Ik was er ook bij dit weekend. En deze geweldige auto’s volgas te zien rijden is een ware belevenis waarbij je de coureurs uit die tijd leert waarderen.
Heb ze gister ook zien staat, wat een prachtige machines zijn het!!
Had alleen gedacht dat die Bentley blower groter zou zijn.
Maar dit is toch veeeel mooier en gaver dan al die elektro meuk van nu/toekomst
@jens28: Maar dat is dus met heel veel dingen op techniek gebied. Moet je kijken naar oude stoom-motoren in de grote fabrieken met complexe overbrengingen en hydrauliek uit 18-zoveel. Toen liepen we mijlen voor op al het andere wat er was. Nu kijken we naar computers en internet en hikken we tegen een super-intelligent AI aan. Hoewel ik volledig techniek gek ben vind ik dat ook echt veel minder mooi. Ik denk dat het eerder met de richting (doel) te maken heeft dan met het niveau. Had liever gezien dat we in de jaren 70 en 80 wat verder waren gegaan met ruimtevaart…
Ik zal je even gek maken. Ik heb met mijn bedrijf zo’n Bentley Blower omgebouwd naar Multipoint injectie en verdelerloze ontsteking. De eerste Bentley Blower die niet verzuipt bij een rood stoplicht. De eigenaar beklaagde zich vervolgens over de wielen… die konden de nieuwe topsnelheid minder goed aan..
MP-22-19 was van een bank en ieder jaar brengt de Bentley broederschap een bezoek aan Le Mans.
Na Le Mans namen we vroeger de RN richting kanaalferries en stopten in een Frans dorpje bij de kroeg waar de Engelsen, de sfeermakers, met de meest gruwelijk geweldige race monsters langskwamen.
Daar hebben we de grease monkey van deze Bentley ooit ontmoet, die in opdracht van de bank naar Le Mans moest om acte de presence te geven. Voor een biertje kon ik ff een stukkie meerijden naar het volgende dorpje.
Een ervaring om nooit te vergeten, het ding stuurt niet, remt niet en schakelt niet.
Een echte auto voor mannen!
Ik was er de zaterdag ook, gekeken en voor deze klasse zouden we gaan. Toen ze de baan op kwamen werd ik toch nieuwsgierig. Eenmaal nr. 41 2 keer langs hebben zien komen nog lang blijven kijken ook. Wat reed die vent geweldig!
Ik heb er zo iets een keer in Knokke zien rijden, alleen had die een hele lange puntige achterkant en enorm lange uitlaten langs t hele flank met van die samengeknepen uiteinden.
Ik reed vorig jaar eens achter zo’n Bentley de snelweg op, tegen dat hij op snelheid was, had ik meer benzine ingeademd dan zuurstof, maar het blijven mooie stukken oertechniek met een beetje verfijning (want Bentley).
toyotafortuner zegt
Dat is serieus een geweldige stuk tekst die Willempedia levert! Veel en veel beter dan Op Zandvoort.
e38ossie zegt
Ik was er ook bij dit weekend. En deze geweldige auto’s volgas te zien rijden is een ware belevenis waarbij je de coureurs uit die tijd leert waarderen.
jens28 zegt
Heb ze gister ook zien staat, wat een prachtige machines zijn het!!
Had alleen gedacht dat die Bentley blower groter zou zijn.
Maar dit is toch veeeel mooier en gaver dan al die elektro meuk van nu/toekomst
vondick zegt
@jens28: Maar dat is dus met heel veel dingen op techniek gebied. Moet je kijken naar oude stoom-motoren in de grote fabrieken met complexe overbrengingen en hydrauliek uit 18-zoveel. Toen liepen we mijlen voor op al het andere wat er was. Nu kijken we naar computers en internet en hikken we tegen een super-intelligent AI aan. Hoewel ik volledig techniek gek ben vind ik dat ook echt veel minder mooi. Ik denk dat het eerder met de richting (doel) te maken heeft dan met het niveau. Had liever gezien dat we in de jaren 70 en 80 wat verder waren gegaan met ruimtevaart…
efignition zegt
Ik zal je even gek maken. Ik heb met mijn bedrijf zo’n Bentley Blower omgebouwd naar Multipoint injectie en verdelerloze ontsteking. De eerste Bentley Blower die niet verzuipt bij een rood stoplicht. De eigenaar beklaagde zich vervolgens over de wielen… die konden de nieuwe topsnelheid minder goed aan..
desjonnies zegt
MP-22-19 was van een bank en ieder jaar brengt de Bentley broederschap een bezoek aan Le Mans.
Na Le Mans namen we vroeger de RN richting kanaalferries en stopten in een Frans dorpje bij de kroeg waar de Engelsen, de sfeermakers, met de meest gruwelijk geweldige race monsters langskwamen.
Daar hebben we de grease monkey van deze Bentley ooit ontmoet, die in opdracht van de bank naar Le Mans moest om acte de presence te geven. Voor een biertje kon ik ff een stukkie meerijden naar het volgende dorpje.
Een ervaring om nooit te vergeten, het ding stuurt niet, remt niet en schakelt niet.
Een echte auto voor mannen!
jweelden zegt
Ik was er de zaterdag ook, gekeken en voor deze klasse zouden we gaan. Toen ze de baan op kwamen werd ik toch nieuwsgierig. Eenmaal nr. 41 2 keer langs hebben zien komen nog lang blijven kijken ook. Wat reed die vent geweldig!
jweelden zegt
@jweelden: programma bekeken*
wouterjeuring zegt
Ik heb er zo iets een keer in Knokke zien rijden, alleen had die een hele lange puntige achterkant en enorm lange uitlaten langs t hele flank met van die samengeknepen uiteinden.
matter zegt
@wouterjeuring: bedoel je de Hotchkiss AM80? Deze was er dit jaar ook bij. Waanzinnig ding.
rufctr01 zegt
Je kunt ze tegenwoordig weer nieuw laten bouwen. Dan remmen ze wel, stuurt ook best goed en de blower voorop is nep.
imarinos zegt
Wat prachtig zeg! En ook gewoon gebruiken waar ze voor gemaakt zijn… hard rijden en plezier hebben.
sabrerator zegt
Voor zover alle jaren Autoblog nog niet voldoende waren: dit, waarde heren, zijn echte auto’s.
tjorque zegt
Ik reed vorig jaar eens achter zo’n Bentley de snelweg op, tegen dat hij op snelheid was, had ik meer benzine ingeademd dan zuurstof, maar het blijven mooie stukken oertechniek met een beetje verfijning (want Bentley).