@alcantara: Fiets, koffiezetapparaat, kattebak, voordeur, schoenen etc etc. Eigenlijk op alles wat ik bezit. Kostte me nog flink krabben, aangezien er eerst allemaal M logo’s op zaten….
Neus van de 159 is gewoon strakker. Zo knap om een auto 10 jaar lang zo goed te houden! Alleen de DB9 kan dat ook. En daar zie je nu echt wel aan dat ie achter loopt op de huidige Astons. Bij deze dus niet.
@w0o0dy: dan moet ie ook iets voor die achterkant bedenken.
Kun je nagaan….. Over de 159 werd ook geklaagd toen ie net uit kwam. Zo vonden de meesten ‘m erg lomp (zeker in verhouding met de 156), zaten er teveel Opel-onderdelen in, etc. Toch is de 159 erg goed gerijpt, met voor zover mij bekend nauwelijks enige cosmetische aanpassingen. Daar heeft Guigiaro toch weer een schoonheid neergezet (wat ook geldt voor de Grande Punto). Helaas geldt dat niet voor de nieuwe Alfa. Dat is en blijft een lelijk en nietszeggend ding. Jammerrrrrrr.
@allesmetturbo: smaken verschillen, ik vind dat met afstand het lelijkste aan de hele auto. Die asymmetrische locatie van de kentekenplaat kan ik niet aan wennen en vind ik afbreuk doen aan een verser prima ontworpen auto.
Sterkste punt van de 159 vind ik het interieur, de drie metertjes in het midden, echt nog old-school Alfa.
Mijne is 10 jaar oud, ook rood met exact dezelfde velgen en het mooiste compliment is van mijn maat de FIAT dealer gekomen toen we naar Venetië gingen omdat ik daar een schip moest bezoeken, hij zei dat’ie geen enkele reden kon bedenken waarom ik mijn 159 van de hand zou willen doen.
Uiteraard is de Giulia Diesel sneller sterker noem maar op maar qua pure stijl blijf ik de 159 een toppertje vinden.
@desjonnies: Qua interieur vind ik de 159 vooral wat specialer op het oog. De Giulia is wat dat betreft wat meer 13 in een dozijn. Rijdt wel echt top, zeker met een goeie diesel (zware benzines natuurlijk ook). Maar ook ik ben heel gek met die kar, gewoon echt een prettig ding!
@w0o0dy:
Al lang gedaan en ook met de Stelvio (vriend doet FIAT dus ook de rest van de meuk) en idd, het rijdt absoluut goed maar een Giulia kan altijd nog, ik ben eigenlijk van plan om met de 159 door te rijden tot het echt een klassieker is geworden, want dat gaat geheid gebeuren.
En zal ik nog eerder voor een Stelvio opteren.
@desjonnies: zo bekeken moet ik je helemaal gelijk geven. “Kan het beter?” Antwoord is bijna altijd “Ja” “Heb ik echt beter nodig en wat kost het me?” Is soms heel verhelderend. Beter is niet altijd de betere keuze.
@esprit84:
Je weet de correcte naam nog niet eens, dus is jouw mening wat mij betreft al nietig verklaard. Bovendien is een Marea met de juiste uitvoering toch nog steeds een goed ogende wagen. Ondanks dat deze al 20 jaar oud is. Maar dat is wel echt mijn mening.
Tja. in 2008 testrit met 159 2.4 gemaakt en niet gekocht. Maand geleden testrit met Giuila veloce en wel gekocht. Over smaak valt niet te twisten, maar qua rijden deed de 159 mij destijds helemaal niets. De veloce daarentegen….echt een heel andere auto. Maar ja, zoals gezegd qua uiterlijk geeft persoonlijke smaak de voorkeur. En @desjonnies….idd waren die klokjes in het midden het enige wat ik WEL heel leuk vond.
@ttr6: Vind 159 qua styling een top Alfa. Kijk altijd op als ik er eentje spot. Vind hem ook meerderwaardig aan bv een A4 van die tijd.
Maar dynamisch en motorisch komt hij idd niet eens in de buurt van de Giulia.
Begin de Giulia steeds mooier te vinden, zeker in een goede kleur, maar de 159 blijft een steengoed ontwerp. Kijk er nog altijd naar om. Alleen die dakrails vind ik afbreuk doen.
Snap die blinde adoratie niet van de 159 hier op AB, is niets anders dan een veel te zware matig sturende veredelde opel met een Alfa badge, met het Alfa van weleer heeft het helemaal niets te maken. De nieuwe Giula is op alle fronten zoveel beter van dat weer.
Klavertje 4 badge heeft ook niets te zoeken op die slome diesel 159.
Doe mij maar een oude GTV 1750, dat is nog het echte sturen/beleven van Alfa.
Doet mij altijd weer denk aan me eigen 159 die ik had, blijf het een verschrikkelijk mooie auto vinden. Het enige min puntje vind ik die dak railing, normaal een must bij een station behalve bij de alfa 159. Mijn volgende lease bak volgend jaar word waarschijnlijk een stelvio, dat vind ik momenteel de mooiste alfa.
Alfa bracht de Brera mee naar auotshows.Daar was iedereen lovend over.Ze moesten een opvolger hebben voor de 156 en dat deden ze met die mooie neus van de Brera. Verder de 156 beetje uitkloppen en voila,je hebt een 159.Opelblok erin want die had GM zat op voorraad.Die mooie Brera werd dus bijna niet meer verkocht.
Zien er beiden erg fraai uit! Alleen had van mij het klavertje vier niet gehoeven
@2wheeler: Thanks! Klaverlogo vind ik mooi, daarom zitten ze erop.
@E34M5Touring: Heb je die klavertjes ook op je E34 zitten?
@alcantara: Fiets, koffiezetapparaat, kattebak, voordeur, schoenen etc etc. Eigenlijk op alles wat ik bezit. Kostte me nog flink krabben, aangezien er eerst allemaal M logo’s op zaten….
@E34M5Touring: hahaha *thumbs up*
Neus van de 159 is gewoon strakker. Zo knap om een auto 10 jaar lang zo goed te houden! Alleen de DB9 kan dat ook. En daar zie je nu echt wel aan dat ie achter loopt op de huidige Astons. Bij deze dus niet.
@fmgarcia: waarom is er nog geen tuner die een setje aanbiedt met 159 lampen voor de Giulia?
@w0o0dy: dan moet ie ook iets voor die achterkant bedenken.
Kun je nagaan….. Over de 159 werd ook geklaagd toen ie net uit kwam. Zo vonden de meesten ‘m erg lomp (zeker in verhouding met de 156), zaten er teveel Opel-onderdelen in, etc. Toch is de 159 erg goed gerijpt, met voor zover mij bekend nauwelijks enige cosmetische aanpassingen. Daar heeft Guigiaro toch weer een schoonheid neergezet (wat ook geldt voor de Grande Punto). Helaas geldt dat niet voor de nieuwe Alfa. Dat is en blijft een lelijk en nietszeggend ding. Jammerrrrrrr.
@fmgarcia:
Een auto die dat in mijn ogen ook gelukt is, is de Volvo S60.
@jack_abarth: De facelift dan
prachtbak die 159, iemand in mijn straat heeft hem ook maar dan helaas vol schade en compleet afgetrapt..
@matk20: Dank je wel! Ben er erg gek mee.
@E34M5Touring: Same here! Heb een 1750 Tbi sportswagon met Ti pakket. Helemaal top!
@jopio: Ik maak teveel km’s voor benzine anders was het ook een TBi geworden. Deze heeft wel een Squadra kuur gehad dus ook 200pk. Rijdt top.
Wat blijft de neus van de 159 toch een super mooi design. Tof in het rood!
@allesmetturbo: smaken verschillen, ik vind dat met afstand het lelijkste aan de hele auto. Die asymmetrische locatie van de kentekenplaat kan ik niet aan wennen en vind ik afbreuk doen aan een verser prima ontworpen auto.
@borrelnoot: *verder
Erg dik zo in het rood! En leuk zo naast elkaar om toch ook de overeenkomsten te zien.
@flik2punt0: Ja vond ik ook! Ondanks de verschillen zie je ook wel overeenkomsten idd.
Zo’n doorlopende motorkap tot de grille en koplampen ziet er zoveel beter uit.
Sterkste punt van de 159 vind ik het interieur, de drie metertjes in het midden, echt nog old-school Alfa.
Mijne is 10 jaar oud, ook rood met exact dezelfde velgen en het mooiste compliment is van mijn maat de FIAT dealer gekomen toen we naar Venetië gingen omdat ik daar een schip moest bezoeken, hij zei dat’ie geen enkele reden kon bedenken waarom ik mijn 159 van de hand zou willen doen.
Uiteraard is de Giulia Diesel sneller sterker noem maar op maar qua pure stijl blijf ik de 159 een toppertje vinden.
@desjonnies: Qua interieur vind ik de 159 vooral wat specialer op het oog. De Giulia is wat dat betreft wat meer 13 in een dozijn. Rijdt wel echt top, zeker met een goeie diesel (zware benzines natuurlijk ook). Maar ook ik ben heel gek met die kar, gewoon echt een prettig ding!
@desjonnies: ik denk dat rijden met de Giulia duidelijk gaat maken waarom die toch leuker is…
@w0o0dy:
Al lang gedaan en ook met de Stelvio (vriend doet FIAT dus ook de rest van de meuk) en idd, het rijdt absoluut goed maar een Giulia kan altijd nog, ik ben eigenlijk van plan om met de 159 door te rijden tot het echt een klassieker is geworden, want dat gaat geheid gebeuren.
En zal ik nog eerder voor een Stelvio opteren.
@desjonnies: zo bekeken moet ik je helemaal gelijk geven. “Kan het beter?” Antwoord is bijna altijd “Ja” “Heb ik echt beter nodig en wat kost het me?” Is soms heel verhelderend. Beter is niet altijd de betere keuze.
@w0o0dy:
Ik hanteer altijd de vraag is het “need to have or nice to have”.
Veel impulsen hiermee over kunnen slaan.
@jack_abarth: en waar ga je dan voor? :-P
Mooie wagens hoor! Giulia doet het goed in het blauw, en rood op een Alfa is natuurlijk altijd top!
Hele lekkere combi. En 159’s doen het zeker goed in het rood.
Die 159 is toch wel aan het verouderen, krijg er Merrea Weekend gevoelens bij
@esprit84: Marea weekend dan he.
@esprit84:
Je weet de correcte naam nog niet eens, dus is jouw mening wat mij betreft al nietig verklaard. Bovendien is een Marea met de juiste uitvoering toch nog steeds een goed ogende wagen. Ondanks dat deze al 20 jaar oud is. Maar dat is wel echt mijn mening.
kijk m staan dan op 159, sukkeltje van de klas met zn overhang
Was nog leuker geweest als er nog een 156 bij stond ook…
@Esprit_de_Flandre: Er rijden er zat hier, als ik ze naast elkaar krijg zal ik zeker even foto’s maken.
Verschil van dag en nacht. Ook in technische zin. En toch beide “super” vinden. Verwarrend
@amersfoorter:
Tja, ik hou van Italiaans eten én van Indiaas. Heel verschillend. En toch allebei lekker vinden, verwarrend.
Combo van de eeuw? Waar staan de LaFerrari, P1, Huayra, etc.?
Mooie Giulia iig, heb er vandaag exact zo een gezien. Knappe verschijning.
@silverarrow: kun je niet lezen? ALFA!!!!!!!!-combo van de eeuw.
@bouwvakkert: Is AANGEPAST!!!!!
Tja. in 2008 testrit met 159 2.4 gemaakt en niet gekocht. Maand geleden testrit met Giuila veloce en wel gekocht. Over smaak valt niet te twisten, maar qua rijden deed de 159 mij destijds helemaal niets. De veloce daarentegen….echt een heel andere auto. Maar ja, zoals gezegd qua uiterlijk geeft persoonlijke smaak de voorkeur. En @desjonnies….idd waren die klokjes in het midden het enige wat ik WEL heel leuk vond.
@ttr6: Vind 159 qua styling een top Alfa. Kijk altijd op als ik er eentje spot. Vind hem ook meerderwaardig aan bv een A4 van die tijd.
Maar dynamisch en motorisch komt hij idd niet eens in de buurt van de Giulia.
@sabrerstor: het is alsof je van zoet en zout houdt. Nogal polariserend. Net als de 159 tov giulia. Echt dag en nacht qua verschil.
Is de Giulia niet verkrijgbaar met een chromen grille? En zo niet, waarom niet?
@jules713: wel is voor net géén € 600,- een Carbon grille beschikbaar.
Begin de Giulia steeds mooier te vinden, zeker in een goede kleur, maar de 159 blijft een steengoed ontwerp. Kijk er nog altijd naar om. Alleen die dakrails vind ik afbreuk doen.
De ultieme fap combo voor de vele “alfisten”…
Snap die blinde adoratie niet van de 159 hier op AB, is niets anders dan een veel te zware matig sturende veredelde opel met een Alfa badge, met het Alfa van weleer heeft het helemaal niets te maken. De nieuwe Giula is op alle fronten zoveel beter van dat weer.
Klavertje 4 badge heeft ook niets te zoeken op die slome diesel 159.
Doe mij maar een oude GTV 1750, dat is nog het echte sturen/beleven van Alfa.
@m54b30:
Ah iemand die alle verslagen van de ‘kenners’ heeft gelezen .
*GIULIA
Doet mij altijd weer denk aan me eigen 159 die ik had, blijf het een verschrikkelijk mooie auto vinden. Het enige min puntje vind ik die dak railing, normaal een must bij een station behalve bij de alfa 159. Mijn volgende lease bak volgend jaar word waarschijnlijk een stelvio, dat vind ik momenteel de mooiste alfa.
Alfa bracht de Brera mee naar auotshows.Daar was iedereen lovend over.Ze moesten een opvolger hebben voor de 156 en dat deden ze met die mooie neus van de Brera. Verder de 156 beetje uitkloppen en voila,je hebt een 159.Opelblok erin want die had GM zat op voorraad.Die mooie Brera werd dus bijna niet meer verkocht.
Vind de rode t mooist, nog steeds een erg sterk ontwerp