@thomcarspotter: Ze krijgen pas een nieuwe voorraad auto als ze er 1 verkopen. Heb even met een Chevy dealer gesproken daar. Hij zegt dat ze het voorlopig nog even een beetje exclusief proberen te houden. Kunnen ze meteen dikke premiums vragen….
@spykerboy: dealers verdienen hartstikke prima, alleen niet aan de verkoop van auto’s, maar aan aftersales. Al helemaal sinds leasen een ding is geworden en al die auto’s ook daadwerkelijk bij dealers worden onderhouden/gerepareerd. Beetje hetzelfde verhaal als met printers en cartridges..
@Ozan: ik heb zelf al jaaaren in de autobranche gewerkt als verkoper, geloof mij dealers verdienen niks op verkoop, daarom dat ik dus de strategie uit amerika zelf wel goed vind, verdienen ze als verkoop ook nog wat behalve alleen via aftersales en onderhoud, en zelfs dan is het laag, gemiddeld rendement van een dealer in nederland ligt tussen de 3 en 5%….
@dawwg: Nou, hij kost sowieso 70k in deze spec. Dus een goedkoop lokkertje is het sowieso niet. En die manier van doen is in de US heel normaal. Je kan er ook gewoon 1 bestellen en netjes wachten. Als je dat niet wil betaal je een premium.
@lincoln: Het zinnetje ’typisch Amerikaans’ wordt enkel gebruikt door mensen die er nooit geweest zijn. Die denken ook dat elke agent je meteen neerschiet…
@lincoln: Dat is wel heel weinig om lekker te kunnen planken natuurlijk, maar met 300pk zou me dat prima lukken. Degenen die 300+ pk bakken rondrijden kunnen vaak meer winst halen met het bijschaven van hun bochtentechniek want die is vaak ronduit belabberd als je achter zo’n auto aanrijdt.
Rechtuit voluit planken en dan zwaar in de ankers voor iedere bocht…
@e34m5touring: Nou, wees eerlijk: de wegen zien er gemiddeld niet veel beter uit toch? En ik kan het echt wel weten, want ik ben net een paar dagen terug van een rondreis (en niet m’n eerste) in de VS…
@henrie: Nou, als iemand het ‘echte’ Amerika definieert aan de hand van 7 foto’s op een ouwe parkeerplaats klets je gewoon onzin. Hier recht tegenover zit een Walmart supercentre met een parkeerplaats als een biljartlaken. En ik weet niet waar je geweest bent, maar ik heb heel veel van de US gezien, slechtste wegen heb je in het midden. De kust staten hebben de meuk aardig voor elkaar.
@E34M5Touring: Tja, een enkele parkeerplaats voor een Walmart is natuurlijk net zo min representatief voor het ‘echte’ Amerika. Dat weet jij hopelijk ook wel. Ik heb ik de VS ook wel biljartlakens van wegen gezien en gereden. Maar ik heb er ook op wegen gereden die bij ons in Nederland nog niet eens door zouden gaan voor karrespoor (en daar mag je dan gewoon 60mph of zo)…
Ik heb genoeg van de VS gezien, om te weten dat de gemiddelde kwaliteit van de wegen knap beroerd is. Ik ben er de afgelopen 6 jaar op vakantie geweest en telkens een road trip gedaan. Ik schat dat ik in totaal zo’n 40.000 tot 45.000km heb afgelegd, door in totaal 32 staten, van oost naar west: New York, Vermont, Massachusetts, Connecticut, New Jersey, Delaware, Pennsylvania, Maryland, Virginia, West Virginia, Michigan, Indiana, Illinois, Wisconsin, Iowa, Minnesota, North Dakota, South Dakota, Nebraska, Oklahoma, Texas, Montana, Wyoming, Colorado, New Mexico, Idaho, Utah, Arizona, Nevada, Washington, Oregon en California. Alleen het zuid-oosten ben ik dus nog niet geweest (en Hawaii en Alaska niet)…
Het verschilt inderdaad (enorm) per staat en regio, maar gemiddeld genomen is het behoorlijk slecht. Zelfs Trump vindt dat, en wil (zo gaf hij aan in z’n verkiezingsspeeches) dan ook zeer fors investeren in de infrastructuur (naast wegen ook bruggen, vliegvelden, havens, enz.). Hij heeft kennelijk niet alleen maar rare ideeën. Waar hij een en ander van wil betalen, is me overigens nog niet geheel duidelijk, maar dat ter zijde…
@henrie: Goed, ik heb andere ervaring. En zeker dezelfde hoeveelheid miles onder de riem. Was ook niet m’n punt. Tuurlijk zijn er slechte stukken. NY, St. Louis, Chicago etc zijn echt geen topwegen. Maar er zijn ook zat stukken waar het prima toeven is.
@rob5nismo: lol heb je wel eens door bepaalde delen van Berlijn gereden? Daar zijn ook ook vandaag de dag nog ghettos. De hoofdstad van Europa’s grootste economie staat er heel zielig bij. Idem met Parijs of vrijwel elke andere grote Europese stad; Wegen vol gaten en een infrastructuur die op bepaalde delen sinds de jaren ’60 niet is aangepakt. Amerika is echt niet het enige land dat meer aan hun wegen mag uitgeven. Ik denk dat je in NL behoorlijk verwend bent….vergeet dat niet. Amerika is wel even ietsje groter dan NL met iets meer wegen om te onderhouden. Je kan niet verwachten dat ze dat zo nauwkeurig kunnen bijhouden als NL met onze “maar” 2400km aan snelwegen.
@lincoln: Niks, want ik woon daar niet. In Nederland betaal ik ook geen wegenbelasting overigens, want dat heet hier tegenwoordig (en al een hele tijd overigens) motorrijtuigenbelasting…
… en toch zou ik voor een M4 Cabrio gaan….
Rijdt/stuurt stukken beter en is beter in elkaar geschroefd.
Ok, 700pk’s is leuk om in de kroeg over op te scheppen maar hoe vaak ga je al die 700 pk’s aanspreken?
@bennyweisz: Dat een M4 je voorkeur heef is natuurlijk prima. Maar zeggen dat ie beter stuurt is onzin. Dan zou ik Motortrend eens aanslingeren op Youtube. Een normale SS met 1LE pack is al flink sneller op een circuit dan een M4.
@bennyweisz: Zie comment E34M5touring en ik spreek mijn 650 PK iedere dag aan want daar heb ik ze voor gekocht ..72.000 miles already and counting. :))
Duidelijk dat hier het enige interessante is wat er onder de motorkap ligt. De fotograaf heeft niet eens de moeite genomen om een foto met motorkap dicht te maken van deze Trumpcar. Te lelijk voor woorden echt
@r3fl3x: Kenners zeggen dat Camaro platvorm het beste op de markt is op dit moment zelfs vergelijkbaar met de Corvette qua rijgedrag. En de vorige generatie ZL1 van mij is still going strong met 72.000 miles op de teller. :))
@Wessee: Nee geen all Chevy meeting, al stonden er wel veel inderdaad. Ook nog een prachtige Buick, een Noble M12 GTO en een paar topbuilt Ford Hotrod’s.
thomcarspotter zegt
Eigenlijk nog liever als coupe! Zelfs in de VS zijn de nieuwe ZL1’s nog zeldzaam, echt retedik!
e34m5touring zegt
@thomcarspotter: Ze krijgen pas een nieuwe voorraad auto als ze er 1 verkopen. Heb even met een Chevy dealer gesproken daar. Hij zegt dat ze het voorlopig nog even een beetje exclusief proberen te houden. Kunnen ze meteen dikke premiums vragen….
dawwg zegt
@E34M5Touring: Typisch Amerikaans; lage list-price als lokkertje, maar ondertussen voor dik meer verkopen…
spykerboy zegt
@dawwg: zouden we in nl ook moeten doen, verdienen de dealers ook wat meer dan die paar kruimels
ozan zegt
@spykerboy: dealers verdienen hartstikke prima, alleen niet aan de verkoop van auto’s, maar aan aftersales. Al helemaal sinds leasen een ding is geworden en al die auto’s ook daadwerkelijk bij dealers worden onderhouden/gerepareerd. Beetje hetzelfde verhaal als met printers en cartridges..
wimof zegt
@Ozan: En daarna geven ze al hun centen aan de bank.
Zeker weten.
spykerboy zegt
@Ozan: ik heb zelf al jaaaren in de autobranche gewerkt als verkoper, geloof mij dealers verdienen niks op verkoop, daarom dat ik dus de strategie uit amerika zelf wel goed vind, verdienen ze als verkoop ook nog wat behalve alleen via aftersales en onderhoud, en zelfs dan is het laag, gemiddeld rendement van een dealer in nederland ligt tussen de 3 en 5%….
e34m5touring zegt
@dawwg: Nou, hij kost sowieso 70k in deze spec. Dus een goedkoop lokkertje is het sowieso niet. En die manier van doen is in de US heel normaal. Je kan er ook gewoon 1 bestellen en netjes wachten. Als je dat niet wil betaal je een premium.
lincoln zegt
@E34M5Touring:
LOL ..
Die gast is een eeuwig rijbewijsloze coffeeshopbewoner ..
Achterin een typisch Europese sjoemeldiesel is zijn enige auto ervaring ..
e34m5touring zegt
@lincoln: Het zinnetje ’typisch Amerikaans’ wordt enkel gebruikt door mensen die er nooit geweest zijn. Die denken ook dat elke agent je meteen neerschiet…
lincoln zegt
@E34M5Touring:
En iedereen is triljardair omdat ie zijn hond in de magnetron heeft gedaan ..
yipikaye zegt
@lincoln: en het blijft Trump zijn schuld.
sr20det zegt
@yipikaye: het is ook gewoon een kutland
RobUSA zegt
@sr20det: Blijf lekker daar dan met je Primera … Thanks
sr20det zegt
@RobUSA: Infiniti G20 is het daar toch ? ?
porschepdk zegt
@thomcarspotter: nee beter he
alcantara zegt
Leuk, maar eigenlijk is 300pk meer dan genoeg in Nederland laten we eerlijk zijn.
spykerboy zegt
@alcantara: vind je? Genoeg vermogen heb je immers nooit ?
sirpowersedan zegt
@alcantara: meer power is meer beter
lincoln zegt
@alcantara:
Als je eerlijk wil zijn had je wel 80 peekaa opgeschreven ..
alcantara zegt
@lincoln: Dat is wel heel weinig om lekker te kunnen planken natuurlijk, maar met 300pk zou me dat prima lukken. Degenen die 300+ pk bakken rondrijden kunnen vaak meer winst halen met het bijschaven van hun bochtentechniek want die is vaak ronduit belabberd als je achter zo’n auto aanrijdt.
Rechtuit voluit planken en dan zwaar in de ankers voor iedere bocht…
RobUSA zegt
@alcantara: Daar heeft deze auto geen last van (bron : Ringtimes)
banaan7 zegt
@alcantara: in Amerika niet ;)
lincoln zegt
Absurd ding ..
Leuk dat het bestaat ..
Nog leuker dat het merk dat bekend staat om zijn low-end producten hier mee de priemiejum handtasjes tot handtasjes kan degraderen ..
harrie zegt
Het is net zo’n kinderlijke karikatuur uit ‘Cars’.
Camaro, die de rol vertolkt van de stomme pestkop want hij kijkt heeeeel boos.
En dat spoilertje…
kempenaer zegt
Die afdekplaat van het dak had ik liever in het zwart gezien. Verder dik apparaat.
koekwaus zegt
Ik vind zo’n spoiler(tje) geen gezicht op een cabrio
rob5nismo zegt
Wat ziet het echte Amerika er toch verrot uit met de betonnen straten vol scheuren
e34m5touring zegt
@rob5nismo: Het is een parkeerplaats. Ga er eens heen. Voordat je van die onzin neerplempt.
henrie zegt
@e34m5touring: Nou, wees eerlijk: de wegen zien er gemiddeld niet veel beter uit toch? En ik kan het echt wel weten, want ik ben net een paar dagen terug van een rondreis (en niet m’n eerste) in de VS…
e34m5touring zegt
@henrie: Nou, als iemand het ‘echte’ Amerika definieert aan de hand van 7 foto’s op een ouwe parkeerplaats klets je gewoon onzin. Hier recht tegenover zit een Walmart supercentre met een parkeerplaats als een biljartlaken. En ik weet niet waar je geweest bent, maar ik heb heel veel van de US gezien, slechtste wegen heb je in het midden. De kust staten hebben de meuk aardig voor elkaar.
mrbasa zegt
@e34m5touring: Ik woon in het midden (CO) en de wegen zijn hier ook prima! ;)
henrie zegt
@E34M5Touring: Tja, een enkele parkeerplaats voor een Walmart is natuurlijk net zo min representatief voor het ‘echte’ Amerika. Dat weet jij hopelijk ook wel. Ik heb ik de VS ook wel biljartlakens van wegen gezien en gereden. Maar ik heb er ook op wegen gereden die bij ons in Nederland nog niet eens door zouden gaan voor karrespoor (en daar mag je dan gewoon 60mph of zo)…
Ik heb genoeg van de VS gezien, om te weten dat de gemiddelde kwaliteit van de wegen knap beroerd is. Ik ben er de afgelopen 6 jaar op vakantie geweest en telkens een road trip gedaan. Ik schat dat ik in totaal zo’n 40.000 tot 45.000km heb afgelegd, door in totaal 32 staten, van oost naar west: New York, Vermont, Massachusetts, Connecticut, New Jersey, Delaware, Pennsylvania, Maryland, Virginia, West Virginia, Michigan, Indiana, Illinois, Wisconsin, Iowa, Minnesota, North Dakota, South Dakota, Nebraska, Oklahoma, Texas, Montana, Wyoming, Colorado, New Mexico, Idaho, Utah, Arizona, Nevada, Washington, Oregon en California. Alleen het zuid-oosten ben ik dus nog niet geweest (en Hawaii en Alaska niet)…
Het verschilt inderdaad (enorm) per staat en regio, maar gemiddeld genomen is het behoorlijk slecht. Zelfs Trump vindt dat, en wil (zo gaf hij aan in z’n verkiezingsspeeches) dan ook zeer fors investeren in de infrastructuur (naast wegen ook bruggen, vliegvelden, havens, enz.). Hij heeft kennelijk niet alleen maar rare ideeën. Waar hij een en ander van wil betalen, is me overigens nog niet geheel duidelijk, maar dat ter zijde…
E34M5Touring zegt
@henrie: Goed, ik heb andere ervaring. En zeker dezelfde hoeveelheid miles onder de riem. Was ook niet m’n punt. Tuurlijk zijn er slechte stukken. NY, St. Louis, Chicago etc zijn echt geen topwegen. Maar er zijn ook zat stukken waar het prima toeven is.
rob5nismo zegt
@e34m5touring: nou met de documentaires die er zijn over de getto’s enz dat ze de stukken buiten het e steden laten zien daar baseer ik mijn mening op
E34M5Touring zegt
@rob5nismo: Ohh, dus je hebt het op TV gezien… Ja dan heb ik niks gezegd…
mopar zegt
@rob5nismo: lol heb je wel eens door bepaalde delen van Berlijn gereden? Daar zijn ook ook vandaag de dag nog ghettos. De hoofdstad van Europa’s grootste economie staat er heel zielig bij. Idem met Parijs of vrijwel elke andere grote Europese stad; Wegen vol gaten en een infrastructuur die op bepaalde delen sinds de jaren ’60 niet is aangepakt. Amerika is echt niet het enige land dat meer aan hun wegen mag uitgeven. Ik denk dat je in NL behoorlijk verwend bent….vergeet dat niet. Amerika is wel even ietsje groter dan NL met iets meer wegen om te onderhouden. Je kan niet verwachten dat ze dat zo nauwkeurig kunnen bijhouden als NL met onze “maar” 2400km aan snelwegen.
lincoln zegt
@henrie:
En .. hoeveel wegenbelasting en bpm heb je daar afgedragen ??
henrie zegt
@lincoln: Niks, want ik woon daar niet. In Nederland betaal ik ook geen wegenbelasting overigens, want dat heet hier tegenwoordig (en al een hele tijd overigens) motorrijtuigenbelasting…
bennyweisz zegt
… en toch zou ik voor een M4 Cabrio gaan….
Rijdt/stuurt stukken beter en is beter in elkaar geschroefd.
Ok, 700pk’s is leuk om in de kroeg over op te scheppen maar hoe vaak ga je al die 700 pk’s aanspreken?
E34M5Touring zegt
@bennyweisz: Dat een M4 je voorkeur heef is natuurlijk prima. Maar zeggen dat ie beter stuurt is onzin. Dan zou ik Motortrend eens aanslingeren op Youtube. Een normale SS met 1LE pack is al flink sneller op een circuit dan een M4.
RobUSA zegt
@bennyweisz: Zie comment E34M5touring en ik spreek mijn 650 PK iedere dag aan want daar heb ik ze voor gekocht ..72.000 miles already and counting. :))
e36thuglife zegt
Ik zou er wel ff een veerbootbrug op poffen.
crackdavid zegt
@e36thuglife: Ja jij zal het veel beter weten dan Chevrolet engineers….
cazzo046 zegt
Wat een treurig hok.
Die grille en koplampen, lachwekkend.
ger_dekker zegt
Duidelijk dat hier het enige interessante is wat er onder de motorkap ligt. De fotograaf heeft niet eens de moeite genomen om een foto met motorkap dicht te maken van deze Trumpcar. Te lelijk voor woorden echt
e34m5touring zegt
@ger_dekker: Ja joh. Ik ga ff andermans motorkap dichtgooien voor Ger…. je vind hem niet eens mooi, dus who cares.
r3fl3x zegt
Mooi speelgoed hoor. Kan de koets het vermogen een beetje aan?
RobUSA zegt
@r3fl3x: Kenners zeggen dat Camaro platvorm het beste op de markt is op dit moment zelfs vergelijkbaar met de Corvette qua rijgedrag. En de vorige generatie ZL1 van mij is still going strong met 72.000 miles op de teller. :))
toyotafortuner zegt
We zien een wagen die enorm veel pret per $ geeft. Niet eens voor veel $.
Maar natuurlijk doen wel liever shitposten over onbenullige zaken. Zonde.
Gave spot dat zeker!
Wessee zegt
Mooi ding, maar er staat wel meer moois zo te zien. Chevelle SS, Impala en die C1. Chevy meeting?
E34M5Touring zegt
@Wessee: Nee geen all Chevy meeting, al stonden er wel veel inderdaad. Ook nog een prachtige Buick, een Noble M12 GTO en een paar topbuilt Ford Hotrod’s.
tvr1974 zegt
aan alle haters van US cars;
http://www.roadandtrack.com/new-cars/a10206481/the-chevrolet-camaro-zl1-1le-blitzed-the-nurburgring-in-71604/
Nb t zijn ’80s of ’90s meer… Deze auto’s zijn serieus goed (en snel!)