te nieuw voor. De leek wordt niet warm van een Lancia. De techniek en de historie maken het ding bijzonder; leuk voor de petrolhead maar verder draait helemaal niemand z’n nek ervoor om. Ergo; het moet je liggen… Ik ben fan van de Escort 2
@davelepeef:… en die is wat motorsport betreft misschien wel minstens zo episch. Maar lopen daar net zoveel mensen warm voor?? 9/10 petrolheads zal ze niet eens herkennen…
@davelepeef: pereolheads? Dat zijn zelfbenoemde kenners. Vinden auto’s leuk. Maar hebben vaak in niet meer dan 10 verschillende Muesli auto’s gereden. Kennis komt van het internet. En je weet het: als het op internet staat, is het waar. Nog beter: als het op gezichtenboek staat is het waar.
met deze Lancia schreven ze rally historie destijds. Iedereen die dit een alternatieve Golf beschouwd is geen zgn. Petrolhead. Of jong en onwetend, iets dat van mij niet echt meer kan worden gezegd helaas. Eind jaren ’80 eens mogen racen op de Autobahn en op het circuit , echt geweldig leuk maar helaas niet echt inzetbaar als een dagelijks vervoer. Wellicht moet ik ook nog eens….
Legendarisch en badass!
Zo gaaf!
Ooh zo heeerlijk
Noiceee
Mooie spot zeg, ik hoop deze ook ooit eens tegen te komen.
@Davidov: ik hoop nog eens iemand tegen te komen die mij de sleutels ff leent.. ?
@jonkerlan: het liefste van al zou ik hem willen overkopen
Lekkel lekkel
Geil, gewoon geil
Gaaf ding. Aarsman in Zevenbergen heeft er zo eentje staan in de showroom. Origineel Nederlands geleverd
Giugiaro is nog altijd een van de beste (en meest succesvolste) auto ontwerpers ooit. Wat een design!
Toen Lancia nog Lancia was.
@mashell: nou… Lancia was toen met de Thema ook al het spoor bijster met of zonder 8.32 motor.
Lancia Gamma was buiten de Delta HF de laatste echte Lancia
@thierryvth: Huh? Thema was een fantastisch rijdende en mooie auto. Hoe zo de weg kwijt?
@mashell: hoe bedoel je? Deze Delta staat op een aangepast Fiat 128 onderstel en de 2.0 L motor komt oorspronkelijk uit de Fiat 131 Abarth. De laatste echte Lancia waren de Gamma Coupé en Berlinetta met die prachtige koetsen van Pininfarina en wonderbaarlijk onbetrouwbare boxers.
?
Stuk gaver dan die Mclaren op de achtergrond….
Vet! Is dat die van Kenny Parkeren?
De eerste die je ziet?? Hoe oud zijn jullie dan?!
@marvel82: ? dacht ik ook, voel mij wel ineens oud…
Heb die dingen nog onderhouden
@phdg: in mijn tijd kocht je die als studentenbak.. in onderhoud helaas dan wel weer iets te duur tijdens de studie ..
@phdg: had je vast werk genoeg…q
@marvel82: tussen Rheden en Dieren had je toen een ‘mannetje’ die er tientallen had staan. Van concoursstaat tot rijp voor de sloop. Of ie er nog zit, geen idee.
Damm, wat een droom auto.
Helemaal goed idd! Prachtig
Wat een wagen.. met wat een geschiedenis. Zeer mooi.
Voor mij is deze Lancia het automobiele equivalent van een jeugdheld! Wow!
Hiervoor ga ik uit diep nederig respect buigend op m’n knietjes. Iconisch, legendarisch.
Beter dan nieuwstaat; wat een prachtbak !
Toendertijd lekker, nu een oud traphok.
Liever een nieuwe GTI dan dit.
@alcantara: Koop dan! Lekker een nieuwe GTI.
Waarschijnlijk koop je die net zo snel als mij. Niet dus..Of wacht. Over 8 jaar heeft die wat afgeschreven..
Nogmaals: verander je naam. Alcantara is bij synoniem aan Lancia. Jij kraakt alles wat Italiaans is. Noem jezelf gewoon Bratwurst. Of Currywurst. Past beter bij jouw smaak.
Ik zie een hoekig oud barrel. Had net zo goed Mitsubishi op kunnen staan wat mij betreft. Lijkt me een gevalletje “moet je bij geweest zijn”.
@lolikbenbol: En jouw leeftijd is 14 en autokennis net een drietje.
@lolikbenbol: Wtf. What did I just read…
Ben jij soms opgegroeid met Pokémon?
Maar dan nog. Hoe kan je dit niet mooi vinden? Dit zijn niet voor niets iconische auto’s en daarmee archetypisch mooi: E-type, Miura, F40, Delta HF Integrale.
En nog meer, maar ik zit tv te kijken en de reclame is voorbij.
@michaelknight: E-type en Miura zijn inderdaad geslaagde ontwerpen, Stratos heeft ook wel wat, maar dit..? Dit is echt een gevalletje ‘mooi’ omdat de auto zo gehyped wordt, niet vanwege de looks.
Soort van Golf 2 met E30 frontje, niks aparts.
Genoeg vierkante bakken uit die tijd die erop lijken, maar zijn niet Italiaans of rally-icoon dus dan is het niet cool genoeg.
Enige kennis van de rallygeschiedenis alleen al maakt deze auto zo ontzettend veel mooier dan een emotieloze Golf 2. Als je 2 seconden met een gedesinteresseerde blik voor auto’s naar een jaren 80 b-klasse auto kijkt zijn ze inderdaad allemaal vierkant. Maar kijk nu eens langer naar dit prachtige model op de foto’s. Bekijk de details en merk op hoe typisch de velgen typisch bij deze auto horen, de spoorbreedte, de uitgeklopte wielkasten, spoiler achterop, luchthappertjes. Het zit hem in de details. En dit is geen hype, want hij hing al op mn jongenskamer toen ik 11 was.
@michaelknight: dan is het misschien geen hype, maar wel enorm subjectief ;)
@lolikbenbol: je raakt wel een snaar… Als je geen verstand van auto’s hebt zie je ook niets bijzonders maar inderdaad een knap behouden oud hok… Auto’s uit deze tijd blinken niet uit van klassieke schoonheid, daar zijn ze te nieuw voor. De leek wordt niet warm van een Lancia. De techniek en de historie maken het ding bijzonder; leuk voor de petrolhead maar verder draait helemaal niemand z’n nek ervoor om. Ergo; het moet je liggen… Ik ben fan van de Escort 2
@davelepeef:… en die is wat motorsport betreft misschien wel minstens zo episch. Maar lopen daar net zoveel mensen warm voor?? 9/10 petrolheads zal ze niet eens herkennen…
@davelepeef: pereolheads? Dat zijn zelfbenoemde kenners. Vinden auto’s leuk. Maar hebben vaak in niet meer dan 10 verschillende Muesli auto’s gereden. Kennis komt van het internet. En je weet het: als het op internet staat, is het waar. Nog beter: als het op gezichtenboek staat is het waar.
Wellicht de perfecte Delta, maar in mijn ogen niet de perfecte Lancia; dat is de Stratos!
@ehnl: Tja, ik heb een zwak voor de 037 … en de Delta :)
Wauw .. Krijg er tranen van in mijn ogen … Hou van deze wagen ….
Ja deze is echt perfect inderdaad. Inpakken hoeft niet ik neem ‘m zo wel mee.
met deze Lancia schreven ze rally historie destijds. Iedereen die dit een alternatieve Golf beschouwd is geen zgn. Petrolhead. Of jong en onwetend, iets dat van mij niet echt meer kan worden gezegd helaas. Eind jaren ’80 eens mogen racen op de Autobahn en op het circuit , echt geweldig leuk maar helaas niet echt inzetbaar als een dagelijks vervoer. Wellicht moet ik ook nog eens….